Ainakin Veikon Koneessa oli 40" paikalla, koska tällä viikolla toivat minulle yhden. Kuva ihan kiva, mitä nyt hieman pilvisyyttä joka toivottavasti hieman vähenee käytön myötä. Oikeastaan muuten ei pistä silmään, mutta kun tulee täysin pimeä kohtaus niin siinä alkaa ahdistaa.
Virittikö DVB-T kanavat paikoilleen? Joissain malleissa on ollut sellaista, että kanavat virittyvät kyllä oikeaan järjestykseen, mutta kanavapaikoille 800 ja eteenpäin...
En ole virittänyt DVB-T kanavia kun sattuu olemaan DVB-C boksi käytössä. Sai muuten LE40M87 mallin nyt jo reilusti alle kahden tonnin ja BD-P1000 soittimen mukaan 299 EURolla eli ei paha hinta enää Blue Ray laitteesta, minun mielestä.
Pilvisyys on sulla luultavasti ihan samanlaista kuin mulla. Mullakin on 6 kohdassa, mutta säädöillä niistä pääsee aikalailla eroon...Lamput ovat vakiona yksinkertaisesti liian kirkkaalla, luultavasti liikkeitä ja myyntitapahtumaa varten defaulttina. Tehdasasetukset eivät ole tunnetusti aina ihan priimaa..Kannattaa hankkia myös kalibrointi HD-levy, auttaa enemmän kuin pelkkä silmä. Ala pommittaa...minä sain omani takuuvaihdettua vasta 5 viikon valittamisen jälkeen, joka suuntautui kolmeen eri tahoon...luultavasti jollain paloi hermot ja antoi periksi, koska viimeisen urputuksen jälkeen sain samana päivänä puhelinsoiton, että tule hakemaan samppasi, löytyy varastosta heti. Palvelualttiuskin parani 195 % ja sain lisätarvikkeita hyvällä alennuksella. Ostinkin samaisesta liikkeestä samalla Toppyn 5100PVRc HDMI etc. Sinulle ei löydy uutta samppaa kovin nopeasti luultavasti siitä syystä, ettet tuota enää uutta rahaa, vaan olet Ö-prioriteetissa, kuten minäkin olin. Kumma juttu, että pitää käyttäytyä kuin vaikeasti häiriintynyt ihminen, jotta saa perusoikeutensa menemään läpi. Yleensäkin "asiakaspalautukset", RMA:t etc. rikkovat räikeästi kuluttajasuojaa nykyään melko useissa tapauksissa, RMA menee sampalla ruotsiin ja rahdin kiireellisyysluokitus asiakaspalautuksissa on matala. Fiksut osaa rähistä itselleen tilalle samantien korvaavan laitteen, kuulin liikkeessä sattumalta näin tapahtuneen yhden vaativan asiakkaan kohdalla. Kuluttajansuojan kannalta on tavallista, että annetaan korvaava laite tilalle, mikäli takuuasioissa kestää kohtuuttoman kauan. Mikä on "kohtuuttoman kauan" on ehkä vähän vaikea määritellä. Takavuosina moni olisi huutanut kuin sireeni, jos tv olisi ollut huollossa 5 viikkoa. Mulle tuo 5 viikkoa teki oikeastaan vaan hyvää, vieroituin aika lailla tv:stä ja nykyään tulee istuttua sohvaperunana vähemmän. Maahantuojan takuuseen vetoaminen on kuluttajasuojan vastaista; se on jälleenmyyjä, joka vastaa kuluttajalle takuuasioista, sehän se viime kädessä rahastaakin. Jälleenmyyjän ongelma on selvitellä maahantuojan etc. kanssa sitten edelleen takuuasioista. Ihmettelen vaan missä ne samsungit lymyilee, eräässä paikallisessa liikkeessä (ei saa mainostaa) niitä on ihan varastossa asti. Ehkä ne menee pimeille markkinoille
Samasta paikasta olen kanssa tilannu ja nyt on mennyt pari päivää yli 3 viikkoa. Toivotaan että se tuleen ennen kesää. On vaan perseestä kun tv luvataan 2 viikkoon ja sitten sitä saa odottaa 3 vuotta.:OI :OI :OI :OI
