Kaukalon ideanahan on, ettei kosteus pääse leviämään piilossa rakenteisiin, vaan pienetkin lirit valuu heti nilkoille. Meille herra putkitöiden valvojaherra, jolla oli sertifikaattia ja kokemusta vaikka muille jakaa, jopa suositteli muovimatosta käännettyä kaukaloa kaupan kovamuovisen sijaan. Mutta *#¤*"#QQ#, älypäät kaistanvaihdot ja hermoheikot liikenteenvaarantajat tieliikenteessä pitäisi kieltää. Tai onhan ne kielletty, mutta niskalaukaus lakia noudattamattomille. On se nyt kumma että pitää tunkea eilisen hesarin kokoiseen väliin autojonossa juuri _minun_ eteeni, kun höllään kaasua nähdessäni valojen vaihtuvan punaiseksi jossain kaukaisuudessa. Ilman vilkkua tietty niin ja urbaanimaasturilla, tana. Ja heti kohta takaisin, kun viereinen kaista vetää taas. Voittaahan tuolla tavalla ajamalla toki ainakin kahden auton mitan, kymmenen kilometrin matkalla. Jotain ihme kesäautoilijoita tiet täynnä taas, kele.
Kiellettävä: ihmiset jotka soittavat väärään numeroon keskellä yötä kun vastaaja on nukkumassa. Väärään numeroon saa soittaa vain silloin kun vastaaja ei nuku. Tästä lähtien muistan pistää kännykän yöksi äänettömälle, oli sen verta kiva uni jonka soittajaidiootti keskeytti...
Myönnän heti alkuun, että ehkä palveluammatti ei ollut kutsumukseni... Olen siis ollut töissä kahdessa isossa automarketissa (sama ketju, eri kaupungit). Tottakai palaute on hyvä asia, en todellakaan kiellä sitä, jos se annetaan asiallisesti. Mutta jos tullaan isossa automarketissa _huutamaan kassamyyjälle_ asioista, joista kassamyyjä ei todellakaan vastaa/edes tiedä (Miksi h*****issä teillä ei ole sitä xxx-grilliä myynnissä ja minkä per***een takia isoja grillihiilipusseja ei ole!), niin jollekin vihanhallinta/empatia/yleinen käyttäytyminen -kurssille pitäisi asiakas passittaa. Jos ne kurkut on homeessa tai parkkipaikka liian täysi, niin se ei ole ainakaan sen kassan vika. Normaalisti ilmaistuna (lue: ilman huutoa ja vi***ilua, jopa ystävällisesti), että kurkut on homeessa ja parkkipaikkanne yleensä aivan liian täysi on normaalia palautetta ja siten tietenkin hyvä asia. Näistä (ja luottokorttiketjun aiheuttamista) muisteloista voisin lisätä muutaman topikkiin liittyvän asian lisää: -asiakkaat, jotka ahdistuvat kysymyksestä: pankkikortille vai luottokortille. Eikai se nyt voi olla niin vaikeaa vastata siihen nätisti (vaikka kortti olisikin pelkkä pankkikortti ja kassa on kysynyt asiaa vahingossa/vanhasta tottumuksesta/tietämättömyyttään, kassamyyjät ei todellakaan ole mitään ammattilaisia minkään asian suhteen, perehdytys asioihin oli ainakin itsellä parin tunnin luokkaa). Miksi pitää ihan tarkoituksella sanoa ilkeästi? Mie en tajuu... -asiakkaat, jotka eivät tervehdi, vaikka heille sanoisi nätisti päivää/hei. Perkele, kun se on joillekin vaikeaa puhua. Eikai se ole keneltäkään pois, jos sanoisi vaikka takaisin päivää/hei/terve. -asiakkaat, jotka ei sano kiitos, vaikka esim. vaihtorahoja antaessa kassa katsoo silmiin hymyillen ja sanoo ole hyvä. Miulle ainakin äiti opetti, että jos joku sanoo ole hyvä, niin siihen vastataan kiitoksella. Kiitoksen sanomiseen ei kulu montaakaan kaloria (ja monille se kalorien lähteminenkin tekisi hyvää -asiakkaat, jotka yrittävät varastaa muovikassin (tai