CDON.com

Keskustelu osiossa 'Kauppapaikoista' , aloittajana claude, 09.12.2005.

  1. 71 dB

    71 dB Lähes henkilökuntaa

    Liittynyt:
    19.01.2005
    Viestejä:
    11 944
    Saadut tykkäykset:
    950
    Helsinkiläisenä en ymmärrä kovin hyvin harvemmin asuttujen seutujen postitoimintaa*, mutta minusta on merkillistä, jos paketteja ei pystytä toimittamaan 25 km lähemmäksi Jalasjärveä. Kyllä minusta lähes 8000 asukkaan Jalasjärvellä voisi olla ihan oma noutopiste, vaikka onkin liitytty Kurikkaan kuntaliitoksella...

    * Itse ärsyynnyn siitä, että leffat saa melkein aina hakea 1,5 km päästä Postin noutopisteestä, ja vain silloin tällöin tilaukset saa noutaa "omasta noutopisteestä" eräästä myymälästä 500 m päästä.
     
  2. Kusni

    Kusni Vakiokasvo

    Liittynyt:
    25.01.2014
    Viestejä:
    863
    Saadut tykkäykset:
    223
    Itse asun 200 000 asukkaan kaupungissa, ja olen laittanut OmaPostissa noutopisteekseni viidenneksi lähimmän pakettiautomaatin/noutopisteen. Näin koska lähimmät vaihtoehdot kuitenkin kusevat (ovat muka aina täynnä) ja joutuisin hakemaan lähetykset 4 kilometrin päästä ns. lähipostistani. Autottomalle 2 x 4 km työpäivän päälle ei ole välttämättä kliffaa.
    - Posti väittää, että se toimittaa lähetykset lähimpään vapaaseen noutopisteeseen, jos valittu noutopiste on täynnä, mutta se on omien kokemuksieni perusteella paskapuhetta. (Sori off topic...)
     
  3. BuzzLight

    BuzzLight Tunnettu käyttäjä

    Liittynyt:
    05.09.2023
    Viestejä:
    322
    Saadut tykkäykset:
    188
    Mulla menee 15km päähän eli 30km hakumatka, jos lähin on täynnä. Ja minua lähempänä on ainakin 30 noutopistettä/pakettiautomaattia kuin tuo 15km etäisyydellä oleva.

    Edit. Piti ihan laskea, oli vaan 20 lähempänä olevaa. Eli tuli liioiteltua, pari automaattia joita muistelin oli lopetettu.
     
    #2563 BuzzLight, 05.01.2025
    Viimeksi muokattu: 05.01.2025
    Kusni tykkää tästä.
  4. 71 dB

    71 dB Lähes henkilökuntaa

    Liittynyt:
    19.01.2005
    Viestejä:
    11 944
    Saadut tykkäykset:
    950
    Järjellisessä maailmassa noutopisteen ollessa aina täynnä ratkaisu ei ole kuskata paketteja hevon kuuseen ihmisten noudettavaksi, vaan kohottaa noutopisteiden kapasiteettia niin, että ne eivät niin vain täyty! Milloin ymmärretään, että nykyaikana melkein kaikki ostetaan netistä ja siten tiheä noutopisteiden verkosto hyvällä kapasiteetilla on suorastaan perusinfraa nyky-yhteiskunnassa! Niitä noutopisteitä pitäisi olla kuin puhelinkoppeja ennen kännyköitä. On se kumma, että sinne "lähi"postiin mahtuu paketit 100 km säteeltä, mutta ne noutopisteet täyttyvät hetkessä. Pitäisikö kapasiteetti hajauttaa vähän tasaisemmin?

    Jos vesihuolto toimisi yhtä typerästi, niin joutuisimme hakemaan käyttövetemme kilometrien päässä olevasta hanasta (vesitornilta :D ). Onneksi on viitsitty vetää vesijohdot melkein joka torppaan!
     
    #2564 71 dB, 05.01.2025
    Viimeksi muokattu: 05.01.2025
  5. PeeVee79

    PeeVee79 Lähes henkilökuntaa

    Liittynyt:
    12.10.2005
    Viestejä:
    1 047
    Saadut tykkäykset:
    18
    Meillä on Postin palvelut paikallisessa K-Supermarketissa, Postin pakettiautomaatit K-Supermarketissa, S-Marketissa ja HalpaHallissa. Silti paketteja kuskataan tämän tästä Kurikkaan. Jos satut asumaan lähempänä Jalasjärven etelärajaa, niin matkaa Kurikkaan saattaa hyvällä tuurilla tulla 50km/sivu.

