Ei tässä mitään tunkkaista nationalismia tarvita. Kaiuttimet ovat Geneleciä kun ne ovat kohtuuhintaista laatukamaa ja studiopuolelta tuttuja. Dirac Live tuntuu vähitellen saavuttavan jalansijaa ja moni sanoo Diracin olevan Audysseyta parempi mutta kukaan ei väitä päinvastaista, joten Diracin kiinnosteleminen on loogista. On mulla yksi Emotivan prossu ollutkin ja hyvin se pelasi. RMC:t tulevat sekoittamaan pakkaa kunhan saavat softan kasaan. Pääasia että kilpailu kovenee. 1032:t ja 8050 ovat 60 hertsissä ja muut 80 hertsissä. Veikkaan että alan jossain vaiheessa keräilemään 8040:ia.
1032 kyllä kestää Atmos systeemissä olla Large kun ei sinne koskaan kuultavaa 20Hz mene. Siinä on kaistarajoitukset. Uusin Dirac, Audyssey ja YPAO pystyy hallitsemaan kahta diskreettiä subbaria. GLM ei siihen pysty. Minusta kilpailu on aina huono juttu.
Rakennan itselle atmos systeemiä.mitä asiota on syytä ottaa huomioon suunnittelussa??? Riittääkö kun noudatta dolbyn asetuksia? Kuinka paljon Pitäisi saada etäisyyttä ala ja ylä kaiuttimien väliin? Miten akustiikka katossa , takaosassa ja sivuilla?( sohvasta taaksepäin ja katto osuun sohvankohdalla)
Kyllä, nimenomaan käyttöä vartenhan ne on suunniteltu. Kaiuttimet sijoitellaan ensisijaisesti astelukemien perusteella kuuntelupaikalta katsottuna, ei senttimetreinä. Samassa kulmalla / samalla astelukemalla erilaisissa huoneissa syntyy tietysti hyvin erilaisia etäisyyksiä.. Tässä muistin virkistyksenä virallisen tahon ohjeet eri asetteluihin, selkokielisinä astelukemina. Yleisin vahvistimien tukema sijoittelu on 7.1.4. Mihin tahansa kaiuttimien lukumäärään päädytkin, niin valitse aina kuvan alapuolella olevasta 1/2 valintarinkulasta 2: ceiling speaker setup.
Tietenkin GLM pystyy hallitsemaan ja huonekorjaamaan kaksi subbaria erikseen, ja vaikkapa kahdeksankin subbaria jos niin halutaan. Tuki on ollut olemassa ainakin jo vuodesta 2013 saakka. Ellei sitten subien tuettu määrä ole kasvanut vieläkin suuremmaksi uusimmassa versiossa. Se mitä erilaisia signaaleja halutaan syöttää millekin näistä subbareista, kuuluu prossulle ja dekooderille eikä liity sinänsä huonekorjauksen paremmuuteen. Levyltä LFE tulee kuitenkin monona, tasan yhdessä kanavassa.
Onko aheikkonen lintsannut englannin tunnit? Rissanen vastaa että ei osaa säätää tasoja. Ne pitää manuaalisesti korjata ja mitata jollakin muulla kuin GLM:llä. Luetko sinä edes noita linkkejäsi saati että ymmärtäisit ne?
Snäckby on lintsannut myös kaikki luennot joilla keskenkasvuinen huuteleva nulikka voisi kasvaa aikuiseksi.
Snäcksi on bannattu jo kaikilta muilta suomalaisilta foorumeilta, mutta täällä saa vapaasti rellestää. Harmillista että yksi sekopää saa vapaasti pilata foorumin kaikilta muilta käyttäjiltä. Ps. oliko peräti ensimmäinen viesti ikinä missä ei mainittu lentokonetta tai kaluforniaa?
Ei tuo Genen osaamattomuus ole mikään ongelma. Pudottaa kahdella SAM:lla tasoja manuaalisesti 3-6 dB tai ostaa Radio Shackin Level Meterin eBaystä. Toimitus sitten Kaliforniasta lentorahtina. Aheikkosella on taas huono päivä?
Meininki kuin Murossa, haukutaan ja solvataan. Jos jonkun kirjoitukset eivät miellytä niin ignorea kehiin.
Outo ja virheellinen lausuma sinultakin oli se, että Oppo 95eu malli ei sisällä 7.1analogisia ulostuloja Sabren referenssi muuntimilla. Eikä tässä teknologiaa vastaan väitetä. Ei vain ole tullut korvaan missään tilanteessa, että atmos olisi noin ylivertainen mitä täällä hehkutellaan.
Jos et väitä teknologiaa vastaan, niin en tiedä, mitä "oikein säädetty 5.1" sitten tarkoitti. Sinähän sen väitit pesevän Atmoksen. Vastaväite on edelleen, että Atmos-setupit pitävät sisällään sen "oikein säädetyn 5.1" sellaisenaan. Miten ne lisäkanavat huonontavat niitä viittä ensimmäistä - ja jos heikentävät, niin millä säätämisestä se korjataan?
Ei ne mitenkään niitä huononna, teknisesti. Miten saundi tulee kuulian korviin on se pointti,.Ja jos messuilla kuulemani setuppi oli optimaalinen noin 1k laitteistosta se ei edistännyt Atmosta mihinkään, Päin vastoin, jonossa vuoroaan odettelevia asiakkaita kusetettiin.
Ei, ja siinä se kusetus olikin. Esitettiin Atmoksena ja oli surkeasti toteutettu 5.1. Ei ajanut kenenkään etua.
Dolby itse tekee himalaiteilla demoja USA:ssa Klipscheillä. Euroopassa ei. Maksamalla saa himalaitteiden myyjät täälläkin apua demosysteemin säätämiseen. Voi olla että säätäjät ei hyväksy kaikkea p*skaa systeemiin kaiuttimiksi. Eivätkä suosi mitään merkkiä. Vain laatu merkitsee. Lisäys: P*ska voi myös tarkoittaa alimitoitettua etupäätä ja varsinkin LFE:tä. REW ja USB mikki ei myös kelpaa. Tarvitaan oikeat mittamikit ja softa jotta pystytään mittaamaan oikeat etäisyydet ja tekemään monipistemittaukset.