Tähän ei taida kukaan olla oikeutettu Oli miten oli, et ole syyllinen kuin yhteen asiaan: "Kasa taidepaskaa" on kyllä räikeää liiottelua imo. Jos tämä jo oli taidepaskaa niin mitähän ne oikeat taidepaskat sitten ovat? Tämä oli sentään helposti ymmärrettävä, suht' sujuva, kaunis ja viihdyttävä.
Spoiler "Now it's your time to clean up after me." (Sekä edeltäneet hillityt Bernien kysyvä nyökkäys ja Ninon myöntävä nyökkäys.) -kohtaus oli ainakin minun mielestäni erittäin toimiva shokkikohtaus Äärimmäinen graafisuus ei missään nimessä heikentänyt tehoa ainakaan tässä tapauksessa.
Tuolta vois tilata sen komian takin... http://shop.steadyclothing.com/product/drive-scorpion-jacket-3rd-run
Suomen Kuvalehden Kalle Kinnunen analysoi leffan väkivaltaisuutta -> http://suomenkuvalehti.fi/blogit/ku...-vakivalta-valkokankaalla-ja-suggestion-voima Itse pidin elokuvan loppua ja esim hissikohtausta erittäin onnistuneena ja leffaan sopivana.
Joo olihan tämä taidepaskaa, samanlaista taidepaskaa, kuin vaikkapa Heat tai To Live And Die In L.A. eli täydellinen rikoselokuva. Hiljaseksi veti, en nyt muista millon viimeksi joku leffa on saanut kylmiä vareitä aikaiseksi, vaan tämä sen teki. Enempiä analysoimatta 5/5.
Ihan pokalla vertasit Heat:iin tätä kaurismäkityylistä paskakasaa jonka päälle liimatut väkivaltakohtaukset synnyttivät teatterissa vain tasaisen kuorsauksen rikkovia naurunpurskahduksia
Elokuvan tunnelma oli pitkälti musiikin ja vähäeleisyyden ansiosta mykistävä. Väkivalta oli suurelta osin perusteltua, vaikka itselleni olisi tosin toiminut yhtä hyvin ns. kevyempi toteutus. Parhautta tämä oli silti pitkään aikaan ja arvosana 5/5 on selviö.
Siis mikäköhän jätkä tää rattisankari oikeastaan loppujen lopuksi olikaan. Tuntui toimivan hieman kuin vajailla pattereilla ainakin sosiaalisissa kohtaamisissa. Noh, olihan sitä tekemistä ihan mielenkiintoista seurata, että eipä siinä. Elokuva jätti ihan hyvänlaisen jälkimaun ajatuksiin, mutta siltikin taisin odotella jotain vieläkin parempaa. Ainakin se kovasti hehkutettu musiikkimaailma tuotti pettymyksen, koska tuntui että elokuvassa ei soitettu kuin jotain paria-kolmea kipaletta korkeintaan. Erinomaisia tunnelmanluojia olivat toki ne vähäisetkin, mutta lisää lisää! Joo ja se hissikohtaus juu. Elokuvahan tosiaan kurvasi siitä eteenpäin jotenkin tylsemmille radoille, vaikkakin esimerkiksi ne slasherimaiset kuvastot naamioineen kaikkineen olivat ihan hauskoja ideoita. Hissiä ennen oltiin siis varsin vangitsevissa tunnelmissa, mutta tuosta eteenpäin tapahtuneet peruspullistelut pistää nyt jonkin verran rokottaen. ½
Tämä tuli kanssa itelle välittömästi mieleen mutta en kehdannut täällä sitä kyseenalaistaa kun on niin kovia pisteitä vedellyt kaikinpuolin. Alkuun se vielä toimi mutta paikoitellen meni tuo hieman yli ja jäi mieleen juuri se että heppu on melkoisen rajoittunut sosiaalisesti tai jopa autistinen. Kysehän oli toki tyylittelystä että kuski on niin cool mies. Kaikesta huolimatta 4/5.
Minusta kyse oli juurikin tuosta sosiaalisesta rajoittuneisuudesta. Parhaimmillaan / pahimmillaan kun tilanne meni erityisen hankalaksi, niin mieshän ihan tärisi. Oli kuitenkin hyvä lisä tarinaan, ettei kyse ollut juuri tuosta perinteisestä "cooliudesta".
Juuri näin. Jos homma olisi mennyt niin, että jamppa Spoiler olisi vaan coolisti tappanut kaikki Commando-tyyliin, pitänyt rahat ja ratsastanut muijan ja muksun kanssa auringonlaskuun, ...olisi pääosaan sopinut paremmin Jack Bauer.
I loved this fucking movie Kiva kerrankin nähdä että myös suuri osa palstaveljiä on nähnyt elokuvan ns. samoilla silmillä. Kaikki osui mielestäni nappiin ja kaiken kruunasi todella kova soundtrack. Tämä menee meikän kirjoissa välittömäksi klassikoksi joka varmasti tulee katsottua vielä moneen otteeseen. 5/5 ps. tykkäsin tästä pirusti enemmän kuin juuri vaikka Heatista
* / ***** Yksi tähti Carey Mulliganin näyttelijäntyöstä ja hienosta hahmonnimestä + vitsistä (Standard). Retardinoloinen hammastikkumies on joko hiljaa ja möllöttää, tai mutisee. Ehkä ajelee ja rassaa vähän autoja, ja pistää kalloa muuskaksi. Jotain meni multa tästä teidän messiaselokuvasta nyt ohi. Ja turha on selostaa, että "mä en vaan ymmärrä". Kyllä mä "ymmärrän". Koko leffassa ei yksinkertaisesti ollut yhtään mitään. Ajokohtaukset - ei millään tasolla erikoisia. Sivuhenkilöiden kohtalo - yllättävää, mutta ei mitään erikoista. Mässäilevä väkivalta - ehkä rikoskuvioihin sopivaa, mutta täysin turhaa. Visuaalinen kuvasto - ei mitään erikoista, joku Michael Mann pesee vaikkapa Collateralillaan tämän(kin) mennen tullen. Sitä kliseistä pariin lauseeseen mahtuvaa mafia-juonenrihmaa nyt en viitsi edes mainita. Ja mikäs siinä soundtrackissa nyt niin miellytti? Pari tunnelmallista vähän kasarilta maistuvaa elektro-ambient -lilluntaa, that's it. Täysin turha tekele. :sleep: