Tärkeä tiedote foorumin käyttäjille

Kokemuksia kuriireista

Тема в разделе "Kauppapaikoista", создана пользователем dasb00t, 29 ноя 2006.

  1. Phinor

    Phinor Käyttäjä

    Регистрация:
    25 июл 2003
    Сообщения:
    175
    Симпатии:
    37
    Rarewavesilta on nyt tullut tasaisen hienosti kaikki elokuvat ja paketit kivasti ilman mitään säätöä, iso plussa siihen suuntaan ja koska homma toimii näin hyvin niin eiköhän niillä kohta hajoa IOSS tai lopettavat myymisen tänne. Saa tässä nyt kuitenkin hetken aikaa paranneltua tilannetta UK julkaisujen osalta jos ei muuta.

    Suomen päässä lähinnä huvitti kun alkuviikosta piti taas hakea postista pari yksittäispakattua Rarewavesin lähettämää elokuvaa, pakettien korkeudeksi oli merkitty 5cm vaikka todellisuudessa olivat parin sentin luokkaa mutta tällä pienellä kikalla ei tarvinnut jakaa kotiin asti. Sitten tänään saapuikin Rarewavesin neljän elokuvan paketti ja hyvin tuli postiluukusta sisään.
     
    El Grande нравится это.
  2. Burkitsville

    Burkitsville Lähes henkilökuntaa

    Регистрация:
    15 июн 2010
    Сообщения:
    5.424
    Симпатии:
    1.577
    Voi Jeesus luistimilla taas, mitä usvaa! Tätä(kin) ketjua lukiessa tietyt realiteetit elokuvaharrastuksessa herran vuonna 2024 lyö kerta toisensa perään ällikällä. Ei voi olla noin vaikeaa?
     
  3. vps358

    vps358 Lähes henkilökuntaa

    Регистрация:
    11 фев 2005
    Сообщения:
    5.029
    Симпатии:
    567
    Mulla on pelannut loistavasti tanskalaisen Coloplastin toimitukset suomen Postin avulla, viimeeksi keskiviikkona eka haisu omapostissa, niin torstaina puolen päivän jälkeen n. 10 kg:n paketti hyppysissä, taas kelpaa käydä vessassa.
    En avaa asiaa enempää, saatte spekuloida ihan keskenänne, mutta riittävästi lienee vihjeitä mistä on loppupeleissä kyse.

    T: Vesku
     
  4. BuzzLight

    BuzzLight Tuttu kasvo

    Регистрация:
    5 сен 2023
    Сообщения:
    340
    Симпатии:
    205
    Saa nähdä mitä sieltä tulee. Tuollaisen päivityksen olivat OmaPostin logiin saaneet:

    04.10.2024 13:54
    Lähetyksen toimitus voi viivästyä päivällä.
    Seurantakoodi osoitekortissa tai kollilapussa on virheellinen, lukukelvoton tai se puuttuu kokonaan. Lähetyksen tietoja korjataan Postin toimesta. Lähetyksen toimitus voi viivästyä päivällä


    Kaikki paketin tapahtumat ovat tähän asti logittuneet, joten ei liene Royal Maililla ainakaan liene ainakaan osoitekortti vahingoittunut.

    EU:n sisäiset tulevat joo Postin kautta nätisti. Nämä EU:n ulkopuolelta tulevat ovat lähinnä ongelma. Aina makaavat Vantaalla vähintään sen pari päivää, useasti pidempäänkin.
     
  5. hansolo

    hansolo Lähes henkilökuntaa

    Регистрация:
    1 ноя 2002
    Сообщения:
    5.005
    Симпатии:
    649
    Viimeksi minulla tuo tarkoitti, että paketti oli ihan priimakuntoinen tarroituksineen, mutta päälle oli vielä liimattu joku Postin lisätarra, jossa taisi olla jokin (viiva)koodi tms. Ihmettelin itsekin seurannan tietoa, että josko nyt pitkästä aikaa olisi paketti jäänyt mankelin väliin kunnolla.
     
