Mitä enemmän näitä surkeita trolleja lukee, sitä enemmän pakko arvostaa EtP:tä Monesti ollaan eri mieltä ko. aiheessa, mutta sieltä saa ainakin panostusta, eli analyysit & perustelut ja voi nähdä, että asioita on oikeasti pohdittukin. "Vittu mitä paskaa ja mä lähenki tästä" ei tuo ketjuun yhtään mitään, mikä tuntuu vain olevan joillekin ylivoimaista ymmärtää. Sori ny vaan, pusuhaleja!
Kuuman kastikkeen creditsejä Ei tämä nyt ihan nimetön jätkäkään ole. https://en.wikipedia.org/wiki/Hollywood_Hot_Sauce http://www.prnewswire.com/news-rele...s-successful-business-ventures-300290836.html Tässä kuussa julkaistuista kappaleista kyllä se ensimmäinen, eli Permission to love, iski kyllä näistä kahdesta selkeästi paremmin. Aivan nätti pianolla säestetty balladi. Kyllä Brunilat ja Haippiringit on tehneet reippaasti parempia kappaleita kuin tuo uusin, nyt olisi yhtä hyviä kaivattu. Joku kun joskus selittäisi jollain järjellä sen äänen koneistamisen. Siinä olisi kysymykseni numero 1 Saaralle, että mikä juttu tämä on? Tosin kyllä tästäkin tarttuvuutta alkaa löytyä, kun on pari kertaa kuullut! Edit: kappas, tuo Permission to love on tämän mukaan Rodney Jerkinsin tekemä biisi: http://www.allmusic.com/album/permission-to-love-mw0003020144 Sen äijän cv onkin jo sitä luokkaa, että luulisi EtP:täkin edes vähän vakuuttavan https://en.wikipedia.org/wiki/Rodney_Jerkins 160 miljoonaa myytyä levyä noin aluksi... eikä tuo huono biisi ole!
Tuli nyt eilen kuultua tämä uusi kipale radiosta, autossa, ja vaikka ympäristö ei ollut ihan optimaalinen musiikin kuunteluun niin sanoisin että aika huono biisi. Ei nyt ihan ur cool -huono, mutta vain askel ylöspäin siitä. Saaran taustajoukoilla olisi nyt vakavan mietiskelyn paikka. Ur coolin ja tämän uutukaisen välissä on julkaistu ihan asiallistakin matskua joten mitä vittua nyt taas? Ja ennen kaikkea miksi ihmeessä Saaran kaunis lauluääni pitää filtteröidä kaiken maailman efektien läpi?
En tiedä mutta tuosta biisistä en edes tunnista saaran ääntä? Biisi itsessään varmaan ihan ok perus renkutus, vähän tulee kyllä J. Tukiaisen biisit mieleen. Jutuissa on muutenkin jotain yhteneväisyyksiä , aina ollaan menossa jenkkeihin ja miamiin
Pysytäänpäs ajan tasalla... WHAT --- My song Superpowers got over 1 million streams on @spotify in its first week. Thank you for the support! Permission to Lovesta: http://m.iltalehti.fi/popstars/201702022200063981_ps.shtml Californian ohella mielestäni paras julkaistu kappale tähän mennessä. Ihan komea esitys!
Luetuimmat Juuri nyt HS-analyysi: Miten kävi Saaralle? ”Yritettiin tehdä kansainvälistä, tehtiin ihan Tokmannia” Saran julkisesti näyttämä kunnianhimo kolme vuotta siten taisi ärsyttää monia suomalaisia. Nyt hänet, varsin merkityksetön viihdealan henkilö, poimittiin tällaisen umpinegatiiviselta vaikuttavan "analyysin" kohteeksi joita tehdään yleensä poliitikoista. Kiinnostaa silti toki kuulla mitä tuossa sanotaan. Jos joku tilaa Hesaria niin arvostaisin pientä tiivistelmää siitä missä asioissa erityisesti analyytikko Oskari Onnisen mukaan epäonnistuttiin. Itse en edes ajattele Saran uran failanneen vielä. Pidän näitä ihan normaaleina alkuvaikeuksina. Toki jos trendi ei ala nousemaan seuraavan 5 vuoden sisällä niin ura tulee väistämättä hiipumaan hiljalleen. Sellainenkin (epätodennäköinen) mahdollisuus on, että Sara breikkaa ja kukaan ei muista näitä alkuvaikeuksia silloin kun hän on 30-vuotias. Edelleen muistutan että kyseessä on vasta 22-vuotias henkilö.
En tiedä onko ETP alkanut toimittajaksi, mutta täysin Hesarin yleisen (tai sanotaanko aiemman, kun toimittajilla oli vielä tasokkuutta itsellään) tason alle menevää likasankojournalismia. Tai sanotaanko niin, että ainakin analyysi on täysin väärä sana johdatukseksi juttuun. Enemmän on kyseessä Hytösen tyyppinen kolumni, joka sopisi paremmin sunnuntailehteen (ja jota pidän juttutyyliltään sopimattomana, kun potkitaan 22-vuotiasta nuorta). Kertaa kaikki asiat, joissa on "epäonnistunut" (sen sijaan että olisi toimittajan vaatimusten mukaisesti maailmantähti), mm: "Forsberg pyöri optikkoketjun mannekiinina ostoskeskuksissa. Suomalaiselle yleisjulkkikselle normaalia, maailmantähdelle ei." "KOHTALONHETKI lienee viimeistään seuraava single, jota on lupailtu jo lähikuukausina. Ennen sitä Forsberg on jälleen suomalainen ammattijulkkis, joka tosin asuu Los Angelesissa ja soittaa siellä pikkukeikkoja silloin tällöin. Ennen misseistä tuli juontajia, vaikka enemmän saatettiin toivoa. Nyt siitä on tulossa tubettajan rooli ja kohtalo. Heti singlen ilmestymisen jälkeen Forsberg soitti keikan vanhalla työpaikallaan, Pietarsaaren Halpa-Hallissa. Ämpäreitä ei tiettävästi jaettu. Mutta ei näkynyt Katy Perryä tai Taylor Swiftiäkään." Selkeästi on närästänyt, kun Sara kertoi ärsyyntyneensä suomalaisten negatiivisuudesta (eikö kuulosta muuten aika tutulle). "Viime syksynä Forsberg harmitteli Facebookissa, kuinka Suomessa on lannistava ilmapiiri ja negatiivinen viihdemedia ... Mutta kun Forsbergin uraa katsoo kuin kenen tahansa poptähden – kuten hän haluaa – jää käteen visiottomuuta, jonka ei pitäisi johtua koneiston koosta tai yrittämisen puutteesta." Kiinnostavin kysymys ehkä on: miksi toimittaja on kokenut tarpeelliseksi kirjoittaa jutun. Miksi suomalainen ei saisi yrittää. Miksi toimittaja ei kestä sitä, että joku haluaa olla jotain isompaa kuin paikallislehden katkera toimittaja.
Mielestäni tässä voi hyvin käydä niin että Saaran varsinainen ura löytyy tv:stä, eikä musiikista. Siihen on selviä viitteitä näkyvissä. Musiikkipuolella ongelma on että on lähdetty ikäänkuin ohituskaistalle perinteisen pitkän linjan puurtamisen sijaan mutta ilman tarpeellista määrää polttoainetta. Matkanteko on hyytynyt jo monta kertaa kun on tankki tyhjentynyt ja pitänyt lähteä kanisterin kanssa kävellen takaisinpäin lähimmälle huoltikselle.... Tästä voidaan luultavasti syyttää Saaran taustajoukkoja. Saaralla on selvästi musiikillista osaamista, taustajoukoilla ei edes alkeellista bisnesymmärrystä. Mielessä vain nopea rahastus. Hirveä hypetys kuitenkin vain osuu omaan nilkkaan jos ei ole mitään valmista tuotetta esittää.
Kyllä suomalainen yrittää saa. Smoukan kohdalla kyse ei kuitenkaan ollut yrittämisestä, vaan siitä, että viraalivideon luoma näennäinen odotusarvo päätettiin valjastaa ja ottaa kaikki hyöty irti tähdäten suoraan taivaalle raketilla, jossa oli vajaa polttoainesäiliö. Tilanteesta tulee mieleen koripalloiluvertaus. Michael "Pukki" Jordan on usein kritisoinut sitä, kuinka ennen NBA-pelaajien palkan määritti kentällä tehty tulos ja kuinka sen nykyään määrittää potentiaali, joka on saavutettu ennen NBA-kenttiä kerätyllä hypellä. Lopputuloksena onkin nähty pelaajia, jotka ovat solmineet huippukalliita sopimuksia ilman minkäänlaisia merkittäviä saavutuksia ja jotka ovat sittemmin flopanneet, kun potentiaalisesta huippupelaajasta paljastuikin rivimies. Eli... Kyllähän se varmasti särähtää monella, jos viraalivideo-Smoukka kiertelee haastattelusta toiseen sanomassa, kuinka jotain suurta tapahtuu rapakon takana (mikä antaa aikamoiset odotusarvot) ja sitten lopputulos on kaikkea muuta kuin "suurta". Toki Smoukka on päässyt moneen suureen projektiin mukaan (vaikka se Star Wars -keikkakin tuli puhtaasti viraalivideon ja sen tuoman promon myötä, niin eipä monen CV:ssä tuollaista krediittiä tule olemaan), mutta tärkeintä lienee ei se projektiin pääseminen, vaan se, mitä siellä saa aikaan. En liene epäoikeudenmukainen, kateellinen tai ilkeä, jos sanon, että Smoukan omien sanomistensakin kautta luotuun odotusarvoon nähden ura ei ole onnistunut, vaan on vielä "in progress"... As usual. En toki minäkään silti koe oikeaksi, että Smoukasta kirjoitetaan umpinegatiivinen juttu (joskin tällaisissa kannanotoissa on vähän pakko valita selkeä linja, jotta pointti menee perille).
En niin ole tälä naikkosta seurannut, mutta pitää toivoa kaikkea hyvää. Mieluummin menestystä kuin floppi. Suomalaiset tosin tunnetusti yleensä kateellisina haluavat tuota jälkimmäistä. Kukaan ei voi mennä jenkkeihin siten, että heti breikkaisi ja tekisi miljoonia ja nousisi kansainväliseksi tähdeksi. Jos niin käy, on se yleensä seurausta aikamoisesta tuurista. 99,9% muusikoista ja näyttelijöistä joutuu tekemään todella paljon työtä sen eteen, että edes ruokarahat saisi. Ja lopulta vain marginaalinen murto-osa pääsee tähtiasemaan. Joten Saran tie on mielestäni aika tavallinen. Nyt vain pitää nähdä sitten se, että miten se etenee tästä etiäpäin. Tietenkään Halpahalleissa esiintyminen ei ehkä se hienoin juttu ole, mutta ennen suurta tähteyttä sekin on asia, mikä pitää niellä. Jonkin verran näin sitä ohjelmaa parisen viikkoa sitten, jossa seuraattiin Saran elämää jenkeissä (Mikä Veitolan tjsp ohjelma lie) ja pahasti paistoi läpi se, miten jokaista kehutaan maasta taivaisiin tuottajien yms. puolesta. Voin hyvin kuvitella, että kun Sara lähti pois studiolta niin seuraavaksi tuli sisään puolalainen tyttö puolalaisen kuvausryhmän kanssa ja tyttöä myös kehuttiin parhaimmaksi laulajaksi ikinä. Se on sitä jenkkityyliä, joka vain pitää kestää eikä antaa liiaksi nousta päähän. Nöyränä eteenpäin ja paljon töitä ja hyvällä tuurilla voi joku päivä löytää itsensä isoilta lavoilta. Sitä ennen pitää tyytyä Halpahalliin.
