Tärkeä tiedote foorumin käyttäjille

Amazon.co.uk

Тема в разделе "Kauppapaikoista", создана пользователем jari_1, 19 янв 2004.

  1. claude

    claude Vakiokasvo

    Регистрация:
    4 дек 2003
    Сообщения:
    1.083
    Симпатии:
    7
    Amazon.it-saitilta tilattu paketti lähti 7. tammikuuta matkaan. Seuraavana päivänä kyselin netissä muilta suomalaisilta missä mun paketti viipyy. Muutaman päivän kuluttua anelin amazonilta rahojen palautusta. Sitten meni kokonainen viikko, kun mulla oli muuta proggista. Paketti tuli vihdoin kahden viikon päästä lähetyksestä. Viddu en tilaa tuolta koskaan. Postimies jätti paketin tosi tylysti, ei antanut pusua poskelle. Se on lähettäjän vika. Kuluttajalla ei ole mitään oikeutta! Törkeää!!!
     
  2. iku-tursas

    iku-tursas Guest Guest

    Регистрация:
    24 сен 2004
    Сообщения:
    348
    Симпатии:
    0
    Ja kenen luvalla postimies koittaa aina kahdesti?
     
  3. x_jmt_x

    x_jmt_x Lähes henkilökuntaa

    Регистрация:
    18 авг 2006
    Сообщения:
    7.606
    Симпатии:
    528
    En nyt ole ihan varma, keneen tämän muka-hauskan kommenttisi kohdistat, mutta siltä osin kun olen itse kritisoinut Itellan toimintaa, niin ongelmana on se, että minähän en voi mitenkään tietää, onko tössijänä amazon, itella tai joku muu kuljetusketjussa. Toisaalta se ei myöskään ole minun ongelmani, koska nämä kulkevat myyjän (eli Amazonin) vastuulla.

    Ongelmallista on lähinnä se, että kadonneiden/viivästyneiden osalta ei tiedä, ketä syyttää, Amazonia vai Itellaa. Myyjää voi vaihtaa, mutta Itella tuon postin hoitaa jos hoitaa - Matkahuolto ei paria leffaa kuljeta millään järjellisellä kustannuksella.
     
  4. jylppö

    jylppö Tuttu kasvo

    Регистрация:
    14 ноя 2006
    Сообщения:
    453
    Симпатии:
    0
    Itsekkin laitoin maanantaina kyselyn joulun paketista ja laittoivat parin tunnin päästä uuden tulemaan.Käskivät perua uuden tilauksen, jos vanha ennättää tulla ennen uuden lähetystä.Uusi paketti tulikin jo perjantaina.:thumbsup:
    Saas nähä tuleeko tuo eka tilaus:p
     
  5. Samppa

    Samppa Lähes henkilökuntaa Tukijoukot

    Регистрация:
    13 июн 2000
    Сообщения:
    14.064
    Симпатии:
    30
    Usein on käynyt noin, että noutolappu saapuu vasta seuraavan päivän postin mukana, vaikka pakettia olisikin koitettu toimittaa oikeaan osoitteeseen silloin kuin pitikin. Eikö jakajilla ole lappusia kylliksi mukana vai eikö kirjoitushommat innosta kesken jakoreittiä - tiedäpä sitten mistä johtuu.
     
  6. Kalza

    Kalza Lähes henkilökuntaa Tukijoukot

    Регистрация:
    28 ноя 2002
    Сообщения:
    2.844
    Симпатии:
    3
    Tämä. Liian rankkaa kesken jakoreitin kun on kamaa kädet täynnä. Katsotaan sitten toimistolla mitä on jäänyt käsiin ja tehdään pakettikortti joka jaetaan seuraavan päivän postin mukana.
     
