Samsung 2013 plasmat

En tråd i 'Televisiot' startet av Jokke79, 8 Jan 2013.

  1. Snafu68

    Snafu68 Lähes henkilökuntaa

    Reg.:
    6 Mai 2013
    Innlegg:
    1.440
    Liker mottatt:
    241
    lienee enempi sampan paskaa laatua ja "takuuta" kuin verkkokaupan vikaa ?

    itsellä verkkokauppa.comin toimivat takuut nimenomaan ovat syy ostaa sieltä.
    viime aikaisista ostoksista valovuotoinen Asus monitori vaihdettin uuteen (vaikka ei olisi tarvinnut)
    sekä Sonyn viallinen S790 korvattiin lahjakortilla.
     
  2. jtmz

    jtmz Guest
    Guest

    Reg.:
    18 Jan 2007
    Innlegg:
    93
    Liker mottatt:
    0
    Etämyynnissä kuluttajalla on kuluttajansuojalain mukainen peruuttamisoikeus (tietyin poikkeuksin), jota myös verkkokauppa.com noudattaa. Tämä käy ilmi verkkokaupan sopimusehdoista kappaleesta 6 sekä kuluttajansuojalaista luvusta 6. Peruuttamisoikeus etämyynnissä löytyy pykälästä 15 ja poikkeukset pykälästä 16. Eli tuotteeseen saa tutustua kotona ja jos toteaa ettei tuote ole sopiva omaan käyttötarkoitukseen, niin sen voi palauttaa myyjälle. Eri asia on mm. kustomoidut tuotteet ja alusvaatteet, joita ei voi luonteensa vuoksi enää laittaa myyntiin. Nämäkin on kerrottu pykälässä 16.
     
  3. Bumer

    Bumer Goodfella
    Tukijoukot Guest

    Reg.:
    10 Sep 2004
    Innlegg:
    1.673
    Liker mottatt:
    4
    Mikä tässä on nyt ongelmana? Palautuksena verkkokauppaan vaan takaisin. Ainut että pitää pakata kaikki niin kuin oli tai mahdollista. Joku aika sitten oli Samsungilla yli 40" telkkareille nollapixelitakuu, jonka mukaan kun otat heihin yhteyttä tuovat kotiisi uuden samanlaisen tv:n ja vievät tuon pois. Onko se enää voimassa?

    http://www.samsung.com/fi/support/warranty/warrantyInformation.do
     
    #103 Bumer, 3 Sep 2013
    Sist redigert: 3 Sep 2013
  4. x_jmt_x

    x_jmt_x Lähes henkilökuntaa

    Reg.:
    18 Aug 2006
    Innlegg:
    7.599
    Liker mottatt:
    527
    Se, että yksi kuollut pikseli ei ole edes huomattavasti lähempää tapitettavissa tietokoneen näytöissä peruste palautukselle.
    Eikös Samsung luopunut tuosta takuusta? Mitä sanoo tuotteen "takuukortti"?
     
  5. Bumer

    Bumer Goodfella
    Tukijoukot Guest

    Reg.:
    10 Sep 2004
    Innlegg:
    1.673
    Liker mottatt:
    4
    Mutta kun ei tarvitse olla syytä palautukselle. Syyksi riittä jo se että ei vastannu odotuksia. Toki tuossa tapauksessa tarjoavat ensin huoltoa, jonka jälkeen vika ei saada olettetavasti korjattua ja saa uuden tilalle. Tai purkaa kaupat kokonaan, siihen on verkkokaupan sivun mukaan 32 päivää aikaa.

    6. PALAUTUSOIKEUS

    Myymälästä ostetuille tuotteille myönnetään kuluttajakauppasuhteissa 32 vuorokauden rajoitettu palautusoikeus. Kauppahinta palautettaan lahjakortille, joka on voimassa vuoden ajan. Tuotteen tulee olla käyttämätön ja avaamattomassa alkuperäisessä pakkauksessaan. Verkkokauppa.com Oy:n työntekijöillä on oikeus tehdä erillisiä kirjallisia sopimuksia asiakkaiden kanssa poikkeavista palautusehdoista. Tiedot tulee selvästi kirjata kuitille.

    Etämyynnissä käyttämättömillä tuotteille on kuluttajasuojalain 6. luvun mukainen 32 vuorokauden palautusoikeus. Lain tarkoituksena on antaa kuluttajalle oikeus tutustua tuotteeseen niin kuin se on mahdollista myymälässä. Verkkokauppa.com Oyj myöntää asiakkaalle lain hengen mukaisesti oikeuden tutustua pakkauksen sisältöön. Tuotepakkauksen avaaminen tulee suorittaa yleistä varovaisuutta noudattaen.

