Tärkeä tiedote foorumin käyttäjille

Play

Тема в разделе "Kauppapaikoista", создана пользователем Proximo_X, 18 сен 2004.

  1. Rooky

    Rooky Lähes henkilökuntaa Tukijoukot

    Регистрация:
    15 июн 2004
    Сообщения:
    3.723
    Симпатии:
    0
    Pitäisi palauttaa yksi levy Playlle, ja sain tämänkaltaisen palautusosoitteen:
    Mutta eikös tuohon nyt pitäisi lisätä jotain? Maa? vai taitaako mennä ihan noin perille? :confused:
     
  2. Crannog

    Crannog Guest Guest

    Регистрация:
    21 окт 2005
    Сообщения:
    1.344
    Симпатии:
    0
    Jos et halua ottaa riskiä, että postin kesätyöntekijä lähettää sen epähuomiossa vaikkapa Filippiineille, niin kirjoita siihen alle vielä United Kingdom. Kertomastasi osoitteesta maatieto puuttuu - OX17 1LL on UK:n sisäinen postinumero.

    [OT]Tuntematta postin käsittelyä ja reititystä tai postilaisten kielitaitoa sen kummemmin, ihmettelen itsekseni, että olisiko fiksumpaa laittaa kohdemaan nimi siihen kuoreen lähtömaan kielellä?[/OT]
     
  3. wille82

    wille82 Tunnettu jäsen

    Регистрация:
    5 апр 2004
    Сообщения:
    706
    Симпатии:
    0
    Tilasin 2 paitaa 29.6. ja sähköpostiin tuli ilmoitus että kummatkin paidat ovat postitettu 30.6.
    Perjantaina 4.7. sain toisen paidoista mutta toista paitaa ei ole vieläkään näkynyt eikä kuulunut.
    Milloin minun kannattaisi ilmoitella että paitaa ei kuulu?
     
  4. Jakkis

    Jakkis Guest Guest

    Регистрация:
    30 окт 2004
    Сообщения:
    770
    Симпатии:
    0
    FAQ:ssa varmaan lukee, mutta mielestäni normikäytäntö on se, että kun kuukausi kulunut ja ei ole näkynyt niin voisi alkaa kyselemään.
     
  5. geru

    geru Vakiokasvo

    Регистрация:
    22 фев 2007
    Сообщения:
    1.386
    Симпатии:
    0
    Eihän tuo missään nimessä voi olla oikein että firma sulkee tilin mikäli asiakas reklamoi. Silloinhan tämä käytännössä tarkoittaa sitä että reklamointi mahdollisuutta ei ole ollenkaan, jos ainoat vaihtoehdot on että joko asiakas luopuu kaikista oikeuksistaan kuluttajana tai sitten ei tarvitse ollenkaan asioida ko. liikkeessä.

    Paha tietysti alkaa protestoimaan ulkomailla toimivan liikkeen toimintatapoja. Pitänee vaan toivoa että ei tule pahempia ongelmatilanteita Playn kanssa. Yhden X-Files boksin tilasin aikoinaan minkä kansipaperit olivat täysin rypyssä, ihan kun boksia olisi uitettu vedessä, mutta tuo nyt on sen verran kosmeettinen haitta että en jaksanut tarkemmin puuttua.
     
  6. akomu

    akomu Guest Guest

    Регистрация:
    20 июн 2005
    Сообщения:
    540
    Симпатии:
    0
    Painotetaan vielä, että kyseessä oli hiukan erikoinen tapaus. Playn palautukset hoidetaan normaalisti tuotehistoriasta kyseisen tuotteen kautta, jossa vaihtoehtoina on palauttaa lähetys vaatien rahoja takaisin tai uuden tuotteen lähettämistä.
    Kyseisessä tapauksessa tuote tuli myöhässä ja meni lahjaksi, joten tuo aikaraja oli jo umpeutunut, eikä play:hin saanut enää yhteyttä.
    Asiakas reklamoi -> play.com sulki tilin.

    Asiakas toimi oikein. Play.com:n yhteydenottomahdollisuudet ovat erittäin puutteelliset.

