Eihän se Ram pam pam mikään mestariteos ole, mutta jos radiosta sattuu kuulumaan niin en vaihda kanavaa. Autolla ajaessa ihan kiva oikeastaan - enkä mä radiota muualla kuuntelekaan. Jos nyt joku ei ole vielä kuullut niin tosta lähtee videon kera:
Pateettisessa ei kuitekaan ole yli-etuliitettä, tai kai jokin voisi ollakin ylipateettinen... hm... Eli siis tuon yli:n kanssa pitäisi käyttää vähän enemmän järkeä ja logiikkaa kuin ylikunnon keksijä on käyttänyt. Vertailun vuoksi: Ylikersantti on korkeampiarvoinen kuin kersantti, tai alikessu. Ylivertainen on parempi kuin, hm, vertainen (eli samankaltainen, samanarvoinen) Ylikunto on parempi kuin tavallinen kunto.. ai niin joo eipäs olekaan.
En aja autoa enkä juuri radiotakaan kuuntele, joten tämä vuoden 2022 soitetuin kappale oli kuulematta. Melkoisen yhdentekevä rallatus minusta. Tekijäporukka laulun takana on varmasti todella lahjakasta ja taitavaa, mutta kaikki ne lahjat pitää "tuhlata" tällaiseen geneeriseen EDM poppiin (joka voi parhaimmillaan on tosi kivaa musiikkia, mutta tämä kyseinen biisi ei minusta ole), jotta levy-yhtiön kassa kilisee. Niin se vaan on, eikä sen takia enempää tarvitse päätään vaivata.
Kun sen kunnon hankinta on mennyt yli, seurauksena on ylikunto eli ylikuormitustila, selkiskö? Eli kroppa kieltäytyy yhteistyöstä kunnon enemmästä kohottamisesta. T: Vesku
MInä käsitän sen niin että siinä mennään jonkun rajan yli. Vrt. ylivuoto tai alivuoto. Kun rajan yli mennään, niin se ei ole hyvä juttu.
Jatkaisitteko suosiolla spekulointia ja suoranaista väen väkisin vänkäämistä tuon pohjattoman pätemisen seitsemännellä kehällä, tarkemmin TÄÄLLÄ.
Eikös tässä otsikko ole "Asioita joita en voi ymmärtää"? Eli tänne nimenomaan on tarkoitus kirjoitella sellaisista asioista ja muut voivat sitten yrittää auttaa ymmärtämisessä jos mahdollista, eli keskustella... Vai meinaatko että tarkoitus on vaan listata asioita joita ei ymmärrä ja muiden ei pidä sitten niitä mitenkään kommentoida (ellei ole samaa mieltä)?
Kun katsoo tuota "yritystä auttaa ymmärtämisessä" ja "keskustelua" joihin viestiryöppyjen osalta käytyjen sananvaihtojen kohdalla viitannet, on vaikea välttyä ajatukselta, että sen punaisen langan vilpittömän saavuttamisen sijaan vallan vaikuttaa ottaneen jo aiemmin julkituomani asiat. Tuokin on toki tulkitsijasta kiinni, mutta kyllähän tuossa vääntämisessä alkaa olla vaikutteita kesäteatterista aivovammaisille.
Voi pyhä Eskimo-puikko! Tässä sitä taas mennään... Sultan-kondomin nimi vaihtuu "55-vuotiasta brändiä uudistettiin. Uusi nimi edustaa tasa-arvoa ja yhdenvertaisuutta, RFSU kertoo." Spoiler
Facebookissa oli kovasti mielensäpahoittaneita miehiä asian johdosta. Mun mielestä uusi nimi on parempi. En ole koskaan ymmärtänyt alkuperäistä nimeä. Jos nimellä on viitattu Lähi-Idän sulttaaneihin, niin luulen että he eivät pahemmin ehkäisyä käytä.
Sikäli kun muistan, niin, tuon Sultan-nimen takana alunperin on juurikin tarina jostain sulttaanista joka keksi käyttää kortsua ettei tule liikaa perillisiä tai tauteja.