    Ja jos automaatit on täynnä, niin en tiedä miksei pakettia voi jättää lähimpään K-kauppaan tiskille noudettavaksi.
     
  6. 71 dB

    71 dB Lähes henkilökuntaa

    Liittynyt:
    19.01.2005
    Viestejä:
    11 944
    Saadut tykkäykset:
    950
    Semmoinenkin seikka tulee mieleen, että isot paketit täyttävät noutopisteitä nopeammin kuin pienet. Viemällä isoimmat paketit sinne pitkän matkan päähän ja "täyttämällä" lähellä olevat noutopisteet niillä pienillä paketeilla, minimoidaan ihmisten tarve käydä noutamassa tavaraa pitkän matkan päästä. Sinne matkojen päähän pitää kumminkin mennä esim. autolla, joten painavientin isojen pakettien kotiinkuljetus hoituu kun taas pieniä paketteja on näppärä hakea vaikka jalan läheltä.
     
  7. 71 dB

    71 dB Lähes henkilökuntaa

    Liittynyt:
    19.01.2005
    Viestejä:
    11 944
    Saadut tykkäykset:
    950
    Nyt kun on kulunut tasan 4 kk Gonjiam leffan tilaamisesta ja mitään ei ole kuulunut, niin ajattelin kysellä tilauksesta. Kuitenkin valitessani tuotteen tilauksesta tulee teksti:

    Seuraaviin tuotteisiin ei sisälly valittua palautustapaa
    Antamiesi tietojen perusteella tuotteesi ei kuulu valitun tapaustyypin piiriin.


    Häh? Vittu tämän puljun kanssa saatana! Miten minun pitäisi tulkita mistä tässä on kyse?? Olen tilannut tuotteen ja saanut tilausvahvistuksen siitä. Jos tuo saatanan pulju ei pysty tilausta toimittamaan, niin sitten pitää asiakasta informoida asiasta vähintään pahoittelujen kera, mielummin tarjoamalla jotain 5 € etukoodia. Minä olen odottanut tuota leffaa kuukausikaupalla! Ei asiakasta näin kohdella! Tää on ihan perseestä!

    Otin sitten aspaan yhteyttä "muita kysymyksiä" reittiä, jossa vastausaika on 2-3 viikkoa. Jos sieltä sitten ennen helmikuuta tulee joku vastaus... ...hoh hoijaa tämän puljun kanssa... o_O
     
  8. KILLPATRICK

    KILLPATRICK Lähes henkilökuntaa

    Liittynyt:
    28.01.2010
    Viestejä:
    7 286
    Saadut tykkäykset:
    1 442
    Just eilen kävin hakemassa kaupassa olevasta postin palvelupisteestä tuon 23.12. tilaamani Andor UHD-boksin.
    Tilausvahvistus tuli heti, postitus samana päivänä ja nyt himassa. Ei tuossa montaa arkipäivää ehtinyt mennä.
    Ei mitään valittamista Cdonista.
     
  9. ZED

    ZED Mitä kävi, ketä tietää?
    Tukijoukot

    Liittynyt:
    19.03.2002
    Viestejä:
    3 762
    Saadut tykkäykset:
    260
    Joko tarkistit levyjen kunnon?
     
  10. KILLPATRICK

    KILLPATRICK Lähes henkilökuntaa

    Liittynyt:
    28.01.2010
    Viestejä:
    7 286
    Saadut tykkäykset:
    1 442
    En jaksanut. Kahden viikon päästä on aikaa katsoa, niin silloin sitten.
    Jos ovat vaurioituneet, niin ei kai sillä viiveellä ole väliä?
     
  11. ZED

    ZED Mitä kävi, ketä tietää?
    Tukijoukot

    Liittynyt:
    19.03.2002
    Viestejä:
    3 762
    Saadut tykkäykset:
    260
    No ei taida olla merkitystä, itse tein reklaamaationtapaisen asiakaspalveluun 28.12. viime vuonna, eikä muuta vastausta ole vielä tullut kuin kuittaus vastaanottamisesta på svenska.

    Mutta tarkista kuitenkin ennen katsomista että onko levyissä "grammarilevyn uria", se kun hiukkasen tappaa tunnelmaa jos katsominen menee edestakaisin kelailuksi.
     