    Korjauksena että nykyään rahat palautetaan verkkokaupan käyttäjän tilille josta rahat on siirrettävissä omalle tilille.
     
    #105 Bumer, 3 Sep 2013
    Sist redigert: 3 Sep 2013
  6. mikuli01

    mikuli01 Guest
    Guest

    Reg.:
    4 Mai 2012
    Innlegg:
    13
    Liker mottatt:
    0
    Soitin Sampan takuuseen ja sanoivat että jos pixeli on valkoinen niin se olisi vaihdettu tai korjattu, mutta yksi punaien värivammainen pixeli ei kuulema minua pitäisi haitata joten huoltoon jos sen haluaa niin on maksettava itse kulut.Sampalla ei ole enään nollapixelitakuuta olemassa. Viallisia pixeleitä pitää olla kuulema enemmän jotta voi edes yrittää vaihtaa tai edes korjauttaa töllönsä.Että semmoista .

    Ai niin ja Verkkokauppa sanoi että jos paketti on siis avattu ja otettu käyttöön ei he sitä takaisin kuulema ota.
     
  7. jtmz

    jtmz Guest
    Guest

    Reg.:
    18 Jan 2007
    Innlegg:
    93
    Liker mottatt:
    0
    Sain tänään s-postilla verkkokaupasta vahvistuksen, että paketin voi avata ja tuotteeseen voi tutustua kunhan avaaminen on tehty siististi ja tuote on myyntikuntoinen.
     
  8. Bumer

    Bumer Goodfella
    Tukijoukot Guest

    Reg.:
    10 Sep 2004
    Innlegg:
    1.673
    Liker mottatt:
    4
    Heidän on pakko ottaa se, heidän sivuillakin lukee että tuotteseen pitää voida tutustua ja silloin se ei käy jos ei avaa pakettia. Paskaa puhuvat, yrittävät aina keksiä jotain ettei tarvitsisi vaihdella.

    Samaa sanoo kuluttajasuojakin, tuotteseen pitää voida tutustua mikä tarkoittaa tuotteen avaamista (varovaisuus säilyttäen toki). Muutenkin jos tuotteseen on tilattu kotiinkuljetus (postitse) mikä tekee tutustumisen tuotteseen mahdottomaksi aukoamatta sitä ja on aina 2 viikon palautusoikeus näin sanoo suomen laki!

    Mikä verkkokauppa on kyseessä Tre, Hki vai Oulu ja onko tilattu kauaskin? Parhain vaihtoehto on viedä itse takaisin ettei pääse lisää vahinkoa syntymään josta voidaan syyttää asiakasta. :D
     
    #108 Bumer, 3 Sep 2013
    Sist redigert: 3 Sep 2013
  9. mikuli01

    mikuli01 Guest
    Guest

    Reg.:
    4 Mai 2012
    Innlegg:
    13
    Liker mottatt:
    0
    Juu kyllähän se näin on että ottavat takaisin jos ei ole tyytyväinen tuotteeseen, palautusaika 32 päivää. Ja minähän en ole tyytyväinen tuotteeseen :thumbsup: kun kysessä on näin iso summa niin palauttavat rahat tilille kuulema. Täytyypi pakata hienosti takaisin laatikkoon eikun takaisin varastoon.
     
  10. x_jmt_x

    x_jmt_x Lähes henkilökuntaa

    Reg.:
    18 Aug 2006
    Innlegg:
    7.599
    Liker mottatt:
    527
    Kyllä. Kyseisen etämyyntiä koskevan kuluttajasuojalain kohdan tarkoituksena on mahdollistaa etämyyntinä (esim. verkko- tai postitilauksena) ostetun tuotteen kokeileminen ja tutkiminen samassa määrin, kuin se olisi mahdollista liikkeessä. Käytännössä tämä tarkoittaa, että television saa ottaa pakkauksesta ja kytkeä päälle tutkaillakseen, miltä kuva näyttää. Sen sijaan varsinainen käyttöönotto on edelleen kielletty, laki ei takaa Gigantin tasoista palautusoikeutta.

    Tuotteella ei ole "aina" kahden viikon palautusoikeutta, niinkuin sinä väität. Ihan hypoteettisesti, ihanko vakavissasi väität, että jos ostan vaikka fillarin verkkokaupasta, niin saan ajella sillä puolitoista viikkoa ja sen jälkeen postittaa takaisin ja sanoa, että ei kiitos?