Elokapinan mielenosoitus on tukkinut Jyväskylän keskustan https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009761838.html
Miksi pyöräteitä rakennetaan? Ajatus niiden takana on tietenkin sujuva ja turvallinen pyöräily, mutta moinen on käytännössä liki mahdotonta tietöiden takia. Tietyöt on pakko tehdä kesällä aikana, jolloin pyöräillään eniten ja ne on pakko tehdä. 100 vuotta vanhat viemärit on pakko uusia, salaojat on tehtävä, tietoliikennekaapeleita pitää korjailla, kaukolämpölinjoja pitää vetää uusiin asutuksiin ja valtavat siltahankkeet siirtävät autoliikenteen kevyen liikenteen tontille häätäen jalankulkijat ja pyöräilijät koomisille seikkailureiteille. Siten pyörätiet eivät tarjoa olosuhteita sujuvalle ja turvalliselle pyöräilylle kuin hyvin suppeilla alueille. Pyöräily esim. 10 km päähän omasta kodista ilman tietöiden terroria on lähes mahdotonta tai edellyttää naurettavaa pujottelua työmaiden lomassa tavalla, joka ei luo edellytyksiä mukavalla, kätevälle ja vapaudelta tuntuvalle pyöräilylle. Kyseenalaistan pyöräteiden järjellisyyden, koska mennyt kesä oli omalla kohdalla koominen pyöräilylle asetettujen esteiden suuren määrän takia. Pyöräily kodista Helsingin keskustaan tuntui puoliksi työmaan läpi ajamiselta! Vähän väliä ajoväylä oli kapea. Vähän väliä oli pakko vaihtaa tien puolta autoja väistellen (heidänkin osata ajojärjestelyt omituiset!) jne. Yhtä hyvin sitä voisi ajaa autojen seassa ilman pyöräteitä! Hukkaan menevät nuokin verorahat kun ei tuon enempää vastinetta saa noiden saakelin työmaiden takia!
Ehkä kertoo vain enemmän siitä, että kaupunkia ei suunnitella pyörille ja pyöräteille. Eikä tietöitä suunnitella siten, että ne eivät kaikki ole yhtä aikaa saman reitin esteenä. Eli pyöräilyä ei pidetä kovin tärkeänä tuollaisessa kaupungissa. Kannattaa käydä tutustumassa Suomen ykköspyöräilykaupunkiin, Ouluun. En toki nyt siellä itsekään asu, mutta eipä noita tietöitä kesällä näkynyt, kun siellä pyöräilemässä kävin. Tietenkin niitä pitää Oulussakin tehdä, mutta toivottavasti paremmin suunniteltuina.
^Isoissa pyöräilykaupungeissa, esimerkiksi Kööpenhaminassa, pyörätiet ovat yksisuuntaisia. Helsinki pyrkii tähän (HS): "Kaupunki rakentaa 140 kilometriä pitkää pyöräverkkoa, joka perustuu yksisuuntaisuuteen. Verkosta oli viime vuoden loppuun mennessä saatu rakennettua noin 45 kilometriä eli valmiina on noin yksi kolmasosa.Kantakaupungissa maaliin pitäisi päästä vuonna 2030. Salamannopeaa muutosta ei siis ole luvassa." Turussa on meneillään sama muutos (Yle): "Yksisuuntaisia pyöräväyliä on jo suunnitteilla Turun keskustassa. Ensimmäisenä on valmistumassa Itäisen Rantakadun osuus." Tampereella sama meno: https://www.tampere.fi/ajankohtaist...-molemmin-puolin-nyt-yksisuuntaiset-pyoratiet Ehkä Oulussa on jo tehty tämä yksisuuntaisuus, koska Oulua aina kehutaan polkupyöräilystä. Kaupungissa asuminen ja liikkuminen tarvitsee joskus mielenmalttia ja autoilijoiden, pyöräilijöiden ja kävelijöiden yhteispeliä.
En nyt kesällä nähnyt kovin paljoa noita yksisuuntaisia pyöräteitä Oulussa, mutta en kyllä joka paikassa käynytkään. Oulu on kuitenkin aina pitänyt yllä hyvää mainetta pyöräilykaupunkina ja varmastikin noita yksisuuntaisiakin tehdään, jos tarpeelliseksi nähdään.