Näillä asetuksilla clouding katsoi käytännössä täysin (ohjelmalähde Toshiba XE1) hdtvtest post calibration settings (D65 eli 6500K): http://www.hdtvtest.co.uk/news/2007/04/22/samsung-le40m86bd-settings/ Osa asetuksista tuntuu varsin radikaaleilta... Samalla värisävyt muuttuivat luonnollisemiksi esim. ihonvärien suhteen, joskin samalla hieman hailakampi kuva... Huomaa mm. siinä, ettei taulutv:n värit enää pomppaa esiin, vaan kuvan värit ovat yhdenmukaisempia real-life -värien kanssa. Siihen tottuu, värit ovatkin tehdasasetuksilla hieman ylipirteitä, tai no, makuasia...Pieni ylipirteys väreissäkin oli alkuun ihan ok efekti. Cloudingia ei ole enää yhtään. Tosin tuossa oli mm. nämä perusjipot eli Backligt pienelle ja energy saving low eli kirkkaudessa menetetään, puolihämärretyssä huoneessa toimii oikein hyvin kuitenkin. Itse laitoin kuitenkin backlightin tasolle 3 tason 1 sijaan, tuollakaan ei edes vaikeimmissa, pimeimmissä yökohtauksissa näkynyt pilviä. World Trade Centerin pimeät kohtaukset ovat hyviä testejä, vaikka itse leffa on muutoin korkeintaan keskinkertainen.
"tehdasasetuksilla hieman ylipirteitä, tai no, makuasia." Mielestäni se ei ole makuasia, vaan mittausasia. Jos värit eivät ole sitä, mitä signaaligeneraattori antaa, ne ovat poskellaan. Ja useimmissa LCD-taulu-tv:ssä ne ovat pahasti pielessä oletussäädöillä. Itsekin kannatan säätöjen kalibrointia.
Voisiko joku kertoa miten normi Dvd:t näkyy noilla telkuilla esiintyykö nykimistä, pixelöitymistä tai Blurriä.
Itse en ole päässyt testaamaan muulla kuin xbox 360 pyörittimellä. Oikein ylläytin kuinka hyvältä se näyttikään kun boxihan ei scaala ylöspäin dvd:tä. Ei blurrannut yhtään ja oli laadultaan putki tv ja vhs videonauhuri. Ehkä huono vertaus mutta mun mielestä ihan osuva.Vielä kuin pääsis oppolla testaan miltä näyttää skaalattu dvd. Testi tölsynä oli 40" M86. Niin ja vielä sen verran että ei esiinny nykimistä tai pixelöitymistä.
Minäkin pidän mahdollisimman luonnonmukaisesta värien toistosta ja kalibroinnista sen vuoksi, toiset pitävät ei-niin-luonnollisista väreistä joten on sekä maku- että mittausasia. Toiset tykkää HIFI:stä, toisille kelpaa loudness. Joidenkin mielestä naiset näyttävät kauniimmilta pienessä jurrissa. Aamulla kalibraatiovirheen viimeistään huomaa.
Sama tilanne. 46" m86 saapui Topvisionista toissapäivänä oltuaan matkalla pari päivää vaille kolme viikkoa tilauspäivästä lukien. Mukana oli aikaisemmin tässä threadissa mainittu sininen takuukortti jossa takuuehdot löytyvät myös suomeksi. Ei tuostakaan koko totuus mielestäni ihan yksiselitteisesti selviä. Käsittääkseni tuotteen vaihto pitää hoitaa myyjäliikkeen kanssa. Jos kyseessä on takuuhuolto niin se voidaan tehdä Suomessakin. Eli Saksasta tilatessa pitää varautua kotimaata hankalampaan vaihtoprosessiin jos sattuu maanantaikappale kohdalle. Korjatkoon joku jos on parempaa tietoa? Minulle osunut yksilö tuntuisi olevan ihan priimaa tavaraa, - tosin testiäkään ei ole takana muutamaa tuntia enempää. En ole kuitenkaan kovasta yrityksestä huolimatta löytänyt jumittuneita tai kuolleita pikseleitä eikä cloudingiakaan ole ollenkaan vaikka taustavaloa laittaa yli tarpeen. TV:n kuva oli pieni shokki heti kanavien virittämisen jälkeen, vaikka huonoa kuvaa osasin odottaakin. Kuvasta olisi varmasti saanut hyvän pienellä säädöllä, mutta en kikkaillut sen kanssa enempää. Kun vaihdoin kuvalähteeksi HTPC:n digi-tv:n kuvasta tuli suorastaan hyvä. Vaikka kunnon HD testailut on vielä tekemättä, niin olen erittäin tyytyväinen ostokseen.
