Tulipa juuri melkein koko perjantai kulutettua ranskattaren alla maaten ja hääräten. Voi jumankekäle että voi ketuttaa jumiutuneet osat. Takajarrujen vaihto ja koiranluun vaihdossa meni 5 tuntia jumiutuneen jarrusylinterin takia. Homma alkoi positiivisin mielin kun autokin on kohtuullisen uusi, menihän etujarrujen ja iskareiden vaihtoon vain 1½ tuntia. Mutta kun ei niin ei. :OI Kaipa muillakin plazalaisilla on ollut huonot päivänsä auton kanssa? Kertokaa ja lohduttakaa minua... Nyt terassille... *glunkglunk*
Ainakin voit lohduttautua sillä, että teit homman itse jä säästit satoja euroja verrattuna huoltoliikkeessä tehtyyn remppaan.
Juuri näin :thumbsup: Mua ei ainakaan ketuttais yhtään jos osaisin itse rempata autoa kalliiden huoltojen sijaan
Meinasin juuri samaa sanoa. Siinä ei voi kuin itseään syyttää jos on RANSKALAISEN auton mennyt ostamaan.
Niinhan sitä on sanottu että ransklainenauto on kuin ranskalainen rakastajatar. Ajatuksena houkutteleva mutta käytännössä ei toimi. Ostakaa pojat jenkki niin toimii kuin junan vessa!
Alta riman: Spoiler Dear Watson - asia on varsin yksinkertainen. Uudella autolla saa paljon helpommin päälleen sen ranskattaren... -Chér Cock Holmes
Kesälomilla olisi tarkoitus häärätä italiattaren kimpussa Levyt ja palat jo eteen vaihtui, seuraavaksi iskarit eteen ja taakse ja bonuksena ylätukivarret kun menevät samalla helposti. Kunhan ei korvaa missään vaiheessa järkeä voimalla, niin kaikki mennee ok.
Et ilmeisesti ole ikinä Wanhojen autojen kanssa pelaillut Siellä kun on 40 vuotta mutteri ollut samassa asennossa niin monesti sitä voimaa joutuu käyttämään enemmän kuin järki antaisi myöten :hitme:
Näin juuri minä tein, ja tuloksena 12v sakemannin etujarrusatulan kiinnityspultti katkesi reikäänsä. 1/2h jarrupalavaihdossa menikin se 5h kun piti yrittää houkutella pultinpää ulos kolostaan.:hitme: :sleep:
Huoltosopimus jyrää. Vaikka olisi vain lamppu palanut, niin ajelen vain viralliseen huoltoon, ja sanon, että vaihtakaapas pojat tuosta toi lamppu - ja itse juon kupposen kahvia tänä aikana. Mitäs sitä aikaansa tuhlata ja käsiänsä rasvata johonkin auton kanssa tuhraamiseen. :king:
Offtopiciksi menee, mutta nyt on vain pakko kommentoida. En menisi tästä takuisiin, ainakaan jos saksan TÜV-vikatilastoon (Tekniikan Maailma 9/06) on uskominen. 2-3 vuotiaissa autoissa löytyneitä suuria vikoja on 14.8%:ssa Renault Lagunoista, kun keskiarvo on vaan 6.6% tämän ikäisissä autoissa. Laguna oli siis ikäisistään autoista viimeiseksi sijoittuneena tässä tilastossa. Tätä on hyvä verrata esim. 10-11 vuotiaiden autojen vastaavaan tilastoon, missä viidessä parhaiten pärjänneessä autossa autossa (Toyora Corolla, Mazda MX-5, MB S, MB SL, Porsche 911) on parhaillaan vain 8.7%:ssa suuria vikoja ja viidennessä, eli Corollassa, 15.1%:ssa. Kymmenen vuoden ikäinen Corolla on siis lähes yhtä varma auto kuin uudenkarhea Laguna, ei varmaan näin. Kymmenen vuotta sitten Renaulteilla on ollut tilanne lähes sama kuin nyt; kahdeksan viimeisen auton joukossa 10-11 vuoden ikäisissä on viisi renaulttia.
