Tärkeä tiedote foorumin käyttäjille

Posti kulkee kun kusti polkee

Тема в разделе "Kauppapaikoista", создана пользователем MikkoM, 5 янв 2006.

  1. 71 dB

    71 dB Lähes henkilökuntaa

    Регистрация:
    19 янв 2005
    Сообщения:
    12.103
    Симпатии:
    992
    Eli ihmiskunta on kaikessa viisaudessa saanut herran vuonna 2025 luotua postijärjestelmän, joka toimii ehkä paperilla, mutta ei käytännössä.

    Ehkä se pakettien "käsittely" ja tietokoneelle kirjaaminen pitäisi siirtää erillisen viranomaisen tehtäväksi ja antaa lentoyhtiöiden keskittyä vaikka lentokoneiden säntilliseen huoltamiseen. o_O
     
    Последнее редактирование: 5 апр 2025
  2. BuzzLight

    BuzzLight Tuttu kasvo

    Регистрация:
    5 сен 2023
    Сообщения:
    340
    Симпатии:
    205
  3. 71 dB

    71 dB Lähes henkilökuntaa

    Регистрация:
    19 янв 2005
    Сообщения:
    12.103
    Симпатии:
    992
    Postin kulku on yhteiskunnan perusinfrastruktuuria! Ei sen toimivuus voi olla jostain lentoyhtiöistä kiinni! Jos lentoyhtiösanoma puuttuu, niin tavara suoraan läpi tullista kuluttajan kouraan! Tullaamatta jäänyt rahasumma laskuna (sakkona) laiskalle lentoyhtiölle. Jos vaikka se lentoyhtiösanoman tuottaminen alkaisi sitten kiinnostamaan. o_O
     
  4. Super-J

    Super-J Lähes henkilökuntaa

    Регистрация:
    17 авг 2007
    Сообщения:
    4.401
    Симпатии:
    547
    Yritin tuota googlata, että mikä se turvatietosanoma/lentoyhtiösanoma on, enkä löytänyt mitään muuta kuin nämä uutiset. Eli oikea termi asialle on jokin muu, tai sitten koko asia on ihan Postin keksimää huuhaata.
     
  5. ZED

    ZED Mitä kävi, ketä tietää? Tukijoukot

    Регистрация:
    19 мар 2002
    Сообщения:
    3.791
    Симпатии:
    265
  6. BuzzLight

    BuzzLight Tuttu kasvo

    Регистрация:
    5 сен 2023
    Сообщения:
    340
    Симпатии:
    205
    Ei.

    IOSS ja paketin etiketti monissa noissa paketeissa on kunnossa esim. omassa oli (toki osa voi olla tullattaviakin). Voihan se olla että Postilla pikkubyrokraatti lukee jotain direktiiviä kuin piru raamattua ja kyseisen tiedon toimittaminen ei ole alan vakiintunut käytäntö. Tuskin siellä lentorahdin kuljettajatkaan tahallaan lakia rikkovat.
     
  7. ZED

    ZED Mitä kävi, ketä tietää? Tukijoukot

    Регистрация:
    19 мар 2002
    Сообщения:
    3.791
    Симпатии:
    265
  8. BuzzLight

    BuzzLight Tuttu kasvo

    Регистрация:
    5 сен 2023
    Сообщения:
    340
    Симпатии:
    205
  9. Hippo

    Hippo Lähes henkilökuntaa Tukijoukot

    Регистрация:
    28 июл 2004
    Сообщения:
    2.433
    Симпатии:
    335
    No johan on nyt taas, Matkahuollolta tuli saapumisilmoitus: "Sinulle on saapunut paketti, jonka voit noutaa alla mainitusta noutopisteestä viimeistään 14.4. Lokeron avaamiseen tarvitset Paketit-äpin ja Bluetooth-yhteyden."

    Asenna sovellus ja rekisteröidy (muutaman virheilmoituksen kera) jotta saa yhden paketin noudettua. Ei näin!
     
  10. ZED

    ZED Mitä kävi, ketä tietää? Tukijoukot

    Регистрация:
    19 мар 2002
    Сообщения:
    3.791
    Симпатии:
    265
    Saksasta tilattu kampe oli lähettäjän ja DHL:n mukaan lähetetty siten että hintaan sisältyy kotiintoimitus. Ja kissan villat, niin se vaan postipoika toimitti hakulapun. Eikä noutotiski tosiaankaan ole se joka on määritetty omapostissa, vaan huomattattavasti kauempana.

    Posti ja palvelu eivät oikein mahdu samaan lauseeseen enää tällä vuosikymmenellä.Heidän palvelumuotoilijansa saavat aikaan vain pökäleitä.
     
    Последнее редактирование: 7 апр 2025
  11. WesleySnipes

    WesleySnipes Käyttäjä

    Регистрация:
    22 июл 2020
    Сообщения:
    149
    Симпатии:
    52
    Tämä kävi vahvasti itsellänikin mielessä. Tuntuu että kaikki mitä vaan pystytään vaikeuttamaan niin sen kyseinen firma kyllä tekee.
     