    KILLPATRICK tykkää tästä.
  12. El Grande

    El Grande Lähes henkilökuntaa

    Liittynyt:
    25.07.2007
    Viestejä:
    4 019
    Saadut tykkäykset:
    417
    Omapostiin tuli 30.12 tieto, että CDONilta tulossa paketti, mutta CDONilta ei ole tullut mitään tietoa eikä seurantakaan ole tuon jälkeen päivittynyt.
     
  13. 71 dB

    71 dB Lähes henkilökuntaa

    Liittynyt:
    19.01.2005
    Viestejä:
    11 944
    Saadut tykkäykset:
    950
    Sain aspasta vastauksen liittyen Gonjiam-leffaan ja vastaus on perseestä:

    Kiitos sähköpostistasi. Näyttää siltä että kyseessä oli tekninen virhe.

    Maksukumppanimme Qliro hoitaa kaikki laskuusi liittyvät kysymykset. Siksi meidän on ohjattava sinut suoraan ottamaan yhteyttä Qliroon. Voit tehdä tämän puhelimitse, sähköpostitse tai chatissa. Löydät kaikki yhteystiedot alta.

    Puhelinnumero: 020 - 0430 030 (maanantai - torstai 8.00 - 17.00, perjantai 8.00 - 16.00)
    Sähköpostiosoite: kundservice@qliro.com (vastaa 24 tunnin sisällä)
    Chat: https://www.qliro.com/sv-se/kontakt/ (maanantai-perjantai 8-17)

    Haluamme neuvoa, että löydät helposti tietoa laskuistasi Qliro-sovelluksen kautta tai kirjautumalla heidän verkkosivuilleen: https://www.qliro.com/sv-se/. Sieltä saat yleiskatsauksen kaikista laskulla tehdyistä ostoistasi ja voit myös maksaa laskusi suoraan.

    Toivotan sinulle mukavaa päivää!

    Alex
    CDON Support


    Qliron puoleen lykkivät, kun haluan tietää, aikovatko joku päivä toimittaa tuotteen! Minkä laskun osalta lähestyisin Qliroa ja mistä syystä, kun en ole edes tuotetta saanut laskusta puhumattakaan! Lähetin vastausviestin, joka sisältää ärtynyttä kieltä huutomerkkeineen, koska meikäläisen kärsivällisyys alkaa loppua tämän paskapuljun kanssa! Hittosoikoon mitä perseilyä!

    Ainoa asia, mikä tässä oli positiivista oli se, että vastaus kyselyyni tuli 8 päivässä, kun lupaus on 2-3 viikkoa, mutta valitettavasti vastaus sai minut vain ärsyyntymään ja turhautumaan enemmän! :mad:

    Kai tämä on sitten käsitettävä jotenkin niin, että ovat peruuttaneet tilaukseni ja "teknisen virheen" takia minua ei ole informoitu asiasta. Tai mihin tuolla teknisellä virheellä viitataan? Eiväthän tuo tolvanat näytä tietävän millaisia kauppoja on tehty asiakkaiden kanssa! Kun ei edes asiakastilejä enää ole, johon voisi mennä tutkimaan tilauksen statuksia, vaan jonkun ääliö-Alexin (AI?) kanssa saa vääntää ruotsi-suomi käännöskukkasineen siitä, mistä on edes kyse ongelmassani! Huh huh!

    EDIT: kävin katsomassa Qlirosta tilanteen. Siellä ei ole mitään tähän tilaukseen liittyvää laskua. CDON ei ole lähettänyt tuotetta eikä Qliro tietenkään minua laskuta tyhjästä! Nyky-CDONiin verrattuna Qliron toiminta on ollut osaltani just eikä melkein! :cool: Ei ole ongelmat siellä päässä. On se jännä, että tulee ihan tilausvahvitus sähköpostiin ja sen jälkeen ollaan kuin en olisi mitään tilannut. Olen saatana vieköön odottanut leffaa NELJÄ KUUKAUTTA!!!

    Palauteviestini kuului näin:

    Kiitos vastauksesta, mutta tämä ei auta minua yhtään. En ole saanut tilattua tuotettakaan! En siis vielä tässä vaiheessa murehdi laskujen perään. Maksan kyllä laskut ajallaan (sitten kun Qliro sen lähettää), kunhan nyt edes tilatun tuotteen saisi ensin! Kysymykseni kuuluu edelleen: Aiotteko te toimittaa minulle tämän tilaamani tuotteen joku kaunis päivä, vai oletteko te minua informoimatta peruuttaneet tilaukseni? Nimittäin jos ette aio tätä tuotetta minulle toimittaa, niin tiedän sitten etsiä tuotteen käsiini jostain muualta, mutta ensin tarvitsen tiedon siitä, mikä on tilaukseni status!

