Tuntuu tosi hurjalta tämä lanseeraus. Tähän asti oma mielikuvani HBO:sta on yhdistynyt laatuun, todella kovaan laatuun, mutta nyt se kyllä romahti. Aika paljon saavat tehdä työtä että luottamus palautuisi. Varoituskelloni soivat toki jo kun kuulin että toteuttavat tämän urpotv:n kanssa, mutta nyt tämä julkistus kyllä saa aika paljon facepalmia aikaan täällä päässä.
Minulle tuli tänään HBO:n kutsu ilmaiseen 1kk katseluun. Huvittavinta on se, kun klikkaan linkkiä k.o sivustolle, niin sivu on tyhjä. Ei tekstiä, ei virheilmoitusta, ei mitään. No, en kyllä muutenkaan olisi näillä ehdoilla kyseistä palvelua tilannut.
Kyllä se on niin, että palvelussa pitää olla HD-kuva, 5.1-kanavaiset äänet ja sen pitää toimia joko PC:llä tai PS3:lla, muuten en aio palvelua tilata. Netflix näytti hyvin mallia, miten homman voi hoitaa niin, että nuo kaikki esitetyt ehdot täyttyvät ja HBO nyt ei taida tässä onnistua. C More ei ole näyttänyt kaapelissa HBO:n sarjoja nyt enää pitkään aikaan HD-kuvalla, joten sieltäkin on tullut huippusarjat jätettyä katsomatta, mieluummin odottelen vaikka vuoden ja katson vaikka YLE HD:lta hyvällä kuvalla ja äänellä kuin katsoisin jotain Game of Thronesin kaltaista sarjaa SD-kuvalla. Olen jo jättänyt katsomatta kakkoskauden SD-kuvalla vaikka C Moren tilaaja olen ja sieltä se on tullutkin jo. Se on joko HD ja 5.1 tai sitten ei ollenkaan. Ja pitää pystyä katsomaan nykyisillä laitteilla (PC ja PS3 itselläni, jompi kumpikin niistä riittäisi). Tällä HBO Nordicin linjalla näyttää tällä hetkellä jälkimmäiseltä vaihtoehdolta.
Laitoin twiitin yhteen keskusteluntynkään, jossa kyseltiin PS3 tukea. En muista tarkkaa sanamuotoa, mutta ei se mitenkään loukkaavaa ollut. Jonkin verran röyhkeä. Jotain tyyliin: "Ihan älytöntä, jos ei saada PS3 tukea. Samoin 12 kk tilauspakko on älytön". Muutama hetki ja twiittini oli kadonnut. Minulle tuli myös viikonloppuna HBO-kutsu, mutta en tartu ainakaan vielä. Taisi olla voimassa tammikuun loppuun. Katsotaan sitten, kun pöly laskeutuu ja PS3 tuki on tullut. Samsungin laitteita ei ole, eikä lähiaikoina ole tarkoituskaan mitään laitteita pelkän laitetuen vuoksi hankkia. PC-katselu tai sen liittäminen töllöön on täysin pois suljettu. Ja ehdottomasti kuvan pitää olla vähintään Netflix tasoista HD:tä.
Ei suoranaisesti, mutta valittamalla Twitterille ehkä (tosin perusteet poistolle eivät varmasti tuossa täyttyisi - en tosin tiedä mitä ne olisivat)
Itsekin laitoin eilen HBO_fille aika hapanta Twitter-palautetta kanavan lanseerauksesta eikä se ole ainakaan mihinkään kadonnut.
Tuli eilen tilattua HBO, kokemuksia pikaisella vilkaisulla: - SD kuvanlaatu kannettavan näytöltä ok, mutta toiston alussa ilmenee kuvan palikoitumista, ja pientä nykimistä. (Käytössä 100 Mb laajakaista) - Viikonloppuna/ensi viikolla pääsen katselemaan kunnolla, saas nähdä miltä kuva näyttää 120" kankaalta Harvinaisen kankeata ollut palvelun lanseeraus. Pitää elää uskossa, että laittavat homman pelittämään, kuten pitäisikin. HD-kuvanlaatu, 5.1 -äänet, PS3/XBOX -tuki nyt ainakin alkuunsa pitäisi saada. Tuo kuvan palikoituminen/nykiminen toiston alussa pitää myös saada pois.
