Minkäslaisilla autoilla sitä Plazalaiset oikein ajelee (Vol.2)

Keskustelu osiossa 'Autot, moottoripyörät sekä liikenne' , aloittajana Professional, 16.04.2012.

?

Omistan auton, joka on...

  1. Amerikkalainen

    8 ääntä
    5,5%
  2. Englantilainen

    2 ääntä
    1,4%
  3. Espanjalainen

    2 ääntä
    1,4%
  4. Etelä-Korealainen

    3 ääntä
    2,1%
  5. Italialainen

    5 ääntä
    3,4%
  6. Japanilainen

    16 ääntä
    11,0%
  7. Ranskalainen

    24 ääntä
    16,4%
  8. Ruotsalainen

    16 ääntä
    11,0%
  9. Saksalainen

    56 ääntä
    38,4%
  10. Tsekkiläinen

    11 ääntä
    7,5%
  11. Venäläinen

    1 ääntä
    0,7%
  12. Jonkun muun maalainen (minkä maalainen?)

    2 ääntä
    1,4%
  1. mamipa

    mamipa Käyttäjä

    Liittynyt:
    02.06.2006
    Viestejä:
    869
    Saadut tykkäykset:
    54
    Vuodesta 2004 ollut vain ranskiksia, 4 kpl. Tällä hetkellä Renault Kadjar 1.2 TCE Bose.

    Mitä kuulee ja näkee niiden vioista, on kyllä ollut hyvä säkä noiden neljän kanssa. Mitä nyt etuakselistossa mennyt luita ja palloja vaihtoon ehkä turhan useinkin, mutta kulutustavaraahan ne on. Sähkövikoja ei ole ollut yhdessäkään (autot menneet tosin vaihtoon 3-4 vuoden ikäisinä) ja nämä uudemmathan ei tahdo ruostua millään.

    No, kuka nyt omiaan haukkumaan ;)
     
  2. nepa

    nepa Alakerran HFR CIH -mies. Tukijoukot

    Liittynyt:
    17.10.2001
    Viestejä:
    9 181
    Saadut tykkäykset:
    1 325
    Uudet Pösöt lienevät aika hyvia kans. Kadjar, joka taitaa olla oikeastaan Nissan Qashqai, tai toisinpäin, oli itse asiassa koeajossa tuossa aiemmin. Mutta en kauheasti tykästynyt. Monella tavalla hyvä auto se kuitenkin oli.

    Voisin toki ranskiksen vielä joskus ostaa, kun ihan järjellä ajattelee, mutta tunnetasolla eivät ranskikset nyt houkuttele. :)
     
  3. makemich

    makemich Aktiivinen käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    04.09.2002
    Viestejä:
    1 666
    Saadut tykkäykset:
    228
    Viimeiset reilu 20v ollut vanhoja pösöjä ja niillä mittariin kertynyt bauttiarallaa 650-700tkm, aluksi 2L bensakoneilla ja nyt ensi kertaa diesel, 508 163HDI. Yksittäisiä kulutusosia on vuosien varrella toki mennyt mutta kertaakaan ei ole matka jäänyt kesken eikä ole ollut lähelläkään. Eikä ruostu, millään. Legendaarisena ranskalaisen sähkövikana mainittakoon nyt 407:n ABS-anturit, pari uutta piti Motonetista hakea ja vaihtaa kun tuli satunnaista ABS/ASR-herjaa.

    Vaikka ´88 Vatasen voitettua Pikea Peakin uudella ennätyksellä päätin että kyllä rallikansan pitäisi ajella vain pösöillä, en varsinaisesti ole kauhean merkkiuskollinen ja on noita muitakin merkkejä mielessä käynyt, pääasia että ei ole mikään saatanan volkkari.

    Kesäisin cruisaan avo-vettellä säiden salliessa.
     
  4. Aceman

    Aceman Shot down in flames!

    Liittynyt:
    23.02.2000
    Viestejä:
    3 603
    Saadut tykkäykset:
    149
    Ah, lapsuusmuistot tulvahtivat taas mieleen. En muista montako kertaa mökkireissuilla seistiin tien poskessa, kun faijan Pösö päätti taas kerran laittaa yhteistyön jäihin. Etenkin talvisin. Sitten tuli se eka saatanan Volkkari taloon. Ainakaan hinauspalveluiden tarjoajat eivät olleet siitä muutoksesta mielissään. :D

    Noh, se oli silloin se. Liitukaudella. Ranskassa on ehkä sen jälkeen opittu tekemään autoja. Enkä minkäkään ole kauhean merkkiuskollinen, mitä nyt kolmas Audi menossa. On varmaan vielä pitkään.
     