    Tässä tapauksessa ongelmaksi tulee se, että mitä ilmeisimmin ko. tuote on ollut päivittäisessä käyttössä jo jonkin aikaa, joten palautusoikeutta ei enää tuon etämyyntipykälän perusteella ole. Eri juttu sitten, että näkeekö edes mistään huoltovalikosta tuntimäärää, kuinka kauan televisio on ollut päällä tms...
     
  11. Bumer

    Bumer Goodfella
    Tukijoukot Guest

    Reg.:
    10 Sep 2004
    Innlegg:
    1.673
    Liker mottatt:
    4
    Sait varmaan hyviä arvosanoja "nussitaan pilkkua" tunnilla..
     
  12. aheikkinen

    aheikkinen Lähes henkilökuntaa
    Tukijoukot

    Reg.:
    5 Apr 2007
    Innlegg:
    5.008
    Liker mottatt:
    137
    Voit myös uskoa että nettikauppojen palautusten käsittelijät ovat olleet samoilla tunneilla. Ei kukaan ihan hyvää hyvyyttään ota vastaan tuhansien eurojen töllön palautusta jälleenmyyntikelvottomassa kunnossa, jos on olemassa pienikin mahdollisuus venkuloida pois vastuusta. Laki ei tosiaankaan velvoita ottamaan takaisin selkeästi käytettyjä tuotteita ja yleensä 'käytettyyn' riittää jo suojamuovien kuoriminen.
     
  13. Bumer

    Bumer Goodfella
    Tukijoukot Guest

    Reg.:
    10 Sep 2004
    Innlegg:
    1.673
    Liker mottatt:
    4
    Tässähän on kyse selvästi viallisesta tv:stä ja melko kaallista sellaisesta eikä mistään sähköhammasharjasta. Joka on heti myyntikelvoton ekan käytön jälkeen.

    Kärjistellään nyt tätäkin sitten, vähän sama että ostat auton jossa ei toimi kuskipuolen tuulilasin pyyhkijä mitä ei saada korjattua. Eihän sillä ole mitään väliä. Näethän sen toisen puolen, älä ajele sateella!
     
    #113 Bumer, 4 Sep 2013
    Sist redigert: 4 Sep 2013
  14. x_jmt_x

    x_jmt_x Lähes henkilökuntaa

    Reg.:
    18 Aug 2006
    Innlegg:
    7.599
    Liker mottatt:
    527
    Jos näin olisi, niin millään palautusajoilla jne ei olisi sinänsä merkitystä: kyseessä olisi kuluttajansuojalain mukainen virhe, josta on reklamoitava kohtuullisessa ajassa. Ja telkka huoltoon, tai uutta tilalle. Virhevastuu ei ole sama asia, kun etämyyntiin liittyvä palautusoikeus.

    Valitettavasti tuo on taidettu käytännössä saada ajettua läpi, että yksi kuollut pikseli ei ole "virhe"... Vaan ominaisuus siinä missä vaikka oksat saunapaneelissa, ellei nimenomaan ole luvattu oksatonta. Heikoksi on mennyt.
     
  15. mikuli01

    mikuli01 Guest
    Guest

    Reg.:
    4 Mai 2012
    Innlegg:
    13
    Liker mottatt:
    0
    "Valitettavasti tuo on taidettu käytännössä saada ajettua läpi, että yksi kuollut pikseli ei ole "virhe"... Vaan ominaisuus siinä missä vaikka oksat saunapaneelissa, ellei nimenomaan ole luvattu oksatonta. Heikoksi on mennyt."

    Vaan eipä minulle kyllä tuollaisesta mahdollisista kuolleista/jumittuneista pikseli "virhe"...ominaisuuksista mitään kerottu kun tv ostin. Laittasivat saatana mainoksiinsa myös ilmoituksen moisesta mahdollisesta lisä ominaisuudestaan. Kalliin hinnan joutuu maksamaan tv:n ostaja kun kotona yllättyy saamastaa lisäominaisuudesta, ja Samsung sanoo vain reagoivansa johonki vitun valkoiseen rikkiinäiseen pixeliin.
     
