Saabismi on sairaus?

Keskustelu osiossa 'Autot, moottoripyörät sekä liikenne' , aloittajana JTX, 04.04.2005.

  1. petepas

    petepas Elämme fataaleja aikoja Tukijoukot

    Liittynyt:
    30.01.2005
    Viestejä:
    2 441
    Saadut tykkäykset:
    4
    Ja oliko niin ettei virta-avainta saanut pois jos ei ollut pakki päällä?
     
  2. JS83

    JS83 Käyttäjä

    Liittynyt:
    07.12.2006
    Viestejä:
    2 563
    Saadut tykkäykset:
    1
    kylläpä hyvinkin. Tosin 900- mallissa se oli usein rikki eli avain lähti pois aina.
     
  3. Juksa

    Juksa Guest Guest

    Liittynyt:
    08.12.2007
    Viestejä:
    255
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mullakaan ei läppärissä toimi näppäimistö. :cool:
     
  4. phelin

    phelin Käyttäjä

    Liittynyt:
    18.09.2003
    Viestejä:
    2 070
    Saadut tykkäykset:
    3
  5. Hak

    Hak Guest Guest

    Liittynyt:
    27.04.2001
    Viestejä:
    1 176
    Saadut tykkäykset:
    0
    En ole koskaan Saabia (tai Ferraria) omistanut, mutta jonkin verran on tullut Saabeilla ajeltua. Erityisesti matka-ajossahan nämä ovat olleet mukavia pelejä.

    Eikös suuret tienvarsimainokset aikanaan mainostaneet, että Saab 900 (vai olikohan 9000) voittaisi Ferrarin sitkeys (ohituskiihtyvyys) mittauksessa.
     
  6. srout

    srout Uusi jäsen

    Liittynyt:
    24.04.2007
    Viestejä:
    565
    Saadut tykkäykset:
    11
    Kyllä mä vaan 96:sta tykkäsin sen muutaman vuoden kun sillä ajoin. Mikään muu malli ei sitten kiinnostanutkaan (... jaa, no 9000 ehkä mutta "way out of my league" :) )
     
  7. Jusa74

    Jusa74 Guest Guest

    Liittynyt:
    13.11.2005
    Viestejä:
    217
    Saadut tykkäykset:
    0
    Oli muistaakseni Saab 9000 CSE malli jonka luvattiin päihittää Porche 911 60-120 :D
     
  8. Yorcci

    Yorcci Käyttäjä

    Liittynyt:
    12.03.2001
    Viestejä:
    2 953
    Saadut tykkäykset:
    5
    En enää muista Saabin mallia, mutta Ferrari Testarossa hävisi 5-vaihteella jonkun 60-120 tai 80-120 sitkeyskokeen. Testarossa kun on hieman 'ylävireisempi' ja kulkee vähän enemmän kuin Saab sillä vitosella (=aikalailla pidempi välitys), niin ei ihme. Mutta kun ei sitä Fefeä ole tehtykään

    BTW, TM tutkaili muutamaa hätäisempää autoa vuonna 1990 ja siellä Testarossalle ilmoitettiin sitkeys
    60-100 km/h (IV-vaihde) 6.9 s
    80-120 km/h (V-vaihde) 10.3 s

    (Joku stanan jenkkilotja meni samassa testissä
    60-100 km/h (IV-vaihde) 5.4 s
    80-120 km/h (V-vaihde) 8.0 s
    ja meni 0-100 reilut puoli sekkaa Fiiua nopeammin ;) ) On jostain kumman syystä tallentunut possusivustolta toi vertailu omallekin koneelle...

    http://www.9xxfin.com/mallit/index.html
     
  9. JTX

    JTX Käyttäjä

    Liittynyt:
    28.09.2001
    Viestejä:
    5 796
    Saadut tykkäykset:
    14
    9000 Aerosta lienee kyse. Tässä 9-5 Aero Top Gearin testissä, kohdasta 7:45 eteenpäin höpöttelee Clarkson ohituskiihtyvyydestä.
     
  10. dj_pirtu

    dj_pirtu Uusi jäsen

    Liittynyt:
    12.09.2005
    Viestejä:
    345
    Saadut tykkäykset:
    5
    Heh, kyllä meikäläisen susi-lammasten-vaatteissa tonnarilla perus-sportit jätättää iloisesti. n. 230kW ja 430Nm. :thumbsup: Joutuu vaan varomaan laatikkoa, ei siis tallaa tiskiin vitosvaihteella enää.
     
    Viimeksi muokattu: 09.02.2010
  11. ella

    ella Guest Guest

    Liittynyt:
    30.12.2003
    Viestejä:
    55
    Saadut tykkäykset:
    0
    Sairaus tuntui iskevän entistä pahemmin kun vajaan vuoden ajelin natsipakastimella(tdi passat) ja sitten kävin testaamassa 01 9-5 aeroa. Tartunta oli tullut vm 93 9000 cs 2.3i:llä, jolla tuli ajettua n 5v, mutta nyt oireet kyllä nousi ihan uudelle tasolle turbon myötä:thumbsup:
    08 vuoden aeron 260hp ohjelma kiinni ja 3 tuuma putkisto niin ohituksetkin hoituu siedettävästi:rolleyes: vaikkei edellisen postaajan teholukemiin ihan päästäkään...
     
    Viimeksi muokattu: 05.06.2010