Samsung 2013 plasmat

Keskustelu osiossa 'Televisiot' , aloittajana Jokke79, 08.01.2013.

  1. Snafu68

    Snafu68 Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    06.05.2013
    Viestejä:
    1 263
    Saadut tykkäykset:
    163
    lienee enempi sampan paskaa laatua ja "takuuta" kuin verkkokaupan vikaa ?

    itsellä verkkokauppa.comin toimivat takuut nimenomaan ovat syy ostaa sieltä.
    viime aikaisista ostoksista valovuotoinen Asus monitori vaihdettin uuteen (vaikka ei olisi tarvinnut)
    sekä Sonyn viallinen S790 korvattiin lahjakortilla.
     
  2. jtmz

    jtmz Guest Guest

    Liittynyt:
    18.01.2007
    Viestejä:
    93
    Saadut tykkäykset:
    0
    Etämyynnissä kuluttajalla on kuluttajansuojalain mukainen peruuttamisoikeus (tietyin poikkeuksin), jota myös verkkokauppa.com noudattaa. Tämä käy ilmi verkkokaupan sopimusehdoista kappaleesta 6 sekä kuluttajansuojalaista luvusta 6. Peruuttamisoikeus etämyynnissä löytyy pykälästä 15 ja poikkeukset pykälästä 16. Eli tuotteeseen saa tutustua kotona ja jos toteaa ettei tuote ole sopiva omaan käyttötarkoitukseen, niin sen voi palauttaa myyjälle. Eri asia on mm. kustomoidut tuotteet ja alusvaatteet, joita ei voi luonteensa vuoksi enää laittaa myyntiin. Nämäkin on kerrottu pykälässä 16.
     
  3. Bumer

    Bumer Goodfella Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    10.09.2004
    Viestejä:
    1 689
    Saadut tykkäykset:
    4
    Mikä tässä on nyt ongelmana? Palautuksena verkkokauppaan vaan takaisin. Ainut että pitää pakata kaikki niin kuin oli tai mahdollista. Joku aika sitten oli Samsungilla yli 40" telkkareille nollapixelitakuu, jonka mukaan kun otat heihin yhteyttä tuovat kotiisi uuden samanlaisen tv:n ja vievät tuon pois. Onko se enää voimassa?

    http://www.samsung.com/fi/support/warranty/warrantyInformation.do
     
    Viimeksi muokattu: 03.09.2013
  4. x_jmt_x

    x_jmt_x Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    18.08.2006
    Viestejä:
    7 617
    Saadut tykkäykset:
    523
    Se, että yksi kuollut pikseli ei ole edes huomattavasti lähempää tapitettavissa tietokoneen näytöissä peruste palautukselle.
    Eikös Samsung luopunut tuosta takuusta? Mitä sanoo tuotteen "takuukortti"?
     
  5. Bumer

    Bumer Goodfella Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    10.09.2004
    Viestejä:
    1 689
    Saadut tykkäykset:
    4
    Mutta kun ei tarvitse olla syytä palautukselle. Syyksi riittä jo se että ei vastannu odotuksia. Toki tuossa tapauksessa tarjoavat ensin huoltoa, jonka jälkeen vika ei saada olettetavasti korjattua ja saa uuden tilalle. Tai purkaa kaupat kokonaan, siihen on verkkokaupan sivun mukaan 32 päivää aikaa.

    6. PALAUTUSOIKEUS

    Myymälästä ostetuille tuotteille myönnetään kuluttajakauppasuhteissa 32 vuorokauden rajoitettu palautusoikeus. Kauppahinta palautettaan lahjakortille, joka on voimassa vuoden ajan. Tuotteen tulee olla käyttämätön ja avaamattomassa alkuperäisessä pakkauksessaan. Verkkokauppa.com Oy:n työntekijöillä on oikeus tehdä erillisiä kirjallisia sopimuksia asiakkaiden kanssa poikkeavista palautusehdoista. Tiedot tulee selvästi kirjata kuitille.

    Etämyynnissä käyttämättömillä tuotteille on kuluttajasuojalain 6. luvun mukainen 32 vuorokauden palautusoikeus. Lain tarkoituksena on antaa kuluttajalle oikeus tutustua tuotteeseen niin kuin se on mahdollista myymälässä. Verkkokauppa.com Oyj myöntää asiakkaalle lain hengen mukaisesti oikeuden tutustua pakkauksen sisältöön. Tuotepakkauksen avaaminen tulee suorittaa yleistä varovaisuutta noudattaen.

    Korjauksena että nykyään rahat palautetaan verkkokaupan käyttäjän tilille josta rahat on siirrettävissä omalle tilille.
     
    Viimeksi muokattu: 03.09.2013
  6. mikuli01

    mikuli01 Guest Guest

    Liittynyt:
    04.05.2012
    Viestejä:
    13
    Saadut tykkäykset:
    0
    Soitin Sampan takuuseen ja sanoivat että jos pixeli on valkoinen niin se olisi vaihdettu tai korjattu, mutta yksi punaien värivammainen pixeli ei kuulema minua pitäisi haitata joten huoltoon jos sen haluaa niin on maksettava itse kulut.Sampalla ei ole enään nollapixelitakuuta olemassa. Viallisia pixeleitä pitää olla kuulema enemmän jotta voi edes yrittää vaihtaa tai edes korjauttaa töllönsä.Että semmoista .

    Ai niin ja Verkkokauppa sanoi että jos paketti on siis avattu ja otettu käyttöön ei he sitä takaisin kuulema ota.
     
  7. jtmz

    jtmz Guest Guest

    Liittynyt:
    18.01.2007
    Viestejä:
    93
    Saadut tykkäykset:
    0
    Sain tänään s-postilla verkkokaupasta vahvistuksen, että paketin voi avata ja tuotteeseen voi tutustua kunhan avaaminen on tehty siististi ja tuote on myyntikuntoinen.
     
  8. Bumer

    Bumer Goodfella Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    10.09.2004
    Viestejä:
    1 689
    Saadut tykkäykset:
    4
    Heidän on pakko ottaa se, heidän sivuillakin lukee että tuotteseen pitää voida tutustua ja silloin se ei käy jos ei avaa pakettia. Paskaa puhuvat, yrittävät aina keksiä jotain ettei tarvitsisi vaihdella.

    Samaa sanoo kuluttajasuojakin, tuotteseen pitää voida tutustua mikä tarkoittaa tuotteen avaamista (varovaisuus säilyttäen toki). Muutenkin jos tuotteseen on tilattu kotiinkuljetus (postitse) mikä tekee tutustumisen tuotteseen mahdottomaksi aukoamatta sitä ja on aina 2 viikon palautusoikeus näin sanoo suomen laki!

    Mikä verkkokauppa on kyseessä Tre, Hki vai Oulu ja onko tilattu kauaskin? Parhain vaihtoehto on viedä itse takaisin ettei pääse lisää vahinkoa syntymään josta voidaan syyttää asiakasta. :D
     
    Viimeksi muokattu: 03.09.2013
  9. mikuli01

    mikuli01 Guest Guest

    Liittynyt:
    04.05.2012
    Viestejä:
    13
    Saadut tykkäykset:
    0
    Juu kyllähän se näin on että ottavat takaisin jos ei ole tyytyväinen tuotteeseen, palautusaika 32 päivää. Ja minähän en ole tyytyväinen tuotteeseen :thumbsup: kun kysessä on näin iso summa niin palauttavat rahat tilille kuulema. Täytyypi pakata hienosti takaisin laatikkoon eikun takaisin varastoon.
     
  10. x_jmt_x

    x_jmt_x Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    18.08.2006
    Viestejä:
    7 617
    Saadut tykkäykset:
    523
    Kyllä. Kyseisen etämyyntiä koskevan kuluttajasuojalain kohdan tarkoituksena on mahdollistaa etämyyntinä (esim. verkko- tai postitilauksena) ostetun tuotteen kokeileminen ja tutkiminen samassa määrin, kuin se olisi mahdollista liikkeessä. Käytännössä tämä tarkoittaa, että television saa ottaa pakkauksesta ja kytkeä päälle tutkaillakseen, miltä kuva näyttää. Sen sijaan varsinainen käyttöönotto on edelleen kielletty, laki ei takaa Gigantin tasoista palautusoikeutta.

