Joo, näin ollaan asiaa pähkäilty parin "local dealerin" kanssa. Maanantaina asia selvinnee enemmän. Nyt on tykki päällä 24h vuorokaudessa, kun ei ole varma saako enää käyntiin. Olis syytä toimia huomenna klo 19.00!
Jep, mutta kun nyt pidät proijua päällä koko ajan, niin se 1000h. menee reilusti umpeen ja lampun takuu täten myös jummartaakseni... Vai vaikuttaako tuo sun aiempi ilmoittaminen maahantuojan huoltomiehelle viasta, ja huoltomiehen veikkailu lampun "loppukiristä" sitten jotenkin asiaan..? (OI, NIITÄ AITOJA TYKKIAIKOJA..:thumbsup: )
Maahantuojan huoltomies oli kuulemma samaa mieltä, että kannattaa jättää vehje päälle, koska uudesta käynnistymisestä ei ole varmuutta. Lampussa oli ennen ongelmaa aboot 980 tuntia mittarissa. Saattaa olla myös että oli totaalisen ohi menevä häiriö mutta kun ei voi ottaa riskiä, varsinkaan kun on niin kriittistä ohjelmistoa tulossa illalla!
Jep, eiköhän tuo huoltomiehelle soittaminen lampun tuntien ollessa vielä alle 1000h. ole ihan riittävä tae uuden lampun saamisesta takuun piiriin, kait... Jep, TOSI KRIITTISELTÄ tai KRIISILTÄ vaikuttaa juuri nyt..:grr: ps. kuuntelen en uskalla/halua avata enää silmiäni..
Maahantuoja/valmistaja on ollut ainakin aiemmin huoltohommissa varsin joustava, joten en millään kykene uskomaan, että homma olisi ihan tunnin päälle muutenkaan.
No niin. Maahantuojan tyly vastaus oli: lampun takuu 12kk/500h, kumpi vain tulee ensin täyteen. Yhtään ei tuosta kuulemma jousteta. Uusi lamppu on nyt kuitenkin odottamassa hyllyssä. Vanha kyllä käynnistyy vielä ja toimii ihan ok, saa tosin nähdä kuinka kauan. Täten voinkin suositella että älkää hyvät ihmiset enää ostako uutta Mitsua, kilpaileva saman tasoinen Epson on halvempi ja takuu lampulle 3vuotta/1800h.
Melkoisen jänskää, että maahantuojan (jos tämä oli Noretronin kautta) sivuilla kuitenkin mainitaan: Takuu 24 kk, lamppu 1.000 h tai 12 kk. Tästähän voisi kysäistä kuluttajaneuvonnastakin.
Tuskin itse lampussa on vikaa, jos se kerran nyt toimii normaalisti. Omien havaintojen mukaan digitykeille tuntuu olevan aika tavallista, että lamppu ei aina syty ekalla yrittämällä. Itsellänikin pari aikaisempaa LCD-tykkiä temppuilivat silloin tällöin samalla tavalla. Nyt Mitsua näyttää saavan samaan hintaan kuin Epsonia. Mitsu kyllä kiinnostaisi enempi hiljaisemman käyntiäänensä vuoksi. Mitsu sai myös paremmat pisteet kuvanlaadusta MPC:n testissä.
Hiton hyvä kun huomasit tuon! Noretroniltahan tämä on tilattu. En ole ihan varma mutta lampun epäilen hajoavan, kun tilanne oli "päällä", sain vehkeen lampun syttymään sen verran että valoa tuli vähän. Sen verran että kun käden laittoi optiikan eteen, valoa tuli jonkin verran, kuitenkin niin vähän ettei kangas kirkastunut käytännössä kuin aivan aavistuksen. Katsotaan nyt. Kommentoin tuota nettisivujen takuuaikaa juuri tutulle myyjällekin, sekin oli hieman että "Whata hell?".
Takuu oli aiemmin 500h/12kk, mutta kuten tämän ketjun viesteistä nro 330 ja 496 voi todeta, ostit koneen reilusti takuun muuttumisen jälkeen. Joten siihenkään eivät voi vedota.
Jep, johan on PRKL..! Itsekin olin tuon lampun takuusta tietoinen Noretronin sivuilta, kuten JaniH sanoi myös. Elä anna periksi, tosin mitä sitä sitten valittamaan jos lamppu ei kuitenkaan ole lopussa. Kyseessä voi hyvinkin olla aiemmin toisaalla mainittu lampun syttymis "bugi" silloin tällöin... Mutta oli miten oli, niin silti todella outoa käytöstä maahantuojan puolelta. PRKL:n digit..
Tuskin mitsun + maahantuojan enää kannattaa kerätä enempää negatiivista huomiota, eihän noita kukaan muuten enää osta. Jos tuo nyt edes on lamppuvika?
Jaahas. :hitme: En kyllä antaisi ihan helpolla ko. asiassa periksi. Tulkitsisin näin: Jos kerran eivät pidä lamppua viallisena (ja sehän kuuluu takuuseen vielä!) niin laitteessa oleva vika ja sen seuraukset (mm. joutuu buuttaan) vaikuttavat lampun kestoon. Tästähän sinulla on jopa huoltomiehen lausunto (neuvoi älä sammuta konetta). Ts. saavat ensisijaisesti korjata laitteen koska kerran siinä on vikaa. Jos lamppu ei kestä luvattua aikaa niin yhteys kuluttajasuojaan. Voit osoittaa että laitevialla on vaikutusta lampun kestoon -> uusi lamppu tilalle. Tämähän on laitevian seurausta.
Joo. Näin vastasivat jälleenmyyjän kyselyyn: "Emme vastaa markkinointimateriaalissamme olevista virheistä. Takuu on 500h/12kk." Suosittelen uutta tykkiä halajaville kilpailevien tuotteiden hankkimista, lähinnä takuuehtojen puolesta.
Optomaltahan tulee kesällä se HD80. Hinta kuulemma jää alle 3000E:n, maahantuoja yrittää saada 2500E:n hinnan. Pari päivää sitten kyselin ti:lta. Voipi olla kova kilpailija muille valmistajille.:thumbsup:
Ilmeisesti +3000 tykit ovat sen verran marginaalilaitteita, ettei asiakkaista kannata paljoa välittää. :thumbsup: