Play

Тема в разделе "Kauppapaikoista", создана пользователем Proximo_X, 18 сен 2004.

  1. x_jmt_x

    x_jmt_x Lähes henkilökuntaa

    Регистрация:
    18 авг 2006
    Сообщения:
    7.597
    Симпатии:
    524
    Tuo Nordean 'ostaminen sallittu ainoastaan verified by..' -kauppiailta on korttiehtona jo todettu lainvastaiseksi ja siten pätemättömäksi.

    Vai tarkoitatko, että on tekninen rajoitus, joka estää ostosten tekemisen?
     
  2. hyeena

    hyeena Guest Guest

    Регистрация:
    26 апр 2006
    Сообщения:
    47
    Симпатии:
    0
    Tarkoitan teknista rajoitusta, siita miten homma oikeasti toimii ei ole hajuakaan, mutta tilaaminen jostain ulkomaalaisesta verkkokaupasta onnistui vasta kun kavi nordean verkkopankissa laittamassa ruksin johonkin kohtaan.
    Ymmartaakseni osa ostoksista menee lapi tuosta huolimatta, eli tekninen este toimii ainoastaan jos laskuttava myyja jotenkin tiedottaa olevansa verkkokauppa tms. viritelma.
     
  3. ipeniemela

    ipeniemela Vakiokasvo

    Регистрация:
    23 сен 2004
    Сообщения:
    800
    Симпатии:
    63
    Tilasin 15.3.2010 Playstä Hittchcockin 14 DVD:n boksin. Pahaksi onneksi sillä kortilla, jolla sen alkujaan tilasin ei ollut tarpeeksi saldoa, joten vaihdoin kortin toiseen. Tilauksen tila on edelleen "processing", olen lähettänyt aiheesta kaksi sähköpostia saamatta vastausta, eikä luottokorttiani ole veloitettu, saatikka tilausta käsitelty. En myöskään voi peruuttaa tilausta tehdäkseni uuden. Mikä neuvoksi?
     
  4. hyeena

    hyeena Guest Guest

    Регистрация:
    26 апр 2006
    Сообщения:
    47
    Симпатии:
    0
    Itsellani tuollaisessa tilanteessa sain Playn heratettya tilaamalla yhden samanlaisen tuotteen lisaa. Kappalehinta oli tosin olematon.
    Jos ei parempia ideoita ilmesty niin tilaa jotain halpaa sielta jota ainakin melkein tarttet?
     
  5. x_jmt_x

    x_jmt_x Lähes henkilökuntaa

    Регистрация:
    18 авг 2006
    Сообщения:
    7.597
    Симпатии:
    524
    Olisi mielenkiintoista tietää, mitä tämä rastitus piti sisällään.

    Nordea yritti kieltää luottokorttiensa käytön muualla kuin verified/securicode -kaupoissa ja ajatus ilmeisesti oli, että mikäli tuotteen kanssa tulee ongelmia muissa ostopaikoissa, Nordea ei olisi korvannut. Tämä oli, ikävä Nordealle, lainvastainen tulkinta ja laki tältä osin pakottava eli siitä ei edes voinut erikseen sopia toisin - saati määräillä korttiehdoissa.

    Tuon mokan he jo tunnustivat julkisesti muistaakseni kauppalehdessä.

    En ymmärrä mitä pitää käydä verkossa rastimassa, omat nordean mastercardit (2kpl) toimivat ilmankin mm. Amazonissa, playssa, discshopissa..
     
  6. hyeena

    hyeena Guest Guest

    Регистрация:
    26 апр 2006
    Сообщения:
    47
    Симпатии:
    0
    Nopealla paatelmalla kyseinen rajoitus koskee ainoastaan Verified by Visa / MasterCard SecureCode kauppoja.
    Tarkemmalla katselulla selvisi etta vaikka esimerkiksi play on Verified by Visa / MasterCard SecureCode niin tuolla ruksilla ei ole merkitysta silla tuo ruksi vaikuttaa ainoastaan niihin tapauksiin joissa ostotapahtuma ohjautuu nordean verkkopankkiin jossa verkkopankkitunnuksilla tunnistaudutaan kortinhaltijaksi.
    Naita kauppoja tulee harvemmin vastaan.

    Tama siis ainakin nordean tapauksessa, itse kavin nordean kortin kanssa laittamassa ruksin saman tein kun kortti ilmesty verkkopankkiin nakyviin, joten kokemuksia ilman ruksia ei ole. Toinen, nyt jo suljettu, kortti oli toisesta pankista jonka kanssa aiemmin mainitsemani este tuli vastaan jotain ostosta tehdessa.