    Tuotteella ei ole "aina" kahden viikon palautusoikeutta, niinkuin sinä väität. Ihan hypoteettisesti, ihanko vakavissasi väität, että jos ostan vaikka fillarin verkkokaupasta, niin saan ajella sillä puolitoista viikkoa ja sen jälkeen postittaa takaisin ja sanoa, että ei kiitos?

    Tässä tapauksessa ongelmaksi tulee se, että mitä ilmeisimmin ko. tuote on ollut päivittäisessä käyttössä jo jonkin aikaa, joten palautusoikeutta ei enää tuon etämyyntipykälän perusteella ole. Eri juttu sitten, että näkeekö edes mistään huoltovalikosta tuntimäärää, kuinka kauan televisio on ollut päällä tms...
     
  11. Bumer

    Bumer Goodfella Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    10.09.2004
    Viestejä:
    1 689
    Saadut tykkäykset:
    4
    Sait varmaan hyviä arvosanoja "nussitaan pilkkua" tunnilla..
     
  12. aheikkinen

    aheikkinen Aktiivinen käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    05.04.2007
    Viestejä:
    5 018
    Saadut tykkäykset:
    136
    Voit myös uskoa että nettikauppojen palautusten käsittelijät ovat olleet samoilla tunneilla. Ei kukaan ihan hyvää hyvyyttään ota vastaan tuhansien eurojen töllön palautusta jälleenmyyntikelvottomassa kunnossa, jos on olemassa pienikin mahdollisuus venkuloida pois vastuusta. Laki ei tosiaankaan velvoita ottamaan takaisin selkeästi käytettyjä tuotteita ja yleensä 'käytettyyn' riittää jo suojamuovien kuoriminen.
     
  13. Bumer

    Bumer Goodfella Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    10.09.2004
    Viestejä:
    1 689
    Saadut tykkäykset:
    4
    Tässähän on kyse selvästi viallisesta tv:stä ja melko kaallista sellaisesta eikä mistään sähköhammasharjasta. Joka on heti myyntikelvoton ekan käytön jälkeen.

    Kärjistellään nyt tätäkin sitten, vähän sama että ostat auton jossa ei toimi kuskipuolen tuulilasin pyyhkijä mitä ei saada korjattua. Eihän sillä ole mitään väliä. Näethän sen toisen puolen, älä ajele sateella!
     
    Viimeksi muokattu: 04.09.2013
  14. x_jmt_x

    x_jmt_x Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    18.08.2006
    Viestejä:
    7 617
    Saadut tykkäykset:
    523
    Jos näin olisi, niin millään palautusajoilla jne ei olisi sinänsä merkitystä: kyseessä olisi kuluttajansuojalain mukainen virhe, josta on reklamoitava kohtuullisessa ajassa. Ja telkka huoltoon, tai uutta tilalle. Virhevastuu ei ole sama asia, kun etämyyntiin liittyvä palautusoikeus.

    Valitettavasti tuo on taidettu käytännössä saada ajettua läpi, että yksi kuollut pikseli ei ole "virhe"... Vaan ominaisuus siinä missä vaikka oksat saunapaneelissa, ellei nimenomaan ole luvattu oksatonta. Heikoksi on mennyt.
     
  15. mikuli01

    mikuli01 Guest Guest

    Liittynyt:
    04.05.2012
    Viestejä:
    13
    Saadut tykkäykset:
    0
    "Valitettavasti tuo on taidettu käytännössä saada ajettua läpi, että yksi kuollut pikseli ei ole "virhe"... Vaan ominaisuus siinä missä vaikka oksat saunapaneelissa, ellei nimenomaan ole luvattu oksatonta. Heikoksi on mennyt."

    Vaan eipä minulle kyllä tuollaisesta mahdollisista kuolleista/jumittuneista pikseli "virhe"...ominaisuuksista mitään kerottu kun tv ostin. Laittasivat saatana mainoksiinsa myös ilmoituksen moisesta mahdollisesta lisä ominaisuudestaan. Kalliin hinnan joutuu maksamaan tv:n ostaja kun kotona yllättyy saamastaa lisäominaisuudesta, ja Samsung sanoo vain reagoivansa johonki vitun valkoiseen rikkiinäiseen pixeliin.
     