  6. vintsukka

    vintsukka Vakiokasvo

    Регистрация:
    25 мар 2004
    Сообщения:
    1.616
    Симпатии:
    238
    Putkeen meni UPS:n/Liutun kanssa. Kaksi pientä samana päivänä lähetettyä Amazon-pakettia oli tulossa, ja annoin UPS:lle ovikoodin kun sitä kysyivät. Sitten Liuttu ilmoitti, että toimitus tapahtuu maanantaina 15-21. Koko illan istuin kotona, kunnes sain seurantatiedon että paketteja ei saatu toimitettua. Sitten pari päivää odotusta, että ne löysivät tiensä noutopisteeseen (toinen tiistaina, toinen vasta keskiviikkona, vaikka alunperin ne piti toimittaa samalla kertaa), josta jouduin ne hakemaan.

    Sitten UPS:n seurantatiedoissa vielä luki toisen paketin kohdalla "noudettavissa UPS-pisteestä Cindyn aasialainen kauppa" ja toisessa "toimitettu perille" kotiosoitteeseeni, ja kuittaajan nimenä Cindy. Asia selvä.

    Olisi kiva, jos a) UPS:n ja Liutun välillä kulkisi tieto ja kuskilla olisi ollut ovikoodi tiedossa tai b) Liutun kuski olisi soittanut tai viestittänyt että täällä ollaan, niin olisin päästänyt sisään.

    Joskus viime talvena kun viimeksi tuli UPS-toimitus, kuski soitti matkalta, kertoi 5 minuutin tarkkuudella koska on perillä ja kysyi tarvitaanko ovikoodia tms. En tosin tiedä, oliko silloin Liuttu asialla.
     
  7. WesleySnipes

    WesleySnipes Käyttäjä

    Регистрация:
    22 июл 2020
    Сообщения:
    149
    Симпатии:
    52
    Itellä vähän samanlainen kokemus noin kuukauden takaa. Kummaltakin yhtiöltä tulee viestejä ja tuntuu että kumpikaan ei "tiedä" toistensa viestien sisältöä. Annoin kyllä palautetta Liutulle asiasta, kun pakettini noudin heidän pisteeltään. Tosin vahva veikkaukseni on, että vastaanotto oli mallia toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
     
  8. Burkitsville

    Burkitsville Lähes henkilökuntaa

    Регистрация:
    15 июн 2010
    Сообщения:
    5.424
    Симпатии:
    1.577
    Tuollaisen selittämiseksi tarvitaan jo terapeutti ja käsinukkeja. Ohimoita hieroskellessa...
     
    WesleySnipes нравится это.
  9. vintsukka

    vintsukka Vakiokasvo

    Регистрация:
    25 мар 2004
    Сообщения:
    1.616
    Симпатии:
    238
    Ei helevetti taas tätä UPS:n sekoilua. Ensin tulee tekstiviestinä "vastaa tähän viestiin jos haluat kotiinkuljetuksen, muussa tapauksessa paketti ohjautuu noutopisteeseen X [600 m kotiovelta]. Saat uuden viestin kun lähetys on noudettavissa." Viime kerrasta viisastuneena ei kiinnostanut päivystää kotona joten en vastannut. Nyt tulee Amazonilta viesti "Unfortunately, UPS couldn't complete your delivery and is holding it for you to pick up." Amazonin mukaan siis sitä on kuitenkin yritty toimittaa kotiin. UPS:ltä ei mitään infoa, ei toimitusyrityksestä eikä noutopisteestä. Onneksi tarkistin seurantanumerolla, missä paketti on, sillä se on tietenkin viety noutopisteeseen Y [2 km kotiovelta].

    Ei se nyt iso vaiva ole tuoltakaan hakea, mutta alkaa kyllä vähän kyrsiä tuo touhu kun eivät osaa tuoda kotiin eivätkä viedä oikeaan noutopaikkaan.
     
