Miten luetteloit HD-leffasi

Keskustelu osiossa 'Blu-ray & UHD -leffat' , aloittajana Leterface, 19.06.2010.

  1. Klimppi

    Klimppi Uusi jäsen

    Liittynyt:
    22.01.2009
    Viestejä:
    70
    Saadut tykkäykset:
    0
    Olen tähän mennessä listannut omat leffani EMDB-softalla, mutta ajatellut siirtyä johonkin toiseen, mahdollisesti DVD Profileriin. Miten tuossa onnistuu viivakoodinlukijan käyttö? Lukijaa ei itselläni vielä ole, mutta ei sellainen montaa kymppiä maksakaan. Kännykkään (Xperia S, android) saisi ilmeisesti jotain softia, jotka käyttävät puhelimen kameraa. Onko jollain kokemusta moisista? Leffakokoelma sisältää runsaat 200 bd ja dvd levyä.
     
  2. tpi

    tpi Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    12.06.2001
    Viestejä:
    4 400
    Saadut tykkäykset:
    34
    Viivakoodinlukija toimii pääsääntöisesti oikein hyvin dvdprofilerin kanssa, jos ei ole kovin eksoottisia levyjä.
     
  3. Riffi

    Riffi Guest Guest

    Liittynyt:
    19.09.2004
    Viestejä:
    86
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kysymys niille, joilla on kohtuullinen määrä levyjä. Minulle on tärkeätä tietää missä fyysinen levy sijaitsee (elokuvan nimi, alkuperäinen nimi, ohjaaja, näyttelijät ym. ja missä levy on). Käytän tällä hetkellä EMDB:tä, mutta harkinnut siirtoa ohjelmaan, jossa olisi viivakoodin lukumahdollisuus. Muuten EMDB toimii mainiosti. Olen pikaisesti katsellut muita ohjelmia, mutta tarpeisiin sopivaa ei ole löytynyt. Siis tärkeätä on löytää levy nopeasti noin 3000 nimikkeen joukosta. EMDB:n sarakeista löytyy sijainti suoraan ruudulla selatatessa. Miten tämä hoituu muissa ohjelmissa?
     
  4. kulju

    kulju Uusi jäsen

    Liittynyt:
    15.01.2005
    Viestejä:
    862
    Saadut tykkäykset:
    0
    DVD Profilerissa on Location kenttä.
     
  5. mopsi

    mopsi Käyttäjä

    Liittynyt:
    08.11.2012
    Viestejä:
    614
    Saadut tykkäykset:
    41
    Itselläni on lista vain excelissä.

    Mutta mitä leffojen kokonaiskappalemäärään tulee, niin lasketaanko useita leffoja sisältävä boksi "yhdeksi leffaksi" vai lasketaan kukin boksin leffoista erikseen leffalistassa? Vaikuttaa kokonaiskappalemäärään huomattavasti :D Makuasia?
     
  6. Leterface

    Leterface Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    10.04.2007
    Viestejä:
    5 040
    Saadut tykkäykset:
    153
    Minä ainakin listaan leffaboksejen leffat erillisinä mutta TV-sarjaboksit yhden boksin kokonaisuuksina. Niin itse käytän myös edelleen pelkkää Exceliä, ainoana muutoksena sen tähden kun myin HD DVD-leffani, että tyyppi (HD DVD/BD) sarake on muuttunut leffan kestoksi. :)
     
  7. Leterface

    Leterface Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    10.04.2007
    Viestejä:
    5 040
    Saadut tykkäykset:
    153
    Tätä kysyttiin toisessa ketjussa, joten jatketaan tässä aiheelle dedikoidussa ketjussa. Itse käytän edelleen samaa Exceliä ja levyt ovat aakkosjärjestyksessä hyllyssä. Tosin sitten kun tila loppuu aion ehkä siirtää esim. Hitchcock leffat toiseen hyllyyn. Tai sitten jos päädyn muuttamaan olisi aikomus tehdä/hankkia uusi leffahylly, sillä on se vain mukavaa mielestäni kun kaikki BD:t ovat yhdessä hyllyssä ja esteettisempää :)

     
    Viimeksi muokattu: 29.08.2014
  8. aheikkinen

    aheikkinen Aktiivinen käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    05.04.2007
    Viestejä:
    5 018
    Saadut tykkäykset:
    137
    Minulla ovat aakkosissa alkuperäisen nimen mukaan ja ilman artikkeleita.

    Koteloon merkityn nimen mukaan järjestäminen ei toimisi alkuunkaan, juuri tuosta mainitsemastasi syystä. Osa koteloista on suomeksi, osa englanniksi ja yksittäiset saksaksi ja ruotsiksi. Eihän sitä millään muistaisi, että mikä leffa oli minkäkin kielisessä kotelossa. Alkuperäisen nimen muistaa paljon helpommin.

    Minulla esimerkiksi The Killer Inside Me on siis kohdassa K, eikä T niin kuin Tappaja sisälläni, mikä nimi kotelon päällä lukee. Vastaavasti Tropa de Elite on kohdassa T, eikä suinkaan E niin kuin Eliittijoukot tai Elite Squad.

