Tärkeä tiedote foorumin käyttäjille

Play

Тема в разделе "Kauppapaikoista", создана пользователем Proximo_X, 18 сен 2004.

  1. Janoz

    Janoz Guest Guest

    Регистрация:
    14 июн 2006
    Сообщения:
    13
    Симпатии:
    0
    Harvinaisen paljon katoamisia, rikkoontumisia ja vääriä lähetyksiä kyllä sattuu tälle kyseiselle Play.comille. Tai sitten minulla on vain huonoa tuuria. Tilasin 3 HD-DVD-elokuvaa, joista yksi tuli oikein, yksi ei ole vielä saapunut ja yksi oli täysin eri kuin olin tilannut (tilasin siis elokuvan ja sain jonkun espanjanopiskelupelin Nintendon DS:lle). Tämän väärän tapauksen lähetin takaisin ja sain tällä kertaa jo uudenkin tilalle, joka sattuu olemaan rikki kotelosta. No nyt sekin on palautettu ja nyt sitten odotetaan näitä kahta elokuvaa kolmesta.
     
  2. akomu

    akomu Guest Guest

    Регистрация:
    20 июн 2005
    Сообщения:
    540
    Симпатии:
    0
    Sain alkuillasta viimein ilmoittaa tilaukseni olevan hukassa. Vaihtoehtoina oli refund tai tuotteen uudelleen lähetys, joista valitsin refundin. Ohessa oli viimein myös mahdollisuus antaa palautetta, jota myös annoin (paljon, mutta asiallisesti).
    Noin tunnissa tulikin vastaus (luultavasti automaattinen), jossa pahoiteltiin tilannetta ja mahdollista mielipahaa. Rahat luvattiin palauttaa 3-5 päivän sisällä. Tähän asti varsin asiallista, mutta lopussa pyydettiin vielä soittamaan playn asiakaspalveluun, jos lähetys mahdollisesti joskus tulevaisuudessa minulle tulee.

    Onko tämä mielestänne kohtuullista? Vaikkei virhe edelleenkään välttämättä ole Play:n, ei se todellakaan ole myöskään minun. En sano, että vaatisin mahdollisesti tulevaa lähetystä itselleni maksutta (vaikka moni liike antaisikin jotain hyvitystä tässä vaiheessa), mutta mielestäni minulla ei myöskään ole mitään syytä alkaa soittamaan kansainvälisiä puheluita omaan laskuuni ja pyytämään ohjeita takaisinlähetystä varten.
    Jos minulle lähetettäisiin palautuskuori, jossa postimaksu on maksettu survoisin tuotteen kernaasti takaisin. Jos tarkat ohjeet olisi annettu tai minun olisi niitä mahdollista sähköpostitse pyytää, luultavasti noudattaisin niitä.
    Tällä hetkellä kyllä tuntuu, että mikäli tuote minulle tulee, se minulle myöskin jääköön. Katsotaan nyt, ehkäpä sitä ei täällä koskaan edes näy.

    Hiukan paha maku tästä tilauksesta jäi, vaikkakin rahat luvattiinkin välittömästi palauttaa.
     
  3. code.666.

    code.666. Guest Guest

    Регистрация:
    29 апр 2003
    Сообщения:
    1.226
    Симпатии:
    1
    Mistäs osoitteesta vastaus oli tullut?
     
  4. akomu

    akomu Guest Guest

    Регистрация:
    20 июн 2005
    Сообщения:
    540
    Симпатии:
    0
    Samaisesta info-alkuisesta, johon ei voi mitään vastata.
     
  5. Petrel

    Petrel Käyttäjä

    Регистрация:
    12 ноя 2002
    Сообщения:
    140
    Симпатии:
    0
    Huoh. Nyt alkaa turhauttaa, kun Playllä ei ole kunnollista palautemeiliboxia. Yli kuukausi mennyt, kun postitin tuon mainitsemani Firefly-boxin heille takaisin, eikä vieläkään ole kuulunut mitään korvaavasta boxista. Minkäänlaista seurantaa heillä ei ole, josta edes näkisi ovatko saaneet tuota boxia takaisin vai eivät. Tähän asti ko. lafkan kanssa kaikki on sujunut mallikkaasti, mutta nyt alkaa hiertää pahemman kerran. :mad: Hieman DVDsoonin kaltaista dejavu:ta tämän palautuspolitiikan kanssa alkaa olemaan ilmassa, vaikka tuonkin jälkeen sieltä on jo tilattu ja saatukin tavaraa.
     
