Technikdirekt - Tilaaminen

Keskustelu osiossa 'Kauppapaikoista' , aloittajana Jumpe83, 10.12.2001.

  1. jukra

    jukra Guest Guest

    Liittynyt:
    25.12.2002
    Viestejä:
    321
    Saadut tykkäykset:
    0
    ja tänään oli tavara "tehty valmiiksi lähettää" eli ei enää henkkareiden skannailua nahkahousuille, vbv hoitaa sen homman.
     
  2. wankel

    wankel Guest Guest

    Liittynyt:
    08.12.2004
    Viestejä:
    10
    Saadut tykkäykset:
    0
    Miten nyt on tuon maksupolitiikan kanssa, eli voiko technikdirektillä käyttää maksuvälineenä electronia tai ennakkomaksua?
     
  3. O.V

    O.V Uusi jäsen

    Liittynyt:
    21.02.2007
    Viestejä:
    241
    Saadut tykkäykset:
    0
    Nostellaas tätä vähäsen kun näyttää nuo viestit vanhennen jo jonkin verran. Eli tarkotusta olis tilata 52" LCD ja luonnollisesti halvalla (50" plasmakin menee). Ja tällänen osu silmään: http://www.technikdirekt.de/main/en/238315/-/Article.html?&bigimg=1 Posteja tuohon taitaa tulla 80e päälle joten menee piirun yli 1,6k€. Mutta eipä muualta näytä saavan tohon hintaan samaa tavaraa.

    Onkohan kyseinen pulju vielä plazalaisten suosiossa? Ekaa kertaa olisin saksanmaalta tilaamassa eikä sitä ihan helpolla noin isoa summaa pistäisi ulkomaille, mutta kyseessä taitaa kuitenkin olla ihan luotettava liike?
     
  4. CeeLo

    CeeLo Guest Guest

    Liittynyt:
    10.06.2006
    Viestejä:
    1 123
    Saadut tykkäykset:
    0
    Enpä ole tuosta firmasta tilannut, kyseisestä tuotteesta vaan pisti silmään kohta "Coming soon", joka voi nettikaupassa (ja miksei muuallakin) tarkoittaa mitä tahansa. Eli jos mielit lähiaikoina saada töllötintä, en ehkä suosittelisi tätä...

    Olen itse tilatessani Saksasta varmistanut sähköpostilla, että tavaraa, jota haluan, on todella varastossa ja pyytänyt toimitusaika-arvion. Englanti taipuu yleensä tuolla melko hyvin tai ainakin ymmärrettävästi.
     
  5. O.V

    O.V Uusi jäsen

    Liittynyt:
    21.02.2007
    Viestejä:
    241
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ei sitä nyt ihan tältä istumalta olla tilaamassa kun pitää päästä ensin vanhoista eroon ja siinä sitten voikin mennä X määrä päiviä :). Kuitenkin tänä vuonna tulllut malli joten eiköhän niitä varastoon tule vielä.
     
  6. Critter

    Critter Guest Guest

    Liittynyt:
    31.10.2001
    Viestejä:
    123
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itse tilasin TD:stä 05.08 Panasonicin TH-42PZ80E:n. Tavaraa ei ollut hyllyssä sillä hetkellä. Seuraavana päivänä tuli tilausvahvistus, jossa ilmoitettiin että tavaraa ei ole hyllyssä ja he odottavat saavansa niitä 1-2 viikon sisään.

    Eilen illlalla (13.08) tuli ilmoitus, että paketti on lähetetty. Kuriirina toimii näköjään tuo Spedition Geis, eli saas nähä miten loppu hoituu. Pakettiseurannankoodi oli vahvistuksessa mukana, muttei mitään hajua minne se pitäisi tunkea. Lisään sitten tänne tietoa, kun sitä tipahtelee lisää.

    edit1: Sellaista päivitystä tässä, että kun katselin luottokortin tiliotetta, niin ko. tavarasta on jo kolme katevarausta, tosin ei mitään vielä veloitettu.
    Ensin television hinta, sitten yksi 80,- ja yksi 79,-. Näyttäis niinkuin vähän siltä, että olis tulossa kahdet toimituskulut. prkl.. Noh nuo nyt on katevarauksia ja ei välttämättä muodostu laskuksi.

    edit2: Jep, kuten arvelinkin, katevaraukset poistuneet ja normi laskutus on tullut kortille. Eli 1.199,- + 80,-. Vielä kun saisi telkun :)

    edit3: Kyselin paketista TD:ltä ja vastauksena tuli, etten voi seurata pakettia itse ja että lähipäivinä pitäis kuljetusfirman soitella ja sopia toimituksesta.

    edit4: Tänään 25.08.08 tuli soitto, että huomenna tulee paketti kotiin. Jihuu :) .

    edit5: Noniin nyt 26.08 telkkari kotona. Aamulla DSV:n kaveri soitti, että 9.30 olis paketti tulossa. Ja eikun kotiin ottamaan vastaan. Todella hyvin oli pakattu trukkilavan päälle pystyasennossa kuten kuuluukin. En vielä avannut pakettia, mutta ulkoisesti näytti ehjältä.

    edit6: Telkkari käytössä ja hyvin tuntuu toimivan.

    Lyhennelmä: Televisio tilattu 05.08 (ei hyllyssä). TD sai tavaraa hyllyyn 13.08 ja paketti lähti samantien kohti suomea. Paketti perillä kotiinkuljetettuna 26.08.
     
    Viimeksi muokattu: 01.09.2008
  7. babuinas

    babuinas Guest Guest

    Liittynyt:
    11.06.2007
    Viestejä:
    65
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tilasin Technikdirektistä videotykin ja vahvistimen viime viikonloppuna ja tänään oli kotiovella. Alvin vähentäminen Y-tunnuksellakin onnistu helposti joten tulee kyllä varmasti asioitua kaupassa toistekin.
     
  8. romulusko

    romulusko Uusi jäsen

    Liittynyt:
    13.08.2004
    Viestejä:
    120
    Saadut tykkäykset:
    0
    Technikdirektin sivuilta:

    "Even for large items there is a statutory warranty covering them for 24 months from the date of purchase."

    Mielestäni on hvin erikoista, että Saksasta tilaamalla saa samaan tuotteeseen paremman takuun kuin Suomesta (Esim. Panan plasmaan)?

    Jotenkin hölmöä, että suomalaiset kauppiaat eivät tarjoa yleensä kuin vuoden takuuta kun ainakin mulle takuuajan pituudella on merkitystä.

    parempi takuu, toimitus kotiin ja halvempi hinta = miksi kukaan ostaa Suomesta?
     
  9. Liekinheitin

    Liekinheitin Käyttäjä

    Liittynyt:
    15.01.2004
    Viestejä:
    4 525
    Saadut tykkäykset:
    87
    Eikös se ole kuitenkin niin, että myyjä/maahantuoja on vastuussa esim. tv:n toimivuudesta vaikka kuinka kauan yli takuuajan. Takuu on voimassa useammankin vuoden huolimatta siitä, mitä paperissa lukee. Näin olen ainakin ymmärtänyt, että laki määrää.
     
  10. romulusko

    romulusko Uusi jäsen

    Liittynyt:
    13.08.2004
    Viestejä:
    120
    Saadut tykkäykset:
    0
    No joo, onhan se niin, että tuotteella on tietty "oletettava elinikä", jonka sen pitäisi kestää. Jos esim. Suomessa ostettu vuoden takuulla varustettu tv hajoaa 14 kk:n kuluttua, niin kuluttajaviranomaisen tulkinta on, että siinä oli valmistusvirhe, muuten ei laite voi niin nopeasti hajota. En ole ihan varma määrääkö tätä laki, vaiko pelkästään kuluttajansuojaviranomaisten painava sana :)

    Mutta sitä suuremmallakin syyllä, olisi järkevää tarjota Suomessakin nyt ainakin kahden vuoden takuuta jos laitteesta joutuu kuitenkin olemaan vastuussa. Tosin kaikki kuluttajat eivät tätä oikeuttaan osaa käyttää vaan luulevat myyjän vastuun loppuvan takuuajan umpeuduttua. Itsellä on kokemusta DVD -soittimesta, joka hajosi takuuajan umpeuduttua. Myyjäliikkeessäkään eivät tavalliset rivimyyjät tienneet (tai esittivät etteivät tiedä), että myyjä on vielä vastuussa takuuajan jälkeenkin, vaan piti mennä osastovastaavan puheille.

    Juuri siksi ostaisin tuotteen, jossa on pidempi takuu, ettei tarvitsisi selitellä myyjälle niin paljoa :)
     
  11. Ferdi

    Ferdi Guest Guest

    Liittynyt:
    23.09.2005
    Viestejä:
    21
    Saadut tykkäykset:
    0
    Sanoo kuluttajan suojalaki.

    Asiasta on varmaan täälläkin threadi, jos mietityttää. Asiakkaalla on aika hyvät oikeudet, valitettavasti "oletettava elinikä" on aika epämääräinen termi.

    Ja valitettavasti suurinosa kauppiaista koittaa luistella vastuustaan, oletuksella, ei se asiakas kuitenkaan kauaa viitsi valittaa, vaan tyytyy tappioonsa. (tätä taktiikkaa käyttää myös vakuutusyhtiöit, tosin heillä on vielä "korvataan liian vähän, ei se kuitenkaan tarkista"-kortti vielä lisäksi...)
     
  12. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    Kyselläänpäs asiaa täälläkin...

    Olen aikeissa hankkia vanhemmilleni plasma-TV:n, tarkemmin Panasonic 46PZ85EA:n,Technikdirektiltä. Hintaero on huima Suomen halvimpiin hintoihin, ja sen takia tämä houkuttaa niin paljon. Ongelmana on nyt kuitenkin tämä takuuasia. TD:stähän se kaksi vuotta takuuta taitaa tulla, mutta jos nyt sattuisi niin ikävästi (knok knok knok), että töllössä olisi vikaa, niin voiko sen takuukorjauttaa Suomessa, vai pitääkö se lähetellä takaisin Saksaan.

    Oikeastaan aika omituisen vähän juttua tästä on, kun luulisi, että Pansun plasmojen järjettömän suosion myötä moni plazalainenkin sellaisia Saksasta tilailisi. Jotkut ovat puhuneet Pansun euroopan laajuisesta takuusta (warranty card, Pan-Europe warranty card jne.), mutta en ole oikein hoksannut onko tuo systeemi voimassa vielä ja koskeeko se nyt esim. tätä kyseistä TD:n Pansu plasmaa.

    Summa summarum, jos nyt tilaan TD:stä tuon töllön ja siinä ilmenee jotain vikaa (kuvaviat, kehyspainaumat, rikki kuljetuksessa), niin millainen urakka on edessä korjauksen/vaihdon suhteen?
     
  13. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    Vähän lisää tietoa sain asiasta kaivettua, joskin edelleen mitään varmaa en ole saanut irti mistään.

    Ilmeisesti siis TechnikDirektiltä tilatessa Pansun plasmalle tulisi Saksan 2 vuoden takuu. Paketista löytyy ns. Pan European Guarantee -kortti, joka siis olisi tämä Pansun euroopanlaajuinen takuu. Kuitenkin, jos tuota lähtee hyödyntämään meillä Suomessa, niin silloin mennään maan ehtojen mukaan, ja tällöin se 2 vuotta muuttuu yhdeksi vuodeksi (minkä saa jos ostaa Pansunsa Suomesta).

    Takuuhuoltohan on tossa parisen vuotta sitten siirtynyt pois Kaukomarkkinoilta (tällaisen uutisen löysin), ja siirtynyt Suomen Panasonicille.

    Ongelmana on tässä kai enää se, mitä papereita tarvitaan ja mitkä kriteerit tulee täyttyä, että Suomen Panasonic ottaa TD:stä ostetun töllön huoltoon. Tästä olen lukenut vähän eriäväisiä kommentteja... Jotkut ovat sitä mieltä, että lain mukaan pelkkä kuitti (TD:n kuitti) riittää takuuhuoltoon. Toiset ovat taas sitä mieltä, että tämä Pan-European Guarantee -kortti pitää olla täytettynä mukana. TD:hän ei ilmeisesti sitä täytä (varmaan ellei sitten lähetä sitä erikseen takaisin ja pyydä täyttämistä), koska siellä ei näitä pakkauksia ilmeisesti avata. Lopuksi on mielipiteitä, joiden mukaan myyjän (TD ja keneltä TD on Pansut hankkinut) pitää olla Panasonic-valtuutettu myyjä, jonka pitäisi pystyä osoittamaan mistä on tuotteensa hankkinut.

    Tietenkin TechnikDirekt on niin suosittu, että luulisi sen nyt olevan ihan valtuutettu liike...

    Edelleen kyllä ihmettelen miten näin vähän juttua tästä löytyy yleensäkin netistä. Luulisi tämän olevan aika polttava aihe, kun kuitenkin Saksasta tilaaminen on hyvin yleistä.
     
    Viimeksi muokattu: 24.12.2008
  14. jukra

    jukra Guest Guest

    Liittynyt:
    25.12.2002
    Viestejä:
    321
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ainakin tuota Sonyn taustaprojua ostettaessa mukana tuli tyhjä takuulappu. Kysyin TD:ltä voisiko sen saada täyteen ja pistin postilla menemään heille, kun myöntävä vastaus tuli.. tuli viikon päästä täytettynä takaisin.
    Ainakin Sonyn kanssa olisin ollut jo luottavaisin mielin ilman takuulappuakin, pelkän kuitin kanssa - kun maahantuoja on firma itse eikä ulkopuolinen maahantuontifirma niin voisi kuvitella että halut tuollaisen uitetun koneen korjailuun olisi hiukka eri luokkaa kuin jonkun perheyrityksen jonka leivän olen ensin syönyt uittamalla tavarani muualta..
     
  15. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    Kiitos tiedosta. Kun Panasonicillakin tilanne on sama, niin luulisi takuuhuollonkin pelaavan. Eiköhän tässä pistetä tilausta kohta menemään, niin saadan ensimmäinen kokemus töllön tilaamisesta Saksasta.
     
  16. trajanie

    trajanie Uusi jäsen

    Liittynyt:
    29.10.2003
    Viestejä:
    92
    Saadut tykkäykset:
    0
    Minulla on 42" Saksasta tilattu Pansun plasma. Siinä oli "purppuramato" -vikaa ja se fiksattiin ilmaiseksi kuntoon Suomessa ilman takuukuittiakin. Tämä tapaus nyt taisi olla hieman erikoinen "takuukorjaus" mutta käsitykseni ennen tätäkin tapausta oli/on se että takuu toimii ihan samalla tavalla kuin Suomestakin ostetuilla. Uskon vahvasti että tämä pätee kaikkiin isoihin merkkeihin Sony, Yamaha, Pioneer jne.
     
  17. d3nver

    d3nver Guest Guest

    Liittynyt:
    29.12.2008
    Viestejä:
    61
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ärrinpurrin. Panasonicin plasma olisi varmaan vihdoin lähtövalmiina Saksassa mutta TDltä tippuu meilejä että "luottokorttisi ei kelpaa, ota yhteyttä pankkiisi kolmen päivän sisällä" blah blah. Kortti kyllä kelpasi telsua tilatessa ja pankin mukaan TD:n tekemä varaus näkyy kortilla, luottolimitin kanssa ei myöskään ole ongelmia. Asiaa ei yhtään helpota TDn laiska vastailu sähköposteihin, aspakin oli menny juuri kiinni kun koitin sinne soittaa, huomenna täytyy rimpautella heti aamusta ja kysellä mikä kumma siellä hiertää.

    Onkos muilla ollut vastaavia vaikeuksia maksun läpimenon kanssa? Kyseessä Mastercard luottokortti.
     
  18. rmake

    rmake Uusi jäsen

    Liittynyt:
    12.11.2007
    Viestejä:
    72
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mites on muilla onnistunut yhteydenotto td:n
    Olen viime viikolla kahdesti yrittänyt rekisteröityä asiakkaaksi, ja mitään ei ole kuulunut.
    Eilen laitoin mailia, ja kyselin että miksei ole tullut asiakasnumeroa, mitkä olisi toimituskulut, vähän toimitusaikaa yms. ei mitään vastausta!!!
    Outo juttu, kun tuolla olisi juuri ne tuotteet pakettina edullisimmat mitä olen suunnitellut, ja sitten yhteydenpito on näin yksipuolista... :confused:
     
  19. scf77

    scf77 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    05.05.2002
    Viestejä:
    245
    Saadut tykkäykset:
    1
    Eilen tilasin Sanyo Z700 videotykin ja maksoin Visalla. Tänään tuli postia, että tuote on lähtenyt Suomeen, eli ainakin meikäläisellä onnistui ongelmitta ensimmäinen tilaus.
     
  20. d3nver

    d3nver Guest Guest

    Liittynyt:
    29.12.2008
    Viestejä:
    61
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ei ne sieltä sähköposteihin vastaile, minulle ainakaan. Puhelimitse sain peruttua aikaisemman tilauksen ja tilasin saman tuotteen uudelleen toisella luottokortilla, katsotaan josko nyt menisi maksu perille.

    Eli puhelin kouraan ja soitto TD:lle, minulle vastannut asiakaspalvelija puhui ihan selvää lontoota ja oli avulias.