CDON.com

الموضوع في 'Kauppapaikoista' بواسطة claude, بتاريخ ‏9 ديسمبر 2005.

  1. jupeha

    jupeha Tuttu käyttäjä

    إنضم إلينا في:
    ‏18 مارس 2004
    المشاركات:
    138
    الإعجابات المتلقاة:
    32
    Jep, minäkin sain tuon kyselyn ja
    Annoin palautetta kyllä reilusti.

    Toivottavasti jotain muuttuisi paremmaksi, tai edes hieman takaisin parempiin vanhoihin hyviin aikoihin.
     
    أعجب بهذه المشاركة WesleySnipes
  2. el_maco

    el_maco Käyttäjä

    إنضم إلينا في:
    ‏16 أكتوبر 2024
    المشاركات:
    27
    الإعجابات المتلقاة:
    2
    Laitoin CDONin kyselyyn, että elkää muuttako mitään. Kaikki skulaa hienosti!
     
  3. ZED

    ZED Mitä kävi, ketä tietää? Tukijoukot

    إنضم إلينا في:
    ‏19 مارس 2002
    المشاركات:
    3,778
    الإعجابات المتلقاة:
    262
    Vastasinpa minäkin kyselyyn.
    Riippunee viime aikojen asiakaskokemukset aika paljon siitä että mitä kyseisestä firmasta on tilannut. Itselläni ei ole isompaa valittamista.

    Positiivista on se että asiakasyselystä päätellen ovat ottaneet tosissaan asiakaskunnan negatiiviset palautteet.
     
    أعجب بهذه المشاركة WesleySnipes
  4. samile

    samile Uusi jäsen

    إنضم إلينا في:
    ‏3 أكتوبر 2024
    المشاركات:
    8
    الإعجابات المتلقاة:
    3
    Suoraa palautetta lähti täältäkin.
     
  5. jmo

    jmo Lähes henkilökuntaa

    إنضم إلينا في:
    ‏26 ابريل 2002
    المشاركات:
    1,770
    الإعجابات المتلقاة:
    375
    En laittanut palautetta, kun päätin jo aiemmin etten putiikkia enää tilauksillani häiritse.
    Jostain mistä lie syystä päättivät kuitenkin sähköpostilla kiittää arvokkaasta palautteesta kyselyyn liittyen ja laittoivat 5 euron alennuskoodin. On toi vaan niin sekaisin koko pulju.
     
  6. Phinor

    Phinor Tuttu käyttäjä

    إنضم إلينا في:
    ‏25 يوليو 2003
    المشاركات:
    170
    الإعجابات المتلقاة:
    34
    Laitoin palautetta ja eipä ole tullut kiitosta palautteesta. Ehkä se arvokkain (alennuskoodin arvoinen) palaute oli pysyä hiljaa.

    Sekaisin on yksi sana kuvaamaan tuota puljua.
     
    أعجب بهذه المشاركة Komi35
  7. 71 dB

    71 dB Lähes henkilökuntaa

    إنضم إلينا في:
    ‏19 يناير 2005
    المشاركات:
    12,001
    الإعجابات المتلقاة:
    971
    Eipä taida olla meikäläisellä kiirettä palata asiakkaaksi... ...kohta tulee vuosi täyteen boikottia. o_O

    Saa nähdä tuleeko sellaiset Black Friday tarjoukset pöytään, että meikäläinen joutuu nöyrtymään, mutta jotenkin tuntuu että ei tule...
     
  8. Phinor

    Phinor Tuttu käyttäjä

    إنضم إلينا في:
    ‏25 يوليو 2003
    المشاركات:
    170
    الإعجابات المتلقاة:
    34
    Menee hiukan palstan aiheen ohi mutta huomasin CDONin etusivulla että mainostavat isolla adventtikalentereita. Paljon en odottanut kun linkkiä klikkasin mutta täytyy sanoa että paljon (hupia) sain.

    Esim. adventtikalentereiden osastolta "Karkit, tee & kahvi" löytyy meikkipeilejä, hiustenlähtöön lääkkeitä, Applelta ja Samsungilta vuoden-parin vanhoja puhelimia, partateriä, konsoleita, sähköpyöriä ja paljon paljon muuta, pari blu-ray ja 4K elokuvaakin. Yhtään adventtikalenteria ei kyllä löytynyt tuolta osastolta, tai ylipäätään tuotetta joka kuuluisi tuon nimiselle osastolle.

