Tuli juuri laitettua kakkosauto tilaukseen: Fabia 1.2 TSI 85 Style Combi (Candy White) Lisävarusteina otin: - Irroitettava vetokoukku - Vakionopeudensäädin - Sunset tummennokset - Lohkolämmitin sisähaaroituksella - Maxidot mittari - Keskikyynernoja Toimitusaika n. 2kk. Jospa tuolla jokusen vuoden pärjäisi...
Opel Zafira Tourer tuli tilattua. Isot ikkunat ja kivan tilava. Sporttivarusteet tuli tilattua mukaan.
Lisävarusteet jäivät maksamaan yht. 1200€ joten auton hinnaksi jäi 17600€. Octavia mallia lähdettiin ostamaan mutta koeajossa puolisoni ei saanut hyvää ajoasentoa pienen kokonsa takia joten kävimme testaamassa Fabiaa joka yllättikin postitiivisesti. Auto oli hiljaisempi mitä Octavia ja sisätiloiltakaan ei ollut niin pieni mitä epäilin. Yllättävän pirteä tuo 1.2 TSI moottori. Ei tuolla autolla ainakaan jalkoihin jää normi liikenteessä. No ei siinä auttanut muu kuin ostaa sitten sellainen vaikka Octavia olisi ollutkin isompi ja paremman näköinen. No, onpahan nyt ainakin takuun alaisia kilometrejä edessä päin. Ja pääseehän noista autoista eroon tarvittaessa...
Octavia ei kyllä ole hyvän näköinen mistään päin katsottuna, Fabia sen sijaan on ihan ok pikkuauto. Mutta, eikös siinä Octaviassa ole säätöjä penkissä ja ratissa ja muutenkin ergonomia hyvin samanlainen kuin Fabiassa? Eli pitää olla aika pieni se puoliso jos ei säädöt riitä. Vaan mitäpä tuosta, tärkeintä että sopiva ajopeli löytyi.
Penkin kyllä sai Octaviassa tarpeeksi lähelle ja korkealle mutta kun hän kytkintä painoi ja nosti jalan siltä niin polvi osui aina ratin korkeudensäätöä vipuun ratin asennosta riippumatta. Kokeiltiin useaa eri asentoa koska itse olisin niin halunnut tuon Octavian mutta kun ei, niin ei.... Superbilla hän pystyy hyvin ajamaan ja lähes kaikilla muillakin autoilla. Pituutta löytyy täydet 153cm Ja kyllähän tuo Fabia riittää tiloiltaan täysin meille kahdelle + koiralle yhtä hyvin kuin Octaviakin. Ehkä se ulkonäkö on enemmän tottumis kysymys. Pistetääs sysssymmällä kuvia kunhan auto saadaan...
Hm. Minulla on vähän samanlaisia kokemuksia joistakin autoista mutta syynä on ollut säätövarojen totaalinen riittämättömyys... joku vanha hondakin oli sellainen pulkka ettei mitään rajaa, ja sattuneesta syystä sitä piti kuitenkin ajaa, ratti polvien välissä... tuli mieleen se poliisiopisto leffakin siinä... Jopas, Anna Paquinkin on ilmeisesti 10cm pidempi ja hän saa sellaisen vanhan Honda Civicin näyttämään isolta...
Kohta pari vuotta on ajeltu Honda CR-Z:lla. Todella tyytyväinen olen ollut. Vieläkin tulee virne naamalle kun hyppää rattiin.
Höh, eikö täällä ole muita E-Korealaiseen laatuun luottavia?! Hyundaikin ollu laadukkain automerkki jo viimeiset pari vuotta... :thumbsup:
Eivät vaan halua julkisuutta, kel onni on se onnen kätkeköön vai miten se sanonta meni... Tosin, näkyy tuossa olevan Espanjankin kohdalla peräti 0%, joka on aika outoa ottaen huomioon että mm monet VW:t on tehty siellä. Mistähän tämä tieto mahtaa olla kotoisin? Maahantuojan markkinointiosastolta? Citroeniakin taidettiin vielä viime vuonna mainostaa laadukkaana. Olen tainnut aiemminkin kertoa mutta varmuuden vuoksi ja puolueettomuuden osoittamiseksi todettakoon että ajan nykyään sitikalla. Joten mitäpä minä laadusta...
Tuo testi on vuodelta 2010. Myös vuonna 2011 oli Hyundai niukasti ykkösenä japanilaiskolmikon Honda, Mazda, Toyta ollessa seuraavana tasapistein. Paras länsimerkki oli Skoda viidennellä sijalla selvällä raolla seuraavana olleisiin Audiin, BMW:hen ja M-B:hen. Tämän vuoden testiä ei ole tietääkseni vielä julkaistu. Itse ajelen Skoda Yetillä.
No kun nyt oikein kysytään roolin ottamista, niin täältä löytyy vuoden 2002 Hyundai Coupe 2.7 V6. Muotoilu ja ajettavuus omaan makuun mahtavat, luotettavuus kiitettävää. Koskaan ei normihuoltojen ja kuluvien osien vaihdon lisäksi ollut mitään ylläreitä.
Toi tosiaan on hyvän näköinen. Vaikka ite olen mieltynyt japseihin euro-paskaa mieluummin, niin en karsastaisi Korealaisiakaan. Katselinkin joskus Sonataa / Magentista (2006 ->) meille perhevankkuriksi...
Niin joo... kaikki osathan on kuluvia osia, jos niitä käytetään... vai onko Hyundain insinöörit keksineet jonkin osan joka ei ole kuluva osa ja jota silti autossa tarvitaan? Tällä tarkoitan tietenkin että koska kaikki osat kuluu käytössä ei niiden vaihtotarve ole mikään ylläri... Vaihdellaan vaan osia sitä mukaan kuin tarvetta ilmenee ja matka jatkuu. Tarpeeksi pitkään kun jatketaan, koko auto on rakennettu uusiksi, mutta ei se mitään, normihuoltoa ja kuluvien osien vaihtoahan se vaan... Tänään harsin taas vaihteeksi kasaan oman autoni keulan alla olevia muoveja kun tuli niitä eilen kulutettua reunakiveykseen. Eipä tarvinnut vaihtaa vielä.