Hohhoijaa! Taas tuli 5 kertaa peräkkäin "Unfortunately, the payment for this order has failed" ilmoitus viimeiseen leditilaukseen kunnes uusin maksu ja sitten tärppäsi, luvattiin toimitus tavaralle. Ei toimi tuo kaksoistsekkaus Amazinilla.
Mitä käytät maksuvälineenä? Itselläni ei ole koskaan jäänyt Amazonissa maksu kanittamaan viime vuosina käyttämälläni luottokortilla (credit) eikä todennäköisesti aiemmin käyttämälläni debit-kortillakaan.
Toisaalla olen ehkä jo aiemmin maininnut, mutta yhdistelmäkorttien kanssa tulee helposti ongelmia Saksalaisissa kaupoissa (ainakin Danske Bank, sekä käsittääkseni Nordea tms). Käytä luottopuolta (credit), ei pankkipuolta (debit), maksamiseen niin ongelmat poistuu (tai siis pitäisi poistua, ei näistä koskaan tiedä). Käsittääkseni liittyy jotenkin sikäläiseen tapaan varmentaa maksut eri tavalla pankki ja luottomaksuissa (olisiko pankkimaksuissa jokin paikallinen systeemi ja luotoissa yhteneväisempi muiden maiden kanssa tjsp.)
Joo. Jotain tiollaista kasinkertaista varmistusta mainitsi pankkihenkilö, mutta oli sekavaa höpinää, ei siitä tolkkua saanut. Ehkä se sitten on maksettava pienetkin ostokset luotolla. Täytyy testata. Kumma että pankissa ei osata antaa selkeää toimintsmallia. Tuo firmojen tikitiki sekoittaa kaiken... 90-luvulta lähtien olen tilannut netin kautta, mutta viime vuosien aikana on mennyt aivan mahdottomaksi. Jos jonkun pankissa sujuu hyvin, niin olkoon tyytyväinen, minulla on ollut vaikka mitä ryöstömentaliteettia ensin yhden pankin kanssa, piti tehdä rikosilmoitus ym ja nyt toisen pankin kanssa ongelmia kun Amazonin maksut eivät suju. Pankki syyttää Amazonia mutta ei kerro miten pitäisi menetellä että maksut sujuisivat, Amazonin mielestä syy on pankin-kumpaa uskoisi?