^ Pappa-Ruusperin aikaanhan joka kisan pisteitä ei laskettu mukaan, vaan heikoimmat pudotettiin pois. Silloin myös oli enemmän nolla-kisoja... T: Vesku
Pappa-Ruusperin aikojen säännöt pitäisi ottaa ensi vuonna käyttöön, sekä tosta rengas ruljanssista pitäisi päästä veke.
Suhteellisen kiva kilpailu oli Saksan GP. Vesi sekoitti Vettelin pasmat tällä kertaa tuhoisin seurauksin. MM-johto vaihtuu jatkuvalla syötöllä. Suomalaiset ajavat tasaisesti, tallit puuttuivat peliin ja tulos oli siihen nähden parasta mitä tarjolla on. Kärkitallit vaikuttavat tällä hetkellä hyvin tasaiselta parilta, ja Max antaa hyvää taustatukea. Näiden lisäksi hyvää on tietysti Bottaksen 1+1 jatkodiili, nyt odotetaan sitten Räikkösen sopimustilanteen ratkaisua.
Bottaksen vuosi lisää aika vaisu, ei herätä luottamusta. Parin vuoden päästä sitten voikin olla mielenkiintoista markkinoilla, kun Hamiltonin ja Vettelin soppari katkolla, sekä isoja sääntömuutoksia luvassa. Bottakselle karjalalippiksen nosto Hamiltonin haastamisesta eilen. Hyvä väläytys siitä, ettei ihan Hamiltonin puudeli olla. Pahin skenaario olisi (yhden huhun mukainen) Leclerc-Räikkönen päittäin. En näe mitään järkeä Kimin päättää uraansa ruputiimissä (McLaren ei tuota olisi). Tasoa Damon Hill 1997 -kuvio. Marchionne sivussa, huhut vahvistuneet Kimin jatkovuodesta samalla. Voi hyvinkin toteutua, kun uusilla dirikoilla vähän tärkeämpääkin pohdittavaa kuin kuka ajaa kilpaa tiimissä ensi kaudella. Kun Kimi peräänkuulutti eilen ”TELL ME WHAT TO DO!”, niin herkuttelin omassa päässäni vastauksellani irtisanoa maksukanava ja lopettaa seuraaminen tähän. Ainoa mikä pitää kiinni on se, kun on maksukanavapaketti, jota ei enää ole tarjolla.
Ihmetyttää kun selostaja (suomalaiset selostajat siis) hehkuttaa formulakautta tapahtumarikkaaksi jne. Suomalaiset selkeitä kakkoskuskeja, eikä mestaruuteen muutenkaan näytä vauhti riittävän. Kisoista jaksaa nykyään katsoa lähdön ja sitten voikin ottaa tunnin nokoset ja katsoa kisan lopun. Hyvin nukahtaa kun laittaa silmät kiinni ja kuuntelee formulakisan selostusta...
Kannattaa kysyä Alonsolta, miten mielekkäänä on kokenut viime vuosien ajelut takarivissä. Sauber ei mielestäni olisi pahin vaihtoehto. McLaren toki kuulostaa hienolta ja tarjoaa isompaa palkkaa ja kehitysresursseja, mutta siellä ei oikeasti ole mitään parempaa tiedossa ainakaan nykysäännöillä. Sauber sentään on kehittynyt, vaikka ehkä Ferrarin moottorin ansiosta, mutta kuitenkin. Toki edelleen uskon itse, että Kimi jatkaa myös ensi kaudella Ferrarilla. Se perustuu vain fiilikseen, joten saa nähdä, miten oikeasti käy. En usko, että Kimi lähtee mihinkään toiseen talliin, mikäli Ferrarilta potkut tulee. Ennemminkin Kimille löytyisi tallissa jokin toinen rooli. Damon Hill muuten melkein voitti yhden kisan tuolla kaudella. Bottaksen sopimus oli ehkä vähän huono, mutta kuka odotti parempaakaan?
Luulin, että tuota jaksaa muistella enää vain vannoutuneimmat brittiläiset (D.) Hill-fanit. Olihan se siirto hirvittävä kölin alta vetäminen oikeasti silloin. Hill on ihan miellyttävä hahmo, mutta pidin häntä silloin ja edelleen yhtenä ajotaidoiltaan heikoimmista mestareista. Aikoinaan auton numerona ollut 0 kuvasi tilannetta aika hyvin. Villeneuve olisi ansainnut jo 1996 mestaruuden, näin muistelen ajatelleeni. ”Mäcci on aina Mäcci.” Eli resursseiltaan jotain ihan muuta kuin Sauber. Samoin henkisesti ikään kuin paluu ensimmäiseen kunnon kotiin. En jaksa uskoa Kimin moneen lisävuoteen eikä sen aikana ihmeitä tehtäisi vielä, oli tiimi mikä tahansa. Mutta McLaren on parhaillaan niin heikko, että jonkun pitää saada avattua umpisolmu, jossa auto tuntuu olevan.
On se karua menoa... Äijä "parhaassa" iässä, elämä kondiksessa ja rahaa kuin roskaa, sitten olkapääleikkaus tulee ja poks Mulla ois ens kuussa nilkkaleikkaus, joten täytyy varmaan varoiks sorvata testamentti.
Ja ensi vuonna eli tarkoitus jäädä eläkkeelle. Oli tunnettu ketjupolttajana (+ työnarkkarina) ja huhujen mukaan sairasti keuhkosyöpää. Olkapääleikkauksella kaiketi oli kuitenkin osuutta. Tarkka kuolinsyy saataneen vielä tietää, sikäli mikäli sillä nyt enää merkitystä onkaan. Mutta ilmankos uudet pomot valittiin niin nopeasti, kun vointi heikkeni noin radikaalisti. Monessa mielessä hyvin erilainen kuin Luca di Montezemolo oli, ml. habitus.
Trolol, ja miten aattelit et sen pystyy toteuttaan et vaan 1 pääsis ohi Menee aika tarkalle reagointiaikojen suhteen
Kieltämättä nauroin tuota omaa kirjoitusta kun nyt luin sen uudestaan! Veikkaan että sen täytyy tapahtua todella aikaisessa vaiheessa, koska muuten Mersun prinsessakuski pääsee karkuun Bottaksen toimiessa jarruna.
Vettelillä kovemmat renkaat kisaan = varikkostopeilla hoidettu. Korjaan: Näinhän se meni, kuten tiesitkin.
Aika heikkoja ovat Bottaksen esitykset olleet tässä kesän aikana. Samaan aikaan Kimi on skarpannut tehokkaasti.
Bottas on pahasti jumittanut kakkosviuluun tallissa. Huolestuttavinta on, ettei tuosta enää helpolla nousta ykköskuski-statukseen mihinkään muuhunkaan tiimiin. Se on toki hyvä kysymys, että kummassa on lopulta parempi olla - heikommassa tiimissä ykköskuskina vai parhaassa kakkoskuskina.