Kokeilin eilen varmaan useamman kymmenen kertaa laittaa sitä uudestaan ja uudestaan,sekä purkasin sen kehikon ja taas yritin uudestaan ja hetkenhän se toimi mut ei enään,tilasin itselleni tänään uuden telkkarin,joten saa joku muu yrittää:hitme:
Nyt olis tämä yksilö vapaa lähtemään jonkun halukkaan kyytiin (hp: oikeestaan ihan sama). Raita löytyy yläreunasta, ohut ja hailakka (näkyy vaaleassa kuvassa). Lamppu vaihdettu 4.11.09. Edit: Meni jo.
Optronics Sony XL2400 vaihtolamppu olis myynnissä. http://www.huuto.net/kohteet/optronics-sony-xl2400-lamppu/182855921 Myyty
No niin pojat. Rankka päivä takana. Ruuat valmiiksi lautaselle ja töllö päälle. Digiboksilta pistän Teho-osaston pyörimään. Oho, näköjään jaksossa jotain häikkää kuvassa, kun ylhäällä näkyy jokin raita. No, vilkaistaan muita kanavia varmuuden vuoksi että tää ei olisi se pelätty vika. Tällä kertaa alaleuka kolahtaa lautaselle. Yläreunaan on ilmestynyt sentin paksuinen, punertava raita joka näkyy kaikkialla :OI Eipä ole ruokahalusick koskaan mennyt nopeammin. Tätä päivää minä pelkäsin, mutta koska laitteeni kun on ollut käytössä jo arviolta 10000 tuntia, ajattelin että olisi se tullut jo jos on tullakseen. Ja optisen blokin pidennetty takuu loppui 30/06/2010. Laaja kotivakuutus löytyy, joten tässä on huoltoliike->kustannusarvio->vakuutusyhtiö->Sony->ties mitä ruljanssi edessä. Ja tällä mun piti porskuttaa OLED-telkkareihin asti.
Mites toi käytännössä menee? Saitko mitään vakuutuksesta? Huomasin viikonloppuna punertavan raidan yläosassa. Ei olisi tullut mieleenkään kysellä vakuutuksesta, mutta täytyypä soitella..
Mulla se lamppu vaan porskuttaa, mutta nyt on ruvennu pitää aika mekkalaa joku fani? Siis semmoinen tasainen rutina, onko tuo töllö vaikea avata kokonaan? Jos vaikka voitelulla menis.
Homma meni lähes niin kuin tuossa aiemmin kirjoitin. Sonyyn en ollut yhteydessä, vaan huoltoliikkeestä sain mustaa valkoisella(korjausarvio 900€ ja menin vakuutusyhtiöön(Lähivakuutus) papereiden kanssa. Tietenkin kun maksaa loppuvuonna 2006 telkkaristaan 1599 euroa luulee, että ainakin 800-900€ olisi tulossa. Väärä luulo. Olivat konsultoineet kodinkoneliikettä, jonka perusteella vastaavan television jälleenhankinta-arvioksi saatiin 1000€. Tästä kun vähennät ikävähennyksen ja omavastuun, niin tilille napsahti 530€. Minulle sanottiin, että käsittelijä olisi minuun puhelimitse yhteydessä. Viikon odottelin soittoa ja sattumalta huomaan tilille tulleen rahan ja suusta pääsi kyllä "mitä vit**a?". On se omaakin syytä että en ole vakuutusta hankkiessa tutkinut kunnolla mistä saisi parhaat edut. Esim.If Laajaplus tarjoaa ensimmäiset 5 vuotta ilman ikävähennystä. Eli siinä meni tollaiset 300€. Siis olettaen, että If olisi arvioinut television hankintahinnan samaksi. Vakuutusyhtiö maksoi myös huoltomiehen käynnin. Siis sen jälkeen, kun itse asiasta huomautin koska olivat sen vahingossa unohtaneet maksaa. Olisi siinä varmaan jo verisuoni poksahtanut päästä, jos postiluukusta olisi myöhemmin tullut huoltoliikkeen karhulasku...
Ihmetyttää, että vastaavan television jälleenhankintahinnasta otetaan ikävähennys. WTF?! Se ikävähennyshän pitäisi nimenomaan ottaa ostohinnasta, tämän takia vaaditaan kuitti... Ihme toimintaa. Itse pohdiskelen jaksanko edes viedä tv:tä huoltoliikkeeseen. Kustannusarvio maksaa kuitenkin ja tulee kalliiksi, jos onkin joku pikkuvika ja mene omaan piikkiin. Roskiin vaan ja uutta tilalle.
Tuon vastaavan laitteen valinnassa voi käydä myös hyvä tuuri. Itselläni keväällä vakuutusyhtiön mielestä vastaava laite oli 55ex500, jonka silloinen hinta oli huomattavasti kovempi kuin itse 50e2000:stä maksamani hinta. Vakuutusyhtiö teki tämän ratkaisun kyselemättä mitään ja oli melkoinen ylläri kun korvausrahat ja päätös saapuivat.
