Tärkeä tiedote foorumin käyttäjille

LCD / LED töllöt, yleinen valovuotoketju

Тема в разделе "Muut televisiot, näyttölaitteet ja soittimet", создана пользователем Xbow, 24 ноя 2009.

  1. x_jmt_x

    x_jmt_x Lähes henkilökuntaa

    Регистрация:
    18 авг 2006
    Сообщения:
    7.606
    Симпатии:
    528
    Kuvaamasi kaltaista 100% tasalaatua tuskin voidaan taata missään televisiossa.

    Sen sijaan siitä, että valovuodot ovat *mahdollisia*, pitäisi kertoa ennen ostopäätöstö, jos

    - ostaja voi olettaa saavansa pilvettömän ja valovuodottoman television-.

    Edelleen, en väitä sitä oikeaksi, mutta myyjät (ja maahantuoja/valmistajan edustajat) ovat ottaneet kannan, että kyseessä ei ole virhe.

    Kuluttajansuojalain mukaan tuotteessa on virhe (muun muassa) silloin, kun tuote ei vastaa sitä, mitä ko. tyyppiseltä tuotteelta voi perustellusti odottaa.

    Jos valovuoto/pilveily ei ole virhe, silloin kyseessä on oltava jotain, mikä on odotettavissa tuotetta ostaessa. Jos ei niin, että sellainen varmasti löytyy, niin ainakin se on siinä määrin mahdollinen, ettei ostaja voi *olettaa* saavansa tuotetta, missä tällaisia "ominaisuuksia" ei ole.

    Näin tuskin kuitenkaan on. Kuten sanoin, perusteet asian riitauttamiselle kuluttajariitalautakunnassa tai viime kädessä yleisessä tuomioistuimessa (käräjäoikeudessa) riita-asiana.
     
  2. Rooivalk

    Rooivalk Guest Guest

    Регистрация:
    15 янв 2002
    Сообщения:
    334
    Симпатии:
    0
    Kiitoksia edellisille kommentoijille, hyviä vihjeitä tässä on tullut taas.

    Ja koska pieni mutta sosialistinen Suomi ottaa juuri Ameriikan pojilta jääkiekossa pataansa niin laitanpa tänne pikaisen tilannepäivityksen.

    Eli nyt alkaa olla sitten sukset oikein kunnolla ristissä, nimittäin innostuin eilen laittamaan tuon kuluttajaneuvojan soiton jälkeen hieman sähköpostia myyjäliikkeen edustajille ja Sony Finlandin kavereille. Lähetin ns. "katuvat terveiset", toki lain puitteissa mutta aika kärjekkäästi kuitenkin ja tulihan sieltä reaktio.

    Eli Sony Centerin / Widenet Oy:n toimari lähetti pari tuntia myöhemmin minulle sähköpostilla itkupotkuraivarit, jossa ensin syytti minua aivan käsittämättömästä asiasta joka ei pidä paikkaansa ja lopussa uhkaili minua oikeustoimilla.

    Syytös oli se, että olen vaatinut oman koneeni tilalle 52-tuumaista versiota, mitä en todellakaan ole vaatinut ja että nämä kaikki ongelmat johtuvat tästä. Ihan hevonkukkua. Kun kävin katsomassa tuota heidän minulle tarjoamaansa esittelykonetta (46"), niin heitin lähinnä herjana että jos teillä olisi tuossa seinällä 52", niin siihen ehkä saattaisin vaihtaa päittäin vaikka esittelykone onkin. Mutta sille heitolle naurettiin molemmin puolin ja se ei ollut mikään todellinen vaade, vaan laitteeni lähti tuolloin yhteisellä sopimuksella huoltoon (valohoitoon) ja tuli sitten samanlaisena takaisin.

    Oikeudenkäyntiuhkaus tuli siitä, "että jos julkisesti esität väitteitä (olipa nettipalsta tai foorumi mikä tahansa julkinen foorumi) jotka vaikuttavat asiattomasti meidän liiketoimintaamme, niin tulemme käymään läpi nämä kirjoitukset ja tarvittaessa ryhdymme juridisiin toimenpiteisiin".