    EDIT: Itse ketjun otsikon kysymykseen, miten luetteloin elokuvani vastaten:
    Blu-ray.com nettipalveluun olen nuo listannut. Klikkaamalla search collection tekstiä pääsee sorttaamaan kokoelmaa haluamiensa tietojen mukaan. Haku on buginen (ei kannata yleensä laittaa enempää kuin yksi ainut hakuehto kerrallaan, muuten ei ehkä löydykään mitään) ja ehkä hieman rajoittunut, mutta riittävä minulle. Erillisiä ohjelmiakin testasin, mutta ei kiinnostanut muutamien niistä maksullisuus. Erillisohjelmat eivät myöskään mielestäni olleet yhtä nopeita tai helppoja 'perustettavia', kuin blu-ray.comin käyttööönotto.
     
    Viimeksi muokattu: 29.08.2014
  9. lator

    lator Guest Guest

    Liittynyt:
    08.05.2006
    Viestejä:
    218
    Saadut tykkäykset:
    0
  10. Leterface

    Leterface Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    10.04.2007
    Viestejä:
    5 040
    Saadut tykkäykset:
    153
    Jep mulla sama näkemys kuin Aheikkisellä että leffani menisivät aivan sekaisin ellen laittaisi niitä alkuperäisen nimen mukaan aakkosjärjestykseen.

    Tosin ei länsimaalaisissa leffoissa, siis lähinnä Aasialaiset leffat ovat englanninkielisen nimen mukaan järjestetty, jos sellainen on ,eikä leffan nimeä muuten helposti muista. Mutta pyrin siis alkuperäisen nimen mukaiseen järjestykseen.
     
  11. Jokke79

    Jokke79 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    07.03.2007
    Viestejä:
    903
    Saadut tykkäykset:
    2
    Saakos tuolla Dvd Profilerilla luetteloitua katsomattomat leffat erikseen? Tällä hetkellä mulla on eri hyllyissä katsotut ja katsomattomat, mutta haluaisin laittaa kaikki aakkosjärjestykseen, olisi vaan kiva kun katsomattomat leffat olisi erikseen luetteloitu.
     
    Viimeksi muokattu: 02.09.2014
  12. 9874576348

    9874576348 Guest Guest

    Täällä http://www.blu-ray.com/ saa merkittyä onko leffa katsottu vai ei. Voi selata leffoja joita ei ole katsonut (Not watched) ja leffan kohdalla lukee "new". Tai voi selata kaikkia leffoja ja katsomattomien kohdalla lukee tuo "new". Lisäksi voi pistää päivämääriä milloin ostettu ja katsottu, ostohinnan yms. Lisäksi ainakin Android puolelle löytyy softa, joten on helppo tarkistaa kännykällä löytyykö joku leffa jo hyllystä. Tuolla softalla saa myös skannattua leffan viivakoodin ja lisättyä siten leffan omaan kokoelmaan. Oman leffakokoelman linkin voi pistää kavereille ja he voivat sitä selata.
     
    Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen: 02.09.2014
  13. Turilas

    Turilas Uusi jäsen

    Liittynyt:
    06.01.2002
    Viestejä:
    6
    Saadut tykkäykset:
    0
  14. ipeniemela

    ipeniemela Käyttäjä

    Liittynyt:
    23.09.2004
    Viestejä:
    797
    Saadut tykkäykset:
    56
    Dvd Profileria olen käyttänyt jo 10 vuotta leffojen luettelointiin.
     
  15. Asarias

    Asarias Jutsait Tutaa! Tukijoukot

    Liittynyt:
    24.04.2007
    Viestejä:
    188
    Saadut tykkäykset:
    5
    En luetteloi lainkaan.
     
  16. lepreconn

    lepreconn Käyttäjä

    Liittynyt:
    27.11.2006
    Viestejä:
    3 370
    Saadut tykkäykset:
    39
    Minä taas luetteloin, 501 nyt DVD-plazan mainion järjestelmän mukaan. Kaikki ei Blu-raytä läheskään, mutta siitä viis. Harmi vain kun enää ei ole linkkiä profiilissa muiden osalta foorumissa.
     
  17. vps358

    vps358 Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    11.02.2005
    Viestejä:
    4 755
    Saadut tykkäykset:
    483
    En ole myöskään katsonut luettelointia tarpeelliseksi, muisti on ollut riittävän hyvä.

    T: Vesku
     
  18. Snafu68

    Snafu68 Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    06.05.2013
    Viestejä:
    1 273
    Saadut tykkäykset:
    164
    järjestelty aiheitten mukaan laatikoihin, esim scifi, aasia, western, tv, härö jne
    leffoja lienee joku nelisen sataa ja olisi aihetta tarkempaan luettelointiin kun aina ei
    uutta ostaessa muista, että mitä on tullut aiemmin hankittua ja missä muodossa
     
  19. jmo

    jmo Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    26.04.2002
    Viestejä:
    1 560
    Saadut tykkäykset:
    295
    No en tietenkään mitenkään.

    Tarkoituksenani ei ole ollut paljon näitä edes hankkia, mutta jotenkin olen varmaan noin 300 elokuvaan ja sarjaan päätynyt.
    Kun hyllystä löytyy nykyään paketteja joita en edes muista tilanneeni, puhumattakaan yksittäisistä elokuvista, niin ehkäpä jo pitäisi.. :D

    Isompi ongelma on näille löytää paikkaa johon sijoittaa, kun vanhat DVD-ajalta olevat Ikean tornit ovat väärin mitoitettuja jne..
     
  20. peacemaker

    peacemaker Käyttäjä

    Liittynyt:
    20.11.2003
    Viestejä:
    1 450
    Saadut tykkäykset:
    10
    Onks nyt olemassa jotain defacto softaa, joka on ylivertainen käytettävyydeltään?