Sellaistahan se vakuutusyhtiöiden toiminta tosiaan on. Tosin täysin vakuutusehtojen mukaista: Vahinkotapauksissa katsotaan vahingon määräksi omaisuuden jälleenhankintakustannukset, joista tehdään seuraavat käyttöikään perustuvat vuotuiset vähennykset kultakin omaisuuden käyttöönottovuotta seuranneelta, vahingon tapahtuma-ajankohtaan mennessä päättyneeltä täydeltä kalenterivuodelta Ei sitä TV:tä tarvitse huoltoliikkeeseen asti viedä vaan korjaaja käy kotona. Nimittäin itse kun soitin Sonyn huoltoliikkeeseen, korjaaja tiesi heti mistä puhutaan kun mainitsin sanat taustaprojektio ja punainen raita. Ja totesi heti että ei kannata korjata. Meinasi jopa aluksi laittaa kustannusarvion tulemaan edes käymättä tilannetta katsomassa. Eli mahdollisuudet siihen että punainen raita olisi joku muu kuin optinen blokki on aikas mitättömät... Tässä ketjussa lisää vakuutusasiaa: https://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=62518
Itsellä oli tuo vanhempi malli Sony Kdf-e50a11e, jonka ostin 12/2006. Hintaa oli 1295 euroa. Marraskuussa 2010 telkkuun ilmestyi tuo kuuluisa sininen "pilvi" eli optiikkablokki oli rikki. Ikää töllöllä oli vajaa neljä vuotta. Minulla on Pohjolan laaja kotivakuutus, joten soitin vakuutusyhtiöön ja kerroin tilanteen. Sanoin selvittäneeni korjausarvion, n. 1000 euroa. Pyysivät lähettämään joko ostolaskun tai telkun ohjekirjan. Kolmen viikon kuluttua oli 1068 euroa tilillä. Olin todella tyytyväinen ratkaisuun.
On se mukavaa lueskella täältä, että minulle on jäänyt muihin verrattuna käteen niin sanotusti "shit end of the stick" :OI Lähtee vakuutusyhtiö vaihtoon, jos se ei jo edellisistä viesteistä käynyt selväksi..
Soitin eilen illalla Fenniaan kysyäkseni kuinka toimitaan. Sanoin mikä vika ja olen katsonut netistä ettei kannata korjata. Kysyttiin mallia eikä muuta. Ei tarvinnut lähetellä kuitteja eikä kutsua huoltomiestä. Äsken soitettiin takaisin ja kysyttiin mikä malli saa olla :thumbsup: Pikku välirahalla otin Panasonicin 50" (mallia en kysynyt) nykypäivän herkuilla. Ihan sujuvasti meni, vaikka Pohjolasta näemmä (yllä) sai paremmat korvaukset.
Täällä olisi myytävänä kyseinen 50" telkkari, ostettu heinäkuussa 2007 ja telkkariin on vaihdettu syksyllä 2009 surullisenkuuluisa prismablokki. Toiminnallisesti täysin kunnossa vaikkakin telkkarin lamppu kaipaisi kirkkautensa suhteen uusimista. Sijaintipaikkana Ulvila ja toimitusmuotona nouto (alkuperäistä pahvilaatikkoa ei olemassa). Tarjouksia voi laittaa vaikkapa yksärillä.
Jep, tammikuussa 2007 ostamaani telkkuun ilmestyi elokuussa yläreunaan vihertävä juova. Tunnit eivät ole tiedossani, mutta lamppua ei ole tarvinnut vielä vaihtaa. Sonyn tuen kanssa olen nyt sitten vääntänyt aiheesta, lähtökohta heillä tuntuu olevan se, että tällaista tyyppivikaa ei ole olemassakaan. Melkoista kertakäyttökamaa, sanoisin - ja varmasti viimeinen Sony-TV meillä. Meidän huushollissa on kuitenkin Sonyn tavarata aika paljon: HD-videokameraa, PS3, PSP, av-vahvistin, videotykki jne. Sonyn asiakaspalvelun v*****lun sävyinen kommunikointi tässä TV-jupakassa yhdistettynä vaikkapa PSN -tietomurtoihin pistää todellakin harkitsemaan siirtymään vaikkapa pelaamisessa MS:n ekosysteemiin. Jäisi sitten nekin eurot näiltä hyväkkäiltä saamatta.
Tämmönen ketjun mukainen töllö joutais nyt uuden tieltä pois. Ostettu 7/2007. 2kpl lamppuja, telkun mukana tullut sekä nyt sisässä oleva myöskin originaali sony, jolla katseltu n. puoli vuotta. (toinen alunperin hankittu varalle, mutta sitten kuitenkin vaihdettu ajatuksella "mitä sitä säästelemään" Eli tuo alkuperäinenkin toimii vielä, on hieman himmentynyt jo toki.) Ja sitten se pakollinen miinus, eli ohut punertava raita löytyy yläosasta, on sen verta hailakka, että ei haittaa katselua... vielä. Mutta on olemassa. Manuaali pitäis olla tallessa ja alkup. pakettikin löytyy, joten lähetyskin mahdollinen, ostajan piikkiin. Töllö Imatralla. - MYYTY -
Jos tuotteen ostaa Nordean luottokortilla (Tuoteturva), rikkoutuneesta tuotteesta ei synny omavastuuta eikä ikävähennyksiä tule kahteen vuoteen: http://www.nordea.fi/Henkilöasiakkaat/Kortit+ja+maksut/Kortit/Tuoteturva/997452.html Jatkossa ostan luotolla kaikki elektroniikkahankintani.