Täältä löytyy: 2004 Honda Accord Tourer Executive-X (eli kaikki herkut) 2.4i automaatti. 190hp. ja 1997 Saab 9000CS 2.0t manuaali, kaikilla herkuilla ja stage5 -virillä. +300hp. En tajua ihmisiä jotka nielee kaiken ilmastonmuutos-touhotuksen ja ajelevat sitten joillain litrasilla kipoilla (mukamas) tyytyväisinä. Pois se minusta!
Civic palveli aikansa hyvin. Nyt vaihtui kuitenkin auto japanilaisesta saksalaiseen. Nykyisellään alla rullaa VW Passat 1.8l -97, 265t km lasissa.
Minä en osaa vastata Baijerilainenhan tuo, mutta onko se sitten saksalainen, vinkuintialainen vai joku muu, mikä?
:thumbsup: Fintoys vaan on varmaan paskin merkkifoorumi, ainakin vierasalueella tosi nuiva vastaanotto eikä merkkikysymyksiin paljon vastauksia saa.... ja tämä ei ole kannustanut jäsenyydestä maksamaan vaikka se voisi auttaa juttuun pääsyä. No nyt on Corolla -01 varustettuna automaattilootalla ja farmarikorilla. Mutta Prius on alkanut hieman kumitteleen mielessä.... autohistoriasta sen verran että n. 25% on ollut tätä tuttua ja turvallista Corolla-osastoa eli 4 kpl...
Audi vaihtu kolopalloon ja taitaa kohta taas vaihtua Audiin. Ei volsukaan huono oo, mutta Audissa on vaan sitä jotakin. Pääasia että konserni pysyy oikeana. Saisinko yhden quattron kiitos!
Vain Japanilaisia. =) Honda Civic 1,6 Challenge-R vm-03. Ajettu 120tkm. Sen verran maatieajoa tulee nykyisin että päivitys hieman uudempaan Accordiin pyörii mielessä. Mazda MX-5 1,6 vm-92. Ajettu reilu 100tm. Lumien sulamista tässä jo odottelee!
Joo se Vierasalue on aika ankea paikka eikä niitä kukaan lue Mutta jäsenyydestä sen verran, että mikäli asut Etelä-Suomessa niin kerhohan järjestää paljon ilmaista tapahtumaa esimerkiksi Dynopäiviä. Ja vuosimaksun periminen toki estää kaikkien "trollien" ja muiden huuhaa ihmisten rekisteröitymisen. Eikä näin foorumi ole mikään Suomi24 tasoinen. Mutta Toyoista :thumbsup:
1.6l karvalakkimallin sedan 405 -95. Mukava ja samalla kuitenkin jämäkkä ajettava. Alkaa tosin olla tiensä päässä ainakin pakokaasun väristä ja hajusta päätellen Olenkin jo jonkin aikaa katsellut 406 mallista tilalle, niitä olisi liikkeellä hdi koneella jonkin verran..
Tuossa reilu puolitoista vuotta sitten tuli edellisen vuoden 1998 S40 matkamittariin kelattua 220.000km, ja alkoi olemaan aika vaihtaa auto hieman tuoreempaan vuosimalliin. Kauppoja tuli kierreltyä S60 merkeissä, mutta niissä oli yleensä ajokilometrejä aivan liikaa, ja hintaa aivan liian paljon. Jonkin aikaa tuli lehti ilmoituksia luettua, ennenkuin löytyi pari sopivaa ehdokasta. Muutamaa yksilöä tuli käytyä katsomassa, mutta ne eivät vain sytyttäneet. Mutta, kun eteen sattui vuoden 2004 uuden korimallin S40 olin saman tien myytynä. Se oli sitä jotakin mitä oltiin oltu etsimässä, vaikkei ollutkaan haaveissa siintänyt S60. Siistissä kunnossa oleva 2.4 litrasella koneella, ja ajettuna vain 90.000 km. Edessä olisi reilusti huolettomia ajokilometrejä vielä vuosiksi. Yön yli tuli asiaa harkittua, ja hankinta oli sillä selvä. Nyt on kilometrejä tullut jo vajaat 30.000, ja yhä ollaan tyytyväisiä hankintaan. Tosin ei se ajatus S60, tai miksei S80 ole mihinkään kadonnut. Ehkäpä sitten kun auton vaihto on edessä seuraavan kerran.
