Takaisin tulee 1677,33e. Aikalailla sen verran kuin laskinkin, tuosta summasta valtaosa kotitalousvähennystä.
Palautuksia 1729 ja emännälle mätkyjä 97. Kyllä noilla taas ensi talvena Thaimaan loman pääsee aloittaa :naminami:
Muistakaa ensiasunnon ostajat käydä vaihtamassa korkovähennys oikeaan kohtaan. Ilmeisesti asuntolainan korkovähennys menee oletetusti normaaliin asuntolainan korkovähennykseen. Minulle tämä oli uutta. Tosin eihän siinä eroa ole kuin 28% vs 30% mutta kuitenkin.
Kyllä mulla on korot ihan veronviranomaisen toimesta ilmoituksen "Ensiasunnon velan korot"-kohdassa eli tuo "oletetusti"-väite ei kyllä pidä paikkaansa
Työttömyyskorvauksista menee tolkuton ennakonpidätys (itse työttömänä ollessani peruspäivärahaani verotettiin suuremmalla veroprosentilla kuin tämän hetkistä palkkaani ansiotyöstä! :hitme: ) joten työtön saa helposti "yllättävän" ison veronpalautuksen. Tosin siinä vaiheessa kun se palautus tulee niin on ehkä saatu uusi duuni ja henkilölohtainen talous on muutenkin paremmassa jamassa.
Riippuisiko sitten pankista? Minun pankilta vuosittain tulevassa Laina- ja Korkotiedot lapussa lukee: "Veroviranomainen ei esitäytä veroilmoituksen Ensiasuntolainan korot -kohtaa. Ilmoita ensiasuntolainasi määrä veroilmoituksessa". Ja omani oli siis väärässä paikassa.
Työmatkavähennysten tuoma palautuslisä on isompi kuin mitä työmatkojen pelkät polttoainekulut oli vuonna 2010
Näistä sitten jaksetaan aina lässyttää. Faktahan on, että Suomessa auto on käytännössä oltava perheessä jokatapauksessa. Ainoa työmatkoista (tai mistään muustakaan ajosta) tuleva kulu on siis efektiivisesti ajamiseen kulunut bensiini. Vakuutusmaksut sekä verot joutuu maksamaan ja auton arvokin putoaa jonkin verran, vaikka auto seisoisi tallissa 300 päivää vuodesta. Huoltokuluja ei tule ainakaan uudehkoissa autoissa kilometrimäärän kasvaessa merkittävästi lisää keskimääräisellä ajomäärällä ja keskimääräisen auton omistusajan kuluessa; hihnat kestävät vähintään kymmeniä tuhansia ja laakerit sekä ketjut satoja tuhansia kilometrejä ennen vaihtotarvetta. Öljyt ja suodattimetkin kestävät nykyään kymmeniä tuhansia kilometrejä. Ainoa auton käyttämisestä aiheutuva kulu on bensiini, muut kulut eivät juurikaan riipu ajomäärästä.
Lisäksi pitää tässä vielä huomioida, että kaikki huollot ovat nykyään tyyliin 20tkm. tai 2 vuotta. Eli vaikka se auto seisoisi tallissa niin silti pitäisi vaihtaa öljyt, hihnat jne.
Ihan tarkoituksella vertasin pelkkiin polttoainekuluihin, niin pääsin "voitolle" :thumbsup: Vakuutus, dieselvero ja huollot tulee muutenkin tehtyä/maksettua vaikken työmatkoja autolla ajaiskaan
Heh. Täällä yksi, jonka Golffiin tehtiin jakopään remppa 50tkm kohdalla. Onneksi VW maksoi kaiken, joten rahallista tappiota ei tullut. Paskamainen homma kuitenkin.
Annan valtiolle lainaa joka vuosi, pitämällä veroprosenttia pari yksikköä korkeammalla kuin olisi tarvis. Palautusta 1008eur. Ihan jees.