Mukava kuulla, että Topvisionista pystyy niitä toimittamaan. Itselläni tilauksesta vasta 1-viikko. Tuliko Topvisionista muuta mailia kuin se automaattinen "Notice of receipt". Jotain vahvistusta että tuote on lähetetty tms.? Helpottava on myös kuulla, että takuulappu tulee mukana, sillä Powermill vaatii ostokuitin + tuon takuulapun, jossa pitää olla erikseen mainittuna "Finland". Tämä tieto on fakta ja itse epäilevänä henkilönä sen varmistin. Eli eiköhän tuo mainitsemasi lappu ole juuri sellainen. Tosin Powermill ei mitenkään eritellyt, että miten "laajan" takuuhuollon he pystyvät tekemään, mutta uskoisin että kaikenlainen huolto onnistuu. EU-alueella myytyjen koneiden takuuhuollot pitää kuluttajasuojahihhuleiden mukaan onnistua yhtälailla joka maassa. Harmi ettei heidän sanoillaan ole minkäänlaista lainvoimaa Mikäli TV sattuu olemaan/menemään takuuaikana vaihtoon, niin mielestäni silloin joudut lähettämään sen telkun saksaan huoltoon/myyjäliikkeelle joka toteaa sen vaihtovalmiiksi. En tiedä voiko suomen huolto tehdä sitä ja sitten lähettää sen eteenpäin. Anyway, uskoisin, kuten suomessakin, myyjäliikkeen kanssa sovitaan telkkarin vaihto, kunhan ensiksi Samsung on antanut myönnytyksensä siihen.
Tilausta seuraavana päivänä tuli viesti otsikolla "Ihre Bestellung Nr. xxxxxx", jossa xxx tietysti se edellisessä postissa näkynyt Order ID. Babelfish-käännös viestistä oli vähän sekava, mutta kyllä minä sen lähetysilmoitukseksi tulkitsin.
Tämä on nyt täysin OT:tä, mutta suosittelen sinua käyttämään googlen translate -ohjelmaa. Alkuun itsekin käytin Babelfishiä, mutta kerran satuin testaamaan tuota googlen vastaavaa, ja se kyllä tuntui paljon paremmalta (eron huomasi etenkin siinä, että siinä missä monesti babelfishissä käännöslauseet tuntuivat sellaiselta "minä puhua suomi kieli" tyyppisiltä, niin google translaten vastaavat olivat paljon kieliopin sääntöjä noudattavammat).
"derund" kertoi aiemmin, että 1:1 pixel mapping ei toimi tässä televisiossa (kunnolla): https://www.dvdplaza.fi/forums/showpost.php?p=880288&postcount=103 https://www.dvdplaza.fi/forums/showpost.php?p=880580&postcount=107 "mutsosa" lainasi hdtvtest.co.uk -artikkelia, että toimisi: https://www.dvdplaza.fi/forums/showpost.php?p=880567&postcount=105 Onko siis niin, että 1:1 pixel mapping ei toimi? Onko kukaan muu (kyseisen television omistaja) testannut tuota 1:1 pixel mapping -toimivuutta?
Päädyin valinnassani tuohon 37" malliin ja olen nyt muutamasta paikasta pyydellyt hintaa. Halvin tuntui olevan veikonkone josta irtoaisi 1600 eur:lla, onko jollain halvempaa paikkaa otsikossa mainitulle mallille, ulkomailta en jaksa lähteä tilaamaan.
HDMI/DVI:n kautta tietokoneessa kiinni ollessaan 1:1 ei näyttäisi toimivan kunnolla. Kuvan reunoilta jää muutama pikselirivistö näyttöalueen ulkopuolelle. En ymmärrä miten tämä on mahdollista, kun kuva ei kuitenkaan näytä skaalautuneelta. VGA:n kautta 1:1 näyttäisi toimivan, näen koko kuvan ja pikselit erottuvat yksittäisinä hyvin. Voisin tietty jossain välissä ihmetellä vielä tuon DVI:n kanssa, että mikä siinä mättää.