Juu, siis väärinhän silloin on tehty jos kaupitellaan olemattomuuksia, se on selvä se. Ihan vaan tosiasioita tuossa toin esiin varoituksenomaisesti.
Joo, varoituksesi ovat kyllä paikallaan, ei siinä mitään. Tämän Gonjiam-kokemuksen jälkeen ei tee yhtään mieli tilata mitään "erikoisuutta" tuolta, mutta ei siis myöskään "peruskaura" oikein iske, joten jää ostelut minimiin/kokonaan. Ehkä tuo CDON pysyy pystyssä ilman minuakin muiden tilatessa ties mitä hiuskihartimia ja pihagrillejä tuolta... Näissä vuodatuksissa näkyy syvä turhautumiseni nykyaikaan. Niin moni asia on ollut paremmin ennen. Koko ajan elämänlaatu vain heikkenee. Suklaakin on nykyään miljardöörien herkku, kun ei riitä että kahvi on kallista*. Melkein kaikesta jää paskan maku suuhun nykyään. CDON on vain osa tätä asioden heikentyvää tilaa. * Ilmastonmuutoksen syytä, tiedetään, mutta ilmastonmuutos onkin yksi syy, miksi nykyaika on niin hanurista. Ilmastotoimet olisi pitänyt aloittaa pari vuosikymmentä aikaisemmin, jotta suklaa ja kahvi pysyy edullisempana, mutta ei käynyt öljyteollisuudelle moinen. Saatanan fossiilisilla polttoaineilla jättiomaisuuden haalineiden paskiaisten takia saadaan maksaa itsemme kipeäksi monesta asiasta ja elämänlaatu on heikko, murto-osa siitä, mitä se voisi olla jos olisimme voineet toimia järkevämmin. Vituttaa olla tällä paskaplaneetalla, mutta poiskaan ei pääse kuin vain kuoleman avulla...
Levyssä naarmu, tein reklamaation, jossa oli kuva naarmusta ja vaadin hyvitystä, CDONIN vastaus: Vaativat kuvia asioista (rahtikirja), joita eivät toimita. Ja kuka säästää levyjen kelmut? Siellä on todellakin pallo pudonnut pahemman kerran ja harhauduttu todellisuudesta. Tätäkin levyä odotin 2 kk eikä heiltä tullut mitään viestiä, kun paketti lähetettiin. Omaposti kertoi, että jotain on tulossa.
Kiitos vinkistä! Toivon vielä saavani virallisen tiedon CDON:ilta, että tilaukseni on peruttu ja sitten voi hyvin mielin hommata leffan vaikka tuolta. Olen nimittäin omasta mielestäni tilauksen tehtyäni lupautunut ostamaan tuotteen sieltä 25 eurolla, mutta siltähän tämä näyttää, että CDON:n puolella tilaukseni on mennyt saman tien ö-mappiin.
Ajatella kuinka kätevää olisikaan jos olisi sellainen "omat tilaukset" osio niiden sivuilla jossa näkisi tilauksen statuksen ilman että sitä tarvitsisi kysellä aina erikseen asiakaspalvelistusta 2 viikon vastausajalla... Miten voi firma mennä noin paljon kehityksessä taaksepäin.
Pomot päättäneet tehdä jotain radikaalia säästösyistä kuuntelematta suorittavaa porrasta pystyykö tämän käytännössä toteuttamaan? Voisiko olla jotain tämän suuntaista?
Miten paljon sitä voi "säästää" tällä touhulla? Siellähän ne kauppasivut pyörivät serverillä joka tapauksessa ja se maksaa. Kuinka paljon lisää se muka maksaa, jos siinä softassa on mukana asiakastilit? Nyt sitten aspa joutuu hiki hatussa vastailemaan kyselyihin päivien viiveellä ja turhautuneet asiakkaat kaikkoavat muihin nettikauppoihin. Aika kallista säästämistä minusta, mutta en minä mikään yrittäjä olekaan. Kai nuo pomot tietävät parhaiten... Luulin syksyllä, että tämä on joku kuukauden mittainen ylimenokausi ennen kuin tuovat uudistetun asiakastilin "takaisin", mutta eihän tämä tilanne ole mihinkään paranemassa. Lienee siis pysyvä asiantila.
Saattaa olla että tuo omien tilauksien -sivujen poisto liittyy enemmänkin siihen että CDOn haluaa jostain syystä olla markkinapaikka jossa muut myyvät kuin että CDOn itse myisi mitään.
Selittää kyllä jotain, mutta asiakaskunta ei jaksa kaivella jotain sisäisiä kvartaalitaloussuunnitelmia, joiden sisällön ymmärtää vain kauppakorkeakoulun käyneet henkilöt. Näitä suunnitelmia voisi avata asiakkaille ymmärrettävässä muodossa.