  7. Dr. Eever

    Dr. Eever Guest Guest

    Регистрация:
    23 дек 2008
    Сообщения:
    1.737
    Симпатии:
    0
    Mites se mahtaa olla jos palauttelee tuotteita, niin tuleeko koko hinta hyvitystä vai jääkö palautusrahdit omalle kontolle? Marketplacelta olen tehnyt nyt muutaman kerran virheellisen tilauksen, mutta olen ottanut omaan takkiin turhat muutamien puntien lisäkulut tähän asti. Mutta on kyllä hieman harmittanut se, että jos viikonloppuna tilaat (selvinpäin) ja huomaat mokanneesi, niin tilausta ei enään muutaman minuutin päästä pysty perumaan. V*ttumaista touhua. Ei omia mokia viitsisi ehkä maksattaa myyjällä, mutta toisaalta luulisi sen tilauksen pystyvän peruun ennen ku sille mitään on fyysisesti tehty...
     
  8. Kristian

    Kristian Lähes henkilökuntaa

    Регистрация:
    31 окт 2002
    Сообщения:
    2.786
    Симпатии:
    119
    Palautuksesta saa täyden hyvityksen (no, miltei, Suomesta lähetettäessä takaisin tuntuu siltä, että ihan täyttä korvausta omista postikuluista ei saa, mutta osan ainakin), mikäli palautus tehdään hyvästä syystä - kuten virheellinen tuote. En ole ihan varma miten "hups!" tilausten palautusten kanssa toimitaan...
     
  9. TheRealThing

    TheRealThing I WANT TO BELIEVE Tukijoukot

    Регистрация:
    3 май 2004
    Сообщения:
    4.975
    Симпатии:
    894
    Eikö Marketplace ole vain Amazonin tarjoama kauppapaikka, jonka myyjät ja ostajat tekevät keskenään sopimuksen tavaran vaihtamisesta rahaa vastaan? Siis Marketplacella ei ole kuin osapuolien yhteensaattajan rooli?
     
  10. Vox

    Vox Tunnettu jäsen

    Регистрация:
    13 фев 2003
    Сообщения:
    879
    Симпатии:
    12
    Ilmainen postitus on mitä ilmeisimmin ollut menestyksekäs kokeilu, sillä nyt "FREE Super Saver delivery" tuntuu olevan tarjolla mihin tahansa tilaukseen. Äsken testasin tilausta 3,50 punnan DVD:llä, ja sillekin oli tarjolla tuo kulungiton kuljetus. :thumbsup:
     
  11. Kristian

    Kristian Lähes henkilökuntaa

    Регистрация:
    31 окт 2002
    Сообщения:
    2.786
    Симпатии:
    119
    Amazon on ottanut ainakin minulta vastaan Marketplacelta ostetun tuotteen palautuksen ja palautti rahatkin, kun palautuksen syynä oli se, että marketplacen myyjän antama kuvaus tuotteen kunnosta oli valheellinen (piti olla hyvä, kun oli tuskin edes huono).
     
  12. Kalza

    Kalza Lähes henkilökuntaa Tukijoukot

    Регистрация:
    28 ноя 2002
    Сообщения:
    2.844
    Симпатии:
    3
    Eilen mullakin tarjosi vielä vaihtoehdoksi tuota ilmaista postitusta 7 punnan DVD:lle. En kuitenkaan vielä ostanut vaan tsekkailin muutamat arvostelut ensin. Tänään meinasin laittaa tilauksen menemään mutta nyt tuota ilmaista postitusta ei enää saakaan. Taisi olla joku hetkellinen bugi että tarjosivat sitä joka tuotteelle riippumatta siitä paljonko tavaraa ostoskorissa on.
     
  13. sokka

    sokka Lähes henkilökuntaa

    Регистрация:
    10 окт 2003
    Сообщения:
    5.795
    Симпатии:
    328
    Pari kuukautta matkalla ollu paketti tuli, kuin tulikin eilen postiin noudettavaksi. Nyt ois sitten ylimääräiset Batman ja X-Men boxit :)
     
  14. -Tinke-

    -Tinke- Tuttu kasvo

    Регистрация:
    8 апр 2004
    Сообщения:
    377
    Симпатии:
    0
    Tänne tuli myös tuplana. Oletko ilmoittanut amazonille, että haluavatko palautuksena ylimääräisen tilauksen takaisin? Kyllä tuon rehtinä asiakkaana voisi takaisin lähetellä, jos postikulut korvataan 100%. Onko kellään kokemuksia?
     