    Bullshit, vastasin tähän että "Esitän julkisesti asian niin kuin se on tapahtunut, jos se haittaa liiketoimintaanne, niin tavassanne hoitaa liiketoimintaa on vikaa. Tehkää asialle jotain ja tutkikaa asiaa niin paljon kuin haluatte, minun myyntiäni se ei ainakaan laske."

    Toimari väitti myös vastanneensa kuluttajaoikeusneuvojan sähköpostiin päivää ennen (24.2.2010) kuin mitä itse avauduin sähköpostitse, mutta jännää kyllä samana päivänä kun lähetin toimarille terveisiä (25.2.2010) niin oikeusapuneuvoja totesi, että ei ole saanut vastausta sähköposteihin eikä puhelinsoittoihin vastata. No, kyllähän sähköposteja voi jäädä menemättä, mutta pientä hätäpierun hajua on silti ilmassa.

    Että semmoista, nyt kävi näin ja seuraavaksi täytellään noita kuluttajariitalautakunnan papereita.
     
    Последнее редактирование: 27 фев 2010
  3. Collusion

    Collusion Vakiokasvo

    Регистрация:
    31 мар 2005
    Сообщения:
    1.790
    Симпатии:
    10
    Hetken aikaa jo harkitsin ostavani Sonylta LCD-televisiota, mutta taitaa vaakakuppi kääntyä pikkuhiljaa tuonne Panasonicin uuden plasmamalliston puolelle.

    Käsittämätöntä toimintaa Sonyn osalta :sick:
     
  4. Rooivalk

    Rooivalk Guest Guest

    Регистрация:
    15 янв 2002
    Сообщения:
    334
    Симпатии:
    0

    Hyvä idea, todennäköisesti käännyn kohta itsekin Panan plasman suuntaan ja sillä selvä.

    Tämän Sonyn paskeen voisi vaikka tunkea pahvilaatikkoon ja käydä heittämässä taloyhtiön verkkokellariin kunnes Viikin tekniikan museo suostuu ottamaan sen kokoelmiinsa esimerkkinä aikakautensa teknologisista epäonnistumisista. Ja jos ei niin sitten koittaa syöttää sen myyjälle vaikka käräjäoikeuden avulla.

    Tai jotain.
     
    Последнее редактирование: 27 фев 2010
  5. sampo.666

    sampo.666 Guest Guest

    Регистрация:
    14 апр 2006
    Сообщения:
    1.747
    Симпатии:
    0
    Ei se ruoho taida olla ongelmatilanteissa sen vihreämpää aidan toisella puolen.
     
  6. Rooivalk

    Rooivalk Guest Guest

    Регистрация:
    15 янв 2002
    Сообщения:
    334
    Симпатии:
    0
    No ei kai, mutta tuskin voi huonomminkaan asiakaspalvelu ongelmatilanteessa mennä kuin Sonyn tapauksessa.
     
  7. sampo.666

    sampo.666 Guest Guest

    Регистрация:
    14 апр 2006
    Сообщения:
    1.747
    Симпатии:
    0
    Sitä itseään se on. Yllättäen viat muuttuvat ominaisuuksiksi, jos pitäisi vaihtaa koko telkkari. Panasonic tunaroi 2009 malliston täysin, mutta eiköhän 2010 ole jo kunnossa. Sony Samsungin paneeleilla jatkanee vuotamistaan, mutta ehkä Sharpit tuovat tilanteeseen toivottua parannusta.
     
  8. Buckley

    Buckley Tunnettu jäsen

    Регистрация:
    29 апр 2005
    Сообщения:
    506
    Симпатии:
    6
    Voitko tarkentaa lausuntoasi? Minä nimittäin vaihdoin W4000:sen Panan G10-plasmaan ja eipä ole hirveästi tarvinnut katua. Ja kaikille näille valovuototaistelijoille toivotan onnea, taistelu kannattaa aina! Varsinkin tässä tapauksessa.
     