  6. a1m

    a1m Guest Guest

    Регистрация:
    31 янв 2008
    Сообщения:
    56
    Симпатии:
    0
    Itsellänikin joku aika sitten kului n. kuukausi, kun pakettia ei tullut. Noh, ilmotin siitä Play:lle ja sitten otin uudelleen lähetyksen. Tuosta soittamisesta ei mitään sanottu ja vähän ajan kuluttua se "hukkunut" paketti tuli perille, eli olin onnellisesti 2kpl:n omistaja ja en kyllä soittanut/lähettänyt mihinkään : )
     
  7. Tommi Helminen

    Tommi Helminen Guest Guest

    Регистрация:
    17 янв 2004
    Сообщения:
    504
    Симпатии:
    0
    Nyt kun Play.comista ei voi enää ostaa punnilla, vaan ostotilanteessa on vaihdettava valuutaksi eurot, niin voiko 29.99 £ maksavia tuotteita enää ostaa ilman, että ne joutuisivat tulliin?

    Ennenhän tuo 29.99 £ taisi juuri olla se raja, että sen sai ilman tullimaksuja. Laskujeni mukaan alv:n osuus tuon hintaiselle tuotteelle tulisi olemaan 29.99 £ = 46.49 € -> alv = 10.23 €. Eli vissiin paristakymmenestä sentistä kiinni?
     
  8. 71 dB

    71 dB Lähes henkilökuntaa

    Регистрация:
    19 янв 2005
    Сообщения:
    12.103
    Симпатии:
    992
    Olet vastannut omaan kysymykseesi. Ei voi.
     
  9. Fakiiri

    Fakiiri Vakiokasvo

    Регистрация:
    25 авг 2006
    Сообщения:
    1.464
    Симпатии:
    9
    Rupeaa Playn halpuus olemaan ollutta ja mennyttä, jolleivat hieman korjaa noita eurohintojaan. Ilmeisesti kaupan omat valuuttasuhteet ovat pysyneet ihan samoina siitä lähtien, kun eurohinnoilla tilaaminen tuli pakolliseksi. Pieni lisähinta ulkomaisille tilaajille onkin muuttunut 15-20 prosentiksi, kun punta on heikentynyt selvästi viime kesän jälkeen.
     
  10. Trent

    Trent Guest Guest

    Регистрация:
    29 дек 2005
    Сообщения:
    269
    Симпатии:
    0
    Tuntuu hieman ihmeelliseltä, etteivät muuta muuntokurssiaan... Kun Play muuntaa punnat euroiksi kurssilla £1 = 1,67€, käyttää esim. Suomen tulli maaliskuussa kurssia £1 = 1,33€ ja Suomen Pankki kurssia £1 = 1,31€.

    Antavat aika paljon eteen kilpaileville firmoille, jotka laskuttavat luottokorttia suoraan puntina. Tai ehkä porukka ei vaan jaksa laskea pennejä...
     
  11. Jazo

    Jazo Lähes henkilökuntaa

    Регистрация:
    24 окт 2004
    Сообщения:
    4.479
    Симпатии:
    34
    Joo, näinhän siinä on käynyt. Itse olenkin vaihtanut Playn jo aikaa sitten muihin firmoihin, joihin voi maksaa puntina. Ainakin thehut, blahdvd, cd-wow.com ja jopa amazon.uk, tarjoavat useimmiten samat levyt halvemmalla, kuin play. Toki play vieläkin on se halvin liike joidenkin erikoishintaisten tuotteiden suhteen, mutta onneksi ei ole ollut mitään mielenkiintoisia tarjouksia viimeaikoina niin ei ole tarvinnut mitään tuolta tilata.
     
  12. niiles

    niiles Sugar plum fairy Tukijoukot

    Регистрация:
    20 окт 2003
    Сообщения:
    3.969
    Симпатии:
    1
    Samat sanat. Yksittäiset tarjoukset tulee hyödynnettyä. Tietenkin jos tuote on samanhintainen, niin Play on etusijalla. Käytän Play:tä nykyisin usein elokuvien etsimiseen. Valikoima on niin laaja, ja hakukoneet tehokkaita että siihen sivusto soveltuu mainiosti.
     
  13. B-mies

    B-mies Guest Guest

    Регистрация:
    7 сен 2006
    Сообщения:
    34
    Симпатии:
    0
    Mielestäni jokaisen kuuluisi lähettää Playlle s.postia liittyen hinnoitteluun. Ainakin ennen se on toiminut. Itseänikin potuttaa tuommoinen. Sideways on £3 mutta 5€ :eek: Eihän tuossa ole kuin 27,78% laitettu hintaa lisää.
     
  14. 71 dB

    71 dB Lähes henkilökuntaa

    Регистрация:
    19 янв 2005
    Сообщения:
    12.103
    Симпатии:
    992
    Play voisi myydä punnilla kaikille. Tällöin vaihtokurssin määrittää luottokorttifirma tarkasti. Valuuttamuunnokset ovat nettiostajien arkipäivää joten Play käyttää euroja ihan turhaan ostajan kannalta, suorastaan haitaksi.
     
  15. T-Luu

    T-Luu Guest Guest

    Регистрация:
    17 окт 2002
    Сообщения:
    182
    Симпатии:
    0
    Joo, lähettäisin jos joku vaan kertois mihin osoitteeseen sitä postia voi laittaa. Kyllä on mielestäni aika törkeää toimintaa, että noinkin "perinteinen" nettiputiikki on sössinyt yhteystietonsa jonnekin piiloon.

    Eli jos joku tietää s-postiosoitteen minne voi viestiä laittaa niin kertokoon sen tänne. Lupaan laittaa heti sitten viestiä sinnepäin.
     
  16. Kalza

    Kalza Lähes henkilökuntaa Tukijoukot

    Регистрация:
    28 ноя 2002
    Сообщения:
    2.844
    Симпатии:
    3
    Turha sinne mitään on laittaa, ne vaan pistää jonkun generoidun vastauksen takaisin.
     
  17. TKH

    TKH Tuttu kasvo

    Регистрация:
    3 мар 2005
    Сообщения:
    471
    Симпатии:
    1
    Tuo voi olla nykyään ihan vaan "ovela" keino piilottaa postikulut. Play:hän mainostaa lähettävänsä ilmaiseksi kaikkialle, mutta käytännössä muualta kuin briteistä olevat asiakkaat joutuvat valitsemaan valuutaksi euron, josta sitten seuraa lisämaksua. Tällä tavalla siis Play pystyy veloittamaan postikulut brittien ulkopuolelle, mutta silti mainostamaan ilmaista lähetystä. Jos vertaa Playn hintoja vaikkapa Amazonin hintoihin postikulujen kanssa, niin aika samoissa hinnoissa useimmiten ollaan.

    PS. Kyllä ne luottokorttifirmatkin muuten taitaa vähän "vetää välistä", eli ei siellä päässäkään ihan yleismaailmallisia valuuttakursseja käytetä. Pieni valuutanvaihtoprosentti mukana.
     
  18. Trent

    Trent Guest Guest

    Регистрация:
    29 дек 2005
    Сообщения:
    269
    Симпатии:
    0
    (Itseäni lainaan, tuli vähän pitkästi jorinaa pelkästään editoitavaksi... Sori.)

    Siis eihän tuo Playn kurssi tietenkään ole sama kaikkien tuotteiden kohdalla, vaan tuo yllä on esimerkki jostakin tuotteesta.

    Vaihtokurssihan on siis £1 = 1,5€, ja tuotetta kohti "euro-lisää" seuraavasti: alle £10 tuotteilla 0,5€, alle £20 tuotteilla 1,0€, alle £30 tuotteilla 1,5€, jne...

    Esim. James Bond boksi ~£100 = (1,5 * ~100 + 5,0)€ = ~155€. Eli kun tuotteen hinta punnissa nousee seuraavalle kympille, lisätään aina ylimääräinen 0,5€ tuotteen euro-hintaan. Ja tällähän siis ei (tietenkään) ole mitään tekemistä postikulujen kanssa... :hitme:
     
  19. Vox

    Vox Tunnettu jäsen

    Регистрация:
    13 фев 2003
    Сообщения:
    879
    Симпатии:
    12
    Ei mielipiteensä julkituominen turhaa ole edes Playn tapauksessa, kyllä ne kuuntelevat asiakkaitaan. Kun Play ensimmäistä kertaa teki eurovaluutan käytöstä pakollista, kohtuuton vaihtokurssi tuotti sen verran asiakaspalautetta, että Play muutti kurssin kohtuullisemmaksi. (Toinen asia on sitten, että nyttemmin kurssi on taas matanut yli kohtuullisuuden rajan.)

    Playlla on palautelomake, joka on kylläkin tarkoitettu vain teknisiin ongelmatilaiteisiin, mutta...

    http://www.play.com/HOME/HOME/6-/Help.html?page=technical

    (Ihan ensimmäisenä teknisenä ongelmana voisi tietysti raportoida sen, että varsinaista asiakaspalautekanavaa on nykyisin kovin vaikea löytää...)
     
  20. T-Luu

    T-Luu Guest Guest

    Регистрация:
    17 окт 2002
    Сообщения:
    182
    Симпатии:
    0
    Juuri tuota lomaketta käytin maanantaiaamuna, ja kerroin juurikin että palaute s-postiosoitetta ei löydy heidän sivuiltaan. Lupasivat palata 24 tunnin kuluessa ja arvatkaa vaan onko sieltä mitään kuulunut :OI