todistella, että miksi se pitäisi saada ilmaiseksi). Siis siihen ostosten päälle se 15 senttiä ei oikeasti ole yhtään mitään! Ja vaikka olisikin, niin se maksaa sen, hyväksykää se, tai lopettakaa kaupassa käyminen ja kasvattakaa vaikka perunoita ja tyytykää niihin! Vaihtoehtoisesti voi ostaa housut, joissa on hyvin isot taskut. Harva kuitenkaan pöllii esimerkiksi Pätkistä siksi, että kokee sen olevan liian kallis tai tuntee muuten vain olevan oikeutettu saamaan sen ilmaiseksi. Kaiken lisäksi kassit maksaa jokaisessa ruokakaupassa, joten mitään omituista kasseista maksamisessa ei ole. -asiakkaat, jotka loukkaantuvat siitä, jos heitä vahingossa teitittelee. Hieman vanhempia siis tietenkin kuuluu teititellä aina (ellei toisin pyydetä). Jos vahingossa sanoo jollekin 40-50 vuotiaalle miehelle "te", niin ei ole mukavaa, jos alkaa tarina siitä, että ketkä "me" ja hän ei todellakaan ole niin vanha, että pitäisi teititellä. Suo anteeksi en ole ajatustenlukija, edellinen samanikäinen asiakas loukkaantui siitä, kun ajattelin olla teitittelemättä juuri ilmoittamastasi syystä... -asiakkaat, jotka pyytävät erikoiskohtelua. Jos työskennellään hirveällä kiireellä liukuhihnahommia, niin siinä ei yksinkertaisesti ehdi tehdä muuta kuin sitä hommaa, josta saa "palkan". -asiakkaat, jotka eivät osaa puhua muuten kuin mutisten käsi suun edessä. Kun kassa ei saa tästä selvää, niin saadaan taas hyvä syy alkaa huutamaan kassalle. -asiakkaat, jotka ahdistuvat suunnattomasti kysymyksestä: Onko teillä bonuskorttia? Näin nyt on vain yksinkertaisesti _käsketty_ kysymään. Ja jos taas kysymyksen jättää tekemättä alkaa hirveä marina siitä, kun bonukset eivät tulleetkaan siihen taskussa olleelle kortille automaattisesti. -asiakkaat, jotka olettavat kassamyyjän lukevan ajatuksia. Siis jos asiakas tahtoo jotain, niin asiakkaan pitää siitä kertoa. Vaikka rizzlat ovatkin kassoilla ja vaikka asiakas ostaa sätkätupakkaa, niin asiakkaan pitää kertoa siitä, että tahtoo rizzloja, sitä ei kassamyyjä voi muuten tietää... -kassat, jotka ei osaa puhua kuuluvasti, kiittää, sanoa ole hyvä, tervehtiä, katsoa silmiin (=käyttäytyä oikein kassamyyjän ammatissa) Mie voisin jatkaa tätä loputtomiin, mutta ehkä tässä vähäksi aikaa Eli kiteytettynä: ihmiset, jotka ei osaa peruskäyttäytymissääntöjä, tai ei ainakaan noudata niitä. Onko se nyt niin vaikeaa ottaa muita ihmisiä edes vähän huomioon? Oli tuosta kassamyyjän hommasta jotain hyvääkin. Nyt pyrin olemaan ystävällinen kassoille (ja muille myös), kiitän, sanon moimoi lähtiessäni ja saatanpa jopa hymyilläkin. Se on todella helppo (ja ilmainen) tapa saada ihmiset hyvälle tuulelle. Ja jos ajattelee tätäkin asiaa täysin itsekkäästi (niin kuin monet tekee kaikkien asioiden kanssa), niin katseleehan sitä itsekin mieluummin hymyilevää/ystävällistä kassamyyjän naamaa. Ja ainahan se on mukavaa saada nätti hymy kauniilta parikymppiseltä naiselta :love: Ja sitäpaitsi, hymy tarttuu. Huh, kylläpä helpotti!
Hesarissahan oli joskus joku toimittaja teettänyt vertailun vuoksi kultasepänliikkeessä käsityönä hopeasta jonkun auton puskuriin liittyvän pikkuisen muoviosan "näköiskopion". Kultasepänliikkeen lasku oli huomattavasti halvempi, kuin sen muovinpalan hinta automaahantuojan huoltohinnastossa.
