Liekö sitten lähiaikoina menneet nuo kulmapikselit, kun en ole aiemmin asiaan kiinnittänyt huomiota. Toki 2,5v vielä takuuta jäljellä, tiedä vaikka saisi uudempaa paneelia tilalle, kun lähettäs huoltoon. Tosin joutuisi hetken olemaan ilman telkkua...
Ok, ehkäpä nuo sitten ovat kuolleita pixeleitä. Tuossa jotain keskustelua aiheesta: https://www.reddit.com/r/OLED/comments/15yhksm/why_are_pixels_dying_on_the_corner_of_my_oled_tv/
Joo ei kaikkein oleellisin kohta paneelissa, mutta saa nähdä mihin tilanne eskaloituu, jos pikseleitä alkaa enemmänkin sammuilemaan.
Eikös se kuvaputkissa ollut aina pyöreä? Sitten tuli ihmeellinen Trinitron, joka olikin sylinteri ja saatiin lisää kuvaa. Oi aikoja...
Syvä huokaus... Suosikkivalmistaja alkaa pakottaa ihmisten telkkareihin koko ruudun mainoksia pakkosyötöllä näytönsäästäjiksi LG testaa mainoksien käyttämistä näytönsäästäjinä. Spoiler Tietyissä LG:n älytelevisiossa on ryhdytty näyttämään mainoksia näytönsäästäjän tapaan. Ominaisuuden kerrotaan löytyvän muun muassa G4-huippumallista. Tähän asti mainoksia tai ”suositeltua sisältöä” on näytetty LG:n älytelevisioiden kotinäytöillä muun sisällön seassa. Nyt mainokset ovat kuitenkin tekemässä tuloaan koko ruudulle silloin, kun telkkaria ei katsota tai käytetä. Tilaa tästä T&T:n maksuton uutiskirje - Kokoamme kiinnostavimmat artikkelit sähköpostiisi joka päivä. LG hehkutti testausvaiheessa olevan ominaisuuden tarjoamia mahdollisuuksia mainostajille, jotka saavat tuotteensa esille kotitalouden isoimmalle ruudulle. Yhtiön mainosorganisaation mukaan uuden ominaisuuden ansiosta televisio ei loju nurkassa tyhjän panttina edes silloin, kun sitä ei aktiivisesti katsota. – Tämä koko ruudun täyttävä mainosformaatti hyödyntää tehokkaasti ”tyhjäkäynnillä” olevan television tehostaen brändien näkyvyyttä, hehkutti tiedotteessa LG Ad Solutionsin tuotemarkkinointijohtaja Chris Weiland. 93 prosenttia television katsojista kerrotaan tekevän samalla myös muita asioita, kuten viestittelevän, shoppailevan verkossa, selaavan sosiaalista mediaa tai pelaavan puhelimillaan. Aiheesta uutisoineen Flatpanels HD:n mukaan mainoksissa esitellään niin LG:n kuin muidenkin yritysten tuotteita ja palveluita. Flatpanels HD havaitsi, että niin sanotut näytönsäästäjämainokset ovat kytkettävissä pois päältä television asetuksista. Mainoksilta voi välttyä myös siten, ettei kytke älytelevisiotaan internetiin. Tällä hetkellä ei ole tietoa, millä markkina-alueilla toimintoa testataan tai milloin se on mahdollisesti tulossa laajempaan käyttöön. Tältä näyttävät LG:n uudet näytönsäästäjämainokset. KUVA: LG Ad Solutions
Tästä on vedetty hirveästi hernettä nenään, vaikka ominaisuuden saa kytkettyä valikoista pois päältä.
Tai jättää tv kytkemättä interrrrrnettiin. Kummin vain, se tuskin tekee tuosta "ominaisuudesta" yhtään sen hyödyllisempää laitteesta maksaville.
Onko takeita, että mainokset pystyy estämään tulevaisuudessakin? Mainosten estäminen, ohittaminen ja määrä harvemmin kehittyvät katsojan kannalta parempaan suuntaan.