    Tuosta viela nordean sepustukset tuosta ruksista:
    https://www1.nordea.fi/solo/1/product/cards/VAL-1VbV.asp?Lang=1&Role=1
    https://www1.nordea.fi/solo/1/terms/cards/VAL-VbV.asp?Lang=1&Role=1
     
  7. Renny

    Renny Tuttu käyttäjä

    Регистрация:
    8 фев 2000
    Сообщения:
    217
    Симпатии:
    0
    Kuinka kauan yleensä menee Playltä lähettää oikea tuote väärän tuotteen tilalle? Lähetin leffan 5 viikkoa sitten ohjeiden mukaisesti heille takasin, mutta mitään ei ole kuulunut.

    Onko Play:llä joku sähköposti mihin he vastaavat? FAQ ja info@play.com ei ole tuottanut mitään vastausta.
     
  8. MiguZ

    MiguZ Tunnettu käyttäjä

    Регистрация:
    18 ноя 2007
    Сообщения:
    266
    Симпатии:
    5
    Itse olisin miettinyt tässä vaihtoehtoa ilmoittaa saapumattomasta tuotteesta ja tilannut tuon oikean uudelleen. Nopeampaa ja helpompaa. Nyt näyttää siltä, että olet maksanut väärän tuotteen sekä sen palauttamisesta koituneet kulut ja joutunut vielä odottelemaan oikean saapumista aika kauan. Toki, jos haluaa olla 100% rehellinen, ei menettele alussa mainitulla tavalla. Enkä siihen kannustakaan. :D Ainakin itse sain hyvityksen saapumattomattomasta tuotteesta todella nopeasti. Tässä tapauksessa harmillista oli vain se, ettei tuota tuotetta ollut enää valikoimassa, enkä voinut täten tilata sitä uudelleen. EDIT: Siis oikeasti jäi yksi T-paita saapumatta, ei leikisti.
     
    Последнее редактирование: 3 апр 2010
  9. Super-J

    Super-J Lähes henkilökuntaa

    Регистрация:
    17 авг 2007
    Сообщения:
    4.280
    Симпатии:
    509
    En tiedä mikä tuola Playlla mättää mutta Verified by Visa systeemin pitäisi AINA suorittaa erillinen kortinhaltijan tunnistus, verkkopankkitunnuksilla tai ilmeisesti joissakin maissa jollain Visalta saatavalla tunnuksella. Parissa muussa kaupassa joista olen netin kautta ostoksia tehnyt ja joissa tuo VbV on ollut on maksu varmistettu pankin tunnuksilla. Ainakaan minä en ole saanut tuota Playlla toimimaan vaikka heidänkin ohjeissaan siitä puhutaan. Ja kaupat on jääneet tekemättä kun korttikaan ei sitten ole kelvannut eikä Playlle lähettämääni asiaa koskevaan palautteeseenkaan ole tullut vastausta...
     
  10. gaston

    gaston Lähes henkilökuntaa

    Регистрация:
    23 окт 2001
    Сообщения:
    3.496
    Симпатии:
    86
    Kyllä Playlla on valmiudet Verified by Visa systeemit mutta eivät käytä sitä normaalisti.

    Vuodenvaihteessa kun Visakorttini vaihtui uuteen syötin vahingossa kortin numeron väärin Playn sivuille ja ne tietenkin hylkäsi maksun, tämänjälkeen kun muutin numeron oikeaksi niin jouduin käymään läpi tuon Verified by Visa systeemin jossa verkkopankkitunnuksilla tunnistaudutaan kortinhaltijaksi.

    Tämänjälkeen on taas kelvannut tilaukset ilman varmistuksia.

    Aika harvinaista tuo VBV on ulkomaisissa verkkokaupoissa, CDWOW tulee ainoana mieleen missä tuota olen joutunut käyttämään.
     
  11. ipeniemela

    ipeniemela Vakiokasvo

    Регистрация:
    23 сен 2004
    Сообщения:
    800
    Симпатии:
    63
    No kyllähän meni kikkailuksi taas.

    1) Katsoin, että luottokortillani on tasan 1kpl Alfred Hitchcock-boksin hinta.
    2) Tilasin boksin uudelleen. Kahden päivän sisällä tuli mailiin ilmoitus, että luottokortiltani ei voitu hyväksyä tilausta, eli 1 boksi oli veloitettu ja toista yritetty.
    3) Kirjauduin play.comiin ja peruin toisen tilauksen.
    4) Nyt on 1kpl Hithcock-boksia tulossa, kuten alunperin pitikin. Ensimmäinen tilaus tosin tehtiin 15.3.2010, joten ei tässä ole kuin 3 viikkoa vasta mennyt... :rolleyes:
     
    Последнее редактирование: 6 апр 2010
  12. RobanHood

    RobanHood Guest Guest

    Регистрация:
    14 окт 2002
    Сообщения:
    142
    Симпатии:
    0
    Meitsille on tullut replyjä osoitteesta helpdesk@play.com, ja aika ripeästi vieläpä :)
     