    Joskus olen tämän jonnekin kirjoittanut mutta laitanpa uudestaan: en ymmärrä miten CDON on edelleen pystyssä kaiken nähdyn sekoilun jälkeen.
     
    أعجب بهذه المشاركة Komi35
  9. 71 dB

    71 dB Lähes henkilökuntaa

    إنضم إلينا في:
    ‏19 يناير 2005
    المشاركات:
    12,001
    الإعجابات المتلقاة:
    971
    Oli se toista joskus 20 vuotta sitten, kun pulju keskittyi myymään CD-levyjä ja leffoja. Taisi siinä ohessa jotain USB muistitikkuja ja tietokonehiiriä olla myynnissä, mutta moinen ei menoa haitannut. Sitten homma "lähti käsistä" ja CDON:sta tuli meikkipeileihin ja puutarhatuoleihin satsaava sekatavarakauppa. Vuosikausia homma toimi kohtuullisesti käännöskukkasten naurattaessa, mutta sitten tuli vuosi 2024 ja sekatavarakaupasta tuli sekoilukauppa.
     
    Komi35 و klmake معجبون بهذا.
  10. 3JJ

    3JJ Lähes henkilökuntaa

    إنضم إلينا في:
    ‏3 مارس 2006
    المشاركات:
    1,796
    الإعجابات المتلقاة:
    434
    Sitä jotenkin luulisi että nykyisessä markkinatilanteessa kauppa pärjää parhaiten keskittymällä ja erikoistumalla. Valitaan mikä se ala on ja ollaan parhaita siinä. Nyt yritetään myydä vähän kaikkea sieltä sun täältä, ja sitten ihmetellään kun kauppa ei käy. Samalla tarjotaan omaa kauppa-alustaa kaiken maailman koijareille ja muuten epäilyttäville myyjätahoille.
     
  11. Moderaattori

    Moderaattori Administrator طاقم الإدارة Ylläpito

    إنضم إلينا في:
    ‏27 أغسطس 2019
    المشاركات:
    845
    الإعجابات المتلقاة:
    327
    Jatketaan ketjun aiheen parissa, eli CDON sisällöillä. -Mode
    Joulukalenterikeskustelu siirretty offtopicina Ohi Aiheen! Sivuraide! -ketjuun.
     
  12. samile

    samile Uusi jäsen

    إنضم إلينا في:
    ‏3 أكتوبر 2024
    المشاركات:
    8
    الإعجابات المتلقاة:
    3
    Onhan tää legendaarista. Pistelin viestiä CDONille jossa kysyin että miksi ennakkotilauksista tulee nykyään lasku samantien vaikka julkaisuajankohdasta ei ole edes tietoa. Kerroin maksaneeni erehdyksessä laskuja jo kuukausia sitten eikä vieläkään ole tietoa edes julkaisuajankohdasta. Vaadin että ellei laskutusta saada kuntoon tilaan kaiken jatkossa muualta. Ja vastaus... Ikävää että olet joutunut odottamaan tuotettasi niin pitkään, maahantuojamme ei laitettavasti ole vielä pystynyt toimittamaan tuotetta meille, emmekä osaa arvioida toimitusaikaa. Haluatko perua tilauksen...
    No ei varmaan olekaan pystynyt toimittamaan jos kyseistä tuotetta ei ole edes julkaistu. Toki itse kysymykseen laskutuksesta ei tietenkään oteta kantaa.
     
    أعجب بهذه المشاركة WesleySnipes
  13. nugent

    nugent Lähes henkilökuntaa

    إنضم إلينا في:
    ‏23 أكتوبر 2008
    المشاركات:
    1,114
    الإعجابات المتلقاة:
    263
    ^ Lähes sanasta sanaan sama lässytys kuin itselle tuli tuossa taannoin. Tekisi mieli tilata ennakkoon Tron Legacy steelbook UHD kun on siellä halvimmalla mitä olen löytänyt mutta ei vaan perkele jaksa taas vääntää aspan kanssa laskusta.
     
  14. Pulse+

    Pulse+ Vakiokasvo

    إنضم إلينا في:
    ‏11 مارس 2004
    المشاركات:
    709
    الإعجابات المتلقاة:
    151
    Kuullostaa kieltämättä erikoiselta. Tilaat varmaankin 14 päivän laskulla, kuten itsekin. Omissa tilauksissani lasku on lähetetty aina vasta siinä vaiheessa, kun leffoista tulee postitusilmoitus. Näin siis myös ennakkotilauksissa, joita on nytkin vetämässä mm. ne Tronit.
     