  9. sampo.666

    sampo.666 Guest Guest

    Регистрация:
    14 апр 2006
    Сообщения:
    1.747
    Симпатии:
    0
  10. VJJ

    VJJ Guest Guest

    Регистрация:
    18 янв 2010
    Сообщения:
    42
    Симпатии:
    0
    Buckleylle ystävän neuvo: älä edes avaa tuota linkkiä vaan nauti TV:stäsi :)

    Edit:
    Itsekin kaavailin G10-pohjaista Panasonicia LCDn "ominaisuuksiin" pettyneenä, mutta törmättyäni AVSn black-level -keskusteluun jätin hankkimatta. Oman luonteeni tuntien olisin joka päivä käynnistänyt TVn hikikarpalot helmeillen ja stressannut "koskasetapahtuukoskasetapahtuu". Ehkä turhaan, ehkä en, mutta olisin kuitenkin stressannut.
     
    Последнее редактирование: 27 фев 2010
  11. x_jmt_x

    x_jmt_x Lähes henkilökuntaa

    Регистрация:
    18 авг 2006
    Сообщения:
    7.606
    Симпатии:
    528
    Kyllä se katumus vielä iskee. Tästä oli pikku-uutinen hifimaailmassa, viitaten AVS-foorumille, jossa raportoidun mukaan mustan taso on ko. televisioissa pudonnut todella jyrkästi tietyn katselutuntimäärän jälkeen, kuitenkin siten, että valkoinen on pysynyt samana ie kontrasti on vähentynyt.

    Jotkut ovat raportoineet jopa kontrastin putoamisesta puoleen.

    Panasonicin mukaan kyseessä on ominaisuus, ei vika, joten mitään asialle ei tehdä. Hauskaa, kun panaa nimenomaan on markkinoitu hyvällä mustan tasolla - joka siis alkaa pudota parin vuoden kohdalla.
     
  12. Collusion

    Collusion Vakiokasvo

    Регистрация:
    31 мар 2005
    Сообщения:
    1.790
    Симпатии:
    10
    Kannattaa kuitenkin muistaa, että normaalissa tapauksessa tuo mustan tason huononeminen on varsin mietoa. Tätä on tapahtunut jo edellisen sukupolven plasmatelevisioilla, eikä siitä ole syntynyt kummoista haloota. AVSForumilla (ja muuallakin) on kuitekin raportoitu tapauksia, jossa mustan taso nousee ilmeisesti jonkun ohjelmistobugin takia hyvin rajusti ja aiheuttaa sivutuotteena pahaa IR:ää.

    Eikös Panasonic ilmoittanut, että juuri näihin tapauksiin etsitään mahdollista ratkaisua?
     
  13. Raitzi

    Raitzi Guest Guest

    Регистрация:
    26 сен 2007
    Сообщения:
    241
    Симпатии:
    0
    Lisäksi palstalla on sanottu että liiketoistossa on ollut vakavia ongelmia.
     
  14. x_jmt_x

    x_jmt_x Lähes henkilökuntaa

    Регистрация:
    18 авг 2006
    Сообщения:
    7.606
    Симпатии:
    528
    Keskustelu panasonicin mahdollisista liiketoisto-ongelmista ei enää kuulu tähän ketjuun.

    OT:nä huomautan kuitenkin, että hyvä tai huono liiketoisto lienee ollut havaittavissa jo ostopäivänä. Sen sijaan tässä mustan tason putoamisessa on kyseessä ikääntymisen mukana tuleva ilmiö, johon ei yksikään ostaja ole osannut varautua.
     
  15. Rooivalk

    Rooivalk Guest Guest

    Регистрация:
    15 янв 2002
    Сообщения:
    334
    Симпатии:
    0
    Katsoinpa tuossa lauantai-illan ratoksi Star Trek bluray leffan, mikä olisi ollut ihan nautittavaa muuten, mutta nuo saatanan valovuodot kyllä pilasivat koko elokuvanautinnon.