  13. Professional

    Professional Stirlingite Tukijoukot

    Регистрация:
    9 авг 2004
    Сообщения:
    11.456
    Симпатии:
    692
    15.3 lähetetty kirja kolahti eilen viimeinkin postilaatikkoon. Meinaskin jo ruveta hieman jänskättään. Paketti oli saanut uuden detour lapun kylkeensä, johon oli pistetty vielä uudestaan nimi ja osoitetiedot. Finland oli oikein alleviivattu punaisella kynällä. Lisäksi oli varmuuden vuoski vielä kirjoitettu punaisella tussilla Finlande! Ties missä oli käynyt kääntymässä... :D
     
  14. Rehari

    Rehari Guest Guest

    Регистрация:
    26 окт 2006
    Сообщения:
    54
    Симпатии:
    0
    Jos tilasit sen 14-levyn Hitchcock boxin niin ilmoitteletko tänne,että missä kunnossa se tuli itsellesi. Ennenhä tuo on tullut jossain jätesäkissä/muussa muovipussissa. Kiinnostaisi kovasti tilata tuo kyseinen paketti myös.
     
  15. ipeniemela

    ipeniemela Vakiokasvo

    Регистрация:
    23 сен 2004
    Сообщения:
    800
    Симпатии:
    63
    No niin, boksi saapui vihdoin eilen perille, pakattuna pahvilaatikkoon ja sisällä paksua kuplamuovia fyllinä, kunto oli virheetön, sekä boksi, että sen sisältä löytyneet 14 slim-koteloa olivat kaikki täysin priimakuntoisia ja kolmessatoista boksin 14 leffasta on suomitekstitkin, ainoa pelkät enkkutekstit sisältänyt pätkä oli Topaz. Psykosta mukana on kahden levyn 45th Anniversary Edition. Päivää vaille kuukausi meni ensimmäisen tilauksen sisäänlaitosta paketin perille saapumiseen, johtuen näistä luottokorttisekoiluista, joten vastaisen varalle kannattaa aina muistaa varmistaa ennen tilausta, että luottokortilta löytyy tarpeeksi saldoa kyseisen tilauksen tekoa varten, koska pienikin mutka matkaan ja Playlla ollaan heti sormi suussa ja pää perseessä. Aion kuitenkin pysyä kyseisen firman asiakkaana vastakin, koska kilpailukykyisempiä hintoja saa hakea...
     
  16. Pumas

    Pumas Tuttu käyttäjä

    Регистрация:
    14 ноя 2008
    Сообщения:
    194
    Симпатии:
    2
    Ensimmäinen hasardi omalle kohdalle sattui tänään, tai kun tilasin tuossa taannoin muutaman t-paidan ja tänään kävin ne postista noutamassa, niin yksi paketti olikin tyhjä! :mad: Mikä pettymys. :hitme: Muuten on hyvin toimitukset pelannu.

    Sain rahat takaisin, joten case closed. Harmi sinällään, kun paita joka jäi saamatta, on kokonaan kadonnut tarjonnasta.
     
    Последнее редактирование: 29 май 2010
  17. hjuuhidiot

    hjuuhidiot Guest Guest

    Регистрация:
    3 окт 2007
    Сообщения:
    94
    Симпатии:
    0
    Yritin tilata op:n electronilla jossa on verified by visa - ominaisuus päällä mutta mitään siirtymistä op:n verkkopankkiin ei tapahtunut. Myöhemmin Playlta mailattiin että kortin tiedot eivät täsmää. Ilmeisesti tililtä on kuitenkin mennyt euron katevaraus.
    Onko kenelläkään op:n electronin käyttäjällä ollut samaa ongelmaa? Oon kyllä lukenut threadin edellisiä sivuja joissa puhuttiin tästä mutta kun tässä tapauksessa ei tapahtunut edes vahvistusta verkkopankissa.

    Toiseksi: mikä on Play:n asiakaspalvelun sähköpostiosoite ja miksi sitä ei lue missään (ainakaan näkyvästi)?
     
    Последнее редактирование: 29 май 2010
  18. lepreconn

    lepreconn Lähes henkilökuntaa

    Регистрация:
    27 ноя 2006
    Сообщения:
    3.370
    Симпатии:
    39
    Kauan taistelin tuon kanssa. Ilmoitin sitten tuosta sähköpostilla, että katevarauksia oli toistuvasti tapahtunut niin kas. Alkoi tilaukset pelittämään.
     
  19. hjuuhidiot

    hjuuhidiot Guest Guest

    Регистрация:
    3 окт 2007
    Сообщения:
    94
    Симпатии:
    0
    Ok kiitos, mutta tapahtuko sulla sitä verifiointi-juttua?

    Ja mihin sähköposti-osoitteeseen lähetit viestiä?
     
  20. Slabs

    Slabs Guest Guest

    Регистрация:
    7 дек 2009
    Сообщения:
    214
    Симпатии:
    0
    Eli kaikilla OP:n visa electronin omistajilla ongelmia playlta tilattaessa? Harkitsen juuri josko kokeilis mutta helppous ennenkaikkea olis tärkeetä ettei tarviis sompailla sen enempää asian kanssa.