Voisi sitä vähän katsoa miten näitä siistitään. Paskan seasta kyllä lähti ihan asiallisiakin viestejä pois. Ja turha jäähy taas vaikka kurttu nyt vähän provoilikin, mutta eipä todellakaan ollut ainoa.
Tuo Slash80:n postaus tähän vastasikin aika tyhjentävästi: X360:ssahan on kolme ydintä, joista kussakin kaksi threadia. Alan Wake jakaantuu viiteen threadiin eli peli on alusta asti koodattu threadeja tukemaan. Ja kun konsolista on kyse, niin tietty se optimointi on jälleen avainsana. Nykyiset yhdellä ytimellä varustetut prosessorit, vaikka nopeutta löytyisikin, eivät kykene threadeja käsittelemään tarpeeksi nopeasti. Mutta kyllä kai nykyiset tuplaytimillä varustetut mallit peliä pyörittävät kun pelin on sanottu pyörivän Hyper Threading-malleilla (rankasti riisuttuna tosin). Näinpä.
Crysis -> http://screenshots.teamxbox.com/screen/48128/Crysis/ EDIT: Pannatkaa minut viikoksi, kiitos ja anteeksi! Alan Wake on kova jätkä.... nyt on jotain Alaniinkin liittyvää mainittu EDIT 2: Itseasiassa olisi minulla ihan oikeakin kysymys. Onko Alan Wakelle jo system requirementsit jossain julkaistu? Ja onko Crysiksillekkään?
Kyseisen pelin kehittäjä taannoin sanoi next generation consoles like the Xbox 360 and the PlayStation 3 do not offer the sufficient power to assure the quality of gameplay Crytek demand for Crysis". No, tuo on eri peli, koitetaan keskustella täällä Alan Wakesta ja tuolle sitten vaikka oma threadinsa.
Uusimassa Pelit-lehdessä oli kunnon hypejuttu AW:sta. Eipä siitä ole kuin muutama vuosi kun ko. aviisissa kehuttiin, miten he ei tähän "8 sivua ja kansi"-diilailuun lähde kuten jotkut ulkomaalaiset lehdet.
Herätelläänpä tätäkin henkiin...kotisivuille lisätty uusia screenshotteja ja E3-messujen (2009) traileri. Tällä hetkellä pitäisi ilmestyä keväällä 2010. Valaistusefektit näyttävät kyllä upeilta ja uudessa trailerissa vaikuttaisi olevan mukana peliäkin..
Alan Waken julkaisupäiväksi vahvistettu 21.5.2010. Mutta mutta, julkaistaan yksinoikeudella Xbox360:lle, eli PC-versio heivataan hornantuuttiin Perustelut olivat lievästi sanottuna sangen erikoiset ”Jotkut pelit sopivat paremmin PC:llä intiimisti pelattavaksi. Toiset kuuluvat sohvalle, ison television ääreen. Totesimme Alan Wake –elämyksen olevan mukaansatempaavin Xbox 360:llä, joten keskityimme tekemään siitä Xbox 360 –yksinoikeuden. Kyseessä on ennen kaikkea tämän tietyn pelin julkaisemisesta oikealla alustalla”, totesi Microsoftin edustaja päätöksestä äskettäin.
XO tarvitsee isoja yksinoikeuksia, jotka ei muutaman kuukauden päästä lipsu Sonyn leiriin tai pääse PC:llä kokemaan, eihän siinä sen kummempaa.
Jep, MS kaipaa vetonauloja MSBoxilleen ja siksi PC nyt kuopattu. Hullua sinällään, kun kuvittelisi MS:n tajuavan, että ampuvat samalla itseään jalkaan, koska PC-käyttäjille Windows-käyttis on välttämättömyys vain niin kauan, kun pelejä on sille saatavilla...