    Tekniset virheet eivät ole meidän asiakkaiden murhe! Ne ovat teidän murheitanne. Olette muuttaneet toimintaanne ja näköjään teillä on pasmat sekaisin sen takia. Vähän enemmän voisitte ottaa asiakkaistanne (olen ollut asiakkaanne yli 20 vuotta!) vastuuta sen sijaan, että ohjaatte heitä kumppanienne luokse riesaksi. Tässä vaiheessa en tarvitse apua laskutuksen suhteen. En ole saanut edes tilaamaani tuotetta saatika laskua. On kuin en olisi koskaan mitään tilannutkaan, mutta olen kyllä saanut tilausvahvistuksen (pdf liitteenä) ja olen ollut siinä uskossa, että tilaukseni on hyväksytty!

    Toivottavasti ymmärrätte, että kärsivällisyyteni alkaa pikkuhiljaa loppua. Yli 4 kuukautta mennyt tilauksen tekemisestä ja en ole hullua hurskaampi mistään! Jumankauta sentään tätä meininkiä! Haluatteko tuhota maineenne kokonaan? En ole todellakaan ainoa, joka kiroaa nykyistä toimintaanne!
     
    #2573 71 dB, 13.01.2025
    Viimeksi muokattu: 13.01.2025
  14. ZED

    ZED Mitä kävi, ketä tietää?
    Tukijoukot

    Liittynyt:
    19.03.2002
    Viestejä:
    3 762
    Saadut tykkäykset:
    260
    ^En tiedä mitä kysyit ja _miten_, mutta kannattaa ottaa huomioon että heillä ei taida ollla enää varsinaista suomenkielistä palvelua. Pitäisi ilmeisesti kysyä på svenska, på engelska tai på rautalanka, jos kuitenkin aikoo suomeksi kommunikoida. Jonkin käännöskeinoälyn avulla ilmeisesti operoivat itänaapuriensa kanssa ja osin vain copypasteavat jostakin vakiovastauspankista. Eli se "HUUDA LUJEMPAA, SE ON ULKOMAALAINEN EIKÄ YMMÄRRÄ" -metodi tuskin auttaa.
     
    #2574 ZED, 13.01.2025
    Viimeksi muokattu: 13.01.2025
  15. 71 dB

    71 dB Lähes henkilökuntaa

    Liittynyt:
    19.01.2005
    Viestejä:
    11 944
    Saadut tykkäykset:
    950
    Kysymysviestini tein sekä suomeksi että englanniksi:

    Suomeksi:

    Hei,

    Tein tämän tilauksen tasan 4 kk sitten! Mitään ei ole kuulunut tai näkynyt. En ole myöskään saanut mitään ilmoitusta mahdollista tilauksen peruuntumisesta.

    Onko tämä tilaus peruutettu, vai onko se yhä voimassa?

    Terveisin,
    xxxxxxxxxxx

    ----------------------
    In English:

    Hello,

    I made this order exactly 4 months ago! Nothing has happened. I haven't received any notification about order cancellation either.

    Has this order been canceled or is it still valid?

    Regards,
    xxxxxxxxxxx


    Koska kysymys on tehty tilausnumerolla, ajattelin aspan pääsevän sen avulla HETI kiinni siitä, mistä on kysymys, mutta saamani vastauksen perusteella siellä ollaan ihan pihalla mistä on kysymys. Nyt tekemääni vastaukseen liitin mukaan pdf:n tilausvahvistuksesta josko se auttaisi asiaa.
     
    #2575 71 dB, 13.01.2025
    Viimeksi muokattu: 13.01.2025
  16. el_maco

    el_maco Uusi jäsen

    Liittynyt:
    16.10.2024
    Viestejä:
    18
    Saadut tykkäykset:
    1
    Siis tarkotatko, ettei kannata tilata cdon:sta elokuvaa nimeltä Gonjiam?
     