    No, eihän tämä Sony 46W5500 televisio Bravia Cloud™ "ominaisuudella" onneksi maksanut kuin 1390 euroa, joita ei saa takaisin Sony Centeriltä (Widenet Oy) kuin ilmeisesti käräjäoikeuden päätöksellä.

    Ja terveisiä myös Simson Niinimaan valohoitolaitokseen, "valovuoto ei ole asiakkaan sallimissa rajoissa, ilmiö näkyy normaalissa tv:n katselussa, laite on viallinen".
     
    Последнее редактирование: 27 фев 2010
  16. Electron

    Electron Vakiokasvo

    Регистрация:
    9 май 2003
    Сообщения:
    1.369
    Симпатии:
    80
    No mitäs HMn ja TMn toimitus sanoi?

    Vai eikö kukaan valovuototelkun omaavista uskaltanutkaan ottaa yhteyttä lehtiin?
     
  17. Rooivalk

    Rooivalk Guest Guest

    Регистрация:
    15 янв 2002
    Сообщения:
    334
    Симпатии:
    0
    En ole vielä ehtinyt enkä saanut aikaiseksi lähetellä tuonne sähköpostia. Kyllä tässä aikaa on, töllöni kuva ei tästä paremmaksi muutu ja myyjäpuolella on järki kateissa niin tässä menee aikaa joka tapauksessa. Laitan nuo riitalautakunnan laput ensin menemään ja sitten keskityn tähän asiaan.
     
  18. Peacemaker76

    Peacemaker76 Uusi jäsen

    Регистрация:
    6 мар 2009
    Сообщения:
    5
    Симпатии:
    0
    Sonyn miehiä olen minäkin aina ollut mutta kyllä asiakassuhde katkesi noihin valovuotojuttuihin ja eritoten niiden surkeaan hoitoon Sonyn puolelta.

    Tilasin siis uudeksi töllöksi LG:n. Sony Finlandilla voisivat pojat vähän katsella peiliin ja miettiä mikä voima internetillä onkaan, ja miten kauas se paha kello kuuluu. Jälkimarkkinointi on tuon hintaisissa laitteissa eritoten hoidettava kunnialla.
     
  19. DVB-G

    DVB-G Lähes henkilökuntaa

    Регистрация:
    5 мар 2003
    Сообщения:
    10.281
    Симпатии:
    30
    SONY minullakin putoaa pois listalta. En enää suosittele sitä kavereillekaan, vaikka aiemmin olen suositellut.

    Eikä syy myynnin mahdolliseen alenemiseen ole internetissä tai ihmisissä, vaan siinä, että tuotteissa on vikaa ja sitä ei haluta viaksi myöntää. Syy on siis valmistajan suunnittelu/tuotantovirheessä ja myyjän asenteessa. Ihan turha asiasta on syyttää tuotteen ostajia.

    Vähän sama asia jos Alko tuotantokuluja säästääkseen lisäisi joka toiseen kossupulloon metanolia ja alkaisi sen jälkeen uhata asiasta valittavia ostajia oikeustoimilla kun nostavat äläkän 3 miljoonan sokeutumisen tapahduttua. Vika ei ollut myrkkykossun juojissa, eikä niissä, jotka asiasta muille informoivat, eikä internetissäkään. Vika on yksinomaan, vain ja ainoastaan Alkossa.

    Ja nyt vika siis on 100% SONY:ssä ja sen myyntiedustajissa. Kukaan muu ei ole tehnyt pienintäkään rikosta missään asiassa, joten ainoa taho joka oikeudessa maksumieheksi lopulta päätyy, on SONY tai sen paikallinen edustajataho.
    .
     
    Последнее редактирование: 1 мар 2010
  20. SPD

    SPD Guest Guest

    Регистрация:
    26 июл 2004
    Сообщения:
    8
    Симпатии:
    0
    Sony jää itseltänikin ostamatta juuri näitten valovuotojen ja pöyristyttävän välinpitämättömyyden takia. Äänestän lompakollani ja kiikutan rahani kilpailijoille

    Tsemppiä sulle Rooivalk!