Mulla on tuossa 8.1.14 ostettu sampan UE55F6475 töllö, johon ilmaantui pari pikseliä paksu ylhäältä alas asti kulkeva pikselihärö. Eli paneeli sökö. Kohtuullisen reippaasti ketuttaa ajatus pitkästä huoltokeikasta näin uuden tv:n kanssa. Mitä arvon plazalaiset ovat mieltä, pitäisikö töllön tilalle saada samanlainen uusi vai huono onnisen kuluttajan purra hammasta ja katsella muutaman kuukauden leffat läppäriltä huollon valmistumista odotellessa? Kokemuksia/ajatuksia kuunnellaan. Tämä ratkennut, kts 6 viesti.
Itsellä pari vuotta sitten oli uudessa telkussa ongelma, että optisesta ulostulosta ei tullut tavaraa/valoa. Olikohan se muutaman viikon ollut. Vietiin telkkari experttiin takaisin ja sanottiin että uutta tilalle kun niin uusi telkkari. Antoivat ihmeekseni uuden, ja vakuuttivat että se tosiaan oli uusi. Kotona huomasin ainakin jalustassa olevan selviä pyyhkimisen jälkiä. Olisikohan ollut myymälässä esittelykäytössä alunperin. Eipä ne taida nykyään uutta antaa, mutta voi riippua ostopaikasta aika paljon.
Varmaan aika paljon vaikuttaa ostopaikkakin. Mutta vaikka huollon kautta menisikin, niin ei siinä paneelin vaihdossa kovin kauaa pitäisi mennä. Mulla vaihdettiin viime viikolla lähes uuteen LG:n 55een paneeli.. puolitoista viikkoa piti tosin odotella paneelin saapumista Suomeen. Itse vaihto sujui näppärästi: aamulla hakivat koneen ja iltapäivällä palautus. Tosin tuo ei mennyt takuusta, vaan kotivakuutuksesta. Paneeli maksoi btw vaihdettuna 1390e. Vakuutusyhtiö sanoi, että saan uuden koneen jos huolto maksaa yli 1700e. Nojoo.. meni vähän ohi aiheen.
Oma kokemus: Kuluttajasuojan mukaan myyjän/valmistajan ei tarvitse antaa uutta, vaan korjausta voidaan kokeilla 2-3 kertaa ja vasta sitten uusi laite tai kaupanpurku. Simson käsittääkseni huoltaa myös Samsungeja, heiltä saa lainatelkun siksi aikaa kun oma on huollossa.