Joopa joo. Olisi pitänyt vissiin tulla lukemaan tätä lankaa ennen kuin päätin tilata mitään. 25.8 tehty tilaus ja vain tilausvahvistus tullut sähköpostiin tähän mennessä. Menin sitten itsekin lähettämään pari päivää takaperin viestiä asiakaspalveluun. Tuli mieleen josko koko tilaus olisikin kadonnut CDONin järjestelmästä, kun ehtivät muuttamaan sivujaan tuossa välissä, mutta odotellaan sitten.
Itsekin menin sitten tilaamaan 30.8, kun ilmaiset postit. Silloin tämä kaaos ei ollut vielä täysin auennut. Varmaan viimeksi ehkä vuosi sitten jotain tilannut ja nyt täydellinen ajoitus. Maksoin vielä typeryyksissäni saman tien enkä ottanut laskulle. Noh kai se sieltä sitten toivottavasti joskus tulee jos ei ole tilaus kokonaan hävinnyt. Toimitusaika siirtyy hienosti joka päivä päivällä eteenpäin eli joku siellä sentään toimii. Nyt mennään 9.-15. lokakuuta. Vuodesta ei ole mainintaa.
No ei tee mieli minullakaan*, mutta ehdin tekemään pari tilausta ennen kuin muuttivat sivunsa nykyiseen tilaan. Yhden leffan "ehdin" saamaan noista ennen varasto-ongelmia. Loppuja odotellaan kärsivällisesti, kun ei muuta voi. * Ei ole ainoastaan CDON, joka himoa tilaamiseen hillitsee. Todella paljon on tullut harmittavia asioita viime vuosina tilaamista haittaamaan Brexit-tulleista postikulujen mielipuoliseen kasvuun. Tämä Blu-ray-harrastus alkaa olla aika rasite henkisesti.
Samassa veneessä. Mullakin on pari Arrow aleleffaa tilattuna ennen sivu-uudistusta ja yli kuukauteen ei ole kuulunut mitään.
Noiden import-leffojen suhteen oli havaittavissa jo ainakin kesällä, että eivät pidä niitä varastossa, vaan lähtevät itse hankkimaan niitä tilauksen jälkeen. Itselläkin kesäkuun puolessa välissä tilatuista Arrow aleleffoista osa tuli heinäkuun lopulla eli siihen meni 5-6 viikkoa. Ja yhden jopa peruivat, mutta se meni myös Arrowlla OOP eli eivät sitä varmaankaan saaneet hankittua enää mistään.
Kuulemma Tukun toimituksissa on ollut ongelmia / pitkiä viiveitä ainakin elokuusta lähtien toisen nimeltä mainitsemattoman firman mukaan. Liittyneekö tuohon.
Voi olla että se tukkukaan ei pidä niitä enää varastossa. Piti vielä tarkistaa ne päivät tuosta omasta tilauksesta. Olikin lopulta 8-9 viikkoa, kun tilaus oli kesäkuun alussa (3.6.) ja lähetys + yhden peruminen elokuun alussa (6.8).
Ei siellä sentään pelkästään käsien päällä istuta vaan jotain tapahtuukin, koska viime yönä sain viestin, että se yksi vielä puuttuva tuote (import-leffa) viimeisimmästä tilauksestani on laitettu postiin. Eikä kestänyt edes kauaa, tilaus tehty 4.8. Viime viikolla alkoi jo mietityttää, saanko leffaa koskaan, kun huomasin tuotteen kadonneen sivuilta ja kyselyyn sain saman bulkkivastauksen kuin @71 dB yllä, mutta vihdoin homma eteni.
Nyt vasta tajusin. En ole mitään tilannut pitkään aikaan, mutta ajattelin käydä tarkistamassa, että mitä tuli viimeksi tilattua ja koska. Ei halvattu. Miten tämä sivusto voi edes toimia, jos ei jokaisella ostajalla ole omia sivuja, josta voi käydä tarkistamassa tilanteen? En ole koskaan edes kuullut moisesta. Onko tullut Cdonin puolelta jotain viestiä, että omat sivut palautuvat? Edes ilman historiaa? Vaikka olisi se historiakin ihan kiva, mutta voin elää ilman. Miten tämä edes toimii? Tilaa jotain ja se ehkä tulee? Ja jos et muista kaikkia tilauksia, niin voi, voi?
Tuotteen kohdallahan tosiaan lukee toimittajan tiedot. Ainakin nuo, joissa toimii myyjänä/toimittajana CDON AB ovat tulleet tänne normaalisti. Liekö sitten millä toimittajalla/toimittajilla vaikeuksia?
