Remedyn uusi lapsi on siis saatettu julkisuuteen. Screenshotit ja 720p HD teaser traileri lupaa ainakin aika messevää grafiikkaa. Pelitin mukaan inspistä on saatu TV-sarjoista kuten Twin Peaks. Kyseessä on Remedyn mukaan psykologinen äksön trilleri eli ilmeisesti hieman eri lajityypissä mennään kuin Max Paynessä. En normaalisti pelejä juurikaan venaile, mutta tämä kyllä nousi ykköseksi odotuslistalla. Toivottavasti ei tule pitkä odotus. Käykääpä huviksenne katsomassa ne actual in-game screenshotit ja teaserin. Tekijöiden mukaan peli on suunniteltu näille seuraavan sukupolven konsoleille kuten Xbox 360. Kuvista päätellen en kyllä yhtään ihmettele miksi www.alanwake.com
Sehän lupaa hyvää ,toivottavasti tunnelma vastaa tuota "piilonimeä"ja paskat tulee housuun pelatessa. :king:
Hyvältä kyllä kuulostaa, vaikken edes teasereita/mitään muutakaan käynyt katselemassa. Pelkästään Remedyn nimi ja hyvän kuuloinen aihe riittää kuitenkin minut vakuuttamaan. Pojat ovat minulle ainakin osoittanee arvonsa, eivätkä mene perinteisen massan mukana, vaan uskaltavat toteuttaa omia ideoitaan. Jäädään odottelemaan, mitä tuleman pitää.
Toivotaan että tästä tulisi edes vähän erilainen kuin muut 3d-äksönit, eli pitäisivät edes puolet lupauksistaan. Vapaa ja elävä maailma kuulostaa paperilla hienolta, aika näyttää miten käy. Valolla leikkiminen ei sinällään ole uutta, mutta vuorokauden vaihtelut kesken tämän tyyppisen pelin sitä ovat. Putkiräiskintä ainakin pelit-lehden haastattelussa pyritään pitämään pienenä. Vanhana "3D-veteraanina" inhoan ainakin putkiammuntaa yli kaiken, Half-Life 2:nkaan ei oikeastaan tuonut mitään huomionarvoista uutta kuin kohtuullisen fysiikan osaan kappaleista (vaikka viihdyttävä peli onkin) . Toivottavasti konevaatimukset eivät nouse kohtuuttomiksi (pc:llä). Ettei nyt maalata pelkkiä piruja seinään, ni onhan tämän odotuslistan ykkösenä, kuin Paynekin aikanaan.
Realtime demon E3 messuilla nähneenä voin kertoa että kaunis tapaus on kyseessä. Ko. demossa Järvilehto pyöritteli maailmaa miten tahtoi, muutti hetkessä kellon aikaa, säätilaa jne. Valot ja varjot ovat niin realistisia että oksat pois. Esim yhtäkkiä kesken kirkasta päivää tuuli yltyi, taivaanrannasta saapuivat myrskypilvet pimentäen koko maailman, meri alkoi kiehumaan vaahtopäistä ja jotain pahaa oli selvästikin ilmassa. Karvat pystyssä tuota tuli katsottua, harvoin innostun peleistä mutta nyt kirposi spontaanit suosionosoitukset pikkuruisessa 10 hengen demokopissa ATIn ständillä. :king:
Aika mielenkiintoiselta näyttää kieltämättä. Fysiikkamoottorit ja graffat ainakin melko karkkia, joten joutuu koneen laittamaan kuntoon jos meinaa karkkeja hightilla pitää. Prossukin olisi hyvä olla 4-ytiminen. Tässä mielenkiintoinen esittely, Alan Wake at IDF 9/26/06 Kuvia täällä Odotellaan! :king:
Hyvältä kyllä näyttää... Ainoa vaan tosiaan, ettei tämä meikäläisen nuhapumppu jaksa tuollaista pyörittää ikinä. No toivottavasti Xbox360 versio tulee olemaan yhteneväinen PC:n kanssa.