Missä tilanteessa television näytönsäästäjä menee päälle? En itse muista yhtään tilannetta omasta elämästä, että television näytönsäästäjä olisi mennyt päälle. Jos en katso telkkua, niin se on pois päältä. Jos katson, niin siinä on ohjelma päällä eikä näytönsäästäjä. Mielestäni tuo olisi jopa ihan jees juttu, jos sillä voisi vaikka korvata jonkin striimipalvelun kesken ohjelman tulevia mainoksia.
Täällä on aika usein käytössä näytänsäästäjä, kun katselee noilla telkun (C1) omilla softilla striimipalveluja. Vähäksi aikaa jättää pauselle, niin menee näytönsäästäjä päälle, mikä onkin hyvä asia.
Aivan joo. Itsellä, kun on aina ollut jotain appletv:tä yms. Onhan niissäkin toki omat näytönsäästäjänsä, mutta ehkäpä se itsellä projektorin kanssa on kuitenkin tapana sammuttaa laite, kun sitä ei käytä. Laser-tekniikalla ei tuota sammuttelu/käynnistely -ongelmaa ole, mikä oli lamppuprojujen kanssa. Olihan mulla ennen projektoria vähän aikaa LG OLED, mutta senkin aina sammutin. Mutta sinänsä mulla ei ole noita mainoksia vastaan mitään, kunhan ne hoidetaan fiksusti ja olisi mahdollista, että tv:ssä ja striimipalveluissa olisi yhteiset mainokset ja näyttölaskuri niille, jolloin näytönsäästäjässä näkyisi mainoksia ja tuo osattaisiin ottaa huomioon sitten muissa mainoksissa. Kun monet striimipalvelut ovat alkaneet näyttämään mainoksia, niin hyvä olisi niihin yhdistää tuo. Tokihan tuo olisi sopimusteknisesti niin hankalaa, että tuskin tuota tulee tapahtumaan....
Oledeissa ja varsinkin LG:ssä on helppo käyttää "sammuta ruutu" toimintoa vaikkapa jääkaapilla tai veskissä käydessä. Sen saa ihan vasemman laidan pikanappeihin laitettua (esim. CX:ssä). Toiminnolla telkkari jää päälle, mutta näytön pikselit sammutetaan täysin. Käytän toimintoa aina, kun on niin helppo ja kahden painalluksen päässä.
Pahoittelut. Vähän ollaan väärässä ketjussa, mutta... Ehdin jo levyn julkaisun aikaan ihmetellä, että, höh, eipä sitten tullutkaan. Taisikin olla vain striimausjuttu. Törmäsin eilen sattumalta kauppaan, joka myy CD + BD-Audio Atmos / Hi-res audio versiota yksinoikeudella. Ilmeisesti näin, koska tämä on ensimmäinen kauppa, jossa olen törmännyt tähän julkaisuversioon. https://www.backstagerockshop.com/f...esterwynde-exclusive-digipak-cd-audio-blu-ray Toimitus nopea. Eilen tilasin ja tänään tuli Schenkkeriltä ilmoitus, että voi hakea noutopisteestä. Ymmärtääkseni striimauspalveluiden Atmos versiot ovat DD+ (lossy) Atmos. Ainakin mitä olen kokeillut Tidalissa. Onko tietoa Apple Musicista? Tidalin stereo-versio on kyllä sitten FLAC Hi-res muodossa. BD-Audio levyllä on Dolby TrueHD (lossless) Atmos. Update: BD-Audio levyllä on kolme ääniraitaa: - LPCM stereo 24bit 96kHz - dts-HD MA 5.1 (24bit 48kHz) - Dolby Atmos (TrueHD 24bit 48kHz)
Äkkiseltään vaikuttaisi olevan 24-Bit/44.1 kHz Stereo eli samaa Hi-resia laatua kuin mitä Tidalissa tämän albumin osalta. Oletan, että häviöttömästi koodattuna. Qobus ei ole itselle tuttu.
Atmos löytyy vain Amazon, Tidal ja Apple Music eli ovat jenkkejä, ei patonkien Qobuz. Striimiversiot on väliaikaisia ja lopulliset on kai tulossa eli on odotettava.