    Normaalitilanteissa play.com on toiminut paljon paremmin. Itselläni on yksi lähetys jäänyt saamatta, josta palauttivat rahat. Vähän aikaa sitten tuli rikkoutunut dvd-kotelo, josta pyysin palautusta. Ohjeet takaisinlähettämiseksi tulivat parissa päivässä, mutta onnistuin hävittämään sähköpostin formatoinnin yhteydessä...
    Uskon, että palautus olisi onnistunut, mutta sattuneen takia taidan jättää palauttamatta ja ostan tyhjän kotelon, johon siirrän kannet ja levyn. Ei viitsi enää alkaa uutta käsittelyä pyytämään, kun täysin omasta virheestä tällä kertaa kyse.

    En siis varsinaisesti pidä play.com:ia mitenkään epäluotettavana, mutta tietyin varauksin kannattaa suhtautua varsinkin tuon yhteydenpidon kanssa. Jos aikarajoihin ei pääse, voi tulla hankaluuksia.
     
  7. geru

    geru Vakiokasvo

    Регистрация:
    22 фев 2007
    Сообщения:
    1.386
    Симпатии:
    0
    OK, hyvä tietää.

    Nyt kun nuo OP:n electronit alkoivat toimimaan Playssa tuosta tilaamisesta on tullu melkein liiankin helppoa. Helppo tilaus, halvat hinnat ja ilmaiset toimitukset, tuo yhtälö ei ole yhtään hyvä opiskelijan budjetilla elävälle. :)
     
  8. lepreconn

    lepreconn Lähes henkilökuntaa

    Регистрация:
    27 ноя 2006
    Сообщения:
    3.370
    Симпатии:
    39
    Eipä alkanut ainakaan minulla toimimaan, lupauksista huolimatta. Mitkä ne säädöt pitää olla tuon Verified by visan -kohdalla?
     
  9. Weitec

    Weitec Valvoja Tukijoukot

    Регистрация:
    20 ноя 2003
    Сообщения:
    2.359
    Симпатии:
    3
    7.7 tein tilauksen ja maksoin visalla, edelleen tilana: order placed :confused:
    meneeköhän tuossa miten pitkään.
    ko. tavaraa näyttäisi olevan in stock.
     
  10. geru

    geru Vakiokasvo

    Регистрация:
    22 фев 2007
    Сообщения:
    1.386
    Симпатии:
    0
    Ainakin itse kävin nettipankista muuttamassa electronin asetuksista semmoista kohtaa missä viitattiin nettiostosten suorittamiseen, eli sinne rasti ruutuun. Haulla voisi löytyä tarkemmatkin ohjeet, en juuri nyt kykene itse tarkistamaan nettipankista tuota.

    Semmonen bugi muuten tosta Play.comiin rekisteröitymisestä, en tiedä onko tullut aiemmin esiin, mutta kaavake ilmeisestikin ilmoittaa virhettä jos tiedoissa käyttää skandeja. Sai kyllä pitkään tuon kanssa säätää ennenkun tajusi mikä siinä osoitteessa mättää, kunnes skandien muuttaminen viimein auttoi.
     
  11. Weitec

    Weitec Valvoja Tukijoukot

    Регистрация:
    20 ноя 2003
    Сообщения:
    2.359
    Симпатии:
    3
    What does ‘Order placed’ mean?

    * Your order has been placed, but payment is not yet being processed.
    * Before we start to process your payment you may cancel your order without penalty.


    vieläkin :OI
    miten tuonne play:lle voi laittaa postia.
    sivuilla ohjataan vain helldesk sivustolle jossa ei näy osoitetta.
     
  12. geru

    geru Vakiokasvo

    Регистрация:
    22 фев 2007
    Сообщения:
    1.386
    Симпатии:
    0
    Saattaapi meinata sitä että sinun maksukortti ei kelpaa syystä tai toisesta, ja tilaus junnaa sen aikaa kunnes se hylätään päivässä parissa. Näin ainakin itselleni kävi ennenkun tuo OP:n electron alkoi kelpaamaan ko. puljussa.

    Voi tietysti myöskin olla että tuotteen käsittely on muuten vaan kesken, ja kaikki on kuten pitääkin.

