Ginza.se

Keskustelu osiossa 'Kauppapaikoista' , aloittajana BR_Zenith, 10.04.2010.

  1. swedgin

    swedgin Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    25.09.2016
    Viestejä:
    75
    Saadut tykkäykset:
    17
    Kuulostaa järkevältä. En tosiaan ole seurannut, onko kruunuhinnoissa tapahtunut muutoksia, mutta varmaankaan siis ei ole. Ilmeisesti olivat tämän kurssinousun lisänneet hintoihin yhdellä kertaa, koska muistan elävästi, että viime viikolla hinnat olivat vielä hieman alhaisemmat.
     
  2. swedgin

    swedgin Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    25.09.2016
    Viestejä:
    75
    Saadut tykkäykset:
    17
    Viitaten omaan aiempaan viestiini tiedustelen, onko muilla ollut viime aikoina ongelmia tilata Qliron laskulla Ginzasta?

    Edellisen kerran oli ongelma alkuvuodesta ja tilauksen vahvistamisen yhteydessä tuli ilmoitus, että maksutapa ei ole mahdollinen tms. Tuolloin taisi olla aiempaan Ginzan tilaukseen liittyvä lasku avoimena, mutta ei kuitenkaan myöhässä. Tiedustelin Qliron aspasta asiaa ja sain jonkun geneerisen vastauksen, jossa vihjailtiin, että tämä voisi johtua esim maksuhäiriömerkinnästä tai siitä, että henkilökohtainen luottoraja ei riitä. Piti ihan tarkistaa asiakastiedosta omat tiedot siltä varalta, että joku muu olisi käyttänyt tietojani väärin ja ei kyllä mitään merkintöjä maksuhäiriöistä löytynyt. Aspasta en siis saanut mitään hyödyllistä vastausta. Maksoin silloin odottamassa olleen laskun etuajassa, koska arvelin tämän mahdollisesti vaikuttaneen asiaan ja kokeilin tilausta uudelleen maksun kirjauduttua Qlirolle, mutta tilauksen tekeminen ei edelleenkään onnistunut. Tein sitten tilauksen luottokortilla.

    Harmillisesti luottokorttimaksu näyttää Ginzan kanssa lähtevän veloitukseen heti eikä vasta tilauksen toimittamisen jälkeen, vaikka tilaus sisältäisi ennakkotilaustuotteita. Ginzan tilausehdoista sain vähän erilaisen käsityksen asiasta.

    Nyt sitten useamman kuukauden jälkeen aiemmin tapahtuneesta yritin Ginzasta tilausta uudelleen Qlirolla ja edelleen sama ongelma. Tuon edellisen etuajassa maksetun laskun jälkeen ei ole ollut mitään asiointia Qliron kanssa. Tiedustelin taas asiaa aspasta ja taas sain vastaukseksi vihjailuja mahdollisesta maksuhäiriömerkinnästä tai henkilökohtaisen luottorajan ylittymisestä. Aspa itse siis vain arvailee, koska he eivät kertomansa mukaan pysty edes näkemään asiakkaan henkilökohtaista luottorajaa, joka mahdollisesti voisi selittää ongelmaa.

    Tuli mieleen, että voisiko tämä olla myyjäliikekohtainen juttu ja tympääntyikö Ginza siihen, että pidin parin kuukauden ajan varattuna tuotteita, joista he saisivat rahat vasta kaikkien tuotteiden julkaisun jälkeen? :D En siis tiedä, onko myyjäliikkeen edes teknisesti mahdollista estää yksittäisen asiakkaan laskulle tilaamista, mutta tuli vain mieleen. Qliroa kuitenkin olen vuosien varella käyttänyt useasti ja aina maksanut laskut ajallaan. Olen käyttänyt aina vain 14 päivän laskua enkä ikinä mitään korollisia tai kulullisia vaihtoehtoja. Vähän ihmettelisin, miksi hyvän maksuhistorian omaavan asiakkaan luottorajaa yhtäkkiä tiputettaisiin niin, että ei saa vajaan parin sadan tilausta tehtyä.

    Onko muilla samanlaisia kokemuksia Ginzasta tai Qlirosta?
     