Halpa-Hallista on toki oleellista huomioida sekin, että kyseessä ei ole jokin satunnainen pulju, johon nyt vain pääsi vetämään keikan, vaan Sara F:n isoisän perustama ja omistama kauppa(ketju), joka oli ennen Losin kuvioita hyvin mieluinen työpaikka. Sellaiselta win-win-win-tilanteelta tuo minusta näyttää; Saara pääsee esiintymään & näkemään rakkaan työpaikkansa, ihmiset pääsevät kuulemaan livenä, kauppaketju saa ohjelmaa. Hesarin kirjoitus vaikuttaa olevan samaa, mitä täälläkin harmillisen usein harrastetaan. Onnistumisista vaivaudutaan kirjoittamaan yhtä usein kuin lumimieshavainnoista, mutta aina jos jotain negatiivista keksitään - ja välillä todella keksitään - niin johan näppis sauhuaa. Tilt ja Nepa tuossa erityisesti kirjoittelivat fiksusti mielestäni. Naisella menee mukavasti, joskaan mihinkään megatähteyteen ei ole äkkibreikattu. Laulunkirjoittajana vaikuttavaa menestystä. Kuulijoita ja töitä riittää, enkä ole kuullut kenenkään palkan maksaneen olleen pettynyt Forsbergin työpanokseen. En edes SW:n tai ST:n kielihommissa, Trekissä oli äänessäkin elokuvassa. Oma laulu-ura tässä vaiheessa vielä iso kysymysmerkki, miten pitkälle tai korkealle se vie. Ikää 22 = aikaa ainakin on. Perjantaina sitten Superpowers-video
Jaahas, Saara on taas vaihtanut hiustyyliä (ja ei, tää ei ole aprillia): http://www.is.fi/viihde/art-2000005151991.html
Ja vetää jauhot suuhun negaajille (kommentti Hesarin kirjoitukseen): "Olen oppinut olemaan huomioimatta vihaajien puheita. Tuollaiset kertoo enemmän kirjoittajasta kuin musta." http://www.iltalehti.fi/viihde/201703312200095448_vi.shtml
Niin joo, tuohonhan on aina helppo vedota että kommentit kertovat enemmän komentoijasta kuin kommentoitavasta. Mielestäni ollaan kyllä vaarallisella polulla jos kritiikki jätetään huomiotta ja sanotaan vaan että ne on vihaajien puheita, ei tarvii välittää... No, jokainen tyylillään tjsp.
Osittain samaa mieltä kuin Super-J, mutta sen kritiikin esittämistapakin on oleellinen seikka. Pilkalliseen sävyyn kirjoitetut jutut ihan ymmärrettävästi käyvät (kenen tahansa) hermoille ja kyllähän esim. tuo Hesarin juttu näihin ilmiselvästi lukeutuu. Voihan näistä ehkä saada jotain ylimääräistä potkua näyttää kaikille. On tuo Superpowers ihan tarttuva kappale, kun on nyt muutaman kerran kuullut Menestymisestä en veikkaa mitään, mutta on kai sitä kummempaakin joskus tapahtunut kuin että tuosta tulisi hitti.
Tarttuva? Tuossa just eilen kuuntelin sen ihan kuulokkeet päässä kun katsoin sen videon ja en halua kuulla sitä enää uudestaan, mulle ainakin riitti. Se on vaan niin kamalaa mitä ne on tehneet Saran äänelle, muistuttaa pahimmillaan melkein vauvan itkua... Ja minä kun ajattelin parin edellisen julkaisun jälkeen että ehkä, ehkä Saarasta voisi vielä kehittyä jonkinlainen Lisa Stansfieldin kevytversio. Ainakin jos hänen annettaisiin laulaa ilman autotunea yms. Mutta nykyisellä kurssilla jos jatketaan niin ei mitään mahkuja. Jos joku ei tiedä kuka tämä Stansfield on niin tsekkaa vaikka nämä:
Niin, kyllä siellä on pohjalla ihan tarttuva sävellys ja sanoissakin koukkua... totta kai minäkin pitäisin enemmän smurffaamattomasta versiosta, kuten se RadioNRJ:n veto, mutta tässä lienee käsiteltyyn ääneenkin hieman tottunut jo. Kaverille soitin pe kappaleen, kuuli ensimmäistä kertaa, eikä edes sanonut mitään tuosta äänen muuttamisesta. Kaikki sitäkään eivät näköjään inhoa automaattisesti. Hyvin kummallinen päätös tuo soundi minustakin on, en lähde kieltämään. Kappaleessa on silti ideaa ja muu olisikin ollut ihme, on tuossa niin kovat ammattilaiset olleet tekemässä.