    #115 mikuli01, 4 Sep 2013
    Sist redigert: 4 Sep 2013
  16. Burkitsville

    Burkitsville Lähes henkilökuntaa

    Reg.:
    15 Jun 2010
    Innlegg:
    5.181
    Liker mottatt:
    1.436
    Kyllä on maksavan asiakkaan kannalta TODELLA SURULLISTA mikäli moinen suoranainen riistokusetus on saatu läpiajettua/juurrutettua käytännönpolitiikaksi tv:ä ostettaessa...!?!? Valmistaja(t) tuntuu luikkivan kuset housuissa sieltä mistä aita on matalin, kun näihin asioihin tullaan. Mikähän seuraavaksi saatetaan "ominaisuus -otsakkeen" alle? Juu ei, EI NÄIN.
     
  17. aheikkinen

    aheikkinen Lähes henkilökuntaa
    Tukijoukot

    Reg.:
    5 Apr 2007
    Innlegg:
    5.008
    Liker mottatt:
    137
    Onneksi et ostanut valovuotavaa LCD-LEDiä. Niissäkin on omat ominaisuutensa, jotka myöskin on normaaleiksi ominaisuuksiksi todettu ja testattu kuluttajariitalautakunnassa! :thumbsup:
     
  18. mikuli01

    mikuli01 Guest
    Guest

    Reg.:
    4 Mai 2012
    Innlegg:
    13
    Liker mottatt:
    0
    Noh onneksi en ! Olemme nyt kummin tulleet siihen tulokseen että todennäköisesti pidämme tv:n ja eikä palautus rumbaan lähdetä. Toivottavasti tämä on sitten jossain vaiheessa helppo myydä seuraavalle puusilmälle lisäominaisuuksineen, koska tämä pixeli ominaisuus ei millän muotoa haittaa käyttäjää eikä tv:n katselua.

    Samsung VS Puusilmä"minä" 1- 0

    Kuva on kumminkin kerrassaan loistava :thumbsup:
     
    #118 mikuli01, 5 Sep 2013
    Sist redigert: 5 Sep 2013
  19. x_jmt_x

    x_jmt_x Lähes henkilökuntaa

    Reg.:
    18 Aug 2006
    Innlegg:
    7.599
    Liker mottatt:
    527
    OT:
    Halvattua sinäkin urpo rutiset? Itse sotket kaksi eri asiaa.

    Toinen on kuluttajansuojalain 6 luvun 9 §:n mukainen palautusoikeus etämyynnissä ja toinen on kuluttajasuojalain 5 luvun virhesäännöstön mukainen oikeus vaatia virheellisen tuotteen korjaamista.

    KSL 6:9 mukainen palautus on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen saamisesta, eikä tuotetta saa "ottaa käyttöön". Aikaa on joissain verkkokaupoissa jatkettu pidemmäksi, mutta ilmeisesti ainoa, joka sallii käyttöönoton, on Gigantti.

    Sitten taas KSL 5 luvun mukainen kaupan virheeseen vetoaminen edellyttää juuri sitä, tuotteen virhettä, ja jos olen oikein ymmärtänyt, niin tämän päivän näyttötuotteet on sellaista p*skaa, että yhtä (1) kuollutta pikseliä ei pidetä "virheenä" lainkaan. Henkilökohtainen mielipiteeni on toinen, mutta sillä ei valitettavasti ole mitään merkitystä.

    Itse selitit, että tuotteen saa jokatapauksessa palauttaa sen enemmittä mutkitta, ja heti perään aloit selvittää virheellisestä tuotteesta. Kummasta nyt olikaan kyse?

    En tiedä kuinka moni päätyi oikeustieteellisestä käsittelemään palautuksia nettikauppaan, mutta on varmaan heitäkin.

    Isompi ongelma tuossa kuitenkin on se, että jos olen oikein ymmärtänyt, niin kuluttajansuojaviranomaisessa on "hyväksytty" kanta, ettei yksi kuollut pikseli oikeuta vaatimaan uutta/korjattua näyttöä. Kyllä on heikoiksi menneet näyttölaitteet...
     
    #119 x_jmt_x, 5 Sep 2013
    Sist redigert: 5 Sep 2013
  20. failure

    failure Tunnettu käyttäjä

    Reg.:
    9 Mai 2006
    Innlegg:
    465
    Liker mottatt:
    0
    Kaikki on suhteellista sanoi E=mc2 mies. 1 pikseli on 1:2073600 eli ei paljon rikki. Toinen tulkinta 1:1 näyttö on rikki.

    Muistaakseni tuossa kuolleenpikselin säännössä oli, että sen pitää olla laidalla eli keskellä näyttöä oleva vika on vakavampi, vai olenko väärässä.