Tai pelin vanhentunut grafiikka näyttää paremmalta katsottuna sohvalta pienemmällä resoluutiolla ja pidemmällä katseluetäisyydellä kuin PC:llä läheltä ja isolla resoluutiolla.. Eipä kyllä harmita kun koko peli on lakannut kiinnostamasta jo yli vuosi takaperin :hitme:
Uskottava perustelu!! :thumbsup: Jo viime kesänä tiedotettiin, että Windows-version kehitys laitetaan jäihin ja ehkä julkaistaan joskus myöhemmin. Aika selvältä vaikutti jo silloin, että halutaan keskittää paukut vain Xbox-version kehittämiseen, kun kehittäminen on muutenkin kestänyt. Peli sentään esiteltiin ekan kerran jo 2005 E3-messuilla. Ei nyt mikään Duke Nukem Forever, mutta hartaasti tehty silti. Onhan kehitys kestänyt, mutta mun mielestä näyttää tosi hyvältä sen perusteella mitä on nähnyt kuvia ja videoita! Eniten tältä odottaa mahtavaa tunnelmaa. Toivottavasti tarinaankin on ehditty D) panostaa ja sen kesto on pidempi kuin muutama tunti. Jää nähtäväksi, onko lopulta hypetetty pannukakku vai pakottava syy ostaa Xbox360! :naminami:
Oletko sitä mieltä että tässä viime vuosien aikana pelien grafiikka on se joihin iso osa peleistä kaatuu?
Ei tietenkään kaadu jos peli muuten on hyvä. Vastapointtina esitin tuolle "tälläistä peliä kuuluu pelata sohvalla" mielipiteelle jolla tekijät perustelevat julkaisua vain XO:lle.
Jep kunhan vaan sohisin mielenkiinnosta jatkuuko keskustelu grafiikoista. On vain yksi asioista joka monesti pelikeskusteluja lukiessa ihmetyttää. Itse Alan Wake -peli ei kyllä itseänikään enää saa innostumaan. Yksinkertaisesti peli venyi liian pitkälle sen vuosia sitten aikaan saamaan hypetykseen nähden ja lopputulos näyttäisi olevan ihan jotain muuta kuin aikoinaan annettiin ymmärtää.
Juurikin näin. Jotenkin tuntuu ontolta tuo perustelu "tätä kuuluu pelata sohvalta".. Itse olen pelannut muutamaa peliä sekä konsolilla että PC:llä (bioshock, call of duty 4&5 ja fallout 3 nyt ekana tulee mieleen) ja en kyllä ole huomannut että fiilis muuttuisi miksikään. Toiset pelit sopivat toki pelimekaniikaltaan paremmin toiselle alustalle kuin toiselle (tappelupelit konsoleille ja räiskinnät PC:lle IMHO) mutta tollanen perus seikkailupeli kuten Alan Wake nyt ilmeisesti on, pitäisi toimia kummalla alustalla tahansa. Eli mikä helvetin tunnelmalaatikko se XO nyt sitten on? Itse en aikanaan saanut koneesta sen kummempia tunteita kuin karvasta pettymystä kun punaset valot alko vilkkuun ja takuuhuolto kesti kuukauden ja sitten toisaalta onnistumisen riemua kun sain korjatun konsolin myytyä hyvällä hinnalla formaattisodan ratkettua ja pleikkakolmosen saavuttua taloon
No, sen että tuota ei PS3:lle tule, ei pitäisi olla mikään yllätys. Microsofthan tuon julkaisee (Microsoft Game Studios). Ei Sonynkaan julkaisemat pelit Xboxille päädy.
Ei Remedylla olisi varmaan ollut edes resursseja kehittää kahta versiota rinnakkain, joten toisen version olisi luultavasti joutunut tekemään joku toinen firma. Esim. Max Paynen xbox-version teki Rockstar Vienna ja PS2-version Rockstar Toronto. Max Paynen kehityshän kesti myös aika pitkään. Ihmekös tuo, kun Remedy ei nykytavoista poiketen osta pelimoottoria, vaan koodaa sen itse.