Automaailman uutiset

En tråd i 'Autot, moottoripyörät sekä liikenne' startet av Flash Gordon, 21 Mar 2014.

  1. Flash Gordon

    Flash Gordon Tunnettu käyttäjä

    Reg.:
    22 Jun 2008
    Innlegg:
    291
    Liker mottatt:
    1
    Sist redigert av en moderator: 24 Jul 2015
  2. vps358

    vps358 Lähes henkilökuntaa

    Reg.:
    11 Feb 2005
    Innlegg:
    4.925
    Liker mottatt:
    534
    Jokseenkin turhaa ja tarpeetonta "silmäkarkkia" ja vaikea uskoa tuota prosenttimäärää 60% enemmän, mihin verrattuna? Wanhoihin hehkupolttimoihin? Varsinkin kun tuo valoteho on aika tarkkaan rajoitettu direktiivein jne....

    T: Vesku
     
  3. vemkki

    vemkki Lähes henkilökuntaa

    Reg.:
    10 Sep 2006
    Innlegg:
    4.090
    Liker mottatt:
    374
    Kyllähän polttimon valotehoa saadaan nostettua, mutta halogeeneissa haittapuolena on käyttöiän selvä lyheneminen. 60% tarkoittaa, että tietty luksimäärä saavutetaan 60% laajemmalla pinta-alalla kuin tavallisen halogeenipolttimon kanssa. Eri valmistajilla on näitä +xx% polttimoita, ja testien perusteella lupaukset hyvinkin usein pitävät paikkansa. Philipsillä on myös suht tavallinen Ultra Vision -polttimosarja, jossa on myös +60% lupaus. Huomattavaa kuitenkin on, että Philips ilmoittaa yleensä käyttöiän vain peruspolttimoilleen, ei näille plussamalleille.

    Vaan juu, tämä ColorVision lienee vain yksi uusi kikka amistuunaajien työkalupakkiin. ;)
     
  4. vps358

    vps358 Lähes henkilökuntaa

    Reg.:
    11 Feb 2005
    Innlegg:
    4.925
    Liker mottatt:
    534
    Huomioon pitää ottaa myös se, että autojen valoteho on aikasten tarkkaan rajattu, kyllähän sitä saisi vaikka kuinka kirkkaat valot, mutku ne olis laakista laittomat...
    Historiaa...
    Kun auton valot saa olla vain x lumenia tehokkaat, niin on ne "tavis"polttimot sitten aikasten kelmeät, jos on x-60% lumenia....

    Tämä ei tietenkään poista sitä tosiasiaa, että auton valojen tehokkuudelle ei juurikaan uhrata auton suunnittelussa...

    T: Vesku
     
  5. The Ring

    The Ring Charles Bronson 1921-2003 Tukijoukot Guest

    Reg.:
    2 Des 2002
    Innlegg:
    1.526
    Liker mottatt:
    1
  6. The Ring

    The Ring Charles Bronson 1921-2003 Tukijoukot Guest

    Reg.:
    2 Des 2002
    Innlegg:
    1.526
    Liker mottatt:
    1
  7. aheikkinen

    aheikkinen Lähes henkilökuntaa Tukijoukot

    Reg.:
    5 Apr 2007
    Innlegg:
    5.008
    Liker mottatt:
    137
    Voiko tämä olla mahdollista? :eek: Olisi ollut hyvä mahdollisuus kyykyttää ja laskuttaa autolijoita vielä vähän lisää, mutta sen sijaan käytettiinkin tervettä järkeä ja tehtiin päätös autoilijan eduksi?!

    Hyvä Suomi! Onko tämä nyt uuden järjenkäyttötrendin alkua? Otetaanko seuraavaksi vaikkapa sähköautojen kohteluun mallia Norjasta?
     
  8. The Ring

    The Ring Charles Bronson 1921-2003 Tukijoukot Guest

    Reg.:
    2 Des 2002
    Innlegg:
    1.526
    Liker mottatt:
    1
  9. marlan

    marlan Lähes henkilökuntaa Tukijoukot

    Reg.:
    10 Jun 2004
    Innlegg:
    2.506
    Liker mottatt:
    307
    Kun ei ole ajokorttia, en osaa arvioida millaisissa hinnoissa bensa-autoilla ajelu nykyään on.

    Tänään paikallislehti (Hufvudstadsbladet s. 12–13, verkossa maksullinen) kertoo, millä hinnoilla ajelisi häkäpönttöautolla:
    • Satasella kuluu 20–45 kg halkoja.
    • Tyyppi osti kuution halkoja 35 €:lla ja ajeli niillä vajaat 800 kilometriä (noin 0,044 €/km).
    Huono puoli on, että kolmen vartin välein täytyy pysähtyä lappamaan lisää pökköä pesään...

    Tähänkö ollaan menossa Putinin takia?
     
    Sist redigert: 22 Okt 2022
  10. ISPF3.4

    ISPF3.4 Lähes henkilökuntaa

    Reg.:
    1 Des 2006
    Innlegg:
    3.258
    Liker mottatt:
    612
    Osaava pääministeri oli aikaansa edellä.