  3. Phinor

    Phinor Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    25.07.2003
    Viestejä:
    166
    Saadut tykkäykset:
    30
    Ensimmäisenä tuli mieleen sama mikä Klarnallakin on käytäntönä, eli mahtaakohan Qlirolla nykyään vaikuttaa luottokorttien koko luottoraja siihen että antavatko ostaa laskulla. Otin viime vuonna pari kuukausimaksutonta luottokorttia ihan vaan varalle ja samalla Klarna lopetti laskulla myymisen minulle vaikka olin käyttänyt palvelua satoja kertoja ja maksanut aina ajallaan eikä muutenkaan ole koskaan ollut mitään maksuhäiriöitä. Ei siellä anneta arvoa tuommoiselle tai käsitellä yksittäisen kuluttajan tilannetta mitenkään, algoritmi tulkitsee tylysti että nyt on kaverilla teoreettista luottokorttivelkaa x tuhatta euroa lisää joten ei parane antaa laskulle yhtään saldoa riippumatta muista tekijöistä.

    Tämä siis tietämättä yhtään luottokorttitilanteestasi, mutta kuulosti niin tutulta oman Klarna kokemuksen kanssa.
     
    kikkeliskokkelis tykkää tästä.
  4. El Grande

    El Grande Lähes henkilökuntaa

    Liittynyt:
    25.07.2007
    Viestejä:
    4 008
    Saadut tykkäykset:
    412
    Kokeiltko poistaa ginza.se evästeet tai tehdä tilauksen incognito-tilassa? Vanhat evästeet ovat aiheuttaneet välillä erilaisia ongelmia.
     
  5. swedgin

    swedgin Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    25.09.2016
    Viestejä:
    75
    Saadut tykkäykset:
    17
    Tuli kokeiltua evästeiden poistamista ja incognito-tilaa, mutta sama lopputulos.

    Ihan hyvä teoria. Itse en kyllä ole uutta luottokorttia hankkinut pariin vuoteen ja edellisen kortin hankkimisen yhteydessä myös lopetin vanhan pankin kortin. Tuon jälkeen en ole uusia luottokortteja hankkinut. Kaksi luottokorttia on käytössä, yhteensä limittiä alle 10 000e, josta siis käytössä on milloin mikäkin summa väliltä 0-2000e ja maksan aina kerralla pois sen, mitä kuukauden aikana olen käyttänyt. Asuntolainaa sitten toki on vielä perkaleesti tuon päälle :D

    Luottojen ja lainojen määrässä ei noin muutenkaan ole tapahtunut oleellisia muutoksia sen jälkeen, kun edellisen kerran olen onnistuneesti Qlirolla ostanut.

    Klarnan kanssa puolestaan meni muutama viikko sitten iMusicille yksi ennakkotilaus läpi, joten ilmeisesti ainakaan kaikki maksunvälittäjät eivät ole minua blokanneet :D

    En sitten tiedä, miten tarkkaan näistäkin asioista liikkuu anonyymia dataa, mutta elokuvaharrastuksen aktivoitumisen myötä on kyllä kieltämättä viimeisen noin vuoden aikana tullut Visaa vingutettua aiempaa enemmän :D En tiedä voisiko tuosta joku botti huolestua, mutta ei siis ole tarvinnut mitenkään velaksi ostella vaan periaatteena on aina ollut vaan koota kuun ostokset samalle laskulle, jonka sitten maksan kerralla pois. Rahaa on harrastukseen palanut, mutta kait kuitenkin ihan terveellä tavalla tuloihin ja pakollisiin menoihin suhteutettuna.

    Unohtui muuten aiemmin mainita yksi juttu, jolla mahdollisesti oli vaikutusta asiaan. Vaihdoin nimittäin vuodenvaihteessa Qliron yhteyssähköpostini, sillä olen poistamassa edellistä sähköpostiosoitetta käytöstä. Olisiko voinut olla, että ongelma alkoi juuri tuon jälkeen. Koitin tämänkin asian mahdollista vaikutusta kyllä kysellä Qliron asiakaspalvelusta, mutta heillä todettiin vain, että sähköpostini on oikein.