  17. 71 dB

    71 dB Lähes henkilökuntaa

    Liittynyt:
    19.01.2005
    Viestejä:
    11 944
    Saadut tykkäykset:
    950
    No siltä se omien kokemusten perusteella vaikuttaa, mutta jokainen toki tekee omat johtopäätöksensä. Saat toki itse tehdä vuodatuksistani ne päätelmät, mitkä haluat tehdä ja tottakai jonkun muun henkilön kokemukset CDONista voivat olla erilaiset. Eihän tässä se pääasia ole tuo yksi elokuva, vaan CDON:n toiminta viime aikoina, tosin jotkut täällä sanovat saaneensa tilaamansa leffat sutjakkaasti. Ilmeisesti tuo Gonjiam sitten on erityisen hankala tuote, mutta CDON voisi sitten avoimemmin ilmoittaa peruvansa kaupan pahoitteluiden kera (ja ehkä 5 euron etuseteli päälle korvaukseksi mielipahasta ;) ).
     
  18. hansolo

    hansolo Lähes henkilökuntaa

    Liittynyt:
    01.11.2002
    Viestejä:
    4 910
    Saadut tykkäykset:
    598
    Itse laitoin myös kyssäriä omasta roikkumaan jääneestä tilauksesta (tehty joskus elokuussa), josta eivät koskaan tiedottaneet mitään. Kysymys englanniksi järjestelmään ja vastaus tuli ystävällisesti på svenska. Olivat peruneet tilauksen jo kuukausia sitten. Eli ei kannata enää odotella El Topoa :D. Oman kokemuksen perusteeella tuoreet Nordicit tulevat todella nopeasti, joitain katalogi-Nordiceja on saanut joskus odotella pidempään ja UK-importit sitten voivat jäädä tulematta kokonaan.

    Edit: Unohdin mainita, että vastaus kyselyyn tuli jo seuraavana päivänä.
     
    #2578 hansolo, 14.01.2025
    Viimeksi muokattu: 14.01.2025
  19. ZED

    ZED Mitä kävi, ketä tietää?
    Tukijoukot

    Liittynyt:
    19.03.2002
    Viestejä:
    3 762
    Saadut tykkäykset:
    260
    Mtään erikoisuuksia tuskin tosiaankaan kannattaa tuolta tilata, vain sitä "peruskauraa". Ihan riippumatta siitä että millaisia saatavuus- tai toimitusaika-arvioita sivulla lukee.
     
  20. 71 dB

    71 dB Lähes henkilökuntaa

    Liittynyt:
    19.01.2005
    Viestejä:
    11 944
    Saadut tykkäykset:
    950
    Miksi sitten edes pitävät niitä erikoisuuksia myynnissä, jos ovat kusessa tavaran toimituksen kanssa? Kas kun eivät pistä Mona Lisa -taulua myyntiin hintaan 999,90 € :D Jos heillä on sitten ollut vaikka 5 kpl jotain erikoisuutta oikeasti myytävänä ja ne on sitten myyty loppuun, niin tuotetta ei pitäisi voida tilata, vaan sen status pitäisi olla "LOPPUUNMYYTY!" Miksi annetaan tilata tavaraa, jota ei ole varastossa eikä tule? Kyllä minä sen ymmärrän, että jotain tuotetta ei pystytäkään toimittamaan, mutta sitten pitäisi informoida asiakasta tilauksen peruuntumisesta.

    Tottakai minä yritän saada haalittua erikoisuuksia sieltä, mistä niitä voi ehkä saada jotenkin järjellisellä hinnalla (postimaksu!). Saahan näitä erikoisuuksia ulkomailta (jos saa), mutta heti esim. postit pamahtavat taivaaseen ja loppuhinta alkaa olemaan liian suolainen. Päälle tullimurheet, niin mieluiten hommaan jostain CDONista, jos mahdollista. Eli tilanne on niin perseestä, että "erikoisuuksien" hankkiminen ei ole helppoa oikein mistään.

    Gonjiamin tilasin siis hintaan 25 euroa posteineen. Tuokin on jo suolaista. Kuinka paljon tuosta oikein pitäisi maksaa?

    Joo, mutta vain ihan tajuttoman pieni osa "peruskaurasta" oikeasti kiinnostaa minua. Jostain syystä aika suuri osa leffoista, jotka meikäläiseen iskevät ovat joistain syystä "erikoisuuksia." samalla kuin jotkut Barbie ja Beetlejuice Beetlejuice -leffat eivät kiinnosta sitten yhtään. Joker 2 kiinnosti*, kunnes luin netissä, että se on kuulemma huono.

    * Koska Joker oli yllättävä hyvä minusta, mutta Lady Gaga ei kyllä iske yhtään.
     
    #2580 71 dB, 14.01.2025
    Viimeksi muokattu: 14.01.2025