Ei kai Tulli sitä kyseenalaista, jos arvo on 0 e? Jos et ole tavarasta mitään maksanut, niin ei siitä pitäisi alvia periä.
Oma Posti löytyy myös verkosta selaimella: https://oma.posti.fi/fi/inbox Tässä kannattanee vaan ilmoittaa tullille että palautusta ei ole tehty koska sellaista ei ole vaadittu, viallisen levyn voi sanoa heittäneensä roskiin. Ei tullikaan voi vaatia todistusta jostain mitä ei ole tapahtunut tai tarvinnut tehdä. Mulla on muistikuva että jonkun lähetyksen kohdalla mulla oli tälläisiä ongelmia, mahdollisesti vinyylilevyn kohdalla, mutta että pystyin selvittämään asian heidän tarjoamiensa väylien kautta. En muista yksityiskohtia, joten en uskalla lähteä arvailemaan, mutta olisinkohan laittanut tuon "todiste palautuksesta" sijasta kopion viestittelystä lähettäjän kanssa jossa sanottiin että "älä lähetä takaisin". En muista, mulla korvaavat tuotteet kyllä sain.
Juu, tällainen korjauslevy ei mene tullille läpi, kun viallista tuotetta ei lähetetty toiseen suuntaan. Itsekin olen ilmoittanut jonkun minimaalisen hinnan, kuten tuo 0,5€. Ärsyttävin on tuo Postin käsittelymaksu, kun eivät tee tässä oikeastaan mitään.
Pääongelma on se, että tietyn arvon alittavat tuotteet eivät enää tule tullitta kuten ennen. Jos tulli pysäyttäisi vasta esim. 20 € ylittävät lähetykset, niin vaihtolevyt tulisivat tullista läpi suit sait sukkelaan. Tämä nykyinen pilkunviilaus vain tekee elämästä helvettiä ja vieläpä aivan turhaan.
Noin itsekin tuon järkeilin, kun kuitenkin ehkä loogisimpana näyttäytyy. Mutta mene ja tiedä kuinka sitten lopulta suhtautuvat.
Mietin, että tuon Oma Posti -sovelluksen lataaminen välttämätöntä tämän kaltaista Tulli-prosessia varten? Ja onko nyt siis niin, että oletusarvoisesti Postilta tulee fyysinen ilmoitus saapuneesta levystä, jonka perusteella on mentävä Tullin sivuille, jossa sitten ilmoitettava lähetykselle hinta (esim. 0,50 €) ym. tarpeellinen ja hoidettava postin käsittelymaksu, jne? Spoiler Tässä viimeisin viesti Umbrellalta johon tänään vastasin olevani tyytyväinen prosessiin, jne. We do not have IOSS setup so you may have to pay for customs clearance one the disc arrives. If you want to place an order with us I can also include it with that shipment. If the disc is not correct when it arrives you can send it back to us. Please let me know if you are still happy to proceed. Kind regards, ☔
Ei tarvitse. OmaPostia voi käyttää ihan selaimella niin ei tarvitse puhelimen näytöltä tihrustaa kaikkea.
Itse olisin ilmoittanut että ilmainen levy ja jos vaativat jotain todistetta niin Umbrellalta viesti. Olen saanut vastaavan Second Sightilta. Kyllä noi firmat auttaa asiakkaitaan, yleensä.
Juurikin näin ja jos alkaa säätämään kuten chattailemaan niin paljon paljon kätevämpi isolta ruudulta, plus kun koneella tietoturva ja muut asiat kunnossa niin ei tartte niiden puolesta peljätä. Plus voi copy pastailla lähetys tunnareita jne jne....
Mä olen yrittänyt sen Tullin portaalin kautta. Tuli bumerangina takaisin hylättynä, kun viallista tuotetta ei ole palautettu. Edit. Liitteenä oli ennakkoilmoitus korjatusta levystä ja lähetysilmoitus. Kyseisessä tapauksessa en siis pyytänyt Vinegarilta korjattua levyä, vaan lähettivät sen automaattisesti. Tässä päätöksen teksti: "lmoitus on mitätöity. Tulli on mitätöinyt ilmoituksen. Tullauksella ei ole ilmoitettu, että viallinen tai rikkinäinen tavara on viety EU:n ulkopuolelle, joten verottoman tullimenettelyn edellytykset eivät täyty. Tee uusi tullaus Henkilöasiakkaan tuontitullauspalvelussa valinnalla ”haluan tullata ostetun tavaran”. Ilmoita arvoksi tavaran todellinen arvo. Voit hakea Tullilta oikaisua alkuperäiseen tullaukseen tekemällä vapaamuotoisen oikaisuhakemuksen. Lue lisää oikaisuhakemuksen tekemisestä: https://tulli.fi/henkiloasiakkaat/tullauksen-korjaus"
Mulla tuli juuri postiin tullausilmo. Erittain todennäköisesti Blair Witch Project korjatusta levystä. Ainon tehdä tullauksen maanantaina. Katsotaan kuinka äijän käy. Aijon olla kovana - erittäin kovana.