Hassua, itse suorastaan yllätyn jos tuota kysytään - useimmiten kortti unohtuu lompakkoon, ellei kyseessä ole joku isompi ostos, eikä monet myyjät monessa ketjussa kysy korttia.
Pitää nyt jotain heittää liikkeiden suuntaan, kun asiakkaita täällä noin paljon moititaan: Liikkeet, jotka pistävät asiakkaalle tilaukseen/teetäntään jotain tietyllä summalla, ja sitten tilauksen saavuttua/teetätettyä ilmoittavat korkeamman summan/lisämaksuja. Esimerkki: Kävin koruliikkeestä ostamassa taskumatin, jonka kyljessä oli pinta kaiverrukselle. Ostaessani sitä myyjä sanoi, että tämän taskumatin hintaan kuuluu kaiverrus. No minä maksoin sen ja toimitin heille kiinalaisen symbolin, jonka halusin kaiverutettavan siihen. Kun työ oli valmis ja menin noutamaan sen (BTW minulla oli kiire ja ilmoitin sen heille), niin tämä myyjä ilmoittikin, että tämä symboli on jotain "erikoisempaa/vaikeampaa" ja että se "hintaan kuuluva kaiverrus" koski tyyliin nimikirjaimia tms. Minun piti pulittaa muistaakseni 12-20 euroa lisää ja myöhästyin tapaamisesta. Tapanani ei ole (toisin kuin täällä Plazalla ) valitella mistään, vaan yleensä pidän suun kiinni ja maksan (ellei ole sitten joku aivan käsittämätön vääryys). Tuo tilanne on kuitenkin jäänyt kaduttamaan, ja olisi tehnyt mieli jäädä sanomaan tälle myyjälle pari valittua sanaa -- satuin vielä olemaan tämän liikkeen vakioasiakas.
Onneksi tätä ei enään tule niin jokaisesta hornan tuuttimisesta kuin muutama vuosi sitten. Alkoi jo toden teolla kyllästyttämään :grr:
Mutta nythän on kovassa muodissa tämä hevi-"musiikki". On nuoret tulokkaat hevi-ari ja sturm und drang, vanhojen pierujen comebackit (hyvä kun säilyvät hengissä keikan loppuun saakka), ozzy osbournen uusi levy joka on surkeaa black label society-riffittelyä ja vinguttelua sekä muut sietämättömät älämölö-örinä-artistit levittämässä epämusikaalista sanomaansa!
Elikkä osuimme taas lanta kasaan. itte olen old-school näissä musiikeissa ja olen edelleenkin sitä mieltä, että Rockissa ainakin ollaan menty alas päin Gunnareiden jälkeen. Ei noissa nyky ajan biiseissa ole muuta huonoa, kuin että ne tehdään aina samalla kaavalla.
Tottakai tehdään samalla kaavalla kun kerran muut kaavat eivät myy. Onhan niitä sitten vähemmän rahan perään juoksevia bändejä riippumattomilla levymerkeillä jotka ovat luovia mutta ne pitää tonkia esiin kun ei niitä valtamediat jaksa esitellä.
Niinhän se on. Ainakin viime aikoina olen lukenut, että Internet on aika kova levittäjä näissä musiikki jutuissa (siis Daa!!! No Shit Sherlock :hitme: ). En nyt tarkoita piratismia, mutta tälläisille "underground" taikka "Indie" bändeille hyvä ja ilmainen levitys keino levittää musiikkia ilman mitään sen suurempaa mediaa. Ja käsittääkseni nyky nuoriso hakee aika lailla tätäkin musiikkia ja eikä enään sitä mitä Radio tai musatv:eet soittaa. Ehkä kymmenen vuoden päästä on ihan uudet tuulet.
uollaista tekstiä kun lukee niin tulee mieleen kuin jotain puuttuisi. ivan kuin teksti ilmestyisi sivulla vaillinaisena. aittaahan se. ikkuasia mutta silti.
Heh heh . Varsinkin tuo turha Entterin käyttäminen tosiaan. Aika harvassa on viime aikoina ollut, mutta kyllä noita tapauksia sattuu :OI
Aivan ehdottomasti on kiellettävä ihmiset, jotka sanovat saunavastaa vihdaksi. Lisäksi on kiellettävä ne, jotka sanovat Etelä-Savoa Savoksi. Savoa on vain Pohjois-Savo, Etelä-Savo on Etelä-Savoa.