    [​IMG]
     
    marlan liker dette.
  11. Snäckby

    Snäckby Lähes henkilökuntaa

    Reg.:
    12 Apr 2016
    Innlegg:
    1.673
    Liker mottatt:
    150
  12. KILLPATRICK

    KILLPATRICK Lähes henkilökuntaa

    Reg.:
    28 Jan 2010
    Innlegg:
    7.204
    Liker mottatt:
    1.414
    Miksei näyttäisi? Aina raha näyttää hyvältä.
    Sitten kysymykseen, että miksi vertaat 70-luvun muskeliautoihin? Ne olivat tuohon aikaan varakkaimpien ihmisten kulkuvälineitä työhön, kotiin ja harrastuksiin?
     
  13. KILLPATRICK

    KILLPATRICK Lähes henkilökuntaa

    Reg.:
    28 Jan 2010
    Innlegg:
    7.204
    Liker mottatt:
    1.414


    Kirjoitin huonosti. Lauseessa olisi pitänyt olla välissä:
    Ne "muskeliautot" olivat tuohon aikaan "sinun mielestä" varakkaimpien ihmisten kulkuvälineitä työhön, kotiin ja harrastuksiin?
    Luulin kysymysmerkin lopussa riittäneen, miksi ihmettelin vertaustasi. Minulla ei ollut mitään käsitystä muskeliautojen hinnoista, mutta jos olisin tiennyt niiden olevan halpoja, olisin olettanut, että varakkaat eivät niitä olisin ostaneet tuohon aikaan samaan käyttöön, kuin tuo Cadillac on nyt tulossa.

    Ajattelitko olla 50-vuoden päästä arvostelemassa, miltä autot näyttää?
     
    Sist redigert: 31 Okt 2022
  14. Moderaattori

    Moderaattori Ylläpito Forumleder Ylläpito

    Reg.:
    27 Aug 2019
    Innlegg:
    787
    Liker mottatt:
    301
    Eivät ne yleisesti olleet halpoja.
    Tuossa sanotaan noiden kahden ensimmäisen (Plymouth Road Runner ja Dodge Super Bee) olleen esimerkkejä halvoista muskeli autoista, joita oli tarkoitus myydä huomattavasti halvemmalla kuin "...kalliita, tyylikkäämpiä ja tarkoituksenmukaisempia (better-appointed?) autoja jotka olivat määritelleet markkinoita..." eli kyllä ne olivat hinnoissaan.
     
  15. Snäckby

    Snäckby Lähes henkilökuntaa

    Reg.:
    12 Apr 2016
    Innlegg:
    1.673
    Liker mottatt:
    150
    Äänethän yli 5,8L bensa V-8 on loistavat…Sanoin aina: 16 valves naturally ja nestejäähdytys bensiinillä.
    Escalade sopii muuten hyvin lasten kuskaamiseen. Yksi täällä Espoossa sitä siihen käytti.
     
  16. TheRealThing

    TheRealThing I WANT TO BELIEVE Tukijoukot

    Reg.:
    3 Mai 2004
    Innlegg:
    4.975
    Liker mottatt:
    894
    Cadillac on aina Cadillac. Omaan silmääni tuon uuden Escaladen muotoilu näyttää ihan maistuvaiselle.

    Varmasti hyvin kulkee vähän isompikin perhe ja mahtuu vielä matkatavaratkin kyytiin. Suomessa ongelma tosin olisi onnettoman pienet parkkipaikat tuon kokoluokan autolle. Mutta jenkeissä hyvätuloisena länsirannikolla asuessa (kuvitelmaharjoitus, ei kirjoittajan todellisuutta) tuollaisella ajaisi oikein mielellään. Hintaa sillä näyttää kyllä sielläkin olevan aika reippaasti (Cadillac on Cadillac).

    Muskeliautoissa (ennen ja ehkä nykyäänkin) pitänee erotella myös niidenkin varustelutasot. Hinnat alkaen rivikutosella ja sitten toinen ääripää on se, mitä keräilijät nykyäänkin himoitsee. Minusta myös nuo retroversiot Mustangista, Challengerista ja Chargerista ovat oikein onnistuneita. Mielenkiintoista tosin nähdä, mitä tapahtuu muskeliautojen vetovoimalle, kun bensan hinta ja saatavuus kehittymässä negatiiviseen suuntaan. Ehkä pitäisi vielä ostaa ja ajaa, kun voi.
     
    Snäckby liker dette.
  17. Snäckby

    Snäckby Lähes henkilökuntaa

    Reg.:
    12 Apr 2016
    Innlegg:
    1.673
    Liker mottatt:
    150
  18. Snäckby

    Snäckby Lähes henkilökuntaa

    Reg.:
    12 Apr 2016
    Innlegg:
    1.673
    Liker mottatt:
    150
    Voi tätä ilon päivää kun tänään saa maksaa Autoveron Traficomille ja vielä kunnon päästöillä.
    Ihan oli pakko käydä äsken ajelemassa ja kuunnella moottorin ääntä.