Hyvä, että homma etenee. Ehkä se minunkin kohdalla etenee joku kaunis päivä... Tavaraa tilatessa tulee sähköpostivahvitus, joka toimii "tilaushistoriana". Eli CDON ulkoisti asian asiakkailleen.
No tänään tuli viestiä että yksi tilauksen tuotteista on "mitätöity" ja rahat palautuu viiden arkipäivän kuluessa. Viestin lopussa oli vielä unohtunut "tarkista tilaushistoriasi omilta sivuilta" joka vie tuonne infosivulle joka kertoo katsomaan sen sähköpostista. Noh tätä mitätöintyä tuotetta edelleen myydään tuolla sivulla joten ihan muodon vuoksi tekisi mieli lyödä tilaus sisään ja katsoa meneekö se läpi vaikka tämän vuoden puolella mutta totta puhuen ei kauheasti innosta tukea kyseistä puljua just nyt.
Päivitystä omalta osaltani. Vasta yksi kuudesta tilaamastani elokuvasta on tullut. Vastausta asiakaspalvelusta viestiini ei ole vielä tullut, jonka lähetin siitä asiakaspalvelun "Onko muita kysymyksiä?" kohdasta (11 päivää sitten). Onkohan siitä mitään iloa lähettää tuonne lisää kysymyksiä? Sivullahan lukee tuo "sinun ei tarvitse ottaa meihin uudelleen yhteyttä. Tällä hetkellä arvioitu vastausaika on yli viikon," mutta vähän kyllä alkaa ymmärrys loppumaan. Olisi edes jonkinlainen vahvistus siitä, että tekevät tilauksen eteen jotain, vaikka tulihan toki se yksi elokuva kuitenkin, mikä kai kertoo jostain. Pakko sanoa, harvinaisen huonoa asiakaspalvelua. Olen tilaillut netistä tavaraa jo varhaisteinistä asti joskus 00'n alkupuoliskolta ja negatiivisia kokemuksia eri kaupoista ja myyjistä on koettu, mutta harvemmin näin surkeaa meininkiä tulee todistettua näin isolta lafkalta kuitenkaan. Jopa sellaiset epäilyttävät, 2- 3 ihmisen pyörittämät, viimeksi 90-luvulla päivitetyt nettikaupat ovat tarjonneet parempaa palvelua kokemukseni perusteella. Vaikka tilaukseni on jopa €96,70 arvoinen ostos, ärtymyksen sijasta olen enemmänkin häkeltynyt.
Tämä saapui tänään. Mitään sähköpostia itselleni ei tullut tilauksen lähettämisestä. Mutta onneksi itse steelbook saapui postilaatikkoon.
Itsekin laitoin viikonloppuna tilauksen sisään, joka sisälsi vain yhden heti varastossa olevan tuotteen ja pari tilaustuotetta. Ei siis itsellä mitään paniikin aihetta todellakaan, mutta ihmettelenpä vaan, kun ei vieläkään ole tilausvahvistusta tullut sähköpostiin, vaikka tilaus näytti kyllä onnistuneen. Ennätin jo maanantaina laittaa aspaan kyselyn, että onnistuikohan tilaus. Ei ole vielä kuulunut vastausta, mutta tänään aamusta tuli Qliron sovellukseen ilmoitus saapuneesta laskusta, jonka summasta päätellen ilmeisesti tämä yksi varastotuote on toimitettu. Selvyyden vuoksi siis vielä, että ihmetyksen aiheena oli siis lähinnä se, että tilausvahvistusta, joka yleensä tulee 5min sisällä tilauksesta, ei ole tullut useamman päivänkään jälkeen. Etenkin siksi aiheuttaa epäselvyyttä, kun omaa tiliä ei enää ole. Ei ollut vanhassa verkkokaupassa tällaista ongelmaa koskaan. Tuotteiden toimitusaika tai aspan vastausaika eivät tässä vaiheessa kumpikaan anna vielä aihetta valitukseen. Kannattaa aina valita maksutavaksi lasku, jos siitä ei tule mitään kuluja. Eipähän tarvitse huolehtia rahojen palauttamisesta, jos tilausta ei ala kuulua.
Nyt näyttää siltä, että mitään uutuusjulkaisuja ei CDON enää itse myy, vaan tulevat myyjältä Ginza ja hinnat pompanneet pilviin ainakin mitä 4k julkaisuihin tulee.
Joo, ainakin tämä jää kauppaan tällä hintaa: https://cdon.fi/tuote/deadpool-wolverine-4k-ultra-hd-blu-ray-3020ce8d26ac58e9/