Tulipa sitten tämäkin nähtyä. CSI Miamin jakso loppuu, tulee normaalit mainokset (en mitannut, ehkä tavalliset 3-4 minuuttia) ja sitten lähetys palaa CSI Miamin lopputeksteihin n. 30s ajaksi jonka perään tulee uusi normipläjäys mainoksia. :sick:
Jepujepu. Itseäni ilahduttaa suunnattomasti myös nämä maksukanaville tungetut mainokset kesken kaiken. En olisi uskonut että kun maksan erikseen jostain kanavista, niin niiden elossapysymiseen tarvitaan myös häiritseviä mainoksia. Mutta oppia ikä kaikki.
Viimeaikoina Ruutu.fi:n muuten hyvä tarjonta on myöskin pilattu näillä mainospätkillä. Aluksi pari mainosta, 5min päästä kolme lisää, 15 kohdalla taas kolme. Tämän jälkeen tahti vähän helpottaa, mutta naurettavinta on näiden lisäksi kuvan ylälaitaan ilmestyvä 15s mainosbanneri. :OI Lisäksi siellä kierrätetään noissa kaikissa niitä 5 mainosta niin kyllä tulee korvista ulos... muuten ihan hyvä sivusto näin telkkaria katsomattomalle.
No nyt on sitten Nelosen ilmeenuudistuksen myötä näemmä ilmestynyt katsojien iloksi taas uusi rimanalitus. Kun Weeds palasi mainostauolta, niin Nelosen logon tilalla lukikin "mainos" ja kuvan oikeassa reunassa pyöri hetken aikaa energiajuomatölkki... http://www.nelonen.fi/palaute
No voi lol. Hyvä ettei keskelle ruutua ole pläntätty sitä. Jaa nyt vaihto jo paikkaa. Onpas coolia. Yksi mikä kanssa ainakin mua rasittaa hieman, on kun tulee se mainoskatko niin siinä jatkuu:ta ennen tulee mainosta...Tämä (esim. maikkarilla se hemmetin x-factor -renkutus) tulee siis kuin salama kirkkaalta taivaalta ja katkaisee kovin ikävästi katselun kovine volyymeineen. :grr:
Jenkkikäytäntö on siis saatu tännekin! Halleluja!:hitme: No, jollainhan telkkarin täytyy kilpailla, ettei netti vie paremmalla kohdistettavuudellaan kaikkia mainostajia. Tosin kuten joku jo totesikin, niin eniten tästä hyötyvät tallentavien digiboksien valmistajat... Itsekin tulee mainosrahoitteisten kanavien tarjonnasta katsottua lähes 100% boksilta, poikkeuksena oikeastaan vain uutiset ja suorat urheilulähetykset, joita katson kuitenkin aika vähän.
Ei ole aiemmin häirinnyt uusi mainoskäytäntö, mutta sunnuntaina x-factoria katsellessa kieltämättä häiritsi kun joka hemmetin biisin jälkeen "mentiin pikku tauolle". Kun jo valmiiksi häiritsi ohjelman ja esiintyjien huono laatu, niin siinäpä sitä oltiin.
Ainahan on olemassa timeshift toiminto, aloita katsominen 5 min "myöhässä" ja pikakelaa mainokset. Niin häiritsevää toi mainosten esitystahti että :OI:hitme::sick:
Tämähän on äitynyt oletettuakin törkeämmäksi. Mad Menin aikana kahteen eri otteeseen kesken jakson (ei siis edes mainostauolta palattaessa tai sinne siirryttäessä) ruudulla vipelsi iso animoitu Battery-tölkki (ensin kuvan yläosaa pitkin, sitten oikeassa reunassa) "mainos"-tekstin vilkkuessa oikeassa yläkulmassa. Mainostaja itsekin varmasti mielellään kuulee, mitä mieltä katsojat tällaisesta pelleilystä ovat http://www.sinebrychoff.fi/palaute.
Mikään kanavista ei ole vastannut palautteeseeni... ja tilanne ei ole tosiaankaan mennyt ainakaan parempaan suuntaan. Monissa ohjelmissa leikkaavat jo pätkän itse ohjelmasta pois, jotta kaikki mainokset mahtuvat mukaan!!! Tätä ei helposti huomaa, jos ei ole käytössä "leikkaamaton" versio ja televisiossa tuleva pätkitty esitys. ZED: Ilman kelausnappia olisi kyllä tullut jo lommo ruutuun
Tilanne alkaa olemaan sen kaltainen, että tv-vastaanottimen käytön ja tv-maksun maksamisen mielekkyys alkaa olla koetuksella. Riippumatta siitä että oliko tallennin ja kelausnappi käytettävissä. Montakos tv-sarjan dvd-boksia tv-maksulla saisi hankittua vuodessa, jos oletetaan ettei tuotantokautta ostaisi heti siinä kuussa kun se julkaistaan? Kohta tosin kai laittavat mainoksia niihinkin...
Kaipaavat palautetta. http://www.marmai.fi/uutiset/article395879.ece?s=r&wtm=Markkinointi_Mainonta/-16042010
Sitä kannattaa siis myös antaa. Itsekin sain Sinebrychoffilta vastauksen Nelosen vaietessa. Uutisessa kyllä sanotaan, että "Nelosen myyntijohtaja Tero Huovila kertoo, ettei muutaman päivän pyörineestä kampanjasta ole vielä tullut palautetta." Mihin lie ö-mappiin sitten kadonneet. Kummastuttaa vähän kyseisen uutisen antama vaikutelma, että tuossa testataan mainoskeinoja, joita "hallituksen esitys mainoskatkojen ja tuotesijoittelun säännöistä jatkossa mahdollistaa". Onko kyse siis tällä hetkellä kielletystä mainonnasta?
Eiköhän se mene YLE:n rahoitukseen ei mainoskanavien. Nyt kun laki on vapautunut/vapautumassa voivat mainosrahoitteiset kanavat näyttää just niin paljon mainoksia kuin haluavat ja missä välissä tahansa. Onneksi monet sarjat voi katsoa muullakin tavoin...
Olen täysin tietoinen YLE:n rahoitusmallista ja siitä mihin tv-maksusta kerätyt rahat lopulta päätyvät. Asia nyt vain on niin, että jos mainosrahoitteiset kanavat eivät enää "toimi", niin en kyllä viitsisi maksaa tv-"veroa" pelkästään YLE:n tarjonnasta. Jokin muu toimintamalli on omalta kannaltani silloin kustannustehokkaampi, näin arvelen.
Ei tilanne sentään noin masentava ole, sillä sallittu mainosten määrä tuntia kohden pysyy sentään samana.
Asia saattaa olla periaatteessa noin, mutta ongelmana alkaa olemaan se että ohjelman ja mainostauon raja hämärtyy. Jos kaikenlaisia virvoitusjuomapurkkeja ja ties mitä bannereita pyörii kesken tv-sarjan jakson, niin kyllä mopo on jo aika lailla lähtenyt käsistä...