Xbmc pvr

Keskustelu osiossa 'Mediatoistimet' , aloittajana 83476834584573, 10.10.2012.

  1. 83476834584573

    83476834584573 Guest Guest

  2. tosikko

    tosikko Uusi jäsen

    Liittynyt:
    18.02.2005
    Viestejä:
    677
    Saadut tykkäykset:
    8
  3. 83476834584573

    83476834584573 Guest Guest

    Tässä (kehitys) vaiheessa ei valmiita PVR-ominaisuudella taida olla myynnissä, joten kyllä se vähän askartelua vaatii. Rauta kannattaa valita softan tukemaan ja omiin tarpeisiin tarpeeksi tehokkaan (lomituksenpoisto).

    Itsellä on toimiva Windows MC, HD-tallennusominaisuudella, mutta jos nyt lähtisin rakentamaan XBMC-PVR, niin tutkisin sopivan (linux-ajurit) raudan OpenELEC 3.0 + DVB-C/T/S "backendin" http://www.openelec.tv/news/22-releases/86-openelec-3-0-0-released
    "Versio 3.0 OpenELEC on ensimmäinen XBMC distro, jossa XVBA tuki AMD GPU. Tukee myös Intel, Nvidia ION, AMD Fusion, Raspeberry-Pi, Apple TV, Xtreamer, ja Arctic MC001"

    Live TV on ongelmia vielä kanavanvaihtonopeudessa, vakaudessa ja salauksenpurussa, joka lienee eri viritin-ajureista yms. johtuvaa? PVR-käytössä olennasta on siis virittimen vakaa toiminta, joten sen valintaan kannattaa uhrata aikaa :thumbsup:
    http://www.openelec.tv/forum/71-pvr-live-tv

    Tulee mieleen XP ja DvbViewer aika, jolloin softakehitys kesti 2-3 vuotta, kunnes PVR luotti "tuotantokäyttöön".
     
    Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen: 27.03.2013
  4. noeikujoo

    noeikujoo Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    27.09.2002
    Viestejä:
    3 877
    Saadut tykkäykset:
    164
    Itse olen käyttänyt tallentavan digiboksin korvikkeena VDR ohjelmaa vuodesta 2004 lähtien. Jo siihen aikaan sekä itse VDR-ohjelma, että linuxin DVB-ajurit olivat jo riittävän vaikaita 'tuotantokäyttöön'. Toki asennus oli työläs, kun VDR ja DVB-ajurit piti kääntää itse suoraan lähdekoodeista.

    Olen kokeillut XBMC:n PVR-tukea xvdr-pvr-addon:nin kautta, mutta sen luotettavuus ja käytettävyys ovat vielä niin kaukana VDR:n omasta digiboksimaisesta käyttöliittymästä, että PVR käyttöön en sitä vielä halua ottaa.
     
  5. tosikko

    tosikko Uusi jäsen

    Liittynyt:
    18.02.2005
    Viestejä:
    677
    Saadut tykkäykset:
    8
    Xtreamerin Ultra 2 paketti kiinnostaisi, varsinkin Deluxe versiona joka aika pitkälti muuten käyttövalmis (joku OpenElec paketti). Tuossa askarruttaa vain NM10 piirisarja, jossa kai jotenkin ongelmallinen OSD yhteensopivuus? Hakusessa olisi siis mahd. valmis paketti, kun ei tuo linux kääntäminen ole meikäläisen alaa. Mutta saako tuossa Xtreamerissa toimimaan jonkun VDR/PVR ja mitä niitä on systeemin?
     
  6. noeikujoo

    noeikujoo Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    27.09.2002
    Viestejä:
    3 877
    Saadut tykkäykset:
    164
    Itselläni on nykyään Xtreamer Ultra olkkarin client-koneena. NM10 piirisarjan pci-e 1x väylä aiheutti aiemmin ongelmia VDR:n xineliboutputin OSD:n piirrossa. Käytännössä Full HD OSD päivittyi NM10 piirisarjaa käytettäessä niin hitaasti, että VDR:n käyttäminen oli todella hankalaa. Nykyään OSD tuntuu toimivan jo ihan riittävän nopeasti ainakin Xtreamer Ultralla. Ehkä xineliboutputin koodia on sen jälkeen paranneltu tms. XBMC:n kanssa NM10 piirisarja ei ole aiheuttanut ongelmia.

    OpenEleciä käytettäessä VDR pitää pyöriä toisella koneella, sillä käsittääkseni VDR:ää ei saa kovin helposti asennettua OpenEleciin? Jos etsit valmista VDR + XBMC pakettia yaVDR-jakelu voisi kokeilemisen arvoinen vaihtoehto.
     
    Viimeksi muokattu: 02.04.2013
  7. tosikko

    tosikko Uusi jäsen

    Liittynyt:
    18.02.2005
    Viestejä:
    677
    Saadut tykkäykset:
    8
    Ääh, vaikuttaa sen verta virittelyiltä nuo XBMC:n ympärille tehdyt kokonaisuudet, että taidan katsella muita vaihtoehtoja. Virittelyiltä sikäli, että jäin siihen käsitykseen että vaatii kasan linux osaamista että saa palikat kohdaleen, joten ei taida mulla mielenkiinto ja aika mokomaan riittää. XBMC:lle pitää kyllä katsella joku tehokkaampi vaihtoehto, nyt on AppleTV2 siinä hommassa, ja sen alkaa hiukan loppumaan kapasiteetti kesken, ja eihän tuo ko. versio tuekaan kuin 720p resoa, joten hieman järeämpää rautaa täytyy katsella. Xtreamer vaikutti suht sopivalta paketilta, mutta kun lueskelin Amazonin ja jokusen muun sivuston kommentteja, niin sai kyllä sen kuvan että ihan ongelmaton laite ei ole kyseessä (ja support todella huono). No, katsellaan, hirveä kiire ei projektin kanssa ole, ja kesääkin pukkaa, jolloin jäänee TV:n ja leffojen tuijottelu vähemmälle. Seuraan sivusilmällä kuitenkin miten tilanne kehittyy. :rolleyes:
     
  8. MovieFreak

    MovieFreak Käyttäjä

    Liittynyt:
    28.07.2003
    Viestejä:
    1 150
    Saadut tykkäykset:
    4
    Esim. Openelc-distrossa on TVHeadend valmiiksi mukana. Ei paljon Linux-osaamista vaadi, riittää että selaimen kautta käy perusasetukset säätämässä ja tekemässä kanavahaut.
     
  9. noeikujoo

    noeikujoo Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    27.09.2002
    Viestejä:
    3 877
    Saadut tykkäykset:
    164
    Xbmc pvr ominaisuudet pitää kyllä kehittyä vielä paljon, että se pärjää käytettävyydessä esim. VDR:n omalle käyttöliittymälle ja onhan siinä vielä jotakin puutteitakin. Esim. uudet tallenteet eivät päivity automaattisesti listalle. Kyllä XBMC pvr peruskäytössä (live-katselu ja tallenteiden katselu) toimii ihan ok, mutta ajastimien luonti yms. tökkii. Itse käytän edelleenkin VDR:n omaa käyttöliittymää XBMC:n pvr-ominaisuuksien puutteiden vuoksi.