  10. vintsukka

    vintsukka Vakiokasvo

    Регистрация:
    25 мар 2004
    Сообщения:
    1.616
    Симпатии:
    238
    Tilasin käytetyn puhelimen ranskalaisen Back Marketin suomenkielisiltä sivuilta, ja paketti lähti Ranskasta Colissimo-nimisen kuriirin matkassa. Ensin tuli ilmotus, että paketti toimitetaan kotiosoitteeseen, sitten pari päivää myöhemmin "Tilauksesi on valmis noudettavaksi". No eipä tuo haittaa, käydään hakemassa, mutta mistä? Yhdessäkään saamassani mailissa ei kerrota noutopaikan nimeä tai osoitetta, Colissimon seuranta kertoo paketin olevan noutovalmis mutta sekään ei paljasta noutopaikkaa. Pienellä googletuksella sitten selvisi, että seurantanumero toimii Postin paketin seurannassa, ja sieltä löysin tiedon, että se on viety lähimpään postiin muutaman kilometrin päähän.

    Eli ihan sama homma kuin UPS:n kohdalla, paketit jotenkuten kulkevat, info ei.
     
    nepa нравится это.
  11. vps358

    vps358 Lähes henkilökuntaa

    Регистрация:
    11 фев 2005
    Сообщения:
    5.029
    Симпатии:
    567
    Laitetaan nyt tännekin juttua, ostin toissa viikon tiistaina tavaraa suomalaisesta kaupasta ja toimitusvaihtoehto oli toimitus kotiovelle.
    No, perjantai aamuna kahdeksan aikaan ovikello rimpahtaa kerran, ensiajatus oli että taas joku tyhjänriputtaja, kun niitäkin on ollut välillä ihan kiitettävästi. Kävin kuitenkin alta minuutin katsomassa kuka se oli ja ehdin kuulla kuinka rapun ovi n. 5 metrin päässä sulkeutuu.
    No, unohdin koko jutun, kunnes sain maanantaina tekstiviestin PostNordilta aiheena onnistumaton toimitus. Sain myöhemmin seuraavana päivänä ilmoituksen mistä pakettini olisi noudettavissa.
    Mielestäni koko homma olisi ollut vältettävissä, jos PostNord olisi minulle ilmoittanut että paketti on ylipäänsä tulossa, nyt ensimmäinen yhteydenotto oli ilmoitus epäonnistuneesta toimituksesta.
     
  12. mhm79

    mhm79 Tuttu kasvo

    Регистрация:
    28 июн 2006
    Сообщения:
    278
    Симпатии:
    16
    Tilasin Vinegarilta ja toimitusta ei näkynyt joten laitoin mailia ja tänään pitäs tulla. Tullaus pitää tehdä, Fedex voi tehdä sen, tuleeko siitä siitä lisäkuluja?
     
  13. BuzzLight

    BuzzLight Tuttu kasvo

    Регистрация:
    5 сен 2023
    Сообщения:
    340
    Симпатии:
    205
    Ei pitäisi tulla, Vinegar on maksaa alvitkin.
     
  14. El Grande

    El Grande Lähes henkilökuntaa

    Регистрация:
    25 июл 2007
    Сообщения:
    4.047
    Симпатии:
    418
    Eikö Vinegarin pitänyt vaihtaa DHL:ään, muistelen tälllaisen tiedotteen heiltä lukeneeni.
     
  15. mhm79

    mhm79 Tuttu kasvo

    Регистрация:
    28 июн 2006
    Сообщения:
    278
    Симпатии:
    16
    Dhl oli heillä käytössä virlä jonkon aika sitten, mutta Fedex
     
  16. kikkeliskokkelis

    kikkeliskokkelis Jäsen

    Регистрация:
    2 дек 2024
    Сообщения:
    73
    Симпатии:
    12
    Näköjään sääntö kuin poikkeus, ettei UPS:n MyChoice paketinohjaus toimi. Soittamalla kyllä onnistuu paketinohjaus kätevästi, mutta mieluummin tekisin sen netin/sovelluksen kautta. No tää on tätä, mutta Postin OmaPosti kyllä tässä suhteessa paljon parempi.
     
  17. i-kari

    i-kari Tuttu kasvo

    Регистрация:
    18 фев 2016
    Сообщения:
    391
    Симпатии:
    163
    DHL:llä homma toimi kuin junan vessa. Nyt Fedexin lähetys on maannut Turussa yli viikon ja myöhässä kolmatta arkipäivää arvioidusta toimituspäivästä. Eikä Fedexin sivut toimi alkuunkaan esim. toimitusosoitteen vaihtamisen tai minkään muunkaan toimenpiteen osalta.