Samaan liittyen kaikki nämä netin liikehakemistot saisi lailla kieltää. Kun vaikka googlesta yrittää hakea jotain, saa ziljoona hakemisto"palvelua" tulokseksi, luokkaa webinfo, suomenyritykset, yritysopas, luettelomedia jne jne joiden joukosta on vaikea löytää sitä mitä oikeasti etsii. Ja noiden "palveluiden" sivut taas ovat aivan toivottomia, niiltä ei välttättä löydy edes linkkejä yrityksien omille sivuille.
Loogisempi tuokin kuin pelkkä BD (siinä tapauksessa jos kyseistä formaattia tosiaan markkinoitaisiin koko nimellään).
Yritysten, tuotteiden, elokuvien, bändien tms nimeäminen jollain yleisellä yksittäisellä puhekielen sanalla. Esimerkiksi jokin aika sitten törmäsin netin syrjäseutujen leffakaupassa intialaiseen elokuvaan nimeltä "karate" yritä siinä sitten etsiä arvosteluja tekeleestä! Sinänsä nimi kyllä ajoi asiansa koska levy tuli ostettua.
Kiellettäköön Markantalon mainokset (lehtiset & tv), kunnes löytävät edes peruskoulun käyneitä jamppoja kirjoittelemaan niitä tuotekuvauksiaan. Eilen narskui hampaat, kun M.T. mainosti isosti tv:ssä digiboksiaan... Oli kuulemma sen ja sen verran "tallennus aikaa". :OI
Muitakin yhdyssanavirheitä olen kyseisen puljun mainoksista bongannut. Lisäksi on pistänyt silmään Samsungin "laajakulma-tv" ja Finnsatin taulutelkkari joka "vastaanottaa myös HD-lähetykset"... edit: Aivan kuin Markantalo olisi jossakin mainosläpyskässään kaupitellut DiVisionin "tallentavaa digi boksia". Aivan varma en ole, mutta joku totaalisen typerä virhe se oli...
Niin, joten pannaan sitä suuremmalla syyllä Talon mainonta pannaan. Kieltoon myös toisten asioihin liian innokkaasti sekaantuminen. Miten & missä pitäisi asua, miten käyttää rahaa jne. Liika toistuva "neuvominen" alkaa hyvin äkkiä vituttaa...
Yleensäkin nämä mainokset... -Suuri kuvakoko -ohut -Kirkas kuva -Loistava kuvanlaatu -Monipuoliset liitännät -yms. ...missään ei kerrota faktoja numeroiden muodossa.
Eniten pännii, jos kyseessä on mainoksen mukaan yksinkertaisesti TAULUTELEVISIO, eikä tietoa, onko plasma vai lcd ja mikä on resoluutio.
Tuon itse kanssa huomannut. Itse varsinkin kun lcd-telkkareita vähän sillä silmällä kattelee, niin olisi kiva tietää, mitä mikäkin on. Toinen mikä jotenkin vähän tökkii (toki aika vähäpätöinen) on tämä hybridi-sana. En tiedä mikä siinä on, mutta ihan kuin tuolla vain yritettäisiin saada kuulostamaan tuo tuplaviritteisyys hienommalta.. :OI osa asiakkaista ei sitä kuitenkaan tajua, ja myyjä joutuu sen sitten selventämään. (enkä tarkoita nyt sitä että pitäs alkaa käyttämään tuota tuplaviritteisyys -sanaa )
Uskoisin että juuri tällaisen seikan takia mainoksiin laitetaan epämääräisiä adjektiiveja lukujen ja usein ulkomaankielisiä termejä sisältävien ominaisuuksien nimien sijaan. Nykyään yhä useampi ihminen on viihde-elektroniikka -sivistynyt, mutta eiköhän suurin osa (oletan että puhumme liikkeistä kuten Gigantti tai Musta Pörssi -- hifiliikkeet tuskin yhtä epämääräisesti mainostavat) asiakaskunnasta ole niitä vähemmän sivistyneitä. Toisaalta, onhan se totta kyllä, että nuo "epämääräiset adjektiivit" ovat yhtä tyhjän kanssa, ja mielummin "sivistymättömän" kuluttajan kannattaisi töllö valita valtamerkeistä ja se malli, jonka kuva näyttää kivimmalta -- ellei halua voittaa ylivoimaisen esteen, lukea muutama Plazan töllöketju ja sivistää itseään alle tunnissa roppakaupalla.
Bulgarian lausuminen laiskasti ja vetelästi pulkaaria, Pekingin olympialaisten selostuksissa sitä joutui taas kuulemaan. Tampereen murretta puhuvien suhteen on pakko joustaa.
Lastenrattaisiin laitettavat "rekisterikilvet" jossa muksun nimi. En tiedä mikä siinä on, mutta melko typeriä tekeleitä. :OI
En voisi olla enempää samaa mieltä:thumbsup: Ja samaan sarjaa menee ns. huumoripipot, joita joka vtun hyyppermarketin aulassa myydään - ja jälkikasvunsa rattaat em. kilvillä hassun hauskasti koristellut kansa ostaa, niin että Crocsit vinkuu:sick:
Jaa semmoisiakin kilpiä on. Hyviähän moiset kilvet ovat ajoneuvoon kuin ajoneuvoon. Kun on kaupan parkkipaikalla tai leikkipuistossa rivissä sata samanlaista vauvansäilytyslaitetta, kilvestä näkee mikä niistä pitää ottaa mukaan kotiin lähtiessään. Olisi varmaan outoa jos ottaisi väärän palleron messiin, ja viikon päästä pesupäivänä huomaisi, että hetkinen, tytöstä onkin tullut poika, eihän tämä otus olekaan minun.