Tämä ketju on yksi Via Dolorosa. Kaikin puolin surullista seurattavaa, ja alamäki jatkunee pohjalle asti...
Jep. Itse vielä tässä samassa ketjussa ei kovinkaan kauan sitten kehuin, että CDON on ihan OK liike, mutta melko lyhyessä ajassa on mielipide aika paljon muuttunut.
Tilauksen jälkeen näytölle ilmestyvä tilausnumero kannattaa kirjoittaa ylös "varmuuden vuoksi" lähes aina. Vain jos tilausvahvistus ilmestyy sähköpostilaatikkoon samantien sekunneissa, jätän numeron kirjoittamatta ylös (koska se on mainittu sähköpostiviestissä). Se on selvä, että teknisiä virheitä vilisee kun hommat kusee, mutta voisivat vähän avata, mitä tämä tekninen virhe tarkoittaa asiakkaan näkökulmasta. Pahaa pelkään, että käy kuten oman Gonjiam-tilaukseni. Pahalta näyttää. Moni muukin asia maailmassa on nykyään surullista seurattavaa.
Oma ennakkotilaus näköjään tehty 28.12. Ja ei oo tullut toimitusvahvistusta. Ja eilen vielä näkyi olevan tilattavissa CDONin sivuilla. Elämme jälleen mielenkiintoisia aikoja.
Voisi laittaa veikkaukset pystyyn, milloin firma hakee itsensä konkurssiin. Uskoisin, että tämä vuosi saattaa hyvinkin olla SE vuosi.
Sanotaan nyt niin, että en olisi suuresti yllättynyt moisesta käänteestä. CDON ei ole maistunut "menestyvältä" nettikaupalta vähään aikaan. Mitä ostettavaa tuossa puljussa tässä vaiheessa olisi? Eihän lafkalla tunnu olevan edes kunnon varastoja kun tavaran toimitus kompastelee kuin 4. tohtori kaulahuiviinsa. CDON on tehnyt hiki hatussa töitä viime vuodet tuhotakseen brändinsä. Amazon toimii jo Ruotsissa ja Suomi nyt on sellainen harvaan asuttu etäinen korpimetsä, ettei täällä mitään nettikauppaa kannata edes tarjota...
On ainakin sinnikäs firma. Viimeksi lähetti mainospostia tarjoten "inspiraatiota uusiin ideoihin". Tarjolla on järjestelijä matkalaukulle ja muita matkailuvarusteita, työpöytä, erilaisia valaistusratkaisuja ja keittiötuotteita. Jostain syystä tajusin vasta tänään perua mainospostien (uutiskirjeen) tilauksen.
Täällähän se nettikauppa nimenomaan kannattaa, kun harva asutus syö kivijalkaliikkeen ostajakuntaa. Ison varaston voi pystyttää lähelle logistiikkafirmoja, jotka hoitavat kuljetukset sinne perämetsäänkin.
Onhan se jo täällä, suomalaiset ostaa vaikka mitä Amazon.de,es,it,fr,jp,uk,ca ja com kaupoista, ei tänne tarvitse omaa suomenkielistä sivustoa.
Kävin historiasta katsomassa, että Amazon.co.uk olin ostanut 2003 X-Files, Sopranos, Deep Space Nine, Babylon 5 kausia. Amazon USA alkaa myöhemmin 2006, mutta on sieltäkin kohta 20 vuotta tilattu tavaraa.
Tilasin Amazon.comista vuonna 1997 kirjan, mutta sen aikaisia tunnuksia tai sähköpostia ei ole enää tallella.
Amazonin kanssa pääsääntöisesti sujunut ihan hyvin lukuunottamatta yhtä katastrofia, josta vaivannäkö ja itselleni aiheutuneet ylimääräiset kulut lopulta korvattiin lahjakortilla. Ilomielin toivottaisin Amazonin tervetulleeksi Suomeen varsinkin, kun vertaa CDON:n viimeiaikaiseen toimintaan. Esim. Saksan ja brittien Amazonia on tullut käytettyä. Myös Italian Amazonia pari kertaa, mutta sieltä elokuvat tulevat aina jonkun paketinmurskaimen läpi En tosin hirveästi välitä näistä saksan-/italian-/ranskankielisistä kansista, niin lähinnä olen tilannut muuta tavaraa kuin elokuvia. Olisi kyllä jees, jos Amazonista saisi Nordic-julkaisuja kohtuullisilla postikuluilla. Amazonin kohdalla olen keskimäärin ollut jopa positiivisen yllättynyt siitä, miten mutkattomia ison firman kansainväliset palautukset voivat parhaimmillaan olla. Mutta joo, CDON lankahan tämä on. Laitoin äsken kyselyä siitä Se7en steelbookista, jonka tilannetta aiemmin päivittelin. Saa nähdä milloin ja mitä vastaavat.
Laitoin kiukkuisen viestin rahtikirjasta ja tuotteen tuotepaketista. Sain tällaisen vastauksen: Pari lausetta kirjoitin capsilla, jossa ihmettelin, miten he voivat vaatia asioita, joita eivät toimita, ja miksi heidän prosessinsa on aivan sekaisin. Ei täältä voi tilata enää mitään, kun ei tiedä koska saa tavaraa, ja jos siinä on vikaa niin hyvitystä ei saa, mutta asiakasta kyllä läksytetään tekstin muotoilusta. Pitääköt tunkkinsa ja toivottavasti Amazon syö pois!
Ainut syy miksi olen täällä kitisemässä uusimmasta epävarmasta CDON tilauksestani on se, että Ginza möi jo haluamani tuotteen loppuun
On tämä mennyt hulluksi! Hoitaisivat omat leiviskänsä kunnialla, niin asiakkaiden ei edes tarvitsisi pommittaa aspaa viesteillänsä isoilla kirjaimilla kirjoittamisesta puhumattakaan. Luulevatko he, että me maksavat asiakkaat siedämme mitä tahansa perseilyä mukisematta? Emme tietenkään! Se, että meillä edelleen on ollut tilauksia sisässä tässä lafkasta johtuu siitä, että pulju on mennävuosina ollut melko hyvä nettikauppa, ja tämä toiminnan järkyttävä huononeminen viimeisten 4-5 kk aikana on yllättänyt dramaattisuudessaan. Itse en ole tehnyt mitään tilausta tuolta päivämäärän 7.11.24 jälkeen, mutta 5.9.24 tehty Gonjiam tilaus on vahvistumassa joksikin bittiavaruuteen hävinneeksi pieruksi, vaikka vahvistusmeilikin siitä tuli. Eli tässähän taistellaan viimeisten tilausten loppuunsaattamisen kanssa, mutta tästä eteenpäin ainakin meikäläinen pistää CDON:n boikottiin. Pakko tulla toimeen muiden toimijoiden kanssa (tai olla ostamatta kokonaan), ei voi mitään. CDON:n kanssa puljaaminen on nykyään aivan liian masokistista puuhaa. Jos pulju saa tulevaisuudessa toimintansa taas järjelliselle asiakaslähtöiselle uralle, niin olen valmis palaamaan asiakkaaksi, mutta nykymuotoisen CDON:n kanssa ei asiakkuus kiinnosta. Mikä järki maksaa siitä, että hermot menee riekaleeksi? Nykyään melkeinpä miellyttävimmät ostokokemukset tulevat ostettaessa tavaraa yksityishenkilöiltä netin huutokaupoista. Meikäläinen panostanee tuommoiseen jatkossa enemmän jos mahdollista.