Juu ei tämä nykyinen ole kuin 6v vuotias alaikäinen, ruuvit ja mutterit lähtee melkein sormipelillä. Onneksi työvälineistä löytyy pulttimoposta hitsipilliin että eiköhän osat irtoa jos hätä tulee ja järki jättää =) On muuten mutterinhalkaisija näppärä peli
Joo, jätin ne hymiöt pois tarkoituksella kun ei ole tapana niitä viljellä muutenkaan. Ja molemmat meidän ranskalaiset ála patongit eivät ole Renaultteja. Aiheeseen liittyen, niin molempien kanssa on tullut ryömittyä alla tahi päällä oli kesä tai talvi. Jos äly ei riitä niin luotto mekaanikko hoitaa asian.
Itse ajelen 16v. rellu 19:lla, itsellä ollut 11v. Kertaakaan ei ole tielle jättänyt ja helv. halpoja kilometrejä ollut. Jarruputkia on kyllä mielenkiintoista irrotella takasylintereistä, kun on aika ruostuvaisen oloista rautaa nuo alustan osat.
On se remppaaminen ihan mukavaa jos on paikka ja vermeet ja joku vähän neuvomassa jos menee sormi suuhun. Mutta voi helevetti sitäkin kertaa kun vaihdoin yli-ikäiseen aa-äksään kaikki takajarruputket. Puhki oli vain yksi, mutta loputkin siinä kunnossa, että hieman koski, niin tuli tomuna alas. Uskomatonta muuten, että olivat pitäneet noinkin loppuun asti. Nii, siihen ite homman. Käytössä oli lenkkiavainsarja ja puupöllejä auton alle. Menin vielä ostamaan ne pitkät putket orkkiksina ja nehän oli hemmetin jäykät väännellä sinne kulkemaan (olivat toki valmiiksi muotoillut, mutta sinne päin vaan). Motonetin putket on ihan kivat väännellä ja eiköhän ne saman kestä kuin orkkiksetkin eli noin normaalin auton käyttöiän. Samantyylisellä metodilla vaihoin kerran Asconan öljypohjan tiivisteen ja kyllä siinäkin hiukan kiroiltiin. Onse tietty sitte hauskaa kun tulee valmiiksi. Siitä aksusta en saanut yhtään ilmausruuvia auki, mutta ilmaaminen hoituu yllättävän hyvin letkun/putken juuresta sylinterin kupeesta. Sai moisen ilmaamisen jälkeen polkea kyllä ihan pohjaan ennenkö lukittui asvaltilla, mutta parissa päivässä tilanne parani. Tiedä sitten vuotiko se ilma ulos vai tuleeko ne kuplat lopulta säiliöön. Nyt on 06 alla ja just kävin vaihdattamassa öljyt, ensimmäistä kertaa en tehnyt itse kun en tiedä mihin täällä olis vieny jäteöljyt. Oli muuten mineraaliöljyä vakiona amerikan civicissä (niinkuin taitaa melkein kaikissa olla täällä paitsi minissä ei) - laitatin kyllä nyt synteettiset. Ransiksista niin nehän on hyviä harrasteautoja kun riittää harrastamista Ja semmosta, että olihan ne ainakin sitikat aikanaan (mm. DS, CX ja tietty rättäri ja olihan ne geesut ihan kivannäkösiä kanssa) ihan toiselta planeetelta, mutta nykyään melko tusinakamaa kait. Tuskin tulee kyllä itse enää palattua hetkeen (pösö ja sitikka on kokeiltu, molemmat nyt oli loppuunajettuja paskoja muutenkin), kun nyt olen siirtynyt japseihin mitä ei pitänyt koskaan tehdä ps. jenkki ei käynyt edes mielessä sen jälkeen kun näin PT cruiserin kulutuslukemat, vaikka olisihan tuon Civicin hinnalla saanut jonkun 05 Mustangin vähän ajettuna, moni olis varmaan tehnyt toisin, mutta mulle mm. kulutuslukemat ja käyttökulut ovat tärkeemmät kuin ulkokuljetukselliset seikat.
Ensimmäisen viestin vioista(koiranluut) voisin arvata että kyseessä Pösö?206:n yleinen vika tuo. Kannattaa kuulemma ostaa vahvemmat mutta hiukan kalliimmat luut sinne. Jotain rallisarjaa tjsp. Ei tartte heti olla vaihtamassa. Itse 6 vuotiaalla Sitikalla ajelen ja tyytyväinen olen ollut. Ainut mikä pännii että nykyautoissa pikkuvian korjaaminenkin niin prkleen kallista..