    Viimeksi muokattu: 04.09.2013
  16. Burkitsville

    Burkitsville Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    15.06.2010
    Viestejä:
    4 175
    Saadut tykkäykset:
    1 004
    Kyllä on maksavan asiakkaan kannalta TODELLA SURULLISTA mikäli moinen suoranainen riistokusetus on saatu läpiajettua/juurrutettua käytännönpolitiikaksi tv:ä ostettaessa...!?!? Valmistaja(t) tuntuu luikkivan kuset housuissa sieltä mistä aita on matalin, kun näihin asioihin tullaan. Mikähän seuraavaksi saatetaan "ominaisuus -otsakkeen" alle? Juu ei, EI NÄIN.
     
  17. aheikkinen

    aheikkinen Aktiivinen käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    05.04.2007
    Viestejä:
    5 018
    Saadut tykkäykset:
    136
    Onneksi et ostanut valovuotavaa LCD-LEDiä. Niissäkin on omat ominaisuutensa, jotka myöskin on normaaleiksi ominaisuuksiksi todettu ja testattu kuluttajariitalautakunnassa! :thumbsup:
     
  18. mikuli01

    mikuli01 Guest Guest

    Liittynyt:
    04.05.2012
    Viestejä:
    13
    Saadut tykkäykset:
    0
    Noh onneksi en ! Olemme nyt kummin tulleet siihen tulokseen että todennäköisesti pidämme tv:n ja eikä palautus rumbaan lähdetä. Toivottavasti tämä on sitten jossain vaiheessa helppo myydä seuraavalle puusilmälle lisäominaisuuksineen, koska tämä pixeli ominaisuus ei millän muotoa haittaa käyttäjää eikä tv:n katselua.

    Samsung VS Puusilmä"minä" 1- 0

    Kuva on kumminkin kerrassaan loistava :thumbsup:
     
    Viimeksi muokattu: 05.09.2013
  19. x_jmt_x

    x_jmt_x Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    18.08.2006
    Viestejä:
    7 617
    Saadut tykkäykset:
    523
    OT:
    Halvattua sinäkin urpo rutiset? Itse sotket kaksi eri asiaa.

    Toinen on kuluttajansuojalain 6 luvun 9 §:n mukainen palautusoikeus etämyynnissä ja toinen on kuluttajasuojalain 5 luvun virhesäännöstön mukainen oikeus vaatia virheellisen tuotteen korjaamista.

    KSL 6:9 mukainen palautus on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen saamisesta, eikä tuotetta saa "ottaa käyttöön". Aikaa on joissain verkkokaupoissa jatkettu pidemmäksi, mutta ilmeisesti ainoa, joka sallii käyttöönoton, on Gigantti.

    Sitten taas KSL 5 luvun mukainen kaupan virheeseen vetoaminen edellyttää juuri sitä, tuotteen virhettä, ja jos olen oikein ymmärtänyt, niin tämän päivän näyttötuotteet on sellaista p*skaa, että yhtä (1) kuollutta pikseliä ei pidetä "virheenä" lainkaan. Henkilökohtainen mielipiteeni on toinen, mutta sillä ei valitettavasti ole mitään merkitystä.

    Itse selitit, että tuotteen saa jokatapauksessa palauttaa sen enemmittä mutkitta, ja heti perään aloit selvittää virheellisestä tuotteesta. Kummasta nyt olikaan kyse?

    En tiedä kuinka moni päätyi oikeustieteellisestä käsittelemään palautuksia nettikauppaan, mutta on varmaan heitäkin.

    Isompi ongelma tuossa kuitenkin on se, että jos olen oikein ymmärtänyt, niin kuluttajansuojaviranomaisessa on "hyväksytty" kanta, ettei yksi kuollut pikseli oikeuta vaatimaan uutta/korjattua näyttöä. Kyllä on heikoiksi menneet näyttölaitteet...
     
    Viimeksi muokattu: 05.09.2013
  20. failure

    failure Uusi jäsen

    Liittynyt:
    09.05.2006
    Viestejä:
    465
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kaikki on suhteellista sanoi E=mc2 mies. 1 pikseli on 1:2073600 eli ei paljon rikki. Toinen tulkinta 1:1 näyttö on rikki.

    Muistaakseni tuossa kuolleenpikselin säännössä oli, että sen pitää olla laidalla eli keskellä näyttöä oleva vika on vakavampi, vai olenko väärässä.