Uusi korjattu levy saapui myös pari päivää sitten. Mukavastihan tämäkin "projekti" saatiin päätökseen. Muutamaa viikoa vajaa vuosi meni asian kanssa. Levyn vaihdon voi hoitaa tosiaan joko soittamalla asiakaspalveluun ja sopia asiasta. Tai sitten lähettää viallisen julkaisun heille asiakaspalautuksena, kuten JIH tuossa kertoikin, kirjeen kera jossa kertoo ongelmasta ja muistaa laitaa mukaan myös palautus osoitteen. (Sitä pahvista slipcoveria ei sitten kannata lähettää, uudessa painoksessa kun sitä ei ole.) Siksi tämä muistutus koska työtoveri kyseli että voiko sen vain lähettää sinne ilman soittoa. Näin kerroin asian toimivan ja hän lähetti omansa sinne ilman mitään kirjettä. (Kuvittele tähän facepalm-hymiö)
Kai tuo riittää että lähetin sinne pelkän ykköslevyn, jossa se rajausvirhe on, en siis lähettänyt normi muovikoteloa enkä bonuslevyä. Kirjelappusen ja palautusosoitteen laitoin mukaan tietenkin.
Haluavat koko paketin koteloineen päivineen. Soitin juuri hetki sitten asiaspalveluun. En tiedä onko ehdoton vaatimus, mutta sellaiset ohjeet sain kun kysyin asiaa. Oletan, että tilalle saa kahden levyn "erikoisversion" ("Special Blu-ray 2-Disc Set") jossa tuo rajausvirhe on korjattu? Ja muistuttivat vielä laittamaan yhteystiedot mukaan... tätä ei voi muistuttaa liian montaa kertaa. Olin itsekkin jo sulkenut kirjekuoren kun muistin, että palautusosoitelappu uupuu kuoresta.
Turhaa tuonne on soitella etukäteen, ei sieltä mitään nimeä/osoittetta otettu ylös, käski vain laitaa sen asiakaspalautuksena postiin yhteystiedoilla varustettuna, levyn kansipaperissa on osoite.
Menee tämä nyt vaikeaksi. Itse kysyin asiakaspalvelusta että riittääkö pelkkä levy, sanoivat että riittää. :OI
No sitten varmaan pelkkä levykin riittää. Ei näytä olevan yhteneväistä käytäntöä vaan saa erilaiset ohjeet riippuen siitä kuka puhelimeen sattuu vastaamaan. Kysyin nimenomaan, että riittääkö pelkän levyn lähettäminen ja pyydettiin lähettämään koko paketti .
Kun ei vielä viime viikollakaan kuulunut vaihtolevyä, niin piti ottaa uudelleen yhteyttä Disneylle. Asiakaspalautuksena oikeaan osoitteeseen lähettämäni palautus ei ollut tullut perille vielä 5.3, vaikka lähetin sen jo 20.2. Eli Posti on ilmeisesti sössinyt kirjeen hukkaan.
Kuinka nopeasti nuo korjatut levyt on sitten oikeastaan tullut? nyt alkaa olla jo pariviikkoa siitä kun lähetin levyni Disneylle, paluupostia ole kuulunut, joko tässä kohta pitäisi huolestua.
Mulle tuli korjattu levy priority-kuoressa maanantaina kun olin palautuskuoren laittanut postiin edellisen viikon torstaina eli pari arkipäivää. Kannattaa kyllä soitella jo perään, jos kaksi viikkoa on mennyt.
Tiedoksi niille jotka ovat minun lisäksi lähettäneet sinne pelkän ykköslevyn, että kyllä lähettivät korjatun version koko tuotteesta (retail-kansissa), vaikka lähetin sinne pelkän virheellisen ykköslevyn. Saapui noin viikon päästä palautuksesta. Tuli pehmustetussa kirjekuoressa, jossa pahoittelivat virhettä ja kiittivät kärsivällisyydestä. :thumbsup:
Tosiaan otin uudelleen yhteyttä Disneylle torstaina aamulla ja seuraavana päivänä kolahti korjattu versio laatikkoon. Tällöin oli kulunut lähes täydet kaksi viikkoa palautuksestani. Disneyllä ei ollut merkintää, että palautukseni olisi koskaan saapunut perille! Pitääkin yrittää reklamoida Postia ihan periaaatteesta, mutta voi olla hankalaa, koska normiasiakaspalautuksesta ei jäänyt mitään tositetta minulle. Olisi pitänyt tajuta pyytää jokin "kuitti" tms :hitme:. Asiakaspalautuksessa mainitsivat, että osa on lähettänyt varmuuden vuoksi jonain "express-kirjeenä" (ilmeisesti maksaa). Tosin ohjeistus oli lähettää normaalina asiakaspalautuksena. Kiitokset kuitenkin Disneylle mutkattomasta palvelusta.
Itsekkin otin yhteyttä ja kysyin tuosta palautuksesta.Pelkän levyn halusivat. Ekaksi piti tarkistaa, onko oma levy tuo viallinen ja kyllähän sieltä aina puolipäätä ja miestä välillä puuttui kuvasta Edit: Eli tasan viikko meni, siitä kun laitoin levyn ja koko boxi tuli.Mitään muuta eroa ei ollut, kuin levyn kiinnikkeet erilaiset.
Soitin juuri Disneylle kun ei tänäänkään levyä kuulunut ja puhelimeen vastanneella henkilöllä olikin tuo juuri käsittelyn alla, huomiseski lupaili paluupostia, se lähettämäni levy oli tullut heille eilen. Myös kahden muun henkilön POTC levy oli kuulemma tullut eilen, ei kai itella asiakaspalautuksia johonkin isompiin eriin keräile, vai miten voi kirje kulkea Turusta Helsinkiin kaksi viikkoa .
Itse lähetin taannoin virheellisen julkaisun vaihtoon Walt Disneylle, mutta sain tilalle levyn, jossa on täsmälleen sama vika! Tässä kuvakaappaus levystä, jonka sain viime viikolla (kohta 25:39): DVD-julkaisussa näkyy oikea rajaus: Ei ilmeisesti auta muu kuin valittaa uudestaan. Ovatko muut varmasti saaneet korjatun version ja onko sellainen siis todella olemassa?
Minun saamassa vaihtolevyssä rajausvirhe on korjattu. Käsitääkseni levyn alapinnalle keskiön ympärille painettu numerosarja kertoo painoksen, minulla on a-kerroksen numero: A0100894208-A911 b-kerros: A0100894208-B911.
OK, olen siis saanut vanhan levyn, koska itselläni ykköslevyn numerosarjat ovat A0100825993-A911 ja A0100825993-B911. Täytyy merkitä nämä palautuskirjeeseen. Outoa huolimattomuutta silti WDHE:lta.
Pitipä tarkastaa omakin vaihtolevy. Onneksi näyttäisi olevan korjattu versio. Minulle sattui niin, että palauttamani levy ei koskaan ilmeisesti mennyt perille Disneylle. Tiedustelin asiaa noin kuukausi palautuksen jälkeen ja levy ei ollut tullut vieläkään perille! Voi Itellan pojat...
Olihan se minullakin vaan tuota rajausvirheellistä erää, vaikka aiemmin sanoin muuta. Koko "vika" on kyllä todella pieni, koska en edes ekalla katselukerralla sitä huomannut, ehkä isolla kuvalla huomaa helpommin. Laitoin menemään levyn joka tapauksessa ohjeiden mukaan takakannen osoitteeseen palautustietoineen asiakaspalautuksena (puhelimessa neuvoi näin).