Noniin, taas tulee päivitystä autoon, merkki ei vaihdu edelleenkää, eli Mitsulla mennään. Diamanten (-92) möin viime kesänä n. 370tkm ajettuna ja juuri leimattuna ilman vian vikaa :thumbsup:, toukokuussa pitäisi maahan laskeutua tuollainen laitos tummanharmaana: Eli Galant VR4 -91. Töihin, sieltä kotiin ja eikun radalle .
Jumalauta! Itse meinasin juuri ostaa Dyn-4 GTI Galantin mutta jätinpä sitten ostamatta. Prkl kun olisikin ylimääräistä... Paljonko tuommoinen aito VR4 Japanista tuotuna maksaa?
Itse katselin myös tuollasta autoa muutama vuosi sitten. On korimalliltaan mielestäni yksi hienoimpia mitä tuohon aikaan tehtiin! Harmi vaan kun noita on nykyään niin pirun vähän myynnissä ja nekin mitä on niin +300tkm mittarissa mutta sehän vaan tarkoittaa sitä, että moottori kestää.
Viitisen tonnia taxfree, verojahan ei pitäs juuri tulla montaa satasta ton ikäsiin. Tämä yksilö reilusti alle 100tkm ajettu :thumbsup:. Vähiin käy ennenkun loppuu, mutta vielä näitä saa.. Dyn-4:ia on kavereilla ollu useita ja suurin osa +400tkm rullattuja mutta aina vaan toimii ja toimii.
En kyllä lähtis luottaa noihin kilometreihin. Se on enemmän sääntö kuin poikkeus, että kilometrit EIVÄT pidä paikkaansa tuon ikäisissä autoissa.
Jos tietäisit Japanin systeemeistä jotain niin et epäilisi . Kaveri sai juuri vastaavan samanlaisen tällä viikolla, n. 130tkm ajettu, eikä ole epäilystäkään ettei kilometrit pitäisi paikkansa. Yli 200tkm ajetut autot on TODELLA poikkeus noissa Japanin huutokauppoihin menevistä.
Juu, kyllä tuolla kilometrit on ihan eri asia ku esim Saksassa. Romutusikäkin jotain n. 5 vuotta yleisesti. Kova hinta mutta tuo nyt tietysti alkaa olla jopa tuolla harvinainen harrasteauto. Ja tuon mallin Galantti on ainakin parusmallina tekniikaltaan tosiaan kestävä niin kauan ku vaan on peltiä ympärillä. Tuossa taitaa olla nelipyöräohjaukset yms "herkut"? Ja varmaan vähän Lasse Lammenkin käden jälkeä? :thumbsup:
Joo näin on, kovat penaltit vanhoille autoille maksuna jonka takia niillä ei paljoa ajella siellä. On nelipyöräohjaukset ja muutkin herkut kuten automaatti-ac joten ei tarvitse edes mukavuudesta tinkiä . Onhan noilla suomalaista rallimenestystä takana :thumbsup:.
Pari kuukautta on alla ollut -07 viisiovinen Astra 1,8. Tykännyt oon. Jämäkkä, mutta kuitenkin mukava. Laadukkaan tuntuinen peli kaikin puolin. Sähkötehostettu ohjaus vaati totuttelua ja varsinkin irtosoralla saa keskittyä hiukan enemmän. Hiukan turhan kevyeksi on viritetty, mutta onpa sitten muakvempi pyöritellä taajamassa.