  5. Liekinheitin

    Liekinheitin Käyttäjä

    Liittynyt:
    15.01.2004
    Viestejä:
    4 524
    Saadut tykkäykset:
    87
    Onnibussilla ja Pohjolan liikenteellä viimeksi, ajokorttia en koskaan ole omistanut.
     
  6. TheRealThing

    TheRealThing I WANT TO BELIEVE Tukijoukot

    Liittynyt:
    03.05.2004
    Viestejä:
    4 975
    Saadut tykkäykset:
    894
    Toiset tykkää elää veitsenterällä (vai pikemminkin veitsi kurkulla). :D Kylmä hiki alkoi nousta, kun luin nepan heikoksi osoittautuneen ranskalaisen vaihtamisesta italialaiseen (ajettava aikapommi), mutta onneksi tarinalla olikin onnellinen Volvo-loppu. :)

    Itse ajan saksalaisella. Ehkä jos ei olisi oman rahan auto, voisin työsuhdeautona ajellakin vaikka Alfalla. On niissä sitä jotain, mutta ei ehkä käytännöllisyyttä, jos sitä tarvitsee. Mieluummin Alfakin kuitenkin vanhempana harrasteautona kuin käyttöautona.
     
  7. nepa

    nepa Alakerran HFR CIH -mies. Tukijoukot

    Liittynyt:
    17.10.2001
    Viestejä:
    9 181
    Saadut tykkäykset:
    1 325
    Haha :D
    Giulia on kuitenkin ollut suhteellisen luotettava auto internetin mukaan. Autossa tuntuu olevan ehkä enemmän typeriä halpoja materiaalivikoja kuin isoja teknisiä ongelmia. Monet tekniset ongelmat on saatu softapäivityksellä kuntoon. Ja mikä pääasia ainakin meikäläiselle, mitään massiivia moottoriongelmia ei Giuliassa ole ollut. Sähköviat ovat pieniä siihen nähden, että moottori on palasina korjaamon pöydällä.
    Ehkäpä sitä tuosta tosiaan jonkin harrasteauton laittaisi joskus. Tai sitten vielä toisen Veten. Yksi oli jo aikanaan. Onhan se V8 aina V8.
     
  8. Snäckby

    Snäckby Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    12.04.2016
    Viestejä:
    1 599
    Saadut tykkäykset:
    125
    Giulia ja Stelvio on myynyt aivan loistavasti joten niitä on tosi vähän saatu tänne. Voi olla yllätys etteivät hinnat putoakkaan ja niitä on vaikea löytää. Jotkut on ostaessaan joutuneet omaansa odottamaan jopa 3kk tilauksesta.
    Dieselien myynnin Alfa lopettaa nyt kokonaan eli Giulia on sitten jatkossa joko 2L nelonen 280HV tai 2,9L V6 510HV bensakoneella.
    Jälkimmäiset koneet tulevat Maseratilta. 2L on Alfan oma.
    Patongit on muuten syötäväksi. Ei niillä ajeta.
     
  9. nepa

    nepa Alakerran HFR CIH -mies. Tukijoukot

    Liittynyt:
    17.10.2001
    Viestejä:
    9 181
    Saadut tykkäykset:
    1 325
    Mites se takavetoinen malli? Oliko 200HV? Sitäkö ei enää saa?
     
  10. Snäckby

    Snäckby Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    12.04.2016
    Viestejä:
    1 599
    Saadut tykkäykset:
    125
    Ei ole tuo 200HV Super niitä myydyimpiä malleja eli lähinnä Ranska ja ne muut maat joissa verotetaan hevosvoimia saa noita.
    Päästöissä kun tuo ei ole kuin 10gr pienempi kuin 280HV neliveto. Ei mitään järkeä noita Supereita täällä ostaa.
    Ja dieseleitä ei enää kauan tehdä.
     
  11. Hippo

    Hippo Aktiivinen käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    28.07.2004
    Viestejä:
    2 327
    Saadut tykkäykset:
    282
    Itse ajelen halvalla ranskalaisella säilykepurkilla (Rellun Captur). Omat ajot ovat vain lähinnä siirtymiä vapaa-ajalla, joten siihen tuo sopii. Halpa hankkia, halpa ajaa, halpa ylläpitää (jos autoilussa nyt ylipäätään mikään on halpaa). Ja halvalta se tuntuu, mutta mitään vikaa ei toistaiseksi ole ollut. Ja lähtee vaihtoon sinä päivänä kun neljän vuoden takuu menee umpeen.
     