  15. PhillyNott

    PhillyNott Tunnettu jäsen

    Регистрация:
    24 май 2007
    Сообщения:
    535
    Симпатии:
    8
    Eiköhän tuosta hymiöstä voi päätellä miten Sokka aikoo menetellä.
     
  16. sokka

    sokka Lähes henkilökuntaa

    Регистрация:
    10 окт 2003
    Сообщения:
    5.795
    Симпатии:
    328
    Mitä sulla on oikein mielessä. Et kai sä vaan luule, että mä pitäisin ne itellä? :D
     
  17. JS83

    JS83 Lähes henkilökuntaa

    Регистрация:
    7 дек 2006
    Сообщения:
    2.552
    Симпатии:
    1
    Unohdit lisätä vielä viestiisi :naminami: ja :p ja :cool:

    ja tottakai palautan ;)
     
  18. Super-J

    Super-J Lähes henkilökuntaa

    Регистрация:
    17 авг 2007
    Сообщения:
    4.401
    Симпатии:
    547
    Täytyy vaihteeksi kehua nopeaa tilauksen toimitusta: tiistaina oli Torchwood BD-boksi pistetty matkaan royal maililla ja tänään perjantaina se oli postista noudettavissa. Arvioitu toimitusaika olisi ollut vasta ensi tiistaina. :thumbsup:

    Tosin boksin kulma on vähän rutussa mutta sisältö muuten ehjä joten olkoon. Nämä amazonin käyttämät pahvikuoret ei oikein suojele sisältöään, jotain pehmustetta niissä voisi kyllä olla...
     
  19. Dr. Eever

    Dr. Eever Guest Guest

    Регистрация:
    23 дек 2008
    Сообщения:
    1.737
    Симпатии:
    0
    Aika nurista taas... tilasin MP3-soittimen Amazonin kautta, taisi olla Base-niminen kioski mikä tuotetta myi. No ei ole näkynyt ja tilaus tapahtui 28.1. Toimituskin piti ekan arvailun mukaan olla n. kuukausi sitten.

    Eka saapumatta jäänyt tilaus omalla kohalla, "huvittavaa" on se että yritin tämänkin tilauksen perua samana päivänä, mutta siihen vastattiin ettei voi perua ku käsittely on jo alettu tjms. :rolleyes:

    Edittiä 23.3:

    Vastailivat kun lähettelin "where is my stuff?" -mailia, lupasivat hyvityksen 72h kuluessa ja näin myös tapahtui. Ihmetyttää vaan, että miksi juur MP3-soittimia on katoillut, kuten mm. kusti/posti -ketjussa kerrottiin..?
     
    Последнее редактирование: 23 мар 2011
  20. Jürgen

    Jürgen Lähes henkilökuntaa Tukijoukot

    Регистрация:
    5 янв 2003
    Сообщения:
    3.407
    Симпатии:
    1
    Oliko Amazonilla mitään hintahyvityssysteemiä?

    Tuli ostettua reilu viikko sitten Lethal Weapon-boksi kyseisestä paikasta ja nythän se olisi 5 puntaa halvempi. Periaatteessahan tuon pystyisi asiakaspalautuksena vielä pistämään takaisin vedoten tuohon hintaan.

    Helpompaa tosin olisi saada tuosta erotuksesta joku voucheri jos vaan mahdollista...Eli onko vinkkejä?

    Itse itselleni vastaten: Chatin kautta sain heti asian hoidettua ja erotuksesta tulee hyvitys kuulemma suoraan tille, josta tuote maksettu. Katsotaan nyt tuleeko se hyvitys oikeasti sieltä :)
     
    Последнее редактирование: 11 апр 2011