    Burkitsville нравится это.
  12. Burkitsville

    Burkitsville Lähes henkilökuntaa

    Регистрация:
    15 июн 2010
    Сообщения:
    5.424
    Симпатии:
    1.577
    Siis mitä helvettiä? Onko tuo nyt sitten jokin uusi (tuloaan tekevä) vakio?

    Allekirjoittaneella odottaa yhä yksi Matkahuollon paketti noutoa lokerikosta, ja ihan perinteisellä puhelimeen saapuneella koodilla se on noudettavissa. Miten sitten lie lähitulevaisuudessa, jos tuollaista sontaa tyrkytetään?
     
  13. gaston

    gaston Lähes henkilökuntaa

    Регистрация:
    23 окт 2001
    Сообщения:
    3.498
    Симпатии:
    87
    Kyseessä lienee lähiboxi, niissä ei ole näppäimiä joten Blluetooth on ainoa tapa avata lokero.
     
  14. marlan

    marlan Lähes henkilökuntaa Tukijoukot

    Регистрация:
    10 июн 2004
    Сообщения:
    2.576
    Симпатии:
    345
    Entä jos ei omista älypuhelinta?
     
  15. gaston

    gaston Lähes henkilökuntaa

    Регистрация:
    23 окт 2001
    Сообщения:
    3.498
    Симпатии:
    87
    Ei taritse olla oma puhelin, jos ei saa ketään sopivan puhelimen omistajaa kaveriksi niin siten ei varmaan onistu mitenkään.

    Edit; oma kokemus moisesta kioskista rajoituu yhteen kertaan kun hain paketin henkilön puolesta jolla oli vain peruspuhelin.
     
    Последнее редактирование: 7 апр 2025
  16. pekotu

    pekotu Käyttäjä

    Регистрация:
    3 фев 2007
    Сообщения:
    123
    Симпатии:
    35
    Jouduin ensimmäistä kertaa käyttämään palautusta kun kenkä ei ollutkaan sopiva ja huomasin, onko normaalia palautuksessa, että toiseen suuntaan paketin toimitus onkin paljon hitaampaa seurannan mukaan? Tilaus oli Intersportista, ei ulkomailta.

    Kun posti sai tilauksen haltuunsa se tuli kyllä seuraavana päivänä perille, nyt kun posti sai sen haltuunsa niin eka matkan osuus Ouluun meni sen vuorokauden, mutta nyt sitten siellä lojunut 3 päivää. Tekeekö posti tuon tahallaan ja katsoo, ettei palautukset ole niin kiireellisiä saada perille joten voivat toiseen suuntaan vähän hidastaa? Kyllä se on yhtä tärkeää toiseen suuntaan koska kuinka nopeasti rahat saa takaisin perustuu ihan siihen koska paketti on taas myyjällä.
     
  17. nepa

    nepa Alakerran HFR CIH -mies. Tukijoukot

    Регистрация:
    17 окт 2001
    Сообщения:
    9.646
    Симпатии:
    1.557
    Voisiko tässä olla kyse siitä, että jotkut firmat hakevat/saavat/yms/jne palautukset postilta tiettyinä päivinä? Sen sijaan, että niitä tipottain tulisi joka päivä, niin sen sijaan vaikka kerran tai pari viikossa saadaan isompi määrä palautuksia, joita sitten aletaan käsittelemään.
    Toki joillakin isoilla firmoilla, kuten vaikka Verkkis, tuo varmasti on osa päivittäistä rutiinia, mutta voisi kuvitella, että jollain yksittäisellä Intersportin myymälällä (jos on tietystä myymälästä tilattu, mikä muistaakseni on heillä mahdollista) olisi järkevämpää käsitellä palautukset vaikka tiettynä viikonpäivänä, jotta saa työntekijöiden työt hallittua järkevästi.
     
  18. pekotu

    pekotu Käyttäjä

    Регистрация:
    3 фев 2007
    Сообщения:
    123
    Симпатии:
    35
    Olit hiukan jäljillä, että ei välttämättä joka päivä mene paketteja perille( postin asiakaspalvelijan mukaan), mutta ei näin pitkää väliä( nyt viikon) siinä ole. Joten nyt selvisi oikea vika kun selvitti asiaa samalla. Paketti oli jo mennyt postin mukaan perille, mutta kuittaukset ovat jääneet pois jostain syystä ja sen takia näkyy paketti vain viimeisessä sijainnissaan.

    Toivotaan asia on nyt kunnossa ja siellä Intersportissa näkee saman ja alkavat hoitamaan maksun palautusta.
     
    nepa нравится это.
  19. hansolo

    hansolo Lähes henkilökuntaa

    Регистрация:
    1 ноя 2002
    Сообщения:
    5.005
    Симпатии:
    649
    Jahas, palvelu sen kuin paranee. Postin appi ilmoittelee, että oma noutopaikka -toiminto poistuu käytöstä 20.5. Sitten voivat hyvällä omalla tunnolla toimitella paketteja vähän minne sattuu :D.
     
  20. Damned

    Damned Käyttäjä

    Регистрация:
    4 июл 2001
    Сообщения:
    218
    Симпатии:
    26