  12. nepa

    nepa Alakerran HFR CIH -mies. Tukijoukot

    Liittynyt:
    17.10.2001
    Viestejä:
    9 181
    Saadut tykkäykset:
    1 325
    No onhan se jotain 20ke halvempi. Erona on vain neliveto, moottorin softa ja varusteet. Saa tulla hinta hieman alas, jotta tuota nelivetoa voisi harkita.
     
  13. vps358

    vps358 Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    11.02.2005
    Viestejä:
    4 725
    Saadut tykkäykset:
    479
    "Osta Volvo voimanpesä, korjaa koko kesä!"
    "Osta Viva vapuksi, saat siitä vaivan koko kesäksi"
    "Ford, neljä kirjainta joihin ei voi luottaa"
    "Renault, Ranskan autoteollisuuden lahja suomen autokorjaamoille."
    "Volga, volga, ruostetta helmassa...."
    "Mercedes Benz, perseelle lens."

    Onhan näitä.

    T: Vesku
     
  14. latexii

    latexii Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    14.03.2004
    Viestejä:
    3 190
    Saadut tykkäykset:
    592
    On joo .. "On Pakkasta Ei lähde , OPEL" jos et muuta saa toiota, Toyota"
     
  15. vps358

    vps358 Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    11.02.2005
    Viestejä:
    4 725
    Saadut tykkäykset:
    479
    ^
    Riittävästi vanhetessaan kaikista autoista tulee ooppeleita.

    T: Vesku
     
  16. aarno2815

    aarno2815 Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    03.03.2001
    Viestejä:
    4 636
    Saadut tykkäykset:
    131
    Minulla on tuo Alfan Giulietta ja tyytyväinen olen ollut. Takaluukun yksi piuha korjattu ja vasen etujousi mennyt poikki, siinä kaikki. Auto ollut syksyllä 5 vuotta ja olen 2. omistaja,
     
  17. Snäckby

    Snäckby Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    12.04.2016
    Viestejä:
    1 599
    Saadut tykkäykset:
    125
    Superin ja Velocen eroja:
    Moottorin imupuoli ja pumput on eri, pakosarjat on eri, alusta on eri, istuimet on eri jne....
    Hintaerolle 18k kyllä luulisi olevan perusteluja.
    Suomi on kyllä autoilun takapajula. Myydään halvinta perusmallia jota muualla ei edes saa.
    Vaikkapa Hollantiin verrattuna. Kaikki Fiat 500 on turboja. 1.2L mitä meillä myydään ei edes ole saatavissa.
    Kuten ei Skodaa tai Daciakaan ole saatavissa.
     
  18. nepa

    nepa Alakerran HFR CIH -mies. Tukijoukot

    Liittynyt:
    17.10.2001
    Viestejä:
    9 181
    Saadut tykkäykset:
    1 325
    Totta. Mutta täällä autovero on ehkä kuitenkin se iso juttu, mikä vaikuttaa hintoihin.

    Hyvä tietää, että Superin ja Velocen moottoreissa on eroja. Tosin ei tuo Superkaan mallina mielestäni ollenkaan huono ole. Jos takavetoisen haluaa. Kunhan vain luistoneston saisi pois.
     
  19. Snäckby

    Snäckby Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    12.04.2016
    Viestejä:
    1 599
    Saadut tykkäykset:
    125
    Luistoneston saa pois napista ASR Off...
    Audin A6 ja A8 katkoo yleensä molemmat etujouset alle 5 vuoteen... Alfat yleensä vain toisen....
    Hyvä aihe vittuilla Audilla ajaville...
    Giulian Neliapila Biturbo mallia viedään jenkeille tehorajoitettuna. Täällä niissä on 510HV ja jenkeissä 505HP...
    Hyvä aihe vittuilla jenkeille...
     
  20. nepa

    nepa Alakerran HFR CIH -mies. Tukijoukot

    Liittynyt:
    17.10.2001
    Viestejä:
    9 181
    Saadut tykkäykset:
    1 325
    Eikös Alfa Giuliassa ole juuri ongelmana se, että luistonestoa ei saa mitenkään kokonaan pois kuin V6-mallissa?
    Muissa pitää ottaa akunkenkää irti ja tehdä taikatemppuja samalla, jotta sen saa pois päältä.