Oikea Media Center softa macille?

Keskustelu osiossa 'HTPC eli Home Theater PC' , aloittajana halla, 21.02.2010.

  1. halla

    halla Guest Guest

    Liittynyt:
    27.10.2002
    Viestejä:
    52
    Saadut tykkäykset:
    0
    Terve,

    Olen alun perin PC-miehiä ja Windows7:n mediacenter täyttää about kaikki vaatimukset TV:n, kuvien, elokuvien ja musiikin nauttimiseen.

    Nyt kuitenkin PC-rauta hajosi taas (https://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=80305) joten uuden raudan lisäksi tuli mietittyä muitakin vaihtoehtoja.

    Läppärinä mulla on Macbook Pro. Ostin siihen eilen Elgato eyetv:n ja kytkin läppärin optisella piuhalla kotiteatterivahvistimeen ja dvi:llä lcd-töllöön. Digiboxina on vanhasta kokoonpanosta firedtv dvb-c ja tuo firewirellä läppärissä kiinni.

    Ensikokemusten perusteella tämä toimi hyvin, telkkari näkyi. Eyetv oli myös käytettävyydeltään lähellä Windowsin Mediacenteriä vaikka kaukosäätimellä sen käyttö ei ihan optimaalista ole. Asensin sitten rinnalle xbmc, boxeen ja plexin. Hienoja kaikki, mutta yhteenkään en löytänyt live-tv integraatiota.

    Ihmetys oli suuri! Onko tosiaan niin, että Macille ei saa edes rahalla micosoftin mediacenteriä vastaavaa kokonaisuutta?

    Tällainen mac mini + time capsule + eyetv + 2 * firedtv dvb-c + diNovo Mini kombo kuulostaisi oikein hyvältä. Mutta ei tuohon viitsi lähteä jos ei saa yhtenäistä käyttöliittymää koko mediakentän hallintaan.

    Jos tuollaista yhtä softaa ei ole, niin minkä kokoonpanon olette havainneet parhaaksi? Front row, xbmc vai plexi tuon eyetv:n rinnalle? Mitä hyvää/huonoa noissa eri vaihtoehdoissa on ja kuinka esim. suomalaisten netti-tv:n integraatio onnistuu?


    t. halla
     
  2. Freekster

    Freekster Guest Guest

    Liittynyt:
    03.05.2005
    Viestejä:
    1 345
    Saadut tykkäykset:
    2
    Eyetv integroituu Front Rowhoun plugarilla.

    Ongelma mulle on että FR ei toista 5.1 ääniä .mkv filesitä :(