HBO:n laitetuki laajenee, iOS-sovellus tuli jakoon Toivottavasti ovat kuitenkin jo päättäneet, että PS3 tuki tulee varmuudella, mutta aikataulu sen valmistumiselle on vielä auki. Alla oleva tuore twiitti viittaisi siihen suuntaan. https://twitter.com/HBO_fi edit: Näyttää sen mun twiitti olevan tallessa. Löytyi oman profiilin takaa. En löytänyt sitä vain sieltä missä sen kuvittelin olevan.
Vähän ryhdistäytymistä alkaa olla näköpiirissä. Iso harmi vaan, että PS3 tukea ei tällä hetkellä ole. Muuten menisi kokeiluun saman tien. En viitsi alkaa PC:llä räpläämään varsinkin, kun sieltä saa tällä hetkellä vain SD-kuvaa.
Joo, jostain syystä juuri omat mediatoistimeni RaspberryPI, PS3 ja AppleTV2 eivät ole tuettujen laitteiden listalla. Ja kun PC:lle kuvan saa ainoastaan flashin avulla, niin en jaksa edes ilamiseksi vaivautua, kun tietää millaista tasoa urhotv:n lähetykset on olleet.
"Henkilökohtainen VIP-koodisi on voimassa 31.01.2013 asti." Voucher not valid. Could not register user. Kiitti HBO. Saatta tosin olla siitä että kun eka meili tulin niin täytin formeja eteenpäin kunnes selvisi että ois pitäny maksaa 11k hinta ja painoin cancel. Ilmeisesti käytti mun koodin sitten siihen.
Käsittääkseni tulee sinun kirjautua sisään tunnuksillasi ja yrittää katsoa jotakin videota, jolloin sinut ohjataan takaisin ostosivulle. Voucherisi on siis jo assignoitu käyttäjätunnuksellesi.
Juuri näin. Itsekin painoin siinä maksun kohdala cancel. Sit vaan kirjauduin sisään ja rupesin katsoon jotain, niin siitä pääsi sitten jatkaan eteenpäin, missä annetaan luottokortti tiedot. Ja se veloittaa 1kk kerralla. Veloitus alkaa helmikuussa.
Sekavaa tämä kyllä on. Noh, euron maksoin ja nyt toivotaan , että irtisanominen onnistuu tammikuun lopussa. Velottaakohan ne tuon euron jos irtisanoo vai oliko tämä vain joku "pakollinen" katevaraus , jotta pystyy testaamaan?
Mielenkiintoinen blogikirjoitus osui silmiin: http://ekinjutut.blogspot.fi/2012/12/hbo-nordicin-lanseeraus-kusee.html Ja jos tuo tieto että HBO:n johdossa on samaa porukkaa kuin SuomiTV:llä pitää paikkansa niin eipä enää ihmetytä kaikki tämä sekoilu... vrt. Conan O'Brienin shown homovihkimisen sensurointi yms.
No niin, vuorokausi HBO:n kanssa takana ja ei pettyneempi juuri voisi olla. Windows 8: - Kuva mikronykii ainakin Firefox-selaimella. Windows 7ssa ei vastaavia ongelmia. - Tekstitys aivan kauhean paksu ja liian iso. Valkoinen väritys. - UI kankea käyttää ja hidas. IOS (IPAD2): - Tekstitys liian haalea kapea valkoinen ja ei tahdo aina erottua. - Tekstitys ei välttämättä ilmesty ruudulle ollenkaan joka jaksossa. Entouragen pilotissa ei toiminut, mutta 2. jaksossa toimi. - Jos käyttää toista softaa välissä ja palaa clientille, ei pyörimässä ollut jakso palannut pausesta enää henkiin. Piti käydä UI:n puolella vähän seikkailemassa. - UI on hidas ja kömpelö. Thumbnailit latautuvat tosi hitaasti. - Kuvanlaatu on keskinkertainen mutta ei sentäs nyi. Android (Asus Google Nexus 7): - Tekstitys harmaalla pohjalaatikolla varustettu ja ehkä liian iso. - UI edelleen kömpelö. Parhaiten tuntus toimivan Androidissa. Yhteenveto: - Kehnosti toteutettu. - Keskeneräinen. - Parhaiten toimii Androidilla. Itse tarjontaan. Hinnan pitäisi ehdottomasti olla ~4,5€/kk. Tarjonta on todella suppea. En jatkane testijakson jälkeen tilausta ensituntuman perusteella.