Saksan 4K Hitcher ei suinkaan ole Second Sightin masterista: https://caps-a-holic.com/c.php?d1=19059&d2=19044&c=6352 Rahastusta!
Chattailin tullin kanssa tuosta korvaavan levyn importtauksesta. Turhat alku botti pulinat leikkasin pois. 2025-05-19 12:05 Asiakasneuvoja ?Hei! Kuinka voin auttaa? 2025-05-19 12:06 Minä ?Hei, olisikin kysäissyt semmoisen tullauksesta kun olen mahdollisesti saamassa uuden levyn, viallisen tilalle, myyjältä EU:n ulkopuoleta. 2025-05-19 12:07 Asiakasneuvoja Näin tullaat korvaavan tavaran, kun et lähetä viallista tavaraa takaisin myyjälle?Joskus saatat saada viallisen tavaran, jota sinun ei tarvitse lähettää takaisin myyjälle. Jos myyjä lähettää sinulle ilmaiseksi uuden tavaran tai tavaraan kuuluvan osan, huomioi, että uusi tavara tai tavaran osa pitää tullata.??Jos tullaat uuden tavaran tai sen osan Henkilöasiakkaan tuontitullauspalvelussa, valitse aloitussivulla, että haluat tullata ?ostetun tavaran?. Ilmoita uuden tavaran tai tavaran osan arvoksi tavaran tai osan normaali hinta.??Tämän jälkeen voit hakea tullauspäätöksen korjausta eli oikaisua, jotta voit saada viallisesta tavarasta maksamiasi maahantuontiveroja takaisin. Tarvitset oikaisuhakemusta varten sekä alkuperäisen tullauksen MRN-numeron että uuden tavaran tullauksen MRN-numeron.??Huomioi, että et voi hakea tullauspäätöksen korjausta, jos sait alkuperäisen tavaran EU:n alueelta, mutta uusi tavara tai sen osa tulee EU:n ulkopuolelta. Uusi tavara tai sen osa pitää tullata ja sen arvoksi pitää ilmoittaa tavaran tai osan normaali hinta.??Huomioi, että valitse Henkilöasiakkaan tuontitullauspalvelussa ?maksutta takuuvaihdetun tavaran? vain siinä tapauksessa, jos olet lähettänyt viallisen tavaran takaisin myyjälle. 2025-05-19 12:09 Minä Mitäs jos MRN ei ole tallessa? 2025-05-19 12:11 Asiakasneuvoja Se löytyy omat tullaukset kohdasta 90 päivää ja jos ei sieltä löydy voit soittaa meidän asiakaspalveluun josta saat sen puhelimessa :??Tullineuvonta, henkilöasiakkaat ma-pe 8-16.15 +358 295 5201?Henkilöasiakkaan tuontitullaus ma-pe 8-18 +358 295 5206? 2025-05-19 12:11 Minä Miten voin todistaa että lähetin viallisen tuotteen takaisin? 2025-05-19 12:12 Asiakasneuvoja Kuljetusyhtiöltä esim Posti , DHL saamallasi tunnuksella tai varmin tapa on tehdä lähetykselle vientiselvitys Tullin järjestelmässä. 2025-05-19 12:13 Minä Maksaako se jotain, siis tullin vientiselvitys? 2025-05-19 12:14 Asiakasneuvoja https://tulli.fi/henkiloasiakkaat/t...autukset-korjaukset-vaihdot-ja-huollot?Tuolla sivulla on lisätietoja, vientiselvityksen tekeminen ei maksa mitään. 2025-05-19 12:14 Minä OK. Mites tiedän tuotteen arvon jos se on vain yksi osa jotain kokonaisuutta? 2025-05-19 12:15 Asiakasneuvoja Voit pyytää lähettäjältä profroma laskun 2025-05-19 12:17 Minä Tuota, olen 100% varma etten sellaista saa, eivät levittele semmoista tietoa, yritäppä S-marketista saada. 2025-05-19 12:17 Minä Lienee liikesalaisuus, ainakin osittain. 2025-05-19 12:18 Asiakasneuvoja Valitettavasti en osaa tuohon ottaa kantaa , hinta ja kuitti pitää tullauksen tuotteista olla. 2025-05-19 12:18 Asiakasneuvoja Tullauksessa voi käyttää ensimmäisen tullauksen hintaa myös. 2025-05-19 12:19 Minä Niin, ymmärräthän että olen ostanut kalliin tuotteen, jossa mukana kaksi kirjaa, kortteja sekä toinenkin levy. Tämä korvattu levy on vain osa kokonaisuutta. Eihän ole mitään järkeä maksaa siitä samaa hintaa kuin koko paketista. Järkikin sen sanoo. Ja juuri sen hinnan maksoin ensimmäisesssä tullauksessa. 2025-05-19 12:21 Asiakasneuvoja Ethän tuota tietoa minulle kertonut aiemmin joten en voine sitä mistään tietää. kuitenkin tuotteella on joku hinta oltava sen sitten vaikka arvioit itse ja todistat sen tarvittaessa tullille jollakin dokumentilla? 