Onko tosiaan näin???

Keskustelu osiossa 'Aloittelija kysyy' , aloittajana Fopa, 15.09.2017.

  1. Fopa

    Fopa Uusi jäsen

    Liittynyt:
    14.09.2017
    Viestejä:
    38
    Saadut tykkäykset:
    28
    Kiitos kaikille vastanneille, tuli selväksi ei kannata. Mahdollisuus ja väittäisin myös, että taitoakin on tehdä itse kaiuttimet, tietoa vaan ei ole ainakaan vielä tarpeeksi.
    Otsikosta sen verran, kyllähän tuo saattaa olla hieman epämääräinen, mutta jos olisin halunnut tietää mitä kotiteatteri maksaa, olisin sitä kysynyt.
    Mutta, minä halusin tietää heitänkö jo olemassa olevat kaiuttimet menemään ja olen ilman niitäkin sen aikaa kunnes saan paremmat, vai aloitanko niillä. Onhan se jännä tämmöisen tavallisen tallaajan kannalta, että liikkeet myy kotiteatterikaiutinsarjaa, jolla oikeasti ei tee mitään.

    No oli otsikko mikä vaan, asia sentään tuli suunnilleen selväksi, kiitoksia siitä :)
     
  2. x_jmt_x

    x_jmt_x Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    18.08.2006
    Viestejä:
    7 617
    Saadut tykkäykset:
    523
    Nippu rakennussarjoja kaiuttimiksi hintahaitarilla 30e - 900e: http://audiovideo.fi/tagit/rakennusohje

    Subwooferien rakennusohjeita on enemmänkin englanninkielisillä foorumeilla, eiköhän tähän suosituksia putoa.
     
  3. Hermo

    Hermo Uusi jäsen

    Liittynyt:
    11.09.2003
    Viestejä:
    60
    Saadut tykkäykset:
    2
    Clas Ohlsonilla on 1,5 neliön kaiutinjohtoa 72 senttiä metri 25 metrin rullissa.
     
  4. i-kari

    i-kari Käyttäjä

    Liittynyt:
    18.02.2016
    Viestejä:
    374
    Saadut tykkäykset:
    148
    Jos sinulla on jo se kaverilta ostettu Jamon 5.1-järjestelmä, niin kytkisin sen kiinni ja alkaisin katsomaan elokuvia. Mikäli myöhemmin huomaat, että äänimaailma ei tyydytäkään, voit harkita, olisiko rahallinen satsaus parempiin kaiuttimiin vaivan arvoista. Samaa kaiutinpiuhaa ne kalliimmatkin kaiuttimet tarvitsee, joten siihen nähden tuon nykyisen setin kytkeminen ei ole mikään peruuttamaton toimenpide tai ylimääräinen kustannus.

    Harrastamista on monenlaista. Jotkut haluaa, että speksit ja käppyrät on kunnossa ja viimeisen päälle. Toiset nauttii siitä, että saa perus TV:tä paremman elokuvakokemuksen kotonaan.
     
    magilainen, wagner71, =Rike= and 2 others like this.
  5. Janoch

    Janoch Uusi jäsen

    Liittynyt:
    19.01.2005
    Viestejä:
    21
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jostainhan se on aloitettava, vaikka tuosta Jamon sarjasta. Kytke kiinni ja nauti leffoista ja jos olet tyytyväinen niin lopeta kaikenlainen murehtiminen. Laitteisiinhan saa upotettua lähes rajattomasti rahaa, mutta jos päivityskuume iskee niin sitten kyselet lisää neuvoja.
    Itse rakentamalla säästää jos on rakentamassa jotain kallista tai eksoottista, muuten ei niinkään.