Eilen ilmaantui sekä OmaPostiin että PostNord-sovellukseen lähetys lähettäjältä Rob Evans, seurantakoodi on molemmissa sama. Googlella selvisi, että Evans edustaa Rarewavesia. - Täytynee olettaa, että Posti toimii kuljetusketjun loppupäässä. Mikäs siinä, jos homma toimii ja Rarewavesin lähetysten kulku vähän nopeutuisi.
Itelle tuli kanssa lähetys Evansin Robilta joku viikko takaperin. Sinänsä se ja sama mitä Posti merkitsee lappuihinsa, mutta vähän ihmettelin kumminkin ettei siihen Rarewavesia oltu laitettu lähettäjäksi.
Kyllä on taas vaikeeta. Tilaus tulossa 88filmsiltä siis. Ja ALVit maksettu jo ostovaiheessa. Sen OmaPostikin jo ensimmäisenä ilmoitti. No paketti on jo saapunut maahan, mutta yllätys yllätys taas puuttuu heidän mielestään jotain tietoja. No taas tekemään tullin sivuille ilmoitus ja maksettavaa 0,00€. Mutta näköjään sekään ei heille riittänyt vaan taas piti käydä antamassa lisätietoja. Meinaa välillä mennä hermot tähän pelleilyyn!
Tanskassa maan postilaitos (nyk. Postnord) lakkaa jakelemasta kirjeitä vuoden 2025 päättyessä. Postitoiminta alkoi Tanskassa vuonna 1642. Maassa ei myöskään enää julkaista postimerkkejä, kertoo STT. Tähänkö maailma on menossa? Ampukaa sähköposti! Itselläni on yhä tavoitteena lähettää 5 kirjettä viikossa. Postimerkkeihin menee jo melkein 100 € kuussa.
No miksi ei? Postcrossing on aika suosittua nykyään. Miksi ei siis kirjeetkin. Se on paljon "eksoottisempaa" nyt kun muut lähettelee vaan jotain snäppejä ja vastaavia. Onhan se nyt ihan eri fiilis saada oikea kirje joltain.
Ei tarvitse kun itse kirjoittaa ajatuksella se kirje tai kortti ja saada siihen samalla vaivannäöllä tehty vastaus, niin sen ymmärtää.
Amazon (UK/Ranska) on nyt lähettänyt viimeiset kolme pakettia Postin uudella Pikkupaketti ovelle -toimituksella. Seuraava paketti on useita päiviä oven takana, jos en tee sopparia jonkun umpivieraan naapurin kanssa. -Voi perze, en tiedä kiittäisinkö enemmän Postia vai Amazonia.
Ei varmaan kannata tilailla mitään, jos tietää olevansa jossain eri mantereella matkoilla paketin saapuessa...
Ei varmaan. Ensi viikkona tulevan boksin olen tilannut tammikuun alussa osana isompaa tilausta. Jos olisivat lähettäneet ilmestymispäivänä, paketti olisi jo käsissäni. Luultavasti en tilaa jatkossa Amazonista mitään, jos käyttävät randomisti Pikkupaketti ovelle -toimituksia. Pari etäpäivää olen jo saanut pitää näiden takia.
Minulle on tullut heiltä pikkupakettina vain sellaisia tuotteita, jotka ovat mahtuneet postiluukusta sisään.
Sen toivoisi olevan tarkoitus, mutta viimeksi ei mahtunut luukusta ja ihan hyvä kun jakaja ei survonut voimalla. Ensi viikolla tuleva on kolmen levyn boksi enkä ole lainkaan vakuuttunut, että mahtuu luukusta. Nettikuvien perusteella ei mahdu.
UPS:n omilta käyttäjäsivuilta yrittänyt ottaa käyttöön useampana päivänä My Choice palvelua, että saisi ohjattua saapuvat paketit haluamaansa noutopaikkaan. Ei toimi läppärin selaimen kautta eikä puhelimen sovelluksen kautta. Pääsen kyllä kirjautumaan omille sivuille, mutta siihen se sitten jääkin. Teknistä virhettä herjaa joka kerta, kun yrittää ottaa My Choicen käyttöön. OmaPosti muutenkin paljon parempi, mutta eipä voi aina tavarantoimittajaa itse valita.
Se MyChoice on ihan schaissea. Mulla ei ikinä kirjaudu paketit sinne, vaikka osoitetietojen pitäisi täsmätä.
Schaissea on. Luulisi tuon kokoluokan yrityksen pystyvän parempaan. Mulla näkyy kyllä tulevat paketit omilla sivuilla, mutta paketinohjausta (ja MyChoicen käyttöönottoa varten) sovellus pyytää lisämään osoitetiedot. Tämä taas kaatuu aina "tekniseen virheeseen" tietojen tallennusvaiheessa. Edit: pääsin vaihtamaan noutopaikkaa, mutta tässäkin tapauksessa homma kaatuu, kun sovellus jää loputtomaan luuppiin siinä vaiheessa, kun valinta pitäisi vahvistaa. Edit2: sama juttu toisen paketin kanssa. Siinä vaiheessa kun pitäisi tehty noutopaikan valinta vahvistaa, niin sekä läppärin selaimen kautta että puhelimen appin kautta UPS:n ohjelma jää pyörimään ikuiseen looppiin. Miten voikin olla noin buginen sovellus. Kyseessä kuitenkin maailman suurin lähettiyritys (ainakin wikin mukaan).
Lukijat kertovat ongelmista pakettien toimituksissa, arvostelevat Postia - Ilta-Sanomat Oisko tuossa artikkelissa mainittu se mitä yhteen minunkin pakettiin kaipailivat, kun ei se aspa sitä tuntunut tietävän. "Postin mukaan ongelmat juontuvat lentoyhtiöiden väärästä toiminnasta. Ne jättävät väitetysti ilmoittamatta lain edellyttämiä tietoja, käytännössä lentoyhtiösanoma, jonka tuottaminen on lentoyhtiön vastuulla. Puuttuvat tiedot estävät tullauksen, minkä vuoksi lähetyksiä ei voida toimittaa tilaajille."
Lomamatkan aikana tullut pikkupaketti oli sittenkin saatu mahtumaan luukusta. Luukutusprosessissa pehmustamaton pahvikuori on revennyt ja itse leffaboksissa on useita kolhuja. Takaisin lähtee.
Tämä menee jo "Asioita joita en voi ymmärtää" sarjaan: 1) Miten lentoyhtiöt voivat laistaa lain edellyttämien tietojen ilmoittamisesta? Niitä pitäisi sakottaa moisesta! 2) Mitä nämä "puuttuvat" tiedot oikein ovat? Vastaanottajan kengännumero ja lempiväri? Luulisi, että lähetyksien lähetyslapuissa on kirjattu kaikki tarvittavat tiedot niin, että pakettien toimitus ihmisille ei ole lentoyhtiöiden viitseliäisyydestä kiinni.
Arvaan, jos arvata pitää (koska en tiedä) että kyse on jostain sellaisesta että lentoyhtiö ei kerro postille tulossa olevista paketeista vaan jättää ne postin ovelle soittamatta edes ovikelloa. Kun postin työntekijä sitten näkee paketit, hän katsoo tietokoneelta että mistä on kyse, ja toteaa että siellä ole mitään paketteja kun ei ole tullut ilmoitusta. Ja koska mitään paketteja ei siis ole olemassa, ei niitä voi myöskään käsitellä. Ei vaikka ne omin silmin näkee ja käsinkin voi kosketella. Ei vaikka päällä olisi osoitelappukin. Kun pakettia ei ole järjestelmässä ei sille voi tehdä mitään. Piste.