Tärkeä tiedote foorumin käyttäjille

Pirates of the Caribbean 1 rajausvirhe levyjen vaihtaminen.

Discussion in 'Blu-ray & UHD -leffat' started by JaLe, Mar 12, 2008.

  1. JaLe

    JaLe Vakiokasvo Tukijoukot

    Joined:
    Apr 17, 2001
    Messages:
    1,565
    Likes Received:
    83
    Uusi korjattu levy saapui myös pari päivää sitten.

    Mukavastihan tämäkin "projekti" saatiin päätökseen. Muutamaa viikoa vajaa vuosi meni asian kanssa.

    Levyn vaihdon voi hoitaa tosiaan joko soittamalla asiakaspalveluun ja sopia asiasta.

    Tai sitten lähettää viallisen julkaisun heille asiakaspalautuksena, kuten JIH tuossa kertoikin, kirjeen kera jossa kertoo ongelmasta ja muistaa laitaa mukaan myös palautus osoitteen.
    (Sitä pahvista slipcoveria ei sitten kannata lähettää, uudessa painoksessa kun sitä ei ole.)

    Siksi tämä muistutus koska työtoveri kyseli että voiko sen vain lähettää sinne ilman soittoa. Näin kerroin asian toimivan ja hän lähetti omansa sinne ilman mitään kirjettä. (Kuvittele tähän facepalm-hymiö)
     
  2. Majestic

    Majestic Käyttäjä

    Joined:
    Aug 26, 2005
    Messages:
    214
    Likes Received:
    0
    Kai tuo riittää että lähetin sinne pelkän ykköslevyn, jossa se rajausvirhe on, en siis lähettänyt normi muovikoteloa enkä bonuslevyä. Kirjelappusen ja palautusosoitteen laitoin mukaan tietenkin. :rolleyes:
     
  3. tarking

    tarking Guest Guest

    Joined:
    Oct 1, 2007
    Messages:
    118
    Likes Received:
    0
    Haluavat koko paketin koteloineen päivineen. Soitin juuri hetki sitten asiaspalveluun. En tiedä onko ehdoton vaatimus, mutta sellaiset ohjeet sain kun kysyin asiaa. Oletan, että tilalle saa kahden levyn "erikoisversion" ("Special Blu-ray 2-Disc Set") jossa tuo rajausvirhe on korjattu? Ja muistuttivat vielä laittamaan yhteystiedot mukaan... tätä ei voi muistuttaa liian montaa kertaa. Olin itsekkin jo sulkenut kirjekuoren kun muistin, että palautusosoitelappu uupuu kuoresta.
     
    Last edited: Feb 24, 2009
  4. gaston

    gaston Lähes henkilökuntaa

    Joined:
    Oct 23, 2001
    Messages:
    3,498
    Likes Received:
    87
    Turhaa tuonne on soitella etukäteen, ei sieltä mitään nimeä/osoittetta otettu ylös, käski vain laitaa sen asiakaspalautuksena postiin yhteystiedoilla varustettuna, levyn kansipaperissa on osoite.
     
  5. JIH

    JIH Tuttu kasvo

    Joined:
    Aug 22, 2007
    Messages:
    423
    Likes Received:
    40
    Joo, tuplalevysetin lähettävät.
     
  6. Majestic

    Majestic Käyttäjä

    Joined:
    Aug 26, 2005
    Messages:
    214
    Likes Received:
    0
    Menee tämä nyt vaikeaksi. Itse kysyin asiakaspalvelusta että riittääkö pelkkä levy, sanoivat että riittää. :OI
     
  7. tarking

    tarking Guest Guest

    Joined:
    Oct 1, 2007
    Messages:
    118
    Likes Received:
    0
    No sitten varmaan pelkkä levykin riittää. Ei näytä olevan yhteneväistä käytäntöä vaan saa erilaiset ohjeet riippuen siitä kuka puhelimeen sattuu vastaamaan. Kysyin nimenomaan, että riittääkö pelkän levyn lähettäminen ja pyydettiin lähettämään koko paketti :confused:.
     
  8. hansolo

    hansolo Lähes henkilökuntaa

    Joined:
    Nov 1, 2002
    Messages:
    5,005
    Likes Received:
    649
    Kun ei vielä viime viikollakaan kuulunut vaihtolevyä, niin piti ottaa uudelleen yhteyttä Disneylle. Asiakaspalautuksena oikeaan osoitteeseen lähettämäni palautus ei ollut tullut perille vielä 5.3, vaikka lähetin sen jo 20.2. Eli Posti on ilmeisesti sössinyt kirjeen hukkaan.
     
  9. gaston

    gaston Lähes henkilökuntaa

    Joined:
    Oct 23, 2001
    Messages:
    3,498
    Likes Received:
    87
    Kuinka nopeasti nuo korjatut levyt on sitten oikeastaan tullut? nyt alkaa olla jo pariviikkoa siitä kun lähetin levyni Disneylle, paluupostia ole kuulunut, joko tässä kohta pitäisi huolestua.
     
  10. VilleV

    VilleV Jäsen

    Joined:
    Jun 18, 2002
    Messages:
    94
    Likes Received:
    0
    Mulle tuli korjattu levy priority-kuoressa maanantaina kun olin palautuskuoren laittanut postiin edellisen viikon torstaina eli pari arkipäivää. Kannattaa kyllä soitella jo perään, jos kaksi viikkoa on mennyt.
     
  11. Majestic

    Majestic Käyttäjä

    Joined:
    Aug 26, 2005
    Messages:
    214
    Likes Received:
    0
    Tiedoksi niille jotka ovat minun lisäksi lähettäneet sinne pelkän ykköslevyn, että kyllä lähettivät korjatun version koko tuotteesta (retail-kansissa), vaikka lähetin sinne pelkän virheellisen ykköslevyn.

    Saapui noin viikon päästä palautuksesta. Tuli pehmustetussa kirjekuoressa, jossa pahoittelivat virhettä ja kiittivät kärsivällisyydestä. :thumbsup:
     
  12. hansolo

    hansolo Lähes henkilökuntaa

    Joined:
    Nov 1, 2002
    Messages:
    5,005
    Likes Received:
    649
    Tosiaan otin uudelleen yhteyttä Disneylle torstaina aamulla ja seuraavana päivänä kolahti korjattu versio laatikkoon. Tällöin oli kulunut lähes täydet kaksi viikkoa palautuksestani. Disneyllä ei ollut merkintää, että palautukseni olisi koskaan saapunut perille! Pitääkin yrittää reklamoida Postia ihan periaaatteesta, mutta voi olla hankalaa, koska normiasiakaspalautuksesta ei jäänyt mitään tositetta minulle. Olisi pitänyt tajuta pyytää jokin "kuitti" tms :hitme:. Asiakaspalautuksessa mainitsivat, että osa on lähettänyt varmuuden vuoksi jonain "express-kirjeenä" (ilmeisesti maksaa). Tosin ohjeistus oli lähettää normaalina asiakaspalautuksena. Kiitokset kuitenkin Disneylle mutkattomasta palvelusta.
     
  13. jylppö

    jylppö Tuttu kasvo

    Joined:
    Nov 14, 2006
    Messages:
    453
    Likes Received:
    0
    Itsekkin otin yhteyttä ja kysyin tuosta palautuksesta.Pelkän levyn halusivat.
    Ekaksi piti tarkistaa, onko oma levy tuo viallinen ja kyllähän sieltä aina puolipäätä ja miestä välillä puuttui kuvasta:D

    Edit: Eli tasan viikko meni, siitä kun laitoin levyn ja koko boxi tuli.Mitään muuta eroa ei ollut, kuin levyn kiinnikkeet erilaiset.
     
    Last edited: Mar 18, 2009
  14. gaston

    gaston Lähes henkilökuntaa

    Joined:
    Oct 23, 2001
    Messages:
    3,498
    Likes Received:
    87
    Soitin juuri Disneylle kun ei tänäänkään levyä kuulunut ja puhelimeen vastanneella henkilöllä olikin tuo juuri käsittelyn alla, huomiseski lupaili paluupostia, se lähettämäni levy oli tullut heille eilen. Myös kahden muun henkilön POTC levy oli kuulemma tullut eilen, ei kai itella asiakaspalautuksia johonkin isompiin eriin keräile, vai miten voi kirje kulkea Turusta Helsinkiin kaksi viikkoa . :rolleyes:
     
    Last edited: Jun 7, 2009
  15. marlan

    marlan Lähes henkilökuntaa Tukijoukot

    Joined:
    Jun 10, 2004
    Messages:
    2,576
    Likes Received:
    345
    Itse lähetin taannoin virheellisen julkaisun vaihtoon Walt Disneylle, mutta sain tilalle levyn, jossa on täsmälleen sama vika!

    Tässä kuvakaappaus levystä, jonka sain viime viikolla (kohta 25:39):

    [​IMG]

    DVD-julkaisussa näkyy oikea rajaus:

    [​IMG]

    Ei ilmeisesti auta muu kuin valittaa uudestaan. Ovatko muut varmasti saaneet korjatun version ja onko sellainen siis todella olemassa?
     
  16. gaston

    gaston Lähes henkilökuntaa

    Joined:
    Oct 23, 2001
    Messages:
    3,498
    Likes Received:
    87
    Minun saamassa vaihtolevyssä rajausvirhe on korjattu.

    Käsitääkseni levyn alapinnalle keskiön ympärille painettu numerosarja kertoo painoksen, minulla on a-kerroksen numero: A0100894208-A911 b-kerros: A0100894208-B911.
     
    Last edited: Jun 11, 2009
  17. marlan

    marlan Lähes henkilökuntaa Tukijoukot

    Joined:
    Jun 10, 2004
    Messages:
    2,576
    Likes Received:
    345
    OK, olen siis saanut vanhan levyn, koska itselläni ykköslevyn numerosarjat ovat A0100825993-A911 ja A0100825993-B911. Täytyy merkitä nämä palautuskirjeeseen.

    Outoa huolimattomuutta silti WDHE:lta.
     
  18. hansolo

    hansolo Lähes henkilökuntaa

    Joined:
    Nov 1, 2002
    Messages:
    5,005
    Likes Received:
    649
    Pitipä tarkastaa omakin vaihtolevy. Onneksi näyttäisi olevan korjattu versio. Minulle sattui niin, että palauttamani levy ei koskaan ilmeisesti mennyt perille Disneylle. Tiedustelin asiaa noin kuukausi palautuksen jälkeen ja levy ei ollut tullut vieläkään perille! Voi Itellan pojat...:rolleyes:
     
  19. Jarzki

    Jarzki Tunnettu jäsen

    Joined:
    Jul 12, 2007
    Messages:
    809
    Likes Received:
    1
    Pittääpi itekin lähettää tuonne kun näyttää olevan omassakin tuo virhe.
     
  20. equilibrer

    equilibrer Guest Guest

    Joined:
    Nov 24, 2003
    Messages:
    943
    Likes Received:
    0
    Olihan se minullakin vaan tuota rajausvirheellistä erää, vaikka aiemmin sanoin muuta. Koko "vika" on kyllä todella pieni, koska en edes ekalla katselukerralla sitä huomannut, ehkä isolla kuvalla huomaa helpommin. Laitoin menemään levyn joka tapauksessa ohjeiden mukaan takakannen osoitteeseen palautustietoineen asiakaspalautuksena (puhelimessa neuvoi näin).