  15. Burkitsville

    Burkitsville Lähes henkilökuntaa

    إنضم إلينا في:
    ‏15 يونيو 2010
    المشاركات:
    5,291
    الإعجابات المتلقاة:
    1,495
    Hetkeäkään ei ole kaduttanut taannoinen päätös kääntää selkääni tämän puljun patoutumille, ja hyödyntää muita väyliä optisen median ostoissa. Se on mielestäni paljon sanottu, kun huomioi kuinka tärkeää osaa senttien venytys henkilökohtaisissa elokuvahankinnoissa näyttelee, enenevässä määrin kohtuuttomuuksiin kohoavien hintojen dominoidessa tarjontaa — näin siis erityisesti, mitä eksklusiivisiin (lue: kiinnostavimpiin) painoksiin tulee.

    Sanomattakin on selvää, että kukin päättää, mitä on valmis ostokokemuksissaan sietämään, minkäkin säästetyn euromäärän tähden, ja että onko siitä mahdollisesti muodostuva vaivaryöppy lopulta kaiken sen arvoista. Kummeli tämänkin sketsissään hyvin kiteytti: Tervetuloa valintojen maailmaan.
     
  16. WesleySnipes

    WesleySnipes Tuttu käyttäjä

    إنضم إلينا في:
    ‏22 يوليو 2020
    المشاركات:
    142
    الإعجابات المتلقاة:
    51
    Itellekin tuli lasku ennen julkaisua. Qliroon otin sen jälkeen yhteyden ja siellä siirsivät heti eräpäivää eteenpäin. Eli se ainakin toimi omalla kohdallani.
     
  17. swedgin

    swedgin Aktiivinen käyttäjä

    إنضم إلينا في:
    ‏25 سبتمبر 2016
    المشاركات:
    86
    الإعجابات المتلقاة:
    18
    Ihmettelen että mikä tämän puljun nykyinen bisnesidea on? Takavuosina liike oli selvästi profiloitunut musiikin ja elokuvien verkkokaupaksi ja tuohon aikaan monet omassakin tuttavapiirissä asioivat CDON:ssa. Nykyään monetkaan eivät enää osta elokuvia tai musiikkia fyysisessä muodossa, joten sikäli on ihan ymmärrettävää, että CDON on pyrkinyt laajentamaan omaa tarjontaansa. Valikoimassa ei vaan ole oikein päätä eikä häntää eikä CDON usein ole edes hintojensa puolesta mitenkään varteenotettava vaihtoehto. Tavallaanhan CDON on ollut ikään kuin Ruotsin Amazon, mutta nykyäänhän Ruotsin Amazon on Ruotsin Amazon :D Ilmeisesti kuitenkin myös CDON toimii Amazonin tavoin Marketplace-alustana. Tiedä sitten minkä verran CDON:n kautta ostetaan näitä "uusia tuotteita", millä tarkoitan siis kaikkea muuta kuin alkuperäisen bisnesidean mukaisia tuotteita.
     
  18. 71 dB

    71 dB Lähes henkilökuntaa

    إنضم إلينا في:
    ‏19 يناير 2005
    المشاركات:
    12,001
    الإعجابات المتلقاة:
    971
    Tämähän se ongelma on. Pulju ei ole uudistunut onnistuneesti. Päinvastoin, sen toiminta on heikentynyt vuosien saatosta kuluttajan näkökulmasta. Kaikki muutokset tuntuvat olevan negatiivisia.

    On kyllä harvinaisen surkea marketplace-alusta. o_O
     
    أعجب بهذه المشاركة kikkeliskokkelis
  19. samile

    samile Uusi jäsen

    إنضم إلينا في:
    ‏3 أكتوبر 2024
    المشاركات:
    8
    الإعجابات المتلقاة:
    3
    Minä otin myös yhteyden, mutta siirsivät ainoastaan kaksi viikkoa. Sen jälkeen maksoin laskun. Tästä on nyt pari kuukautta, edelleenkään julkaisuajankohdasta ei ole tietoa. En jaksa alkaa takkuamaan kahden viikon välein qliron suuntaan. Kyllä se on CDONin tehtävä hoitaa laskutus kuntoon siten että lasku tulee kun tuote lähtee.
     
    أعجب بهذه المشاركة WesleySnipes