Juu, olisi odottanut odottanut, että tuo oma tili osio olisi korjattu jo, kun alkaa olla kohta puoli vuotta muutoksesta. Ainakaan asiakaspalveluun ei ole lisätty työntekijöitä, vaan ennemminkin vähennetty (vrt. vastausajat). Edit. Kootut selitykset on ihan mielenkiintoista käydä lukemassa, kun julkaisevat 2024 tuloksen. Omistajilleen joutuvat kuitenkin kertomaan missä mennään.
Ja jos oli paineita parantaa kannattavuutta säästöjen kautta, niin nyt menetetään jo paljon myyntiä tämän sekoilun vuoksi. Voi olla että ne viimeisetkin asiakkaat katoaa ja sitten ei ole enää tarvetta niille säästöillekään. Onko kellään käynyt mielessä säästöjen ja menopuolen sijaan keskittyä tulopuoleen ja parantaa palvelua ja saada lisää myyntiä?
Toinen, mitä ihmettelen on, kuinka kauan voi kestää laskun lähettäminen. Kaipa se Qlirokin jossain kohtaa haluaa ne rahat, jotka on jo varmaan CDONille pulittanut.
Minulla on ollut tuuria tässä viimeisen 4 kuukauden aikana siinä mielessä, että laskut ovat kyllä tulleet juuri silloin kuin pitää eli kun CDON on saanut jonkun tilauksen kokonaan lähetettyä minulle päin. Qliron kanssa ei siis mitään ongelmia. Nykyaikana pitänee iloita mistä voi? Asiakkaana minua ei kiinnosta Qliron ja CDON:n välinen rahaliikenne. Minua kiinnostaa saada tilatut tuotteet CDONista ja maksaa eräpäivään mennessä tuotteet Qlirolle. Edellinen puoli on tökkinyt pahasti viimeisen 4-5 kuukauden aikana, kun taas jälkimmäinen puoli on toiminut kuin junan vessa. Sitä olisi kyllä yöunet heikolla tolalla, jos olisi CDON:n osakkeita salkussa. Sen verran on omaan jalkaan ampumisen oloista toimintaa ollut viime aikoina. Alamäki alkoi jo joitakin vuosia sitten, kun nettisivut uudistettiin paljon huonompiin.
Onkos kukaan joka tilannut tämän, jo saanut sitä itselleen?? https://cdon.fi/tuote/seven-steelbook-4k-ultra-hd-blu-ray-cd350597c0d65e02/
Ehkä markkinatalous on se, mikä 71 dB:llä on hukassa. Sinun ostamat blurayt eivät pidä firmaa pinnalla. (eikä minun ostamat) Joten Cdon yrittää tällä hetkellä sopeutua, kuin hukkuva puristaa pelastusrengasta, että muut myyvät heidän kauttaan. Vähän kuin Stockman. Kiinteistö myyty alta. Ja nyt vuokraavat tiloja muille toimijoille. Kuka olisi uskonut tuota 20 vuotta sitten?
Ei ehkä niin paljon kuin luulet. Markkinatalous ei välttämättä "optimoi" markkinoita kuten monet uskovat. Tällä tarkoitan sitä, että se "optimi", jonka markkinatalous tuottaa ei ole monen mielestä mikään optimi. En ole moista kyllä väittänytkään. Usein mainitsen, että CDON myy myös pihagrillejä ja meikkipeilejä. Minä en noita tuotteita osta, mutta olen ostanut leffoja (ja silloin tällöin jotain muita tuotteita jos on ollut tarvetta). CDON:n haasteet nykymarkkinoilla on oma keskustelunaihe. Minua on nyppinyt CDONin toiminta, eli asiakas saa tilauksesta tilausvahvistuksen, mutta tuotetta ei ikinä toimiteta, mutta tilausta ei virallisesti perutakaan. Tuohan on jo melkein petos! Ei mikään firma voi noin toimia, oli vaikeaa tai ei. Menkööt sitten konkurssiin, jos ei kerran kannattavuus ole mahdollista! Kärsitään ja kärvistellään sitten, jos kerran markkinatalous ei enää kykene tekemään elämästä kivaa. Ei tuo sivusto anna kovin vahvaa "muut myyvät heidän kauttaan" ilmettä. Amazonin Marketplace antaa ja siellä on asiakastili.
Se7en steelbook tilattu reilu viikko sitten ennakkoon. Ei luonnollisesti taaskaan tullut tilausvahvistusta. En tullut laittaneeksi edes tilauksen tekemisen jälkeen näkynyttä tilausnumeroa talteen. Ei ole ainakaan vielä tullut mitään infoa tilauksen lähetyksestä, mikä yleensä aiemmin on tullut laskun muodossa, joka yleensä toimitetaan tilauksen lähettämisen jälkeen. Nyt on koko tuote poistunut sivuilta. Varmaankin loppuunmyyty? Mitä veikkaatte saanko tilaustani? Oma ennustukseni on, että odottelen pari viikkoa, jonka jälkeen laitan viestiä aspaan, josta vastataan "Ei oo"