2025-05-19 12:21 Asiakasneuvoja Tai kirjeenvaihdolla lähettäjän kanssa 2025-05-19 12:22 Asiakasneuvoja Kertoisitko mitä levyä tarkoitat, onko se vinyyli , cd vai millainen levy on kyseesä. 2025-05-19 12:23 Minä Ihan oikeasti, miten minä sen tuotteen hinnan voin määritellä, ja ymmärrät varmaan itsekkin, eivät kauppiaan "pura hintojaan" asiakkailleen, ne ovat salaisuuksia. 2025-05-19 12:23 Minä blu-ray levy. 2025-05-19 12:23 Minä tai blue-ray niin kuin teidän sivuilla lulkee. Huumoria. 2025-05-19 12:24 Asiakasneuvoja Minäkään en voi tuollaista tietoa mistään antaa. Ohjeen mukaisesti tuotteella pitää olla hinta ja siitä todiste jos sitä Tulli pyytää. Laita hinnaksi vaikka sen levykkeen hinta ilman sisältöä??Kirjoitusvirheen laitan tiedoksi eteenpäin , kiitos siitä 2025-05-19 12:26 Minä OK. Näin teen, "jos sattuisi näin käymään että tälläinen tilanne tulee eteen." 2025-05-19 12:26 Minä Kiitos avustasi ja pitkäpinnaisuudesta. 2025-05-19 12:26 Asiakasneuvoja ?Kiitos chatin käytöstä ja mukavaa päivänjatkoa! Mikäli joku asia jäi vielä epäselväksi, voit ottaa uudelleen yhteyttä. Eli täytynee jokin hinta levylle antaa, sillä mihinkään valitus rumbaan ei viitsisi lähteä kun voi tulla hylsy.
Upea järjestelmä kyllä tämä tullin viritys kun ei voi olla olemassa tilannetta että asiakas saisi korjaavan tuotteen noin vaan. Levykkeen hinta ilman sisältöä eli tarkoittaako tuo nyt tyhjää blu-ray levyä? Saako tässä soveltaa bulkkihinnoittelua eli 50 kappaleen paketin hinnasta 1/50 on yhden levyn hinta? Onko levyn laadulla ja valmistajalla merkitystä? Tietty eihän tuohon mikä tahansa BD-R levy edes kelpaa vaan pitäisi tietää valmistusprosessia sen verran että osaisi valita oikean tyyppisen levyn ja sitten sille pitäisi osata selvittää hinta eli selvitellä missä tehtaalla noita tehdään ja kysellä sieltä. Joskus yritin tullata lautapelin YKSITTÄISTÄ komponenttia koska alkuperäisestä paketista puuttui yksi kortti ja sen sijaan että olisin lähettänyt 20kg paketin amerikkaan, oli aika paljon fiksumpaa että sieltä lähetetään yksi kortti kirjeessä tänne. Siinä sitten lähdet selvittelemään puuttuvalle osalle hintaa kun lautapelissä on osia joitakin tuhansia jotka tulevat monelta eri tehtaalta ympäri Kiinaa. Tosiasiassa hinta on tietenkin reilusti alle sentin luokkaa. Yritin tullata 0€ arvoisena monella eri tavalla mutta jokainen päättyi virheeseen kun hakemuksen lähetti tullille, myöskään 0,01€ ei kelvannut. Tullin prosessin mukaisesti minun olisi pitänyt ensin lähettää tyhjä kirje myyjälle amerikkaan että olisi todiste että olen palauttanut osan jota ei ole olemassa, tai vaihtoehtoisesti tullata "jollain hinnalla", joka ei kuitenkaan saanut olla liian pieni, ja tehdä sitten jälkeenpäin oikaisupyyntö jonka käsittelyaika oli siihen aikaan jotain puolen vuoden luokkaa.
Tässä meni 21 minuuttia molempien aikaa (sinun aikaasi enemmänkin "bottipulinoiden" takia) ja asiakasneuvojalle maksataan palkkaa, siis noin 1/3 hänen tuntipalkastaan. Tämä kaikki muutaman euron takia, jonka näköjään joudut maksamaan. Hölmöläisten touhua! Se alaraja tullattavien tuotteiden hinnalle oli aikoinaan hyvästä syystä olemassa, jotta vältytään tällaiselta naurettavalta pelleilyltä. Parhaassa tapauksessa se, että ihmiset joutuvat vänkkäämään tullin asiakasneuvojien kanssa tällaisista asioista saa päättäjät palauttamaan vanhan paremman käytännön. Vältän tullattavien tuotteiden tilaamista kuin ruttoa. On vaan mielenterveydelle parempi elää ilman.
Joo. No mun mielenterveys on mennyt jo aikapäiviä sitten eli tästä enempiä haittoja ole Sitä paitsi SS lupasi korvata nuo lisä tullaus maksut. Että en mä kärsi mitään. Vaikka ei tuo olisi merkinnyt yhtään mitään, laitoin hinnaksi 5ekee ja tullattavaa tuli 2ekee. Ajattelin etten rupee pennejä laittamaan voivat vaikka alkaa ihmetellä ja hutkia-tutkia.