Se vaan ihmetyttää, että miten Xbox360 tuota pystyisi pyörittämään jos peli ei edes toimi nykyisillä PC:illä. Alan wake on minulle henkilökohtaisesti odotetuin peli ja toivoin sen julkaisua PS3:lle. :OI Muutenkin ottaa pattiin nämä yksinoikeudella jollekin laitteelle julkaistavat pelit. Onpa kiva ostella pelikoneita kun haluaa pelata sekä motor stormia että Alan wakea. "Mua ei huvita enää mikään" -Näsä M.-
Suoraan sanottuna ainoa asia mikä noissa näyttäisi hienommalta kuin nykyiset Xbox 360 pelit on valaistus. Naamoissa tai muissa taloissa ei tekstuurit ole yhtään sen parempia kuin nykyisissä peleissä. Valaistus on ainoa joka näyttää raskaalta.
Eipä taida xbox 360 pyöritellä tuota niin kauniisti kuin tupla-näyttiksillä varustettu Intel Kentsfield. Joten aika kuraa on jos tuota aletaan boxilla pelailemaan. Onkin hyvä idea muuten kärvistellä nykyisellä koneella tuon julkaisemiseen asti, jolloin kaikki kerralla kuntoon ja pelaamaan.
Käsittämättömän fotorealistinen tuo keskimmäisen kuvan auringonnousu! http://www.alanwake.com/screenshots/screenshot.php?shot=Alan_Wake_2006_004
No tässä on kuva 360:n Fight Night 3:sta: http://media.teamxbox.com/games/ss/1298/1137692094.jpg. Tuo on siis aidosta pelitilanteesta. Kannattaa myös muistaa, että kyseessä on 1st generation pelit Xbox 360. Vrt. PS1:n 1st gen. pelit loppuaikojen PS1 peleihin. Ihan mukava kehitys kun pelintekijät oppii hyödyntymään kaikkea. Itse olin aika pettynyt tuohon Waken grafiikkaan. Tuollaista on ollut jo pitkään olemassa hahmojen ja tekstuurien osalta. Taitaa tuon pelin feature olla lähinnä sää- ja valoefektit. Saa pelissä olla kyllä hyvä tunnelma ja juoni että sitä jaksaa pelata kun grafiikka on noinkin peruskauraa.
Tällainen juttu löytyi konsolinetin keskustelusta: Alan Wake was demoed during Paul Otellini's keynote on an overclocked Core 2 Quad system running at 3.73GHz, mainly because the game itself is significantly multithreaded and could take advantage of the quad-core system. While development is still continuing on the forthcoming game, we did get some insight into exactly how Alan Wake will utilize multiple cores. Surprisingly enough, Markus indicated that Alan Wake would pretty much not run on any single core processors, although it may be possible to run on single-core Pentium 4 processors with Hyper Threading enabled, with noticably reduced image quality/experience. The game will actually spawn five independent threads: one for rendering, audio, streaming, physics and terrain tessellation. The rendering thread is the same as it would be in any game, simply preparing vertices and data to be sent to the GPU for rendering. The audio thread will obviously be used for all audio in the game, although Remedy indicates that it is far from a CPU intensive thread. The streaming thread will be used to stream data off of the DVD or hard disk as well as decompress the data on the fly. Remedy's goal here is to have a completely seamless transition as you move from one area to the next in Alan Wake's 36 square mile environment, without loading screens/pauses. With Alan Wake being developed simultaneously for both the Xbox 360 and the PC, efficiency is quite high as developing for a console forces a developer to be much more focused than on a PC since you are given limited resources on a console. Markus admitted that being a PC-only developer can easily lead to laziness, and developing for the 360 has improved the efficiency of Alan Wake tremendously. With that said, Markus expects the visual and gameplay experience to be identical on the Xbox 360 and the PC when Alan Wake ships, hopefully without any in-game load screens.
Poistettu turha offtopic tappelu ja nyt jatketaan keskustelua taas itse pelistä. Oikein! :thumbsup: Odotan peliä, vaikuttaa mielenkiintoiselle.
Tämä peli, kuten maaliskuuksi luvattu Crysiskin näyttävät vievän PC-pelaamisen sellaisille urille, joille konsolien on vaikea seurata. Kunhan multi-core-prosessoreita aletaan hyödyntämään kunnolla, niin esim. pelien fysiikka saadaan ihan eri tolalle kuin mitä tällä hetkellä on nähtävissä. Erikoissoftassa noita multi-coreja pystytään hyödyntämään ihan eri tavalla. Tosin aika kova temppu on, jos Alan Wake toimii PC:llä vain multi-core-koneissa. Pitää jo kysyä, että mihin se prosessoriteho on hukattu? Noita seamless-siirtymiä, joita tuossa yhdessä kommentissa hehkutetaan, on nähty jo vuosia sitten.