my-solution.de

Keskustelu osiossa 'Kauppapaikoista' , aloittajana Mitsu, 10.06.2007.

  1. HaVah

    HaVah Guest Guest

    Liittynyt:
    15.10.2008
    Viestejä:
    63
    Saadut tykkäykset:
    0
    6.10 Maanantaina laitoin tilaukseen hkts11 paketin ja eilen 14.10 tuli perille.
    Hyvää palvelua ja kysymyksiin vastattiin nopeasti emaililla.
    Maksu tapahtui tilisiirtona. Ja sain 50€ alennuksen sivuilla olevaan silloiseen hintaan. :thumbsup:
     
  2. JuhaMy

    JuhaMy Uusi jäsen

    Liittynyt:
    23.10.2001
    Viestejä:
    120
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tilasin uuden Blu-Ray -soittimen ko. kaupasta, ja sain DHL:n lähetyskoodin,
    mutta osaisiko joku valaista mikä vaihtoehto pitää valita DHL:n sivulla, kun näyttää että lähetyskoodia ei löydy järjestelmästä. :OI

    No nyt alkoi näkymään, tätä kautta: http://dhl.de

    Kiitos vinkistä!
     
    Viimeksi muokattu: 26.01.2009
  3. Käikäle

    Käikäle Guest Guest

    Liittynyt:
    14.03.2001
    Viestejä:
    992
    Saadut tykkäykset:
    0
    Josko paketti ei ole vielä kirjaantunut DHL:n järjestelmään. Niinhän suomessakin kaupoilla on niitä postin pakettilappuja jonka länttäävät paketin päälle. Hätäisimmät lähettävät siitä sen koodin asiakkaalle ennenkuin pakettia on edes viety postiin.

    Jos ei pariin arkipäivään ala näkyä niin sitten kannattaa kysellä perään.
     
  4. dysan

    dysan Guest Guest

    Liittynyt:
    09.01.2009
    Viestejä:
    1
    Saadut tykkäykset:
    0
    HKTS 11 + kaiutinjalat tuli kans tilattua perjantaina 9.1 ja maksoin tilisiirrolla. Keskiviikkona 14.1 paketti lähti ja tänään 26.1 vasta saapui omaan postiin.

    Lähetystä seurasin dhl.de sivun kautta ja myöhemmin postin lähetysseurantaa käyttäen.

    No paketti perillä ja asennusta vaille valmis:)
     
  5. kuutla

    kuutla Uusi jäsen

    Liittynyt:
    12.03.2009
    Viestejä:
    3
    Saadut tykkäykset:
    0
    Sony KDL-46X4500 + seinäasennusteline:
    Order log :

    - 5.3 - Tuote tilattu - 2800€ rahteineen sis. seinätelineen, jolloin toimitusajaksi ilmoitettiin 4-5 arkivuorkautta

    - 6.3 - Proforma toimitettu minulle
    - 6.3 - Maksu Nordeasta, jolloin ilmoitus että kyseinen maksusuoritus näkyy My-solutionin tilillä 1 - 2 arkivuorkauden kuluessa.

    - 10.3 - Tiedustelu sähköpostilla - "joko rahat on saapuneet ja saanko seurantanumero paketille?"
    - johon todella ala-arvoinen vastaus että:
    "Ette saa, emme anna seurantanumeroita toimituksillemme" ja mikä kummallisinta pyyntö että "älkää kyselkö vaan odotelkaa", joka hivennen hämästytti kun kokonaiset 4 sähköpostia oli aiheesta vaihdettu....
    No Saksalisten asiakaspalvelu ( vrt. esim suomalaiseen) englanniksi on globaalisti tunnettua alakastia :)

    - 12.3 - "salapoliisityötä" kyseisestä firmasta ja sen taustoista. Vahvistus My-solutionista Maksu on saapunut tuote toimitetaan tänään.

    - 14.3 - Soitto firmaan josko kuitenkin saisi jonkun seurantanumeron?
    Jolloin kuvioon astui sc. markkinointi päällikkö.
    - joka vahvisti että yhdellä omistajista joka sattuu vastailemaan sähköposteihin on välillä asenneongelma rahojen saapumisen jälkeen .. :). Anteeksipyyntö hyväksytty :).

    - 18.3 - Hermojen menetys odotteluun ja luvattuun "4-5 arkipäivään".
    Itse selvittelyllä tämän tiedon "Shipping company: Spedition Rieck, Delivery will occur: ???" joka löytyi 12.3 vahvistuksesta.
    Sain selville että he olivat todella toimittaneet paketin rahtifirmalle 13.3 ja sain seurantanumeron rahdin toimittajan suomen edustajalta.

    - 22.3 - BTW. Kotimaset samaisen töllön tarjoajat tiputtivat kyseisen laitteen hintaa huomattavasti lähemmäksi euroopan hintoja.
    Arvatkaa ottiko ohimoon :) ? - Rahat oli jo menetetty, joten pakko odottaa josko se töllö sieltä joskus ilmaantuu...?

    - 23.3 - My-solutionin sc. markkinointi päällikkö ilmoittaa että TV löytyi Kreikasta ja on minulla 25.3 mennessä.

    - 26.3 - klo 16:55 - Lopultakin töllö ehjänä perillä suomenkielisine ohjeineen

    - 27.3 - Firman taustoja ja muiden arvoita kyseisestä firmasta nyt lukeneena ja itse nyt myös kokeneena, neuvona muille:

    1. ÄLKÄÄ maksako etukäteen tälle firmalle.
    Käyttäkää korttia, jolla kenties saa edes jonkin suojan luottokunnalta?

    2. VAATIKAA seurantanumerollinentoimitus etukäteen, jos tilaatte heiltä.
    Helpottaa kummasti etsintää johon My-solution ei ole halukas mitenkään osallistumaan sen jälkeen kun rahat on heille saapunut.

    No loppujen lopuksi Töllö on kuitenkin hiano ja se tuli ehjänä perille + kerkesi kuin kerkesikin vormuloihin jo se alunperin tilattiin.

    Eli "me happy" mutta ei enään aijo tilata mitään ( ainakaan proformalla ) My-solutionista.
     
    Viimeksi muokattu: 27.03.2009
  6. kapsiini

    kapsiini Guest Guest

    Liittynyt:
    07.04.2009
    Viestejä:
    1
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tilasin My-Soultionista telkkarit 6.3. Toimituksen sanottiin ottavan neljä päivää laskien siitä kun saavat rahat. 12.3. olikin tilauksen status muuttunut lähetetyksi, Rieck Speditionin kautta. Kahden päivä perästä tuli taas ilmoitus, että tavarat lähteneet, nyt DHL:n kautta...??! Kerkesin jo tuumata, että Rieck toi ne jo Suomeen ja DHL hoitaa loput, mutta näin jälkeenpäin nähtynä taisivat olla molemmat katteettomia ilmoituksia. Toimitus kesti lopulta reilut pari viikkoa yli luvatun, lykkäykset laitettiin kuljetusfirman piikkiin, oli mukamas jonkun sekaannuksen syytä, niitä sekaannuksiakin sitten oli useampia, kun toimitus vaan venyi.

    Alkuun tuli vastaukset tiedusteluihin nopeasti, maksun jälkeen muuttui tyyli tyystin, myös ystävällisyyden osalta. Toisessa telkkarissa (sattui olemaan naapurin, säästettiin 50 nuppia kohti yhteistilauksessa) oli mallia britti virtajohto ja pyysin heitä ystävällisesti lähettämään oikeanlaisen johdon...Tähän Sebastian Mager, My-Solution (omistaa firmaa muuten) paljonpuhuvasti:

    "What? We will definetly NOT send a single damn power cable to Finland ! Never !

    I hope you were kidding ..."

    Mietteet liikkeestä pitkälti samanhenkiset kuutlan kanssa, en nyt menisi puljua kellekään suosittelemaan.
     
    Viimeksi muokattu: 16.04.2009
  7. torni

    torni Uusi jäsen

    Liittynyt:
    22.02.2000
    Viestejä:
    188
    Saadut tykkäykset:
    1
    Täysin vastaavat kokemukset firmasta ennakkomaksuineen ja seurantanumerottomuineen vuosi takaperin. Kyllä siinä kylmä rinki käväs kun TV:tä ei ruvennut sovitusti kuulumaan. Tuli se sitten sieltä vihdoin...
    TV itsessään ollut mainio, mutta tuo kuvio oli liian raastava. Eikun visaa peliin jos tuolta tilaa, vaikka se hiukan kalliimpaa onkin.
     
  8. Qwert

    Qwert Uusi jäsen

    Liittynyt:
    26.04.2004
    Viestejä:
    215
    Saadut tykkäykset:
    0
    Laitoin kyselyä Harman Kardon AVR 355 kotiteatterivahvistimesta my-solution.de firmaan keskiviikkona 13.5. iltapäivällä.
    Tiedustelin varastotilannetta ja tiukkaa myyntihintaa. Vastaus tuli alle 10 minuutissa - varastosta löytyy ja saat hintaan xxx€ + postikulut. Laskivat jopa nettikaupassa hinnan hetkeksi tilausta varten. Tilaus sisään ja puolen tunnin kuluttua tuli ilmoitus postituksesta seurantanumeroineen. :eek: Hiukan epäilytti, vaikutti "taas" kerran liian hyvältä ollakseen totta. Edellinen kokemus ulkomailta tilaamisesta kun on edelleen tuoreessa muistissa.

    DHL seuranta kuitenkin vahvisti, että jotakin oli liikkeelle laitettu. Samana iltana paketti olikin Hannoverissa ja lauantaina 16.5. paketti saapunut Suomeen. Maanataina 18.5. aamulla tuli lähettifirmasta tekstari, että milloinka sopisi tuoda lähetys. Siis alta kolmessa arkipäivässä maksusta vahvistin eteisen lattialla. Erityisesti tuo puolessa tunnissa maksusta paketti firmasta liikkeelle on kyllä ensiluokkaisen nopeaa toimintaa.
     
  9. mickmax

    mickmax Guest Guest

    Liittynyt:
    15.05.2009
    Viestejä:
    5
    Saadut tykkäykset:
    0
    20.5. Tilaus Samsung 46B530 töllöstä ja maksu luottokortilla perään. Paketti lähti samantien matkaan ja pienellä kikkailulla sain seurantanumeron (oma asiakasnumero ja haku Schenkeriltä Shipper´s referencellä). TV olikin jo 27.5 (välissä viikonloppu+helatorstai) Helsingissä ja 28.5. soitettiin Kiitolinjalta että milloin sopii tuoda. Pakattu varsin hyvin kelmuun ja kuormalavalle.
    Eipä mitään valitettavaa. Kaikki oli juuri niin helppoa kuin voi vaan kuvitella. Toivotaan nyt ettei joudu takuun kanssa pelleilemään, kop kop... Säästö Suomen hintoihin noin 300-400e
     
  10. Neba

    Neba Guest Guest

    Liittynyt:
    16.08.2006
    Viestejä:
    37
    Saadut tykkäykset:
    0
    Eilen 10.6 pankkisiirrolla maksettu samsungin le B650, 928€. Jänskättää.
     
  11. Neba

    Neba Guest Guest

    Liittynyt:
    16.08.2006
    Viestejä:
    37
    Saadut tykkäykset:
    0
    tuplaa ..
     
  12. Neba

    Neba Guest Guest

    Liittynyt:
    16.08.2006
    Viestejä:
    37
    Saadut tykkäykset:
    0
    15.6 pistin kyselyä josko rahat näkyisi heidän tilillä, vastaus tuli 5min myöhemmin että kyllä ja paketti lähtee huomenna tulemaan.

    Tänään 16.6 oli sähköpostiin tullut viesti, että paketti lähtenyt liikkelle. Zekemanin seurantakoodikikka ei anna minkäänlaista tulosta, mutta odotellaan.
     
  13. Neba

    Neba Guest Guest

    Liittynyt:
    16.08.2006
    Viestejä:
    37
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tänään telkku kotona, eli yhteensä 13pv kului ennakkomaksusta paketin saapumiseen. My-solutionin sivuilla luvattiin samsungin takuun toimivan suoraan suomessakin ja mukana olikin "sininen" takuukirja, joka mainitaan samsungin sivuilla vaatimukseksi ulkomailta tilattujen tuotteiden takuun kattavuudelle.

    Paketointi oli mielestäni todella heiveröinen, musta muovi vain heitetty alkuperäisen pahvilootan ympärille, mutta eipä tuo näyttänyt damagea olleen ottanut.

    Kaikenkaikkiaan vaivaton toimitus, 5/5 ko. puljulle :thumbsup:
     
  14. goldencap

    goldencap Guest Guest

    Liittynyt:
    15.09.2005
    Viestejä:
    5
    Saadut tykkäykset:
    0
    Enpä ole tätä foorumia paljoa lueskellut, enkä kirjoitellut, mutta nyt videotykkiä tilatessani kävin vähän lukemassa palautetta kyseisestä my-solution.de verkkokaupasta. Osalta kauppa oli saanut vähän huonoakin palautetta, mutta uskalsin kuitenkin tilata. Pistin videotykin maksuun perjantaina iltapäivällä 14.8. klo 12:49 Paypalilla, vahvistuksen my-solution.de lähetti noin 40 minuuttia myöhemmin ja viestissä kerrottiin, että pakettini oli jo postitettu. Ihmettelin, että onpas nopeaa toimintaa jos näin tosiaan on. Nyt sitten oli aika huuli pyöreänä kun ovikello soi noin puoli tuntia sitten ja lähetys oli oven takana. Eli tilaus maksettiin perjantaina iltapäivällä ja tiistaina iltapäivällä lähetys oli kotona. Voin suositella siis vilpittömästi.
     
  15. wilce

    wilce Guest Guest

    Liittynyt:
    16.11.2005
    Viestejä:
    157
    Saadut tykkäykset:
    0
    Otitko mitään lisäpalveluita (vai saako Suomeen niitä)? Kuulostaa varsin ripeältä. :)
     
    Viimeksi muokattu: 19.08.2009
  16. goldencap

    goldencap Guest Guest

    Liittynyt:
    15.09.2005
    Viestejä:
    5
    Saadut tykkäykset:
    0
    En ottanut mitään lisäpalveluita, pikatoimitusta tai mitään. Ihan normaalin toimituksen, maksu siis Paypalilla ja postiklujen hinnaksi 44 euroa, joten mielestäni toimituksen hintakin oli todella edullinen, koska paketti ei ihan pieni ollut.
     
  17. fixit

    fixit Guest Guest

    Liittynyt:
    14.08.2006
    Viestejä:
    54
    Saadut tykkäykset:
    0
    Täytyy laittaa omatkin kokemukset tänne ko. firmasta, kun tämän ketjun perusteella itsekin arvioin, että tilatako vaiko ei. Eli tilasin Samsungin 55A956 LCD:n tuolta ja toimitus tapahtui samalla viikolla maksusta (Mastercard). Maanantaina tuli ilmoitus, että paketti on postissa ja tänään perjantaina aamusta kiitolinjan mies soitteli, että pakettia pukkaa. Esimerkillistä toimintaa siis, ainoa miinus oikeastaan siitä, että seurantakoodia en saanut missään vaiheessa. Varmasti seuraavatkin saksan hankinnat tapahtuu samasta liikkeestä.
     
  18. Groke

    Groke D'oh! Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    18.08.2005
    Viestejä:
    2 651
    Saadut tykkäykset:
    1
    Olen aina ajatellut, etten televisiota sentään tule ulkomailta ostamaan. Kuulokkeet ja AV-vahvistimen olen kyllä aikaa sitten Saksasta ostanut (oli niin suuri hintaero). Vaan nytpä tuli se televisiokin sitten tilattua...
    Varmistus tuli lähes samantien ja parin tunnin päästä sain mailina tarkemmat maksuohjeet. Sen jälkeen olikin reilut kolme arkipäivää hiljaista, kunnes tänään laitoin sen aiemmin saamani asiakasnumeron ja meiliosoitteeni tähän ja painoin nappia. Vielä maanantaina tuo ei saanut aikaan minkäänlaista reaktiota, mutta tänään sain vajaan tunnin päästä mailin otsikolla 'order was sent' (voi toki olla, että olisi muutenkin tullut tuohon aikaan...). Siinäkin liitteenä HTML-file, jossa hieman lisätietoa. Kaikki meilit olivat englanniksi.

    Asiakkaan näkövinkkelistä tälläiset päivät ovat hieman turhankin jänniä, kun ei siis ole varmuutta yhtään mistään (ei seurantakoodia, ei sivua josta näkisin tilauksen statuksen suoraan). Mutta tähän saakka siis kuitenkin kaikki OK. Sitäpaitsi, harvoinhan sitä taitaa halvimmalla hinnalla parhaan A-luokan palvelua saada. Tälläisen tilasin Saksasta tänne Tampereelle (46" LCD, LED-taustavalo + Local Dimming):

    Sony KDL-46X4500
    1 569 + 99 (cargo middle, tilisiirtona) = 1 668 €
    - PayPal on nopeampi ja turvallisempi, mutta nostaa hintaa 41,78 € verran (tässä tapauksessa).
    - Luottokorttikin olisi turvallisempi, se nostaisi hintaa 65,62 € verran.
    - tilatessani oli kolme vihreää palloa ja vihreä teksti "lagernd, Express möglich".
    - Tämä tv taisi tulla myyntiin 10/2008 ja vielä TM 4/2009:ssa hinnaksi mainittiin käsittämättömät 4 590 €!
    - Suomestakin olisi saanut ainakin syksyllä SonyCenteristä ~2 500 € poistohintaan, vaikka varsinaista seuraajaa ei olekaan Euroopassa julkistettu (X5500?).

    - Mitat: 149.6 x 81.1 x 26.3 cm, 42 kg (kuljetuslaatikko, Sonyn mukaan).
    - Sonylla on eurotakuu tjsp., eli tv huolletaan joka tapauksessa Suomessa, kunhan vain on EU:sta ostettu.
    - tv:n valikot ovat suomeksikin, Sony.fi:stä löytyy suomenkielinen manuaali (pdf)




    La 28.11.2009, noin klo 14: tein tilauksen em. televisiosta. Vastaukseksi tuli meili:
    "notification that your order has arrived in our system".

    La 28.11.2009, noin klo 16:30 tuli ohjeistus maksamisen suorittamiseksi:
    "Your order confirmation from My-Solution Internet - - Sony -- asiakasnumero".

    Ma 30.11.2009 maksuni oli ainakin nettipankissani lähtenyt eteenpäin. Sitä en tiedä, että koska Saksan päässä näkyi.

    To 03.12.2009, noin klo 13: tuli meili otsikolla "[asiakasnumero] My-Solution -- Your order was sent".
    HTML-liitteessä sanotaan:
    "Shipping company: Spedition Schenker
    Delivery will occur: You will be contacted by the cargo before the goods will be delivered.
    "
    Seurantakoodia en saanut, mutta niin taitaa aina tällä yhdistelmällä käydä (My-solution.de + Schenker). DHL ei taida kuljettaa näin suuria televisioita (cargo middle), siitä johtunee vaihtelu seurantakoodien suhteen.
    Kuusinumeroinen asiakasnumeroni ei antanut mitään vastausta Schenkerin nettiseurannassa (kts. zekemanin kikka, tämän ketjun viesti #86, sivulla 5). Kokeilen lähipäivinä uudestaan, joskos jo jotain näkyisi.

    EDIT 07.12.2009: ei ehtinyt koskaan mitään näkyä, kts. alta tarkemmin.​


    Ma 07.12.2009, Kiitolinjan mies (Lähettäjä Schenker Oy) toi television, etukäteen ilmoittamatta, kun oli kuulemma sopivasti reitin varrella. Jos en olisi sattunut olemaan kotona, olisi puhelussa sovittu sopiva ajankohta.
    TV oli pienellä lavalla tukevasti pystyssä ja runsailla varoitustarroilla varustettu (PLASMA-TV! jne.). Lavalla oli Sonyn normipakkaus (ruskeaa pahvia), jonka ympärillä tiukasti musta muovi sadesuojana.

    Mukana tuli varmaankin samat sälät kuin Suomessakin, eli taustavalaistu kake + paristot, antennijohto ja virtajohto. Sekä kääntyvä jalusta ja siihen kiinnitysruuvit. Ja 5 kpl manuaaleja, yht. 18 kieltä, myös suomeksi. Mukana tulevassa vihkosessa on suomen Sonyn yhteystiedot + suomeksi teksti: "Tuotteellanne on Euroopassa voimassa oleva takuu". Eli kaupanteon kieltä ja nettiostoksen riskejä lukuunottamatta ei mitään eroa kotimaan kaupasta ostamiseen, siis itse tuotteesta puhuttaessa (tv:n valikkokieli, manuaali, huolto, virtajohto).
    Liikkeen mainostama 5 vuoden takuu on kuten pelkäsinkin, sillä paketin päällä luki tarrassa siihen liittyen "Nur in Deutschland" tjsp. eli että vain Saksassa voimassa. No, vuosi kait nyt kuitenkin vähintään on takuuta, täytyypä joskus varmistaa tämäkin.

    Pikaisen kokeilun perusteella vaikuttaa ehjältä, enkä 'Dynaaminen LED-ohjaus' päällä (= Local Dimming) huomannut pilveilyä, valoviuhkoja tms. ainakaan pikatestissäni. Ilman ko. toimintoa tosin näkyi pimeässä huoneessa epämääräisiä valoläiskiä siellä sun täällä, mutta ilmeisesti se on "normaalia" ja "ominaisuus", vieläpä täysin yksilökohtaisesti vaihdellen.

    EDIT 09.12.2009: tuo pilveily (siis ilman LD-toimintoa) on pikkuhiljaa kadonnut lähes kokonaan. Enää vain melko hämärässä valaistuksessa näen hyvin lievää pilveilyä, ero LD-toimintoon nähden on yllättävän pieni. Myös tv:n yleinen kuvanlaatu tuntuu parantuneen parin ensimmäisen päivän aikana. Kenties osa on vain psykologista eli aivojen tottumista (plasma --> LCD), mutta ei kyllä kaikki, niin suurelta ero tuntuu. Ja tuo pilveily siis oli ilmiselvä juttu, näkyen aluksi varsin selvästi. Hyvä näin, toivottavasti kuvanlaatu on nyt stabiloitunut.​
     
    Viimeksi muokattu: 10.12.2009
  19. miisha

    miisha Guest Guest

    Liittynyt:
    03.06.2007
    Viestejä:
    72
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tilasin itsekin tv:n my-solutionista noin vuosi takaperin. Muistelisin, että tuo "seurantakikka" alkoi toimia vasta n. viikon jälkeen siitä, kun tilaus oli "your order was sent" tilassa. Sen jälkeen seuranta päivittyikin asianmukaisesti.

    Perustelin tätä itselleni siten, että vaikka kaupan saldo oli tuotteen kohdalla vihreällä, niin tv kuitenkin tilattiin kaupan toimesta ensin jostain muualta, ennen kuin se päätyi Schenkerin kuljetettavaksi. Tiedä sitten.
     
  20. Juha8

    Juha8 Guest Guest

    Liittynyt:
    29.06.2005
    Viestejä:
    24
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itse laitoin W5500 52" tilaukseen lauantaina ja jäin odottelemaan tilausvahvistusta jossa piti ilmetä se mihin ja miten maksu hoidetaan.
    Tänään tuli mailia saksaksi ja itsellä kun ei saksa oikein taivu niin toivottavasti joku osaisi tulkata että tietäisi missä mennään tilauksen kanssa:

    Sehr geehrte(r) Mr. Juha,

    leider müssen wir Ihnen mitteilen dass der/die von Ihnen bestellte(n) Artikel:

    Sony BRAVIA KDL-52 W 5500

    bei uns ausverkauft ist/sind.


    Wir müssen somit Ihre Bestellung stornieren, da wir auch keinen neuen Liefertermin für diese Geräte haben.
    Wir entschuldigen uns für die Unannehmlichkeiten und bedanken uns für Ihr Verständnis.

    Mit freundlichen Grüßen
    Ihr My-Solution Service Team