    Edit. Tarkemmin kun luin niin tuohan ei ollutkaan kysymys, vaan viestin ensimmäinen lause oli pastea sivustolta. Tätä tämä foorumeilla kirjoittelu näemmä teettää, ei enää erota suomenkieltä englannista. :rolleyes:

    Edit2. Itse tilailin muutamat levyt perjantaina ja tänään olivat ilmaantuneet postilaatikkoon, joten kyllä tuossa nyt jo joku mättänee. Mitään palautekanavaahan Play.comilla ei taida olla, ellei henk koht siirry putiikin ovelle koputtelemaan.
     
    Последнее редактирование: 15 июл 2008
  13. Weitec

    Weitec Valvoja Tukijoukot

    Регистрация:
    20 ноя 2003
    Сообщения:
    2.359
    Симпатии:
    3
    peruin sitte koko tilauksen, saa kaveri tilata q sillä tuntuu kortti toimivan :OI
    aikaisemmin on tilaus kyllä onnistunut (2005 vuonna) :D
     
  14. Toutou

    Toutou Guest Guest

    Регистрация:
    31 окт 2004
    Сообщения:
    3
    Симпатии:
    0
    Nyt kun pääsin ikäväkseni osalliseksi särkyneiden toimitusten kerhoon (DVD-levyssä soittimen jäädyttävä naarmu), ajattelin varmistaa että millä ihmiset ovat täällä palautuksensa takaisin pistäneet? Kirjattuna kirjeenä vaiko pelkästään priorityna? Painoa tuotteella on jonkin verran normi dvd-koteloa enemmän (kyseessä siis Hellboyn kolmen dvdn setti.)
     
  15. lepreconn

    lepreconn Lähes henkilökuntaa

    Регистрация:
    27 ноя 2006
    Сообщения:
    3.370
    Симпатии:
    39
    Kirjattuna taisin palauttaa kerran väärän toimituksen, hinnaksi tuli jotain 2,5 €uroa. Rahat palautettiin mukisematta korkoineen.
     
  16. Rooky

    Rooky Lähes henkilökuntaa Tukijoukot

    Регистрация:
    15 июн 2004
    Сообщения:
    3.723
    Симпатии:
    0
    Eikös perus postimaksu britteihin ole noin 2,5€ ja kirjattuna jotain n. 5€. Kerran erehdyin kirjattuna palauttamaan levyn, eivätkä sitte hyvittäneetkään toimituskuluja siinä tapauksessa. Sen jälkeen olen lähettänyt perus postituksella.
     
  17. lepreconn

    lepreconn Lähes henkilökuntaa

    Регистрация:
    27 ноя 2006
    Сообщения:
    3.370
    Симпатии:
    39
    ^ Noin se taisi sitten mennä. Mutta pitää vain muistaa ottaa sähköpostilla ensin yhteyttä, sieltä tuli sitten ohjeet lähetykseen. Outoa, jos ei enää sähköpostipalvelua ole.
     
  18. Aikavaras

    Aikavaras Guest Guest

    Регистрация:
    14 янв 2005
    Сообщения:
    326
    Симпатии:
    0
    Itselläni iski nyt Sampon elektronilla samantapainen ongelma. Mitään tietoja ei ole muutettu, pääsiäisenä tuli uusi kortti.. Onko tähän löydetty joku ratkaisu?
     
    Последнее редактирование: 22 июл 2008
  19. Aikavaras

    Aikavaras Guest Guest

    Регистрация:
    14 янв 2005
    Сообщения:
    326
    Симпатии:
    0
    Itselläni iski nyt Sampon elektronilla vastaavanlainen ongelma. Mitään hlötietoja ei ole muutettu kummassakaan päässä, pääsiäisenä tuli uusi kortti, ja nyt tosiaan huutaa että pitäisi osoitetiedot tsekata.. Onko tähän löydetty joku ratkaisu?
     
  20. Homeboy

    Homeboy The Collector Tukijoukot Guest

    Регистрация:
    25 июл 2003
    Сообщения:
    502
    Симпатии:
    0
    Itsellä tuli toukokuussa uusi Sampo Pankin Electron vanhan tilalle. Playn tietoihin joutui vaihtamaan kortin 3-numeroisen varmistusnumeron, niin lähti toimimaan. Muita muutoksia ei omalla kohdallani vaatinut.