Eipä satu mullakaan olemaan, kunhan lunttasin idealo.de :n vertailupuolelta. Netistähän tuo (maksua vastaan) löytyy, www.audiovision.de
Tuli nähtyä nyt tuo Panasonic livenä. Pikseliverkko on kyllä liki näkymätön mutta yleisilme aika ponneton. Nopeasti arvioituna mitsua heikompi esitys. Lisäksi tuli nähtyä Meridian D-ILA kiinteällä anamorphisella linssillä....huh huh ...jos nämä kolme pitäisi laittaa samalle viivalle niin pana jää metrin mitsusta ja d-ila on sitten kymmenen metrin päässä edellä.....
Pitäisi varmaan nähdä Mitsu livenä jossain. Olen ollut pansuun hyvin tyytyväinen, mutta ehkäpä VP50-skaalaimellakin on jotain pientä osuutta asiaan.
Messsuila...CES:ssä Meridian myös messussi MotionCompensating...jotain... prosessoria joka oli laitettu vierekkäin VP50 kanssa. VP50 tuottama kuva näytti lähinnä vialliselta Meridianin prosessoiman kuvan rinnalla...tosin palikoi sekin välillä ihan tarpeeksi. Tulevaisuus on kyllä aidon 24 fps materiaalin
Sen verran kommenttia, että sain oman Mitsun vaihdettua uuteen eilen. En vielä ole ehtinyt kuin sen verran asennuksessa katsoa, että focus tuntuu toimivan siten, että vasemman tai oikeamman kuvaruudun puolen ollessa focuksessa, on toinen puoli hieman pielessä. Postaan lisää, kun ehdin testaamaan. Poku
näyttäs aika monella vaihtuvan laite uuteen. onko näissä normaalia enemmän vikoja vai katsojat normaalia tarkempia niille
Veikkaisin enemmän jälkimmäistä ja sitä, että valmistaja/maahantuoja ylipäätään suostuu vaihtamaan koneen kohtalaisen pienestä syystä. Itse sain koneen nro. 3 tänään. Ainakin toistaiseksi vaikuttaa hyvältä, ei kuolleita pikseleitä, kohtuu hyvä konvergenssi (mutta ei ihan yhtä hyvä kuin nro. 2:ssa), eikä pölypalloja. Valmistaja vaihtoi koneen tuon yhden kuolleen pikselin vuoksi, mutta päällimmäinen halu vaihtoon oli toiseen koneeseen ilmaantunut varsin ikävä pölypallo. Pölysuojattu optiikka, ***tujoo. :OI Jälleen hatunnosto maahantuojan toiminnalle. Tarkastivat koneen tällä kertaa huolellisesti ennen lähetystä. Tärkeitä huomioita uusille omistajille: - overscan asentoon 100% (oletus 97%) 1080i/p-lähteillä - setup off asentoon (oletus auto) katsottaessa ntsc-levyä soittimella, jossa mustan taso 0 IREä; oikeastaan setupin voi jättää offille käytännössä kaikilla lähteillä
Tässä pari kuvaa, millä demoan tuota focuksen epätasaisuutta. Eli näissä kuvissa focusoin kuvan oikean laidan tarkaksi, mutta silloin tuo vasen laita jäi sumeaksi. Kankaani on 2,4 m leveä, lens-shiftiä jouduin käyttämään n. 30 cm edestä. Mistähän tässä mahtaa olla kyse? Poku
Minulla oli toisessa koneessa samantapainen ongelma, vasenta reunaa ei saanut ihan tarkaksi. Eipä tuota tosin huomannut oikeastaan edes työpöytäkäytössä. Kannattaa tarkastaa tykin kohtisuoruus kankaaseen nähden, mutta jos ei apua löydy, niin yhteyttä maahantuojaan ja uusi kone tilalle.
Minä saan tosiaan tuon epätarkkuuden ihan säädettyä sillä, että kun toinen puoli on ok, niin toinen on sumea. Pitää tosiaan mennä viat läpi tänään ja huomenna ja katsoa, mikä tuo tykki on koneitaan. Poku
Kannattaa mitata kuvan korkeus vasemmasta ja oikeastaa reunasta ja kuvan leveys ylhäältä ja alhaalta. Jos mitoissa on pienikin ero niin projektori on vinossa eikä fokus voi olla tasainen koko kuvan alalta.
Say hello to a new Mitsubishi owner! Meikäläinen viettää tänään viimeistä, vuoden -99 heinäkuusta alkanutta, CRT harrastajan päivää. CRT:stä himmeni jonkin verran aivan yllättäen sininen putki ja oli aika tehdä asialle jotain. Käytännössä tilanne muuttui tällaiseksi kaksi kuukautta etuajassa suunnitellusta. Huomenna Marqueen tilalle laitetaan kaksipuoleisella teipillä kattoon HC5000. Saa nähdä kuinka HC5000 + 3.1 gainin 400cm torus kangas toimivat yhteen. Heittoetäisyys tulisi olemaan 5.5-6m.
Ohhoh, tervetuloa nykyaikaan! Sijoituksen suhteen joutuu valitsemaan kahden väliltä: mahdollisimman kaukana kankaasta kontrasti on paras ja parempi syväterävyys voisi auttaa toruksen kanssa fokusoitumiseen, kun taas lähimmällä sijoituksella saadaan eniten valoa. Mutta jos valovoima on ollut omasta mielestä riittävä crt:lläkin, niin kannattanee kokeilla ensin mahdollisimman kaukaista sijoitusta.
Vai nykyaikaan? Todennäköisesti tyrkkään vehkeen aluksi samoille kiskoille jossa nykyinen monsterikin on majaillut eli n. 5.5-6 metrin kohdille, jolloin zoomi olisi melko tapissaan. Käsitinkö oikein että silloin olisi enemmän valoa käytettävissä? Jotain asiaan liittyvää luettuani käsitin asian olevan päinvastoin? Que? Katselin hieman tuota projektiokalkulaattoria ja sen mukaan kaukaisin sijoituspaikka olisi tuolla kankaan leveydellä vaatimattomat yhdeksän (9) metriä! Vanha CRT on sitten myyty välittömästi, siinä ei juuri ehtinyt kissaa sanomaan. Kiitokset ostajalle!
Juu, vanhat hyvät ajat ovat takanapäin. Käsitit oikein. Varsin usein nämä selitetään hieman epäselvästi ja siten, että on mahdollisuus väärinkäsitykseen. Kirkkaimman kuvan saa siis silloin, kun tykki on mahdollisimman lähellä kangasta ja siten kuva on zoomattu mahdollisimman isoksi. Optiikan läpäisevään valomäärään liittyy ns. f-luku, joka on linssin polttovälin suhde aukon halkaisijaan. Valomäärä on kääntäen verrannollinen f-luvun toiseen potenssiin, eli f:n pienentyessä kertoimella neliöjuuri 2 (n. 1,4) kasvaa valon määrä kaksinkertaiseksi. Jos tykin linssissä ei ole iristä (tai se pidetään samassa asennossa), aukon halkaisija on melkolailla vakio eri zoomin asennoilla. Zoomia isonnettaessa polttoväli kuitenkin lyhenee, eli f-luku pienenee. Ja tätä myöten myös valoa saadaan lisää. Jos f-arvo haluttaisiin pitää vakiona, eli saada sama määrä valoa heittoetäisyydestä riippumatta, pitäisi aukkoa vastaavasti kasvattaa suuremmilla heittoetäisyyksilla. Tämä